eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:29

Babsiej schreef:
Ja omdat daar de discussie over ging, dat studentjes het ook al zo zwaar hebben, neem aan dat jij het niet ineens over een hele andere boeg gooit? :+

Of kon je niets anders meer bedenken ? Je zit hier nu eenmaal in het discussiehoekje.. Dus dan kun je verwachten en aannemen dat er gediscussieerd wordt op dingen die je zegt.

Purny zegt dat studenten het zwaar hebben en 1050 euro studiegeld moeten betalen. Ik zeg, maak daar 1600 van. Niet meer niet minder.

Gewoon een verbetering van iets dat als feit wordt gegeven, niet met de intentie er een discussie van te maken of eraan mee te doen. Maar ik snap dat dat lastig te begrijpen is.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:31

Fijn dat je dat snapt, maar denk dat je andere dingen lastiger vindt te begrijpen...
Anyways ben je zo snel uit gediscussierd .. " ik zei alleen maar wat"

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:33

Als ze nou eens eerst beginnen met de medicatie te vereenvoudigen. Wanneer iemand iets heeft en er medicatie voor krijgt een kleinere dosis voorschrijven en wanneer het echt helpt ermee doorgaan. Mijn vader kreeg vorig jaar voor 3 maanden pillen voorgeschreven. Toen het bleek dat hij andere medicatie moest krijgen konden 83 pillen zo de vuilnisbak in. Dag centjes! De maagzuurremmers zijn al niet meer vergoed aangezien iedereen het zuur krijgt van dit oude kabinet.

En het is op het moment echt niet makkelijk om aan de slag te komen hoor! Maar dat is een ander onderwerp. Er zijn zat studenten die wel willen werken maar het gewoon niet kunnen wegens te hoge studiedruk of bezuinigingen. Ik heb een 0 uren contract en kan op het moment bijna nergens werken omdat er in de zorg ook bezuinigd gaat worden. Verder hebben ze de meest stomme redenen om iemand af te wijzen en kunnen ze kiezen uit tientallen sollicitanten.

Mijn studie kostte vorig jaar totaal met schoolgeld 1600 euro. Moet je zien hoeveel ik bij moest leggen, meer als de helft gewoon.
Maar ik doe dan MBO en 1600 collegegeld ex boekengeld en excursies e.d is bij het HBO.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:34

Babsiej schreef:
Fijn dat je dat snapt, maar denk dat je andere dingen lastiger vindt te begrijpen...

Ik mag toch wel iets dat foutief als feit gegeven wordt verbeteren? Als dat ook niet meer mag, dan krijg je leuke discussies.

Maar goed, genoeg hierover. Laten we het weer over het uitknijpen van de burger onder het mom van bezuinigingen hebben :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:36

_San87_ schreef:
Babsiej schreef:

Ik mag toch wel iets dat foutief als feit gegeven wordt verbeteren? Als dat ook niet meer mag, dan krijg je leuke discussies.

Maar goed, genoeg hierover. Laten we het weer over het uitknijpen van de burger onder het mom van bezuinigingen hebben :).

De studenten kunnen we beter buiten beschouwing laten omdat die alleen maar geld kosten en voorlopig niks in te brengen hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:37

Lovely schreef:
_San87_ schreef:

De studenten kunnen we beter buiten beschouwing laten omdat die alleen maar geld kosten en voorlopig niks in te brengen hebben.

Goed idee, inderdaad :).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:38

Studenten zijn ook burgers en die worden ook uitgeknepen. Wat mij trouwens opvalt is dat je never nooit iets hoort of de politiek iets inlevert. Die worden pas gematst met het vele wachtgeld wat zij meekrijgen.

Anoniem

Re: eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:43

Studenten worden helemaal niet uitgeknepen, die krijgen gewoon nog steeds geld toe om in de klas te zitten.

Je kunt zelf ook de politiek in en dan maak je ook kans op wachtgeld. Er is wel al een mindering van 20% op uitgevoerd, dat is jammer!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:45

Wachtgeld regeling moeten ze in de plomp smijten. Zal een hoop geld besparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:54

purny schreef:

Weet je wat ze 'in de plomp moeten smijten'? Neem nou al dat geld dat geïnvesteerd wordt in schuldsanering, dat is pas water naar de zee dragen en mag per direct afgeschaft worden. Er mag wel weer wat meer geld naar controle op fraude met uitkeringen e.d., dat betaalt zich vanzelf terug.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 21:56

Ik ga niet verder met jou in discussie. Totaal geen zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:06

purny schreef:
Ik ga niet verder met jou in discussie. Totaal geen zin in!

Je kan beter rellen en plunderen...toch?

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:16

Nu zijn er een hoop mensen (waaronder ik) die altijd wel aan hun eigen risico zitten. Zelf ook chronisch dus weet waar ik het over heb. Nu is het zo dat het voor een hoop mensen natuurlijk een hoop geld is om in een keer uit te geven. Als ze dit bedrag nu gewoon verspreiden over een jaar. (dus je betaald 30 euro per maand meer) en krijgt als je het niet gebruikt hebt weer terug. Zo kan het mooi verdeeld worden zie je niet telkens die brief waarin staat dat je wéér zo veel moet betalen. Ik heb het niet breed maar dat is dan nog wel te doen. Uitgeven moeten we toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:24

holandia schreef:
Nu zijn er een hoop mensen (waaronder ik) die altijd wel aan hun eigen risico zitten. Zelf ook chronisch dus weet waar ik het over heb. Nu is het zo dat het voor een hoop mensen natuurlijk een hoop geld is om in een keer uit te geven. Als ze dit bedrag nu gewoon verspreiden over een jaar. (dus je betaald 30 euro per maand meer) en krijgt als je het niet gebruikt hebt weer terug. Zo kan het mooi verdeeld worden zie je niet telkens die brief waarin staat dat je wéér zo veel moet betalen. Ik heb het niet breed maar dat is dan nog wel te doen. Uitgeven moeten we toch.

