respect voor gelovigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Re: respect voor gelovigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:50

Yanouuu , jij snap het!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:59

horzlover schreef:
maar ieder zijn levensovertuiging als die mensen er zelf maar gelukkig mee zijn.

Juist. En dat verwacht ik andersom ook. Ik ga hun niet lopen stalken door ongevraagd aan de deur mijn overtuiging te lopen verkondigen en opdringen, dat moeten ze bij mij dan ook niet doen. En zeker niet steeds wéér proberen, als je al een keer "nee, geen interesse" hebt gezegd.
Wat een ieder geloofd moet ieder voor zich weten, heb ik geen problemen mee. Maar val mij er niet mee lastig ;)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:03

dat snap ik hoor!

Misschien het even rustig uit leggen nogmaals....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:05

Heeft geen zin, ze blijven komen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:07

Ik niet hoor, ik neem daar de tijd niet meer voor en ik heb het geduld niet. Volgende keer dat ze bij mij aan de deur staat en ze hebben het ongeluk dat ik thuis ben, zullen ze wat beleven. Hebben ze thuis weer wat te vertellen en een reden om voorgoed weg te blijven.

Ik word er gewoon weer agressief van, en dan ben je er gewoon nog over aan het praten hier... zó erg vind ik het, vind ik dat ze stalken, iets doen waar niemand om vraagt, mensen storen, en proberen te overtuigen van het feit dat iedereen verkeerd bezig is behalve hun zelf, want dat is het goede... pfff... rijd voor koffie :D

En hopen voor ze dat ze niet toevallig straks uitkiezen om aan de deur te komen, dát zou echt een bad timing zijn! :D

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:07

Patient:Zeg dokter heeft u misschien een oplossing?
dokter: wag is er dan?
patient: ik heb last van hardnekkige jehofa getuigen.
dokter: ga maar op bokt vragen

Sorry moest even
Misschien niet open doen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:08

Ik kan niet zien wie er voor de deur staat. Ik ga niet zomaar andere mensen voor een dichte deur laten staan, mensen die wél welkom zijn ;)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:11

ow........

das onhandig.
Sms de mensen die wel welkom zijn 3x bellen en als ze minder aan bellen niet open doen ?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:12

Dan hang ik liever een briefje op de deur: JG opzouten! De rest mag aanbellen :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:12

Iedereen moet doen wat ie wil, als ik er maar geen last van heb.
Ik wil ook niet dat anderen last van mij hebben.
Verder wil ik geen folders in mijn bus, zap bij reclame op tv altijd weg, wil geen 'verkopers' aan de telefoon of mijn deur.
Als ik iets wil, vraag ik het wel.
Ik geloof dat alle religies enorme onzin is en wil er dus niet mee lastig gevallen worden. Daar zou ik graag een beetje respect voor willen. Nogmaals; iedereen moet maar geloven wat ie wil en ik zal daar niks van zeggen. Behalve als mijn mening gevraagd wordt, natuurlijk. ;)

Oja; Ik stoor me eigenlijk een beetje aan de verhalen die in dit topic geschreven staan zoals stukken uit de bijbel en de beweringen van posters hier dat dat echt is enz. Aangezien topics over seks enz. ook verboden zijn, vind ik dat in de Boktregels moet komen te staan dat religieuze uitingen ook verboden moeten worden op dit openbare forum.
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 22-03-12 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:13

In Holland zijn er van die stickers om geen reclame te ontvangen, die je op de brievenbus kunt doen. Die heb ik hier helaas nog niet gevonden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:14

Citaat:
Ik geloof dat alle religies enorme onzin is en wil er dus niet mee lastig gevallen worden. Daar zou ik graag een beetje respect voor willen. Nogmaals; iedereen moet maar geloven wat ie wil en ik zal daar niks van zeggen. Behalve als mijn mening gevraagd wordt, natuurlijk.

idem ;-)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:15

Sflj je kan je op zo een zwarte lijst zetten voor die call centers hebben mijn ouders ook gedaan ivbm mijn vaders baan

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:17

Dat heb ik, maar toch word ik af en toe nog gebeld. Je kunt het volgens mij nooit helemaal uitbannen.
Meestal met een kulsmoes als "telefonisch onderzoek" en gaandeweg blijkt dan dat ze je toch iets willen aansmeren...
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 22-03-12 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:17

Ik meer respect voor de gelovigen dan de gelovigen voor mij. Tenminste; dat is mijn ervaring over het algemeen. Ik luister belangstellend naar hun ideeën, maar als ik begin over de mijne, dan wordt dat smalend weggelachen en gehoond. Veel gelovigen meten zich een bepaalde arrogantie aan wat dat betreft ten opzichte van andersdenkenden en dat is erg jammer.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:19

dat is ook waar lante dat is ook een reden waarom mijn ouders van het geloof gestapt zijn ik mag best geloven als ik dat wil maar daar ben ik te eigenzinnig voor ...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:37

sticker plakken op je voordeur "aan de deur word niet geloofd" (of was het nu met en T...donders ik moet mijn NL weer eens even gaan bijschaven)
ga hem toch maar eens laten drukken :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:45

[quote="Babootje"]
Geloven in "iets" zonder gezicht en waaraan je geen verantwoording hoeft af te leggen over je handelwijzen en gedrag is natuurlijk vele malen makkelijker dan te geloven in de God van de bijbel/quote]

Je hebt het heel duidelijk verwoord en ik ben het met dit stukje helemaal met je eens! ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:48

Shenavallie schreef:
Babootje schreef:
Geloven in "iets" zonder gezicht en waaraan je geen verantwoording hoeft af te leggen over je handelwijzen en gedrag is natuurlijk vele malen makkelijker dan te geloven in de God van de bijbel/quote]

Je hebt het heel duidelijk verwoord en ik ben het met dit stukje helemaal met je eens! ;)

En ik "geloof" er niets van dat jullie braaf alle regels die de "god van de bijbel" heeft opgeschreven volgen.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:08

Kuggur schreef:
Shenavallie schreef:

En ik "geloof" er niets van dat jullie braaf alle regels die de "god van de bijbel" heeft opgeschreven volgen.....

En ik geloof niet dat God dat van ons vraagt...wij staan niet meer onder de wet maar leven door het offer van Jezus. Een ieder die in Hem geloofd zal een eeuwig leven krijgen bij God.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:47

maar een deel van de gelovige mensen vinden het een ramp als je regels niet na leeft...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:52

Die hebben het niet goed begrepen ;-) al vinden ze dat vast van mij ook

Bepaalde regels zijn van belang ja zoals dat je niet mag stelen enz. Veel gelovigen vergeten ook wat onze belangrijkste opdracht is als volgelingen van Hem. En dat is niet langs de deuren gaan maar zorgen voor de armen, weduwen en wezen

Maar ieder moet kunnen geloven wat hij wil. Als mensen in marsmannetjes willen geloven prima

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:53

horzlover schreef:
maar een deel van de gelovige mensen vinden het een ramp als je regels niet na leeft...

en dat moeten ze loslaten, zelf lekker volgens de regels leven, maar mij heerlijk mijn gras laten maaien op zondag!

als ik naar de hel wil, moeten ze me fijn laten.

" gij zult niet oordelen" staat toch ook ergens....

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:57

Ach, in de Bijbel staat ook dat je je gezicht niet mag scheren.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:02

Sirieus!?

ja maar zij roepen ook dat wij zondigen. zoals ik zeg verander de wereld begin bij jezelf