moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:54

jantergouw schreef:
Alet74, uit jouw oogpunt begrijp ik wel dat je liever had dat hij de uitnodiging had afgeslagen. Uit zijn oogpunt is het zeer begrijpelijk dat hij dat niet heeft gedaan, want dit is het grootste podium dat hij ooit heeft gekregen om zijn boodschap te verkondigen.

En welk garen gaat hij daar dan bij spinnen? Als je ervan uitgaat dat Wilders er 'is' voor Nederland, dan heeft dat voor 'ons' Nederlanders toch geen enkele toegevoegde waarde dat hij daar zijn zegje gaat doen?

jantergouw

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:03

Wilders is bezig met het opzetten van een internationaal netwerk, www.geertwildersinternationalfreedomalliance.com
Ik denk dat daarmee je vraag beantwoord is wat Wilders er aan heeft. Vooralsnog is Wilders er helemaal nog niet voor Nederland of voor ons, want hij is niets meer of minder dan een politicus die bezig is met het vormen van een kabinet. Dat kabinet is er nog niet!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:24

Wilders/de PVV is er toch wel voor 'ons'; hij heeft toch mensen in de Tweede Kamer zitten, die zitten daar namens hem/de PVV. Dus in mijn ogen zouden de dingen die hij doet, ook in het buitenland, ook onder zijn verantwoordelijkheid als Nederlandse volksvertegenwoordiger vallen. Het kabinet staat daar los van.
Of spreekt hij daar puur op persoonlijke titel?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:45

Of hij nou wel of niet in het kabinet zit, extreme moslims volgen alleen maar hun gevoel en als zij een Nederlander zien die hun afkraakt die een functie in de politiek heeft, dan hebben ze de zelfmoordbommen allang klaar liggen hoor. :)

Iemand maakt ze boos = niet praten, nee tuurlijk niet = straffen! }:0

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:54

Ik vind de mensen die tegen de moskee zijn (ookal is het eigenlijk geen moskee maargoed) echt doodeng. Zo agressief, onredelijk en imo gevaarlijk. Dit kan heel erg naar worden als dit lang doorgaat.
Haat richting een bepaalde groepering is levensgevaarlijk en kan imo onder geen enkele voorwaarde worden gerechtvaardigd. Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:45

Bizar he? Het tegengestelde is bereikt met deze 'handreiking' ofzoiets.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:13

christel1857 ;
Ik vind de mensen die tegen de moskee zijn (ookal is het eigenlijk geen moskee maargoed) echt doodeng. Zo agressief, onredelijk en imo gevaarlijk.

ik ben dus TEGEN de bouw van de moskee(om het nog maar even zo te noemen) en ben dus volgens jou ; agressief, onredelijk en in jouw ogen gevaarlijk.....

doe jij nu niet precies hetzelfde???
je kent me niet, maar om wat een ander heeft gedaan plaats je mij meteen in hetzelfde vakje.........

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:37

rachel_j schreef:
christel1857 schreef:

Ik vind de mensen die tegen de moskee zijn (ookal is het eigenlijk geen moskee maargoed) echt doodeng. Zo agressief, onredelijk en imo gevaarlijk.

ik ben dus TEGEN de bouw van de moskee(om het nog maar even zo te noemen) en ben dus volgens jou ; agressief, onredelijk en in jouw ogen gevaarlijk.....

doe jij nu niet precies hetzelfde???
je kent me niet, maar om wat een ander heeft gedaan plaats je mij meteen in hetzelfde vakje.........

Zooo voel je je aangesproken dan?
als jij je identificeert met dit soort types:

http://www.youtube.com/watch?v=EwaNRWMN ... re=related

dan is mijn antwoord op jouw vraag: Ja
Kijk maar hoe agressief er op deze man wordt gereageerd OMDAT HIJ ER UIT ZIET ALS EEN MOSLIM. Man met blauwe pet wil hem bijna slaan. De menigte keert zich binnen een minuut tegen deze man. En dat is eng. Verder vind ik alle hatelijke leuzen etc. ook agressief. Die man is overigens niet eens een moslim.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 13:17

ik identificeer mij niet met de personen op het filmpje, maar jij hebt het over mensen die tegen de bouw van de moskee zijn, en bij die groep mag je mij wel indelen.
dat staat ook in mijn begintopic.
en zoals jij het eerst schreef ben jij dan dus van mening dat ik gevaarlijk en agressief ben.
wat ik bedoel te zeggen is dat je nu zelf ook een vooroordeel aanneemt en in zekere zin ook radicaliseerd.
en dat is nu net het probleem in de maatschappij.
grijs bestaat schijnbaar niet meer, enkel zwart of wit......spijtig.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:34

christel1857 schreef:
Ik vind de mensen die tegen de moskee zijn (ookal is het eigenlijk geen moskee maargoed) echt doodeng. Zo agressief, onredelijk en imo gevaarlijk. Dit kan heel erg naar worden als dit lang doorgaat.
Haat richting een bepaalde groepering is levensgevaarlijk en kan imo onder geen enkele voorwaarde worden gerechtvaardigd. Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt.

Haat is niets anders dan ver doorgevoerde angst.

Wilders is bang voor Islamisering; daarom ageert hij er zo fel op. Mensen reageren daar weer bang op doordat ze denken dat er Moslims zomaar iets aangedaan wordt.

