Schafstall schreef:Heb ook niet 't hele topic gelezen, maar hier een 4 dagen (full-time) in de week werkende moeder (van één dochter), paarden aan huis, een boerderij die nog midden in de verbouwing zit, een hond en katten.
Ik zou niet anders willen. Waar wij wonen is mogelijk omdat we allebei werken. Dat zijn keuzes die je in 't leven maakt. Een hulp in de huishouding heb ik niet en toch is 't allemaal wel te behappen hoor.
Ik veroordeel niemand, maar ik vind 't altijd wel vreemd als een vrouw thuis zit en niet werkt, moet er zelf niet aan denken in ieder geval. En als ze dan thuis zitten, dan lijkt 't me ook logisch dat ze voor alles in/rond huis zorgen. Wij hebben vrienden waarvan de vrouw thuis zit en de man naast z'n werk ook nog z'n deel in 't huishouden doet, daar kan ik met m'n verstand niet bij.
Onze dochter vind 't heel erg leuk op de opvang (3 dagen) en dat vind ik wel een belangrijke graadmeter. Zou ze 't daar echt niet naar haar zin hebben, dan zouden we wellicht een andere beslissing nemen. Papa is ook één dag in de week thuis (eigen bedrijf, dus kan zelf de tijd inplannen).
Ik ben 4 dagen blijven werken omdat mijn functie niet in minder dagen kan en ik m'n werk wel heel leuk vind en uiteraard de sociale contacten.
Dat doet mijn man ook, omdat hij het leuk vindt.
Hij doet 's avonds de kids naar bed en dan raapt hij de kleren bij elkaar en stopt ze in de wasmachine.
Als ik een dagje weg ben (in het weekend bv) dan doet hij rustig de badkamer en stofzuigt boven de boel, zodat ik de eerste dagen dat niet hoeft te doen.