randalinpony schreef:Precies deze dingen zijn of waren op zeker moment over het Christendom te zeggen.
Ik vind dat een beetje een dooddoener, ik leef niet in de Middeleeuwen, ik leef NU.
En het gaat neem ik aan om NU.
Citaat:
Ik vraag me ook wel eens af hoeveel mensen dit soort dingen in de discussie inbrengen, het OT wel eens gelezen hebben?
Ik weet niet wie je bedoelt, maar ik rep met geen woord over het Christendom, je brengt het nu zelf ter discussie (als antwoord op mijn bericht)
Citaat:
Als je de situatie van de Moslims in de wereld op dit moment wilt zien, ontkom je niet aan een brede recent-historische blik en dan ga je je bijvoorbeeld ook dingen afvragen over geldstromen vanuit de USA die naar heel extreme moslimgroeperingen gingen.
Ik vind dat heel naar, maar ik woon niet in de USA 
Citaat:
Het Islamitische deel van onze wereld kende ooit heel open, democratische regeringen. Afghanistan, bij ons vooral bekend om zijn achterlijke cultuur en moslimterroristen (is er trouwens al een gevonden) had ooit een mooie, bloeiende cultuur die zeker wel open stond voor invloeden van buitenaf en waar het stenigen van vrouwen echt geen algemeen geaccepteerd tijdverdrijf was.
Wat ging er mis?
Citaat:
Ik vind de kritiek van Wilders niet opbouwend, omdat hij geen ruimte voor dialoog schept, alleen de tegenstellingen verscherpt.
Hij geeft geen enkele oplossing voor een mogelijk probleem in dit land tussen verschillende groeperingen.
Ja dat klopt, dat vind ik ook.
MAAR volgens deze mevrouw Wafa Sultan is een discussie ook niet mogelijk en zij stelt dat onze normen en waarden (nu of anders in de toekomst) aangevallen worden, waarom zou je dan lief en aardig alles oplossen terwijl de Islam dat niet doet naar ons, er mag best een iemand zijn als Wilders die harder aanpakt, dat maak ik op uit haar woorden.
En daarom getuigt zij pro- Wilders.
Citaat:
Lady Grace, waarom zou je een kerk willen bouwen in een land waar je niet eens woont of wilt wonen?
Geen idee, idealisme? OOK je geloof kunnen praktiseren in het land waar je bent gaan wonen (waarom zou je niet in Marokko willen wonen bijvoorbeeld) of omdat je kindertehuizen opricht?
http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=15423
http://www.refdag.nl/nieuws/opnieuw_chr ... t_1_488740