Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:46

Wat ik me afvraag... Bij de wereld draait door (meen ik) zat van de week een vrouwtje met hoofddoek, en losse sluier. Ogen waren zichtbaar.
Sluier zat ter hoogte van haar oren vast gespeld.
Mag dat dan wel?

Betreft mensen die liever gezichtsuitdrukkingen zien: Wat doe je dan op een forum? :')

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:51

chevax schreef:
Ik twijfel echt sterk aan alle mensen die zeggen dat als ze op vakantie gaan in een bepaald land, ze zich ook in hun cultuur verdiepen en vervolgens daar naar handelen. Wel eens Nederlanders op vakantie bezig gezien?
Ik blijf bij mijn standpunt: een mens trekt maar aan wat hij of zij wil, daar kan ik me niet druk over maken. Kom op zeg, een groep van 180 mensen?
Ik denk dat er tussen elke bevolkingsgroep rotte appels zitten.
En nee, ik zou als zelfstandig ondernemer niet iemand met een burka aannemen. Net zo min als ik iemand aan zou nemen die niet vloeiend Engels spreekt, geen Duits kent of die Nederlands typt zonder gebruik van hoofdletters en de juiste interpunctie.

Ik ga normaal nooit daar "dat soort landen", omdat ik wel aangepast wil gaan. Ben ooit 1 keer in november 2000 naar Turkije geweest en ja daar heb ik me wel die twee weken voor zover mogelijk aangepast. Tijdens excursies zijn we 2 keer naar een Moskee gegaan, ik wist dat je bedekt moest zijn, zou dat respecteer ik en blijf buiten.

Het rare is dan wel dat de ene reisleider (vrouw) heel streng daar in was en de andere (een man) tegen mij zei dat ik echt wel naar binnen mocht zo :?
Ik heb het niet gedaan...weet gewoon dat het "niet hoort". Heb respect voor het land, hun geloof en cultuur.

Beide reisleiders waren trouwens gewoon Turken, dus niet van een of andere Westerse reisorganisatie.

randalinpony

chevax schreef:
Nou, om nu steeds tegen allerlei Bassie de Clowns aan te moeten kijken... :+

Moeten we daar voor de zekerheid niet ook vast een wet tegen uitvaardigen? :P

Blue_Eyes

chevax schreef:
Ik twijfel echt sterk aan alle mensen die zeggen dat als ze op vakantie gaan in een bepaald land, ze zich ook in hun cultuur verdiepen en vervolgens daar naar handelen. Wel eens Nederlanders op vakantie bezig gezien?
Ik blijf bij mijn standpunt: een mens trekt maar aan wat hij of zij wil, daar kan ik me niet druk over maken. Kom op zeg, een groep van 180 mensen?
Ik denk dat er tussen elke bevolkingsgroep rotte appels zitten.
En nee, ik zou als zelfstandig ondernemer niet iemand met een burka aannemen. Net zo min als ik iemand aan zou nemen die niet vloeiend Engels spreekt, geen Duits kent of die Nederlands typt zonder gebruik van hoofdletters en de juiste interpunctie.

Dat eerste en dat laatste, helemaal inderdaad. Nederlanders in het buitenland, aanpassen? :n
En ik zou meer moeite hebben met iemand die de taal slecht beheerst maar geen hoofddoek o.i.d. draagt, dan met iemand die perfect Nederlands spreekt en schrijft, maar een burka of niqaab draagt.
Ik heb een heel enkele keer weleens iemand met een niqaab in mijn klas en daar heb ik geen probleem mee. Ik vind het niet handig dat ik als docent haar gezicht niet kan zien, maar ik heb zelf ook een geloofsovertuiging en ik vind niet dat ik het recht heb om iemand anders de uiting van haar geloof te ontzeggen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:52

stef schreef:
Betreft mensen die liever gezichtsuitdrukkingen zien: Wat doe je dan op een forum? :')

Hier heb ik geen fysiek contact en kan me ook niemand fysiek wat aandoen ;)

Blue_Eyes

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:53

Toch zitten hier mensen die ik veel enger vind dan die enkele burqadragende student :=

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:54

Winddancer schreef:
stef schreef:

Hier heb ik geen fysiek contact en kan me ook niemand fysiek wat aandoen ;)

Volgens mij is een van de functies van die burqua dan ook het voorkomen van fysiek contact. ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:55

Misschien ligt dat wel aan mij? Maar vaak kan je aan de toon van praten ook wel horen in wat voor 'n humeur diegene is.

Lijkt me wel grappig om opeens allemaal clowns te zien, al moet ik zeggen dat ik me bedreigd voel door hun. |o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:56

Winddancer schreef:
Omdat Nederland Nederland is.......houd de culturen en geloven in het land waar ze thuishoren.
Als je besluit om naar Nederland te komen, zul je je ook moeten aanpassen. Nederland hoeft zich niet aan te passen aan de rest die hier dan wil komen wonen.

Ik hoef eerlijk gezegd geen moskee in mijn dorp en sta er ook niet op te wachten dat het overspoelt wordt door mensen in boerka's.

OK jij geen burka's maar wil je dan ook die geblondeerde vent weer terugnemen in Limburg, maakt Nederland er een stuk leefbaarder op :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:57

Blue_Eyes schreef:
Toch zitten hier mensen die ik veel enger vind dan die enkele burqadragende student :=

Dat heb ik nu ook :D
Ik praat liever met iemand in een burka, dan met een rascist, ik krijg helemaal de kriebels van sommige opmerkingen. Wat een enge ideeën en/of opvattingen hebben sommigen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:59

overspoelt worden door boerka's... come on! Ik heb er zelfs nog nooit 1 gezien! (ja, op tv)
We laten ons ook wel erg makkelijk bang maken door o.a. meneer wilders hoor

Aieshja

Uhm, hoezo moeten wij ons aanpassen aan mensen met Burka's ?
Ik woonde vroeger in een buurt waar allerlei culturen waren, Surinamers, Antilianen, Turken, Marrokkanen, polen, russen, noem maar op en ze zaten bij ons in de buurt. Geloof mij, daar werd het wel gezelliger op met allerlei verschillende muziek in de zomer in de straten en de verschillende kledij etc etc.

Winddancer

randalinpony schreef:
Volgens mij is een van de functies van die burqua dan ook het voorkomen van fysiek contact. ;)

Die kan ik bij wijze van ook zo door het hoofd schieten, ondanks de burka.....niet dat ik dat zou doen, maar dat bedoel ik met fysiek contact....je kunt elkaar irl fysiek iets aan doen, maar op een forum niet......snap je wat ik bedoel?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:00

sarabande schreef:
Winddancer schreef:
Omdat Nederland Nederland is.......houd de culturen en geloven in het land waar ze thuishoren.
Als je besluit om naar Nederland te komen, zul je je ook moeten aanpassen. Nederland hoeft zich niet aan te passen aan de rest die hier dan wil komen wonen.

Ik hoef eerlijk gezegd geen moskee in mijn dorp en sta er ook niet op te wachten dat het overspoelt wordt door mensen in boerka's.

OK jij geen burka's maar wil je dan ook die geblondeerde vent weer terugnemen in Limburg, maakt Nederland er een stuk leefbaarder op :D :D

Laat maar komen hoor met zijn wilde haarbos :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:02

Aieshja schreef:
Uhm, hoezo moeten wij ons aanpassen aan mensen met Burka's ?
Ik woonde vroeger in een buurt waar allerlei culturen waren, Surinamers, Antilianen, Turken, Marrokkanen, polen, russen, noem maar op en ze zaten bij ons in de buurt. Geloof mij, daar werd het wel gezelliger op met allerlei verschillende muziek in de zomer in de straten en de verschillende kledij etc etc.

Je hoeft je helemaal niet aan te passen (er zegt toch niemand dat ook jij een burka aan moet trekken ;-) ), maar je er aan ergeren omdat je het zelf nooit zou doen, is ook niet nodig.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:02

Winddancer schreef:
randalinpony schreef:

Die kan ik bij wijze van ook zo door het hoofd schieten, ondanks de burka.....niet dat ik dat zou doen, maar dat bedoel ik met fysiek contact....je kunt elkaar irl fysiek iets aan doen, maar op een forum niet......snap je wat ik bedoel?

Ben jij daar bang voor dan zodra je je in de openbare ruimte bevindt?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:04

Citaat:
Ik vroeg al pagina's terug, heb je daar cijfers over

Wat is dat nou weer voor een reactie?? Kom jij maar eens met cijfers van mensen in Nederland die werken in een burka. Misschien kan ik jou die wel geven... 0

Maar goed, ook al zoek je mensen voor telefoon werk. iemand in een burka wordt echt niet aangenomen en ik geef ze groot gelijk!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:06

suuzepuus schreef:
Citaat:

Wat is dat nou weer voor een reactie?? Kom jij maar eens met cijfers van mensen in Nederland die werken in een burka. Misschien kan ik jou die wel geven... 0

Maar goed, ook al zoek je mensen voor telefoon werk. iemand in een burka wordt echt niet aangenomen en ik geef ze groot gelijk!

Ach, als ik jou zo hoor praten, zou ik jou ook niet snel aannemen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:06

Winddancer schreef:
randalinpony schreef:

Tristan V had ook geen Burka om.....

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:07

@Chevax, ik erger me gelukkig er ook niet op maar reageer op een tekst waarbij wordt gezegd dat men die in NL wilt gaan wonen zich aan moet passen en NL niet aan die mensen moet aanpassen, snap je? :)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:08

Misschien werken de vrouwen met een Burka wel niet omdat dat nou eenmaal bij die cultuur hoort? Heeft niemand toch last van? Dat zij thuis zitten om voor de kinderen en eten te zorgen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:08

suuzepuus schreef:
Citaat:

Het lijkt me een normale reactie op een loze beschuldiging zonder grond. Hoe weet jij nu of die 180 dames die een burka dragen een uitkering krijgen, of hoeveel van hen, en waarom en onder welke omstandigheden???

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:09

Sorry Aieshja, dan begreep ik het in het vuur van de strijd even verkeerd! ;-)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:09

stef schreef:
Tristan V had ook geen Burka om.....

Had hij op Bokt gezeten hadden ze nog geleefd......wat een reactie alweer zeg.....slaat kant, noch wal :roll:
Daar ging het toch om??? Jij vroeg waarom mensen op een forum zitten, aangezien je daar ook geen gezichtsuitdrukkingen kunt zien.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:10

@Chevax, haha kan gebeuren toch?