Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:In theorie allemaal heel leuk en aardig, maar dat paars+ komt er van z'n lang zal ze leven niet. Mark my words.
Als de VVD met een paars+ voor de dag komt, terwijl 90% van de achterban het daar mee oneens is, dan kunnen ze hun lol op bij de komende eerste kamerverkiezingen. Die gaan massaal overlopen naar een andere rechtse partij. En die is er maar één!
janesmith schreef:Die laatste is inderdaad wat ik graag zou zien. Een kabinet van VVD-PVDA-CDA. Net zo goed als jij zou willen dat de PVV koppie onder gaat, wil ik dat van de PVDA inderdaad. Maar dat is logisch en mogen we elkaar ook niet verwijten. Dat is een gevolg van de koers die wij graag zouden zien. Jij wilt de multi-culti koers, ik wil juist van die koers af.
sarabande schreef:janesmith schreef:Die laatste is inderdaad wat ik graag zou zien. Een kabinet van VVD-PVDA-CDA. Net zo goed als jij zou willen dat de PVV koppie onder gaat, wil ik dat van de PVDA inderdaad. Maar dat is logisch en mogen we elkaar ook niet verwijten. Dat is een gevolg van de koers die wij graag zouden zien. Jij wilt de multi-culti koers, ik wil juist van die koers af.
Kijk en dat bedoel ik nu, kan het gewoon over politiek gaan en niet altijd over allochtonen, die gaan heus niet meer weg hoor.
Je concentreren op een betere economie, gezondheid en onderwijs levert veel meer op dan dat gejank over Marokkaanse jochies en hoeveel % die van het een of ander uitmaken.
janesmith schreef:Maar het aanpakken van het onbeheersbaar zijn van de immigratie mag dan de hoogste prioriteit hebben, de deplorabele vooruitzichten in het onderwijs bedreigen eveneens onze toekomst als Nederland. Gelukkig zit in de fractie van de PVV Harm Beertema, als bestuurslid van de vereniging Beter Onderwijs Nederland (BON) deskundige bij uitstek. Van hem verscheen in de VK een artikel, waarin de vinger op de wonde plek wordt gelegd:
Citaat:in die zogenaamde onderwijsvernieuwingen van de politiek is de verantwoordelijkheid voor inhoud en niveau van onderwijs (nee, niet bij goed opgeleide leraren) bij een kleilaag van hoog betaalde ‘bestuurders’, ‘managers’, gelegd. Deze misstand kan alleen met een wijziging van de onderwijswetten worden hersteld. Leraren moeten niet alleen met geld goed worden gehonoreerd, hun vakkennis moet worden gerespecteerd! Van het viertal, dat a.s. maandag op bevel van hare majesteit moet gaan onderhandelen kunnen we hierbij niets verwachten dan wat loze woorden, met Pechtold voorop, terwijl Rutte met zijn VVD het wereldvreemde idee van verbetering van kennisoverdracht door het verstrekken van prestatiebeloningen propageert.
Citaat:Net zo goed als jij zou willen dat de PVV koppie onder gaat, wil ik dat van de PVDA. Maar dat is logisch en mogen we elkaar ook niet verwijten
Shadow0 schreef:Ik heb het dan ook niet als hoogste punt op het lijstje staan om tegen wie of wat dan ook te zijn, ik zoek liever naar dingen die wat opleveren.
sarabande schreef:Jane je moest eens weten waar ik mee kan leven
Maar lees alle geleerden er maar op na, je kan je er wel tegen verzetten, maar we leven nu eenmaal in een multi culti wereld en als je je daar niet bij kan neerleggen wordt je daar alleen maar heel ongelukkig van, want daar valt niets aan te veranderen.
De boodschap is doe er je voordeel mee in plaats van je er tegen af te zetten. Je kan mensen met een Nederlands paspoort niet dwingen om te vertrekken.
En die geluiden van ik ga weg, die hoor je net zo hard van de andere kant als Wilders aan de macht zou komen.
Allemaal prietpraat, het wordt tijd dat er een groep regeerders komt die de oren niet zo laten hangen naar degene met de grootste monden maar naar degenen met die op constructieve manier bijdragen aan de werkelijke problemen van het land.
Heino schreef:Shadow0 schreef:Ik heb het dan ook niet als hoogste punt op het lijstje staan om tegen wie of wat dan ook te zijn, ik zoek liever naar dingen die wat opleveren.
Tja da's nou eenmaal een stuk makkelijker hè, een haatcampagne tegen iets voeren. Want dan hoef je niet bij jezelf te rade te gaan en/of na te denken maar volstaat vingertje wijzen.
janesmith schreef:Ik moet wel iets nuanceren voordat het een eigen leven gaat leiden. Ik heb niets tegen een multiculturele samenleving zolang die niet te groot wordt. Racisme is me compleet onbekend. Nooit zal ik iemand anders behandelen vanwege geloof, huidskleur of geaardheid.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Ik moet wel iets nuanceren voordat het een eigen leven gaat leiden. Ik heb niets tegen een multiculturele samenleving zolang die niet te groot wordt. Racisme is me compleet onbekend. Nooit zal ik iemand anders behandelen vanwege geloof, huidskleur of geaardheid.
Dan heb je echt een paar stukken tekst van Wilders niet begrepen.
Myukii schreef:Dat Wilders ergens op een bepaalde manier over denkt, betekent toch niet dat zij dat ook doet?
Shadow0 schreef:Myukii schreef:Dat Wilders ergens op een bepaalde manier over denkt, betekent toch niet dat zij dat ook doet?
Niet automatisch nee. Janesmith heeft overigens al ruimschoots aan te geven het eens te zijn met bepaalde dingen - en dan is een excuusje als 'ik zal niemand uitsluiten op grond van geloof' nogal ongeloofwaardig op z'n minst.
Maar Wilders maakt de hele allochtonenbusiness (inclusief uitsluiting op basis van geloof, en er staan heel wat dingen in die daaronder vallen) zelf tot speerpunt - als je het daar niet mee eens bent, moet je zo'n partij (dwz: een partij met een vrij eenzijdige nadruk op bepaalde soorten problemen, en vrij weinig inhoud op andere gebieden) niet steunen.
janesmith schreef:Ik moet wel iets nuanceren voordat het een eigen leven gaat leiden. Ik heb niets tegen een multiculturele samenleving zolang die niet te groot wordt. Racisme is me compleet onbekend. Nooit zal ik iemand anders behandelen vanwege geloof, huidskleur of geaardheid. Heb ik nooit gedaan en zal ik nooit doen ook. Maar een verhouding van 50-50, of zelfs gebieden waar meer allochtonen zijn dan autochtonen, dat gaat mij veel te ver. Daar wil ik wel voor vechten. Als je een verhouding 25-75 zou hebben, vind ik dat meer dan genoeg. Dat is de multi-culti samenleving die ik voor ogen heb. Dit wilde ik even gezegd hebben omdat hier bij bokt het vrij normaal is om binnen de kortste keren een stigma opgeplakt te krijgen en voor je het weet wordt er gezegd dat je helemaal tegen buitenlanders bent. Dat is in mijn geval in ieder geval niet zo. Maar ik zou wel graag zien dat minimaal 50% het land zou verlaten. Om de balans weer te herstellen.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Ik moet wel iets nuanceren voordat het een eigen leven gaat leiden. Ik heb niets tegen een multiculturele samenleving zolang die niet te groot wordt. Racisme is me compleet onbekend. Nooit zal ik iemand anders behandelen vanwege geloof, huidskleur of geaardheid.
Dan heb je echt een paar stukken tekst van Wilders niet begrepen.