Jij zou dus liever de premies met 30 euro verhogen, maar dan wel in combinatie met een no-claim regeling?? Dat is op zich best een goed idee.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:49

Wildgirl schreef:
Waar de wijsheid ophoudt, begint het geklaag over de politiek ;-)
Wees blij,beste klagers, dat we in NL een goede gezondheidszorg hebben en dat je in dit land nooit helemáál aan je lot overgelaten zal worden...
Het is 350 euro, waar hébben we het over?

Ja praaaaaaachtig die ontzettend goeie zorg in nederland
Maar dan moet je het wel kunnen betalen ;)
En 350 euro? Waar hebben we het over? Nou over 350 euro!!!!!
Wat voor jouw decadente derriere misschien een habbekrats is, is voor heel veel mensen WEL heel veel geld en de doodsteek voor hun toch al zo bezuinigde leven
Wat een arogantie zeg bah!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:59

purny schreef:

Zullen we dan ook de ww regeling de plomp in gooien? Of komen we dan te dicht in je belevingssfeer?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:44

Lovely schreef:
holandia schreef:

Jij zou dus liever de premies met 30 euro verhogen, maar dan wel in combinatie met een no-claim regeling?? Dat is op zich best een goed idee.

Niet de premie zelf.
Gewoon het Eigen Risico door 10 (of 12) delen en in januarie al betalen eraan.

Bij het niet (volledig) gebruiken van het Eigen Risico het resterende het jaar erop terugstorten.

Moet je voor naar CZ-zorgverzekeraar gaan, daar doen ze het op deze manier :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:58

Oke, dat is zeker op een of andere manier wel naar een regeling om te bouwen zodat elke verzekeraar dit moet doen.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:05

Lovely schreef:
Oke, dat is zeker op een of andere manier wel naar een regeling om te bouwen zodat elke verzekeraar dit moet doen.

Waarschijnlijk wel.
Of de overheid hier een rol in kan spelen? Geen idee.

Maar als klanten van een zorgverzekeraar hier om vragen, wellicht dat dit ook voor de zorgverzekeraar een optie zou kunnen zijn.

Maar nogmaals, ik ben wel benieuwd wanneer en hoe de (eventuele) terugbetaling gaat gebeuren.
Het is ook bij CZ het eerste jaar dat zij dit doen.

Want voor echtparen met het minimum-inkomen is 700 euro best veel geld, natuurlijk.
Zeker als dit bv al in de eerste paar maanden van het jaar opgesoupeerd is
Laatst bijgewerkt door cherie78 op 18-05-12 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:06

Als ze wat meer mensen aan moeten nemen om die administratie netjes te doen dan helpen ze ook nog wat werklozen aan een baan :).

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:08

Lovely schreef:
Als ze wat meer mensen aan moeten nemen om die administratie netjes te doen dan helpen ze ook nog wat werklozen aan een baan :).

Er kunnen dus inderdaad meerdere voordelen aan zitten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:10

Limanade schreef:
Wildgirl schreef:
Waar de wijsheid ophoudt, begint het geklaag over de politiek ;-)
Wees blij,beste klagers, dat we in NL een goede gezondheidszorg hebben en dat je in dit land nooit helemáál aan je lot overgelaten zal worden...
Het is 350 euro, waar hébben we het over?

Ja praaaaaaachtig die ontzettend goeie zorg in nederland
Maar dan moet je het wel kunnen betalen ;)
En 350 euro? Waar hebben we het over? Nou over 350 euro!!!!!
Wat voor jouw decadente derriere misschien een habbekrats is, is voor heel veel mensen WEL heel veel geld en de doodsteek voor hun toch al zo bezuinigde leven
Wat een arogantie zeg bah!

Het is aRRogantie ;-)
Zonder gekheid, wil je dan alles maar gratis krijgen, heb je dan overal maar recht op?
Grappig is dat, zo veel links-stemmers in dit topic maar de gezamelijke ''schouders eronder zetten'' is bij de meeste ver te zoeken.
Dat jij geen decadente derriére hebt Limanade is niet mijn schuld, je kunt hoogstens jezelf wat verwijten als je al zover komt eerlijk naar jezelf te zijn ipv alle problemen,bezuinigingen etc af te schuiven op ''arrogante mensen zoals ik'' of politiek Den-Haag.
Ga er zelf maar eens zitten, ga zelf maar eens jarenlang 80 uur per week draaien, ga zelf maar eens je werk voor je leven laten gaan omdat je een deadline moet halen.
Gezien jouw vorige post heb jij dat nog nooit gedaan, no offense maar hou dan je mening over andere mensen,die dat wel doen, ook in jouw belang; voor je.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:14

Niet iedereen over 1 kam scheren. Ik stem links, maar wij hebben een bovenmodaal inkomen, waar wij hard voor werken. Ik heb nog nooit een toeslag of uitkering on :D tvangen en mijn man ook niet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:19

Electra63 schreef:
Niet iedereen over 1 kam scheren. Ik stem links, maar wij hebben een bovenmodaal inkomen, waar wij hard voor werken. Ik heb nog nooit een toeslag of uitkering on :D tvangen en mijn man ook niet.

Maar wat ik me dan weer afvraag????
hoe zit het met jouw derriere

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 00:21

papagroom schreef:
Electra63 schreef:

Maar wat ik me dan weer afvraag????
hoe zit het met jouw derriere

Die zi :D et er nog jong en fris uit, maar wij noemen dat gewoon een kontje