Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxPatriciaxx schreef:Bij ons noemen zijn refo's gewoon gereformeerden en daar dan de uitvergroting van (meestal aanduidend met make-uploos, rok-tot-over-de-knie dragend, vaak ongetemd krulletjeshaar ofwel het stereotype christen).
arjavdham schreef:Lante schreef:Dat ben ik niet met je eens, heb toevallig vrij nauw contact met verschillende christenen en die nemen de Bijbel lettelijk, met andere woorden; die geloven dat de verhalen letterlijk zo zijn gebeurd als in de Bijbel opgeschreven. Ze gebruiken de Bijbel natuurlijk voor inspiratie en kijken ook naar de context, de boodschap en vertalen het naar de tegenwoordige tijd e.d. maar ze geloven de verhalen zeker letterlijk en dat wordt de kinderen ook ingeprent en daar heb ik wel wat moeite mee. Die kinderen leren op school echt bijna alleen christlijke liedjes, maken 9 van de 10 keer een werkje met een bijbels verhaal als thema etc etc. Ik heb daar zelf eigenlijk wel wat moeite mee. Het is op die manier niet echt een weloverwogen keus, maar hersenspoelen naar mijn idee en het helpt ook niet om respect op te bouwen voor mensen die anders denken of geloven.
dit is lang niet altijd zo; ben zelf refo (dus scheld iedereen maar lekker raak op me, laat je rokje maar waaien etc.. *slaathelemaalnergensop*) ik heb dus ook op refoscholen gezeten je werkt (op de basisschool over allerlei dingen en leert net zoveel liedjes die niks met het geloof te maken hebben dan wel.. Wel worden we denk ik te beschermd opgevoed daar heb ik zelf ook wel wat moeite mee..
arjavdham schreef:SETEFURII schreef:Evolutie theorie, lijkt me nogal logisch aangezien daar bewijzen voor zijn.
oke welk bewijs???
er bestaat mutatie.. maar wie zegt dat het allemaal waar is??
wist je dat die kerel die het heeft bedacht/achter gekomen is op zijn sterfbed zei dat hij het fout had en dat zijn vader gelijk had??
(dominee)
zegt genoeg lijkt mij
Citaat:oke welk bewijs???
er bestaat mutatie.. maar wie zegt dat het allemaal waar is??
wist je dat die kerel die het heeft bedacht/achter gekomen is op zijn sterfbed zei dat hij het fout had en dat zijn vader gelijk had??
(dominee)
zegt genoeg lijkt mij
verootjoo schreef:De Bijbel is ook al heel wat jaren oud, en ook nog niet weerlegt
Bovendien sluit de theorie van Darwin/ Wallace het verhaal uit de Bijbel niet uit
verootjoo schreef:De Bijbel is ook al heel wat jaren oud, en ook nog niet weerlegt
Bovendien sluit de theorie van Darwin/ Wallace het verhaal uit de Bijbel niet uit
Koopto666 schreef:verootjoo schreef:De Bijbel is ook al heel wat jaren oud, en ook nog niet weerlegt
hoezo niet weerlegd?
er wordt in de bijbel verteld over Mohammed (de Islam profeet) in dezelfde tijd als Jezus. terwijl uit onderzoek blijkt dat Mohammed pas 300 jaar na de geboorte van Christus is geboren. dit is toch vrij onmogelijk lijkt me
verootjoo schreef:hoezo niet weerlegd?
er wordt in de bijbel verteld over Mohammed (de Islam profeet) in dezelfde tijd als Jezus. terwijl uit onderzoek blijkt dat Mohammed pas 300 jaar na de geboorte van Christus is geboren. dit is toch vrij onmogelijk lijkt me