Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ivonka schreef:Omgaan met en doden vind ik 2 heel verschillende dingen.
Jis_ schreef:Ivonka schreef:Omgaan met en doden vind ik 2 heel verschillende dingen.
Om weer met de vergelijking te komen, 10 jaar lang kwelling of 3 jaar op een stuk land en dan 15 tot 20 kwelling en dan dood, als ik dan de keus moest maken weet ik het wel.
(bedoel daar niet mee een voorstander van het stierenvechten te zijn, eerder in dit topic heb ik al mijn mening geuit over wat ik van stierenvechten vind)
Diablo schreef:Jis_ schreef:
Om weer met de vergelijking te komen, 10 jaar lang kwelling of 3 jaar op een stuk land en dan 15 tot 20 kwelling en dan dood, als ik dan de keus moest maken weet ik het wel.
(bedoel daar niet mee een voorstander van het stierenvechten te zijn, eerder in dit topic heb ik al mijn mening geuit over wat ik van stierenvechten vind)
Ik snap niet waarom die keus gemaakt zou moeten worden. Het moet gewoon allebei niet.
Ivonka schreef:Of ze in Spanje zo zachtzinnig zijn. Ga toch weg!
Guernica schreef:Vergelijkingen zijn niet per definitie verkeerd denk ik. Het helpt je soms toch om anders naar een verhaal te kijken en zeker als ik zie wat voor uitspraken er gedaan worden in een topic als dit kan dat helemaal geen kwaad.
Huertecilla schreef:´Ze´ en heel Spanje geanaliseerd door de ervaren Spanje kenner Ivonka...
Nogmaals:
Ik woon op het platte land van andalucía.
Zoals 100% (achter de komma naar boven afgerond) van de stieren hier leeft, wil 100% (achter de komma naar boven afgerond) van de paarden in NL ook GRAAG leven.
Dat is echter totaal irrelevant.
De stieren hebben in de ring 15 minuten een ellendig einde wat gewoon niet past in de 21ste eeuwse bio-ethiek. Dat hoort niet te gebeuren en behoeft geen verdediging.
Dat geldt ook voor het slachtproces van menig dier op het NL consumentenbord.
Het geeft echter ook geen pas bloeddorstige dingen te roepen vanachter een toetstenbord in NL door dames die nog heel veel zélf kunnen verbeteren aan het leven van dieren in hún leven.
De bloeddorstigheid hier is net zo laakbaar als het stierenvechten en het paardkwellen. Het is de ethisch defecte mentaliteit achter dit soort misstanden.