heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:57

Ik schrik ook van de uitslag. De extreem niet tolerantie opmerkingen van de PVV t.a.v. immigratie zou toch al voldoende moeten zijn om huiverig tegenover deze partij te staan. Bovendien stippen ze op juiste wijze de problemen aan (bv in de zorg) maar geven nergens oplossingen. Schreeuwen dat het anders moet is altijd makkelijk! Ik vind het persoonlijk jammer dat Nederland een rechtse koers gaat varen, iets meer tolerantie naar elkaar toe zou ook wel eens mogen. Overigens zonder soft te zijn want ook ik vind dat als je kunt werken je dat ook moet doen.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:57

Bij ons in Hengelo (overijssel) is de PVDA het grootst met 22%.
Daarna VVD 18%, CDA 16%, SP 14% en daarna pas PVV met 13%. Dat valt me nog mee. Helaas is groenlinks nog klein in Hengelo met 6%, maar wel gestegen met 2%. :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:59

Wat veiligheid betreft, dat is misschien een van de weinige dingen waar ik ook voor ben wat VVD en PVV betreft :j Maar verder... ik zit op de kunstacademie, word straks ZZPer, zal geen dure starterswoning kunnen betalen en als het aan de VVD ligt wordt de subsidie voor kunst en cultuur per direct afgeschaft := Nee volgens mij heb ik bij rechts verder niet zoveel te zoeken :+

Maar wat veiligheid betreft, helemaal eens! Het gaat absoluut de verkeerde kant op hier in NL :n En dan ga ik niet zeggen dat het alleen door de buitenlanders komt want daar geloof ik niet in

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:01

Ik vond het gisteravond trouwens erg grappig toen ze de gemeente Vaals lieten zien :') CDA, minder ... PvdA, minder ... VVD, beetje meer ... PVV naar 28! *Hele zaal: OOEEEWWWW* _O-
*Rabble rabble rabble*
Geweldig

LadyMadonna

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:03

Het stomme is dat ik echt niemand (IRL) ken die PVV stemt.... Misschien omdat ik niet van de stad kom?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:04

Stiekem hoop ik ook voor VVD, PVV en CDA...
Ik zou wilders best een kans gunnen.

En ben natuurlijk heel blij dat VVD gewonnen heeft!

Desty

ik heb idd ook nog niemand gehoord!
bijna alleen maar groenlinks in de omgeving...

_Marinke_

Hier bij ons is CDA flink gedaalt van 53% naar 33%,
VVD en PvdA liggen niet ver van elkaar af met 15% (VVD) en 14% (PvdA)
Dan komt PVV die is gestegen van 4% naar 12%..
SP is gedaalt van 13% naar 10%
CU is ook gedaalt van 8% naar 6%
Groen Links en D66 gaan gelijk op met 4% waarvan GrL 2% is gestegen en D66 5% is gestegen.
Dan volgt de PvdD met 1% (gelijk gebleven), en de SGP die 1% is gestegen en gelijk staat met de PvdD.
TON en overige partijen hebben hier 0%.

Begin is gelijk met heel Nederland dus..
Stef, ik kom ook uit een dorp.. ken hier weinig mensen die PVV stemmen terwijl er nog redelijk veel PVV gestemt hebben hier..
Waarschijnlijk durven mensen er niet goed voor uit te komen! ;)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:06

Ik ken volgens mij ook niemand die PVV stemt (of ze zeggen het niet). Bij mij in de buurt zie toch dat veel mensen nog voor CDA stemmen, maar ook voor PVDA en VVD. Ook is de PVV wat gestegen.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:06

stef schreef:
Het stomme is dat ik echt niemand (IRL) ken die PVV stemt.... Misschien omdat ik niet van de stad kom?

ik ken wel een aantal mensen die pvv stemmen of pvv wilde stemmen maar vvd hebben gestemd omdat ze niet geloven dat pvv in de coalitie komt..

maar als je dan vraagt waarom??
kreeg van 1 iemand het antwoord: ja de hoofddoekentax!! vroeg ik of hij nog meer redenen had, was het antwoord: nee ken er eigenlijk verder geen...

en dat bedoelde ik ook te zeggen met dat 90% van de mensen die pvv stemmen niet eens weten wat zijn standpunten zijn, ze kennen alleen de hoofddoekentax en het uitzetten van allochtonen..
dus had het eerder niet over de mensen binnen dit topic ;)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:07

8nnemiek schreef:
*hehe, heeft ook eindelijk internet*

Ik vind de uitslag prima :D Ben er blij mee hoor!
PVV het grootst in heel Limburg :)) Had ik wel een beetje verwacht eigenlijk, de ontevredenheid hier is gigantisch. Wij zijn hier (iig wat zo om me heen hoor ook) rust en vrede gewend, en de laatste jaren is er zoooo veel criminaliteit hier. Vroeger, 15 jaar geleden, mocht ik van mn ouders gewoon 's avonds naar mn vriendinnetje lopen als 10 jarig meisje, en mocht ik in mn eentje overdag t bos in naar de kinderboerdeerij.. Nu, als 25-jarige, hebben mn ouders liever niet dat ik 's avonds nog op straat kom en alleen het bos in is al helemaal not-done := We voelen ons gewoon totaal niet meer veilig. Dat is toch niet meer normaal?! Dus ja, bijna iedereen die ik ken stemde op PVV, omdat er echt geloofd wordt dat hij de enige is die dat kan aanpakken. En ik geloof dat ook :j Hoop dan ook heel erg op een kabinet met VVD en PVV.

