wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebeccatjuh

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:06

De PvdA heeft verloren in het aantal zetels.
De pvv heeft fors gewonnen.

Is dat nou een signaal van de burgers of niet?

Cohen heeft aangegeven niet met wilders te willen samenwerken , dus daarom zou mijn voorkeur uitgaan naar VVD-PVV-CDA, ipv VVD-PVV-PvdA.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:07

Ik wordt echt niet goed bij 't idee dat een partij als de PVV in 't kabinet komt. Echt niet, mijn mening is ook dat 't volgens mij echt is dat 't is als 'you hate it or you love it'. Je hebt of een 'enorme hekel' aan de pvv of je vindt 't 'helemaal geweldig'. En daarom is 't zo moeilijk als die in 't kabinet komen, want 't klopt dat er heel veel mensen WEL voor zijn, maar er zijn ook veel mensen die er heel erg op tegen zijn. Dus om dan te zeggen 'dat is wat 't Nederlandse volk wil' daar heb ik zo m'n twijfels over, want er is ook een hele grote groep Nederlanders die 't een verschrikkelijke partij vindt. Daar ben ik er trouwens 1 van, krijg er echt een misselijk gevoel bij, Hitler 2 ofzo, waar gaat 't heen met die land, of waar zijn we al naartoe aan 't gaan :n

Ik hoop zelf op een kabinet paars plus (dus, VVD-Pvda-D66-groenlinks )

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:07

Wat me opvalt dat Limburgers veel op de PVV stemt...Het CDA heeft de aandacht van pedofielen Paters + Broeders ( Kerk) niet overleefd.
Over uit de kast komen. :Y)

http://www.verkiezingskaart.nl/

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:11

Ik snap ECHT niet waarom er zoveel limburgers op de pvv hebben gestemt (ben zelf limburgs) ik bedoel, dat mensen van de randstad er op stemmen, dat snap ik nog! Maar hier zit 'men' ook al te klagen over 'vol is vol' maar ik weet niet waar ze, iig hier, over klagen...

zoals pechtold gister zei, Wilders moet maar eens rekening gaan houden met IEDEREEN die in Nederland woont en iets voor IEDEREEN doen, niet alleen een bepaalde groep.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:12

Rebeccatjuh schreef:
M_i_R schreef:
nou, ik ben benieuwd... waar ik eigenlijk wel om moet lachen is dat een aantal pvv stemmers het onterecht zouden vinden als de PVV niet mag meeregeren, terwijl dat hoogst waarschijnlijk impliceert dat een grotere partij dan de PVV, de PVDA, in de oppositie gaat/moet. Geen problemen met dat 'democratische mankement'?

Pvv is enorm gestegen, PvdA is gezakt. Is de boodschap van het volk dan niet duidelijk?
Democratisch gezien zou het dus niet eerlijk zijn de Pvv buiten spel te laten staan.

Eens.
Bovendien, waar is stemmen voor, als er niet naar het volk 'geluisterd' wordt?

Waarom stemmen als van te voren toch al duidelijk is dat Jantje niet met Pietje wil, Pietje wil niet met Jaapie, en Jaapie weigert weer met Anton samen te werken.
Dus omdat men te beroerd is om naar andere standpunten te luisteren,moet er maar een voor de hand liggende coalitie worden gemaakt?
Dan kun je de burger net zo goed thuislaten uit de stemhokjes en gewoon wat centrale partijen bij elkaar knikkeren :=
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 10-06-10 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:12

Ik zeg toch het kerk verhaal...ouderen waren geschokt... over een oude Waarheid.!!!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:13

Maartje1990 schreef:
Ik snap ECHT niet waarom er zoveel limburgers op de pvv hebben gestemt (ben zelf limburgs) ik bedoel, dat mensen van de randstad er op stemmen, dat snap ik nog! Maar hier zit 'men' ook al te klagen over 'vol is vol' maar ik weet niet waar ze, iig hier, over klagen...

zoals pechtold gister zei, Wilders moet maar eens rekening gaan houden met IEDEREEN die in Nederland woont en iets voor IEDEREEN doen, niet alleen een bepaalde groep.

Eh. misschien stemmen óók mensen uit Limburg wel om andere standpunten van Wilders?
Waarom wordt er klakkeloos van uitgegaan dat men op hem heeft gestemt om zijn buitenlander-standpunten?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:14

ceasario schreef:
Wat me opvalt dat Limburgers veel op de PVV stemt...

En daar gaat de Joods-christelijke gedachtegoed van Nederland..iets waar door de PVV zo opgehamderd wordt.

Ik ben met deze uitslag bang dat we binnen 2 jaar weer naar de stembus moeten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:15

Je vergeet dat Wilders de vertegenwoordiger is van het Zionisme.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:15

Rebeccatjuh schreef:
De pvv heeft fors gewonnen. .

Grappig de er steeds op de PVDA gewezen wordt terwijl de CDA en SP veel meer zetels verloren hebben.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:17

Tivoli schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Pvv is enorm gestegen, PvdA is gezakt. Is de boodschap van het volk dan niet duidelijk?
Democratisch gezien zou het dus niet eerlijk zijn de Pvv buiten spel te laten staan.

Eens.

Waarom stemmen als van te voren toch al duidelijk is dat Jantje niet met Pietje wil, Pietje wil niet met Jaapie, en Jaapie weigert weer met Anton samen te werken.
Dus omdat men te beroerd is om naar andere standpunten te luisteren,moet er maar een voor de hand liggende coalitie worden gemaakt?
Dan kun je de burger net zo goed thuislaten uit de stemhokjes en gewoon wat centrale partijen bij elkaar knikkeren :=

mee eens..
waar stemmen we dan nog voor?
ik hoop dat deze situatie niet aan de orde komt..
maar er gaat zeker een heleboel gebeuren de aankomende paar weken/maanden!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 08:17

sow ik had sinds me laatste reactie gisteren hier niet meer gekeken en zie nu al 29 pagina's

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:17

ceasario schreef:

Dat is niet eens waar.
Citaat van Wilders zelf:
Citaat:
Wilders: 'Interessant dat u dat zegt. Zionist gaat misschien wat ver, maar ik ben inderdaad een groot verdediger van Israël

bron : http://www.lvb.net

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:18

Het christelijke geloof is toch altijd 1 van de pijlers van de Nederlandse samenleving geweest. Volgens mij hebben de christelijke partijen het laagste aantal zetels ooit.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:18

Tivoli schreef:
Maartje1990 schreef:

Eh. misschien stemmen óók mensen uit Limburg wel om andere standpunten van Wilders?
Waarom wordt er klakkeloos van uitgegaan dat men op hem heeft gestemt om zijn buitenlander-standpunten?

"Buitenlanderpunten" die de media bovendien ook nog behoorlijk opgeblazen heeft.
Bovendien snap ik werkelijk niet dat sommige mensen niet inzien dat immigratie en ontwikkelingshulp bakken vol met geld kosten, geld wat we hier zo hard nodig hebben.
Want het is toch bezopen dat er geld naar de bazen van "ontwikkelingshulpclubjes" in Afrika gaan terwijl onze opa's en oma's met luiers in verpleegtehuizen zitten, waar ze veel voor betaald hebben, waar ze weg mogen rotten.
En Wilders is een van de weinige partijen, die het geld dus niet bij de "gewone" burger weghaalt , maar bij onnodige kostenposten en bij mensen die de crisis veroorzaakt hebben. ( respectievelijk banken en de overheid!)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:19

Tivoli schreef:
ceasario schreef:

Dat is niet eens waar.
Citaat van Wilders zelf:
Citaat:
Wilders: 'Interessant dat u dat zegt. Zionist gaat misschien wat ver, maar ik ben inderdaad een groot verdediger van Israël

bron : http://www.lvb.net

Ben jij nu zo naief ???
Hij is net als veel van zijn kiezers er niet vooruit komen en achter de elleboog.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:19

PVDA wil de minste veranderingen, de schuiven alles vooruit.
De VVD wil de meeste veranderingen, in deze tijd moeten er gewoon veel veranderingen komen.
Dat is gewoon heel simpel :)
Zo kan het gewoon niet langer, maar dat lijkt me overduidelijk.

Helemaal eens met Rebbecatjuh !

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:20

fransje23 schreef:
Rebeccatjuh schreef:
De pvv heeft fors gewonnen. .

Grappig de er steeds op de PVDA gewezen wordt terwijl de CDA en SP veel meer zetels verloren hebben.

Omdat de PvdA aangegeven heeft een progressief kabinet te willen en de VVD en PVV daar natuurlijk niet tussenpassen.
De SP & CDA zijn mindere "bedreigingen" voor onze democratie.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:20

Ik ben ook absoluut voor Israel, 110 % !

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:21

Dus concludeer jij dat hij een zionist IS. :roll:
Waar zijn de bewijzen?
Omdat jij dat vind,en omdat jij hem niet mag,betekend niet dat hij iets IS wat jij hem vind. Groot verschilletje nietwaar? ;)

ceasario

Lees dit maar eens over 30 jaar terug...Dan schiet je in een huilbui.

fransje23

brenniie schreef:
Eens.

Misschien hebben sommige mensen van het volk wel gestemd op de PVDA juist omdat ze aan hebben gegeven niet met Wilders te willen regeren.

Als het over de PVV gaat is het ineens het volk, wie zijn de mensen die op andere partijen gestemd hebben dan?

De meeste mensen van het volk hebben gestemd op de VVD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:22

Cohen heeft het in ieder geval niet goed gedaan. Rutte wel. Ik ben blij dat de VVD de grootste geworden is, maar ik baal wel va de forse stijging van de PVV. Ik kan alleen hopen dat Wilders zich gematigder op gaat stellen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:23

ceasario schreef:
Lees dit maar eens over 30 jaar terug...Dan schiet je in een huilbui.

Je moet waarzegger worden joh :wow:

Iedereen hier heeft een andere mening,en die kun je gewoon respecteren. Je eigen mening erin stampen heeft echt geen zin hoor.
Veel mensen hebben voor de PVV gestemt,en dat is echt niet voor niks :)
Dat het jou niet aanstaat is iets anders :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:23

fransje23 schreef:
[
Als het over de PVV gaat is het ineens het volk, wie zijn de mensen die op andere partijen gestemd hebben dan?

.

Dat zijn Zionisten trekken.. :Y)