Feit is dat mensen elkaar altijd al dingen aandoen... daardoor kun je bang worden voor de mensheid... maar om nou bang te zijn voor de ene groep en de andere niet? Maak mensen bang en ze worden agressief en gevaarlijk... daar hoef je echt geen Moslim of Wilders aanhanger voor te zijn hoor ;)

Waarom zou haat jegens Moslims erger zijn dan haat jegens het vrije westen en kapitalisme? In die laatste groep vallen wij zelf ook... dus als we wat te vrezen hebben is het voor mensen die de westerlingen haten... die zijn er genoeg hoor.

Bovendien maakt angst je een aantrekkelijk slachtoffer voor iemand die er echt op uit is om iemand iets aan te doen... dus ik zou zeggen; niet te bang worden daar heb je niets aan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:20

Ik vond Wilders wel mild. Hij vindt New York kennelijk een multiculturele omgeving en wil dat zo houden. Dus zijn moslims welkom.

Daarnaast ziet hij ook de waarheid onder ogen door "No Mosque here" te scanderen heeft hij het publiek er nogmaals op gewezen dat het geen moskee is die men daar wil neerplanten ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:27

Dat scanderen vond ik toch wel heel triest, dan krijg ik last van plaatsvervangende schaamte. Want waar bemoeit hij zich mee, toch niet zijn zaken om daar dit soort dingen te gaan roepen. Maar misschien bedoelde hij het wel zoals jij het schrijft joostvangestel ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:44

joostvangestel schreef:
Daarnaast ziet hij ook de waarheid onder ogen door "No Mosque here" te scanderen heeft hij het publiek er nogmaals op gewezen dat het geen moskee is die men daar wil neerplanten ;)

:')

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:48

tis idd al oud nieuws :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:12

Heeft iemand al opgemerkt dat die 'moskee' niet eens op de plek van het WTC komt te staan. Het komt wel in de buurt maar niet exact op die plek en het is trouwens ook geen moskee maar een islamitisch centrum... (Een wijkcentrum is tenslotte ook niet meteen een kerk)

Dus misschien kunnen we nu allemaal boos worden om een islamitisch centrum dat in de buurt van ground zero wordt gebouwd ipv het fictieve verhaal van een moskee op de plek waar het WTC stond, that would make more sense.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:11

Wij hebben het er toevallig nog over gehad, op school.. Mijn lerares zei: "Het is hetzelfde als dat je een hitler standbeeld zet in Auschwitz..''
Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar ze heeft een punt...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:16

Ja alleen komt 'het beeld' aka het islamitisch centrum dan niet in 'Auswitz' te staan in dit geval en is Hitler slechts 1 persoon en kun je niet zomaar alle islamitische mensen over 1 kam scheren alsof zij allemaal achter de aanslagen zitten. Nogal kort door de bocht.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:21

Zou een docent hierin niet neutraal moeten blijven? Ik vind het niet kunnen dat iemand met een voorbeeldfunctie dit soort vergelijkingen gaat maken.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:25

Het was bij het vak maatschappijleer, maar ze heeft gewoon haar eigen mening.. Al zegt ze er wel altijd bij, dat je het er absoluut niet mee eens hoeft te zijn.. ;)
Eigenlijk is het ook wel raar dat een docent zoiets zegt, maar ik vind dat ze best haar mening mag geven, zolang het niet te ver gaat, maar dat is ook per persoon verschillend (over waar het te ver gaat..)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:31

Dat is ook lastig, vooral bij dit soort onderwerpen die gevoelig liggen (want hoe jong sommigen soms al zijn, zo radicaal zijn soms de gedachten al) moet je als docent wel een goede afweging maken: wat kun je wel en niet zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:59

Het is dubbel. Aan de ene kant zou de moskee er wegens godsdienstvrijheid mogen komen. aan de andere kant: als jij familie, vrienden of dierbaren verloren bent door de aanslaag, is het toch niet meer dan menselijk om er tegen te zijn? Waarom kan de moslimgemeenschap dáár geen rekening mee houden?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:04

Marrjjollein schreef:
Wij hebben het er toevallig nog over gehad, op school.. Mijn lerares zei: "Het is hetzelfde als dat je een hitler standbeeld zet in Auschwitz..''
Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar ze heeft een punt...

Nou.. eigenlijk heeft ze daar ongelijk in aangezien Hitler direct verantwoordelijk was voor de concentratiekampen, maar de Islam is niet direct verantwoordelijk voor de aanslag. Wel een stel gekken die toevallig zeiden Moslim te zijn :)
Niet dat ik voor een Moskee ben op Ground Zero, deze kunnen ze ook op een andere plek zetten zonder al die mensen daar tegen het hoofd te stoten.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:53

offtopic: er is ooit eens uit een onderzoek gebleken dat mensen in een discussie of een debat binnen 2 minuten een vergelijking maken met het nazisme, en zo blijkt dat ook nu weer dus.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:35

Wat voor onderzoek? In welke discussie? In alle discussies?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:41

Volgens mij heeft Dromenlies het over Godwin's Law. http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
Dit is een sarcastische observatie van Godwin en zeer toepasselijk op internetdiscussies.

In het geval van islamofobia wordt de vergelijking natuurlijk gemaakt omdat er daadwerkelijk overeenkomsten zijn en dan geldt de wet van Godwin niet.