Misschien dat het in het zuiden anders is, maar hier in Midden-Limburg heb ik me als meisje nog NOOIT onveilig gevoeld en ook niet gemerkt dat de criminaliteit zo is toegenomen. :n

Ik heb eens wat mensen uit mijn dorp gesproken die PVV gestemd hebben, hun reden was 'ik wil van die buitenlanders af' (echt, geen grapje). Het kan aan mij liggen, maar ik heb in de dorpen hier in de buurt werkelijk nog nooit een allochtoon gezien (muv het AZC een dorp verderop, maar van die mensen heb ik in ieder geval nooit last), enkel in de 2 grotere steden een klein percentage waar ik zelf nooit last van heb gehad. Ik kan er dan ook niet met mijn hoofd bij dat zij enkel en alleen om die reden PVV gestemd hebben.

Niet bedoeld als aanval op PVV-stemmers, lijkt mij dat er ook genoeg mensen zijn die hun keuze wel op wat meer standpunten baseren, maar dit vind ik ronduit belachelijk en eerlijk gezegd ook echt beschamend. Ik schaam me écht voor mijn dorpsgenoten.

Verder stemt hier bijna iedereen CDA. Mijn gezin bestaat sowieso al uit linkse buitenbeentjes. :D
Laatst bijgewerkt door gekkesies op 10-06-10 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:08

Ik zit in Rotterdam op school := Dus ik ken er wel een aantal die PVV gestemd hebben.

Alleen bij mij in de klas zijn er dus ook een aantal die PVV gingen stemmen, toen viel mn mond wel n beetje open eigenlijk, want die gooien serieus hun eigen glazen in voor later :n Maargoed, ook die gingen voor veiligheid en immigrantenstop. Opzich ik kom ook uit een durpie dus wellicht krijg ik het een stuk minder mee wat "die vervelende buitenlanders" betreft. Alhoewel ik ook bang ben dat met Wilders in de coalite, de tolerantie verrrr te zoeken gaat zijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:08

c_alsemgeest schreef:
Lante schreef:
Ik denk dat een coalitie met de PVV daarin sowieso geen lang leven beschoren is, omdat Wilders iemand is die in mijn ogen niet in staat is samen te werken. Dat zie je ook al binnen de partij zelf, het feit dat niemand mocht reageren behalve Wilders zelf bijvoorbeeld en de verdeeldheid tussen sommige lijsttrekkers.

Wilders liet gister duidelijk merken dat hij bereid is om tot compromissen te komen, dat is natuurlijk nodig voor een coalitie.
Zelf als voorheen VVD stemmer en nu PVV stemmer vond ik het ook prettig om te horen dat Rutte als eerste met de PVV om de tafel gaat zitten omdat een groot gedeelte van het volk die kant op wil.
Wanneer Wilders zich flexibel op zou stellen... zie ik zeker een mogelijkheid voor een VVD-CDA-PVV coalitie :j Zeker met de ervaring van het CDA erbij.

Hij zal ook niets anders kunnen zeggen. Hij wil ind ecoalitie en dan zal hij eerst een aantal partijen over moeten halen om daar met hem in te stappen. Dat wordt nog een harde dobber. Mocht hij dan in de coalitie komen, dan zal er van die compromissen weinig terecht komen schat ik in en kunnen we naar mijn idee vlot weer opnieuw naar de stembus... Ik ga voor een paars + coalitie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:09

Stephanie_M schreef:
Stiekem hoop ik ook voor VVD, PVV en CDA...
Ik zou wilders best een kans gunnen.

En ben natuurlijk heel blij dat VVD gewonnen heeft!

Ik had wilders best een kans willen geven als ie eens wat anders riep dan 7 miljard bezuinigen op zijn standaard punten. Ik had in de debatten elke keer zoiets van ja, dat weten we nou wel, heb je nog wat anders zinnigs te melden? Maar dat bleef over het algemeen uit.

