Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:24

gummie schreef:
Ik vind het eerder verbijsterend hoe mensen hun oordeel al klaar hebben op basis van, ja wat eigenlijk??

Het oordeel is gebaseerd op rechtbankverslagen die weergegeven worden in de media
Als je daar al geen oordeel op mag vormen, waar dan wel op

Ik vind het eerder verbijsterend dat er mensen zijn die begrip willen opbrengen voor dit monster, en dat is een vriendelijke benaming

Vjestagirl

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:25

Als je echt oordeel wilt vormen dan zou je de raporten van de rechtbank kunnen lezen (besloten in deze zaak). Media dikt aan, pikt stukjes eruit die goed verkopen of die exact passen bij de mening van het grote publiek, speelt in op de emotie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:33

De doofpotpraktijken binnen het justitiele apparaat als het ging om misbruik binnen de kerk zijn inmiddels wel gedocumenteerd.
Aangezien daar nooit een bezem door gehaald is, is er geen enkele reden om aan te nemen, dat dergelijke dingen nu niet meer voor zouden kunnen komen. En nee, we weten natuurlijk niet of en hoe het nu gebeurt.

Advocaat van de duivel spelen is mooi Gummie, maar als het waar is dat meneer Drent ooit ergens is ontslagen voor onrechtmatigheden in zijn omgang met kinderen, is alleen al het feit dat ie vervolgens een kinderdagverblijf opzet verdacht.

Geen idee wie of wat de bron voor deze lijst van feiten is, maar alles bij elkaar, ziet het er niet goed uit.

Mag jij best verder gaan met Robert M te verdedigen 'als mens' en de onschuld van meneer Drent te verdedigen, maar er zijn in mijn ogen, als de feiten in de lijst kloppen, wel degelijk heel wat dingen die tegen meneer Drent spreken.

De combinatie van zelf onoirbare feiten gepleegd hebben, waarbij zelfs ontslag volgt, een kinderdagverblijf oprichten, 'slaapfeestjes' organiseren, zedenrechercheurs die teruggefloten worden, en meldingen van moeders over Robert M (zelfs sperma op een kind!!!) die allemaal niet echt serieus genomen lijken te zijn, die combinatie zorgt er in ieder geval voor dat ik deze meneer niet zou willen verdedigen hier op bokt.

Deze zaak zou tot de bodem uitgezocht moeten worden. Op grond van de opsomming op nu.nl zou je concluderen dat dat niet is gebeurd.

En degenen die dat belet hebben, zijn dus medeschuldig aan het verder kunnen gaan van de praktijken van M.
Wellicht niet juridisch, wél moreel in ieder geval.

Vjesta aangedikt of niet, gewoon het kale feit dat meneer M. deze daden gepleegd heeft, zegt genoeg. De dingen die hij zelf gezegd heeft, zeggen genoeg.
Daar is aandikken helemaal niet bij nodig, ik volg de media trouwens niet eens zo goed in dit verhaal daar word ik misselijk van.

Maar, toch, hoe zou die door Job Cohen vermaande moeder zich nu voelen? Trouwens, is het ook niet een beetje heel erg raar dat een Burgemeester in een kwestie als deze, een moeder vermaand?
Hoe gek is dat?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:35

Vjestagirl schreef:
Als je echt oordeel wilt vormen dan zou je de raporten van de rechtbank kunnen lezen (besloten in deze zaak). Media dikt aan, pikt stukjes eruit die goed verkopen of die exact passen bij de mening van het grote publiek, speelt in op de emotie.

Als ik er van uit ga dat de media 50% verzint (wat me in deze zaak niet voor de hand liggend lijkt het gaat niet om een celebrity) zelfs dan is het niet te bevatten wat Robert M gedaan heeft

Ik denk dat ik heel goed in staat ben om mij een oordeel te vormen, dat jij een ander oordeel hebt is jouw zaak en betekent niet dat die van mij niet juist is, wat je alsmaar verkondigt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:09

Ik zeg niet dat je mening niet juist is, ik zeg alleen dat je hem Hoogstwaarschijnlijk niet gebaseerd hebt op volledige informatie.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:16

randalinpony schreef:
Aangezien daar nooit een bezem door gehaald is, is er geen enkele reden om aan te nemen, dat dergelijke dingen nu niet meer voor zouden kunnen komen. En nee, we weten natuurlijk niet of en hoe het nu gebeurt.

Advocaat van de duivel spelen is mooi Gummie, maar als het waar is dat meneer Drent ooit ergens is ontslagen voor onrechtmatigheden in zijn omgang met kinderen, is alleen al het feit dat ie vervolgens een kinderdagverblijf opzet verdacht.

bron?

Geen idee wie of wat de bron voor deze lijst van feiten is.

Precies

er zijn in mijn ogen, als de feiten in de lijst kloppen, wel degelijk heel wat dingen die tegen meneer Drent spreken.

Precies, mee eens

De combinatie van zelf onoirbare feiten gepleegd hebben, waarbij zelfs ontslag volgt, een kinderdagverblijf oprichten, 'slaapfeestjes' organiseren, zedenrechercheurs die teruggefloten worden, en meldingen van moeders over Robert M (zelfs sperma op een kind!!!) die allemaal niet echt serieus genomen lijken te zijn, die combinatie zorgt er in ieder geval voor dat ik deze meneer niet zou willen verdedigen hier op bokt.

Bron? Is dat zo? waar baseer je dat op?
En ik verdedig niet deze meneer, ik verdedig de rechtsstaat, en deze zaak als subject daarvan

Deze zaak zou tot de bodem uitgezocht moeten worden. Op grond van de opsomming op nu.nl zou je concluderen dat dat niet is gebeurd.

Inderdaad, uitzoeken tot op de bodem. Om te kunnen zien of de beeldvorming zoals die door de media plaatsvindt wel of niet klopt. En in het eerste geval: maatregelen nemen. En in het tweede geval: je excuses aanbieden aan diegenen die valselijk beschuldigd zijn, zoals rechters, OM, politie, Drent. Dus afhankelijk van wat waarheid is, reageren.

En degenen die dat belet hebben, zijn dus medeschuldig aan het verder kunnen gaan van de praktijken van M.
Wellicht niet juridisch, wél moreel in ieder geval.

Als dat zo is wel ja.

Vjesta aangedikt of niet, gewoon het kale feit dat meneer M. deze daden gepleegd heeft, zegt genoeg. De dingen die hij zelf gezegd heeft, zeggen genoeg.
Daar is aandikken helemaal niet bij nodig, ik volg de media trouwens niet eens zo goed in dit verhaal daar word ik misselijk van.

Maar, toch, hoe zou die door Job Cohen vermaande moeder zich nu voelen? Trouwens, is het ook niet een beetje heel erg raar dat een Burgemeester in een kwestie als deze, een moeder vermaand?
Hoe gek is dat?

Als blijkt dat de beschuldigingen/ vermaning van die moeder onterecht zijn, geweest, is het gek. Als de beschuldigingen/ vermaning terecht zijn geweest, is het niet gek. Hebben wij de feiten?

Conclusie: we zijn het dus gewoon eens. Het enige verschil is dat jij er van uit gaat dat datgene wat door de media naar buiten wordt gebracht, de waarheid en bewezen is, terwijl ik een slag om te arm houdt en niet op basis van wat media roepen meteen iemand wil veroordelen. Nogmaals: ik verdedig de rechtsstaat. Niet de persoon.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:19

Vjestagirl schreef:
Ik zeg niet dat je mening niet juist is, ik zeg alleen dat je hem Hoogstwaarschijnlijk niet gebaseerd hebt op volledige informatie.

En wat voegt het toe dat Robert M 10 keer meer baby's verkracht heeft, dat hij trots op zijn daden was, dat hij het kunstwerken noemde, moet ik hem dan nog afschuwelijker vinden.

Ik begrijp jouw punt helemaal niet, eerst verzin je dat ik iets over komkommers vertelde en nu hou je me voor hoe ik mijn oordeel moet vellen.

Dit topic gaat erover dat RobertM meer begrip wil en hoe langer het proces duurt hoe minder van enig begrip mogelijk is.
Als iemand dus begrip voor hem heeft staat dat zo volledig buiten mijn belevenswereld dat ik me dat niet kan voorstellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:31

Ik heb nooit gezegd dat JIJ iets over komkommers vertelde, ik heb gezegd dat iemand in dit topic het als een oplossing zag deze man te verkrachten met komkommers.

En tuurlijk mag je hem afschuwelijk vinden. Leef je uit. Maar ik ben van mening dat je een situatie niet kunt beoordelen zonder de raporten van de rechtbank. Dat is mijn mening, die mag jij dan weer incorrect vinden. Cirkeltje rond :).

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:38

Volgens mij kunnen we het allemaal eens zijn over het volgende (om het maar even positief te houden):

Kindermisbruik is vreselijk. Daders moeten worden gestraft. De maatschappij moet tegen hen worden beschermd. Mensen die medeplichtig zijn moeten worden gestraft. Mensen die willens en wetens een oogje hebben dichtgeknepen moeten worden gestraft. Er moet beter toezicht komen op kinderdagverblijven, of eerder/ harder worden ingegrepen als het verblijf niet voldoet aan de criteria (die onlosmakelijk verbonden zijn met de veiligheid van de kinderen).

Volgens mij zijn dit dingen waar niemand het mee oneens is...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:54

http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... 147edb8584

Drent aan het woord. Kijk eens goed vanaf ongeveer 14 minuten, zou ik zeggen.

http://www.ad.nl/ad/nl/3322/Misbruik-in ... uikt.dhtml

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... lbert.html

http://www.at5.nl/artikelen/54385/direc ... egen-drent

Ook van een andere verdachte in de zedenzaak, Edwin R, is al eerder door een ouder melding gedaan...

http://www.ad.nl/ad/nl/3322/Misbruik-in ... in-R.dhtml

Das dan de Edwin R die volgens een ouder slaapfeestjes zou hebben gehouden in de villa van Drent...
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... estjes.htm

Ik weet het niet, ik denk dat als de ouders straks gehoord gaan worden (wat de verdediging probeert tegen te houden) dat er wel weer zaken aan het licht komen die in ieder geval onderzocht moeten worden...

Ik had er trouwens tot daarnet geen idee van hoe dit allemaal in elkaar stak.

@Gummie: ik denk dat het enige verschil in deze is, dat ik geen rechtsstaat wil verdedigen. Ik wil dat er juist heel kritisch naar de rechtsstaat gekeken wordt.

De mensen die zich tot zo hoog in de voedselketen gewerkt hebben, hebben dat by no means gedaan op grond van hun hogere moraal, immuniteit voor chantage, of integriteit, om maar eens wat te noemen.

Integendeel gaat ook niet altijd op, maar het is wel belangrijk om te beseffen dat er foute mensen op hoge posities kunnen komen, en dat deze hun invloed vervolgens kunnen inzetten om hun fouten weg te werken...

Wat betreft die reprimande door Cohen, ik vind het typisch dat een dergelijke kwestie door hem behandeld wordt, ik zie niet waar hij past in een moeder die aangifte doet van misbruik (bij de politie), waarbij de melding wordt afgehandeld, en de moeder met smaad bedreigd wordt als ze niet zwijgt over de zaak (waarschijnlijk door het Hofnarretje?)

Waar ergens heeft een burgemeester van Amsterdam iets te doen in dit verhaal?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:01

De rechtsstaat verdedigen = kritisch naar de rechtsstaat kijken vanuit alle hoeken. Een rechtsstaat die niet goed functioneert, is geen rechtsstaat.

Dus eigenlijk zijn we het gewoon weer eens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 15:08

randalinpony schreef:
@Gummie: ik denk dat het enige verschil in deze is, dat ik geen rechtsstaat wil verdedigen. Ik wil dat er juist heel kritisch naar de rechtsstaat gekeken wordt.

De mensen die zich tot zo hoog in de voedselketen gewerkt hebben, hebben dat by no means gedaan op grond van hun hogere moraal, immuniteit voor chantage, of integriteit, om maar eens wat te noemen.

Terzijde daarom is het zo schandelijk dat dit kabinet de griffiekosten wil verhogen, dan komt er helemaal klassejustitie

Wbt aangiftes, Ik denk dat dat een golfbeweging is, we hebben tijden gehad dat iedere aangifte serieus genomen werd, dan kwam er weer een tijd dat veel aangiftes niet daadwerkelijk gebeurt waren, de reactie daarop is dan weer dat men de echte aangifte ook weer minder serieus neemt.

Na alle commotie de laatste tijd rond kinderverkrachters zal justitie iig serieuzer omgaan met een aangifte dus die beter onderzoeken voor er of naar de ene kant of naar de andere kan beschuldigend gewezen wordt.
Het is een moeilijke materie, pubers die hun vader een loer willen draaien, misbruikte kinderen waar niemand naar wil luisteren, daar zal een omslag moeten plaatsvinden.
Politie heeft steeds maar minder mensen en kan dit niet altijd adequaat aan
Ik zeg dierenpolitie opheffen en die 500 man inzetten, het zou en begin zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:10

Sarabande, aan de andere kant voorkomt het wel dat iedereen om iedere burenruzie naar de rechter rent...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:59

ashley1 schreef:
Deze reactie las ik net op nu.nl (en zulk soort dingen heb ik al eerder gelezen... hoe kan dit?)

Citaat:

Er wordt dus letterlijk alles aan gedaan om de zaak te focussen op alleen Robert M. en zijn partner. Daarnaast zijn er een paar andere kleintjes opgepakt maar de grote vissen mog niet.

Hij heeft een grote klantenkring en die blijft duidelijk buiten schot...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:12

Vjestagirl schreef:
Sarabande, aan de andere kant voorkomt het wel dat iedereen om iedere burenruzie naar de rechter rent...

Zo laag zijn die griffiekosten nou ook niet dat je er een hobby van zou maken om rechtszaken te voeren, ik heb ze pas nog nagezocht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 16:14

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:48

En zo zie je maar hoeveel een mensenleven waard is in NL. Heb er geen goed woord over in deze maatschappij...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:51

sarabande schreef:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4244/Kin ... rt-M.dhtml

20 jaar + dwangverpleging is de eis
Als hij maar nooit meer bij een pc met internet in de buurt kan komen en zeker niet bij kindertjes

veel te weinig straf krijgt hij.
hij komt er nog veel te gemakkelijk mee weg :( :( :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:55

Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik zag toen ik de eis las... Zoveel kinderen voor de rest van hun leven beschadigd, zoveel ouders die niet weten wat ze moeten doen en die voor altijd het vertrouwen kwijt geraakt zijn in de maatschappij en dan met name bij de kinderopvang. Ik snap die eis niet, veel te laag. 20 jaar per kind had het moeten zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:08

Dit is de maximum eis en zijn advocaten zijn daar boos over, die vinden het te veel :\ :?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:45

20 jaar en tbs..... mijn hemel, dat is veeeeel en veeeeeel te weinig. Ongelofelijk 8)7 :? . En dan vinden bepaalde mensen het hier raar als je gaat nadenken over eigen rechter spelen. Overigens las ik hier dat bepaalde gedragingen (bv wat ikzelf heb aangegeven) uit angst zou zijn. Nou...... wat dacht je van woede. Die emotie lijkt me heel wat meer op zijn plek. :j
En zo'n straf als dit, ja, dat maakt mij eerlijk gezegd meer dan woedend. :(
Wat een softies toch in dit land........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:04

Hij gaat de Nederlandse belastingbetaler heel veel geld kosten. Ze gaan nog proberen of hij te genezen is, krijgt een leger aan psychische en andere begeleiding.

En dan klagen mensen hier over mensen die voor oorlogsgeweld gevlucht zijn, doet Rutte verontwaardigd omdat Amsterdam aan jonge mensen die nog geen verblijfsvergunning hebben een stage aan wil bieden zodat ze geen doelloos leven hebben. Doe mij er daar maar 100 van in plaats van 1 Robert die Nederland uitkoos om zijn zieke fantasieën uit te voeren

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:07

20 jaar is wel ontzettend lang, en in 20 jaar kan ontzettend veel gebeuren. Probeer voor de lol de laatste 20 jaar van je leven maar eens weg te denken, waar stond je toen? Wat zou je allemaal gemist hebben als je de laatste 20 jaar niet mee had gedraaid in de maatschapij?

Ik weet niet of ik de eis redelijk vind, daarvoor zou ik het dossier moeten lezen, maar ze eisen de maximale straf, dus de rechters zullen daar wel reden toe zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:08

Vjestagirl schreef:
20 jaar is wel ontzettend lang, en in 20 jaar kan ontzettend veel gebeuren. Probeer voor de lol de laatste 20 jaar van je leven maar eens weg te denken, waar stond je toen? Wat zou je allemaal gemist hebben als je de laatste 20 jaar niet mee had gedraaid in de maatschapij?

Ik weet niet of ik de eis redelijk vind, daarvoor zou ik het dossier moeten lezen, maar ze eisen de maximale straf, dus de rechters zullen daar wel reden toe zien.

Je vindt het te lang voor wat hij gedaan heeft????
Dit is trouwens de eis van het OM, de rechters moeten nog een oordeel vellen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:12

Nee, ik vind het niet te lang, maar ik vind 20 jaar ook geen korte, lichte straf. Ik kan me niet indenken dat ik de komende 20 jaar helemaal niets meer voor mezelf zou mogen beslissen, niet meer wat ik eet, niet meer wanneer ik slaap, niet meer wanneer ik naar buiten ga, niets.

Ik vind het redelijk dat het om de maximale straf heeft geeist, en ik vind ook dat Robert M de maximale straf verdiend (uitgaande van de informatie die ik nu heb).