Ik heb zelfs overigens PVDA gestemd. Ondanks dat ik zelf een koophuis heb :j

Betreft de buitenlanders tja... Ja, je moet criminelen, steuntrekkers en weet ik veel wat aanpakken, maar ongeacht welke nationaliteit, geloofsovertuiging, of wat dan ook.
Dan komt wilders met dat het schandalig is dat ie beveiligd moet worden, tja, als hij dergelijke uitspraken over voor mijn part katholieken, homo's, protestanten of weet ik veel had gedaan, had het niet anders geweest

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:15

Wat ben ik blij als ik over 3 maanden in Maria Hoop woon, kan ik ook weer veilig over straat :D

In veel dorpjes is het inderdaad een stuk rustiger :) Maar hier in Geleen bijvoorbeeld.. in de stad, in het bos, in het park, of afgelegen plekjes, overal kom je hangjongeren tegen. Hier ken ik dan ook niemand, gelukkig, die echt tegen allochtonen stemt (die zitten hier ook wel, de Lindenheuvel en Sanderbout zijn nogal berucht om hun buitenlanders, wordt nogal vaak als achterbuurt bestempeld).. maar er zijn net zoveel nederlandse jongeren die hier problemen veroorzaken.. Schelden, diefstal en mishandeling, maar ook ontzettend veel vernieling. Dat zijn de mensen hier zat :j
Hoe vaak ik al niet de spiegel van mn auto recht heb moeten draaien.. := Een bord van de makelaar in de tuin? dat moesten we dus elke zaterdag avond eruit halen, anders lag het ergens verderop of hadden ze er ergens een ruit mee ingegooid :=
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 10-06-10 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:17

Over veiligheid: Dat Wilders een kogelvrij vest draagt/moet dragen vind ik jammer, maar ik heb liever dat hij alleen er één draagt dan dat heel Nederland er één moet dragen vanweg zijn extreme ideën.
Ik vind hem dus niet echt bevorderlijk voor mijn gevoel van veiligheid. :=

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:20

8nnemiek schreef:
Wat ben ik blij als ik over 3 maanden in Maria Hoop woon, kan ik ook weer veilig over straat :D

In veel dorpjes is het inderdaad een stuk rustiger :) Maar hier in Geleen bijvoorbeeld.. in de stad, in het bos, in het park, of afgelegen plekjes, overal kom je hangjongeren tegen. Hier ken ik dan ook niemand, gelukkig, die echt tegen allochtonen stemt (die zitten hier ook wel, de Lindenheuvel en Sanderbout zijn nogal berucht om hun buitenlanders, wordt nogal vaak als achterbuurt bestempeld).. maar er zijn net zoveel nederlandse jongeren die hier problemen veroorzaken.. Schelden, diefstal en mishandeling, maar ook ontzettend veel vernieling. Dat zijn de mensen hier zat :j
Hoe vaak ik al niet de spiegel van mn auto recht heb moeten draaien.. := Een bord van de makelaar in de tuin? dat moesten we dus elke zaterdag avond eruit halen, anders lag het ergens verderop of hadden ze er ergens een ruit mee ingegooid :=

Ik snap best dat je er zo over denkt als in jouw omgeving de criminaliteit zo is toegenomen, dat is je goed recht. :j
Ik ben het persoonlijk met Lante eens. Ik ga me pas echt onveilig voelen als Wilders het hier (mede) voor het zeggen heeft, denk niet dat het buitenland daar erg positief op gaat reageren. :+

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:23

CtjeLief schreef:
Het zou echt een blunder zijn als de CDA erbij stapt, kan het me haast niet voorstellen, het staat te ver van ze af, als ze slim zijn houden ze de eer aan zichzelf... Ik denk dat het paars plus gaat worden..

Ik hóóp zo ontzettend hard op een Paars Plus! Ik vind het heel jammer dat Pechtold al heeft gezegd dat hij geen premier wil worden, maar dat respecteer ik wel. Een Paars Plus vind ik helemaal prima! :)

stef schreef:

Ik ken er behoorlijk veel, maar in mijn directe vriendenkring was er niemand die het heeft gestemd gelukkig :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:23

Ach, die extreme ideeën zullen toch nooit doorkomen, daar ben ik niet bang voor :)
Als VVD en PVV samen gaan regeren kunnen ze elkaar een beetje afremmen :))

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:24

NiNa_14 schreef:
en dat bedoelde ik ook te zeggen met dat 90% van de mensen die pvv stemmen niet eens weten wat zijn standpunten zijn, ze kennen alleen de hoofddoekentax en het uitzetten van allochtonen..
dus had het eerder niet over de mensen binnen dit topic ;)

Dat is niet alleen bij de PVV hoor :+

Er zijn zoveel mensen de stemmen, maar eigenlijk niet weten waarvoor..

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:26

8nnemiek schreef:
Ach, die extreme ideeën zullen toch nooit doorkomen, daar ben ik niet bang voor :)

Ze zullen elkaar inderdaad wel iets afremmen, maar wat heb ik daar aan? :D Ik ben het met zowel VVD als PVV hardgrondig oneens. :D
Doe mij maar Paars+, dat is een acceptabele middenweg wat mij betreft.

Ingmar_

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:27

Ik heb in volle overtuiging op de D66 gestemd en ik ben enorm blij met de grote winst! :) Ik snap zelf ook niet dat mensen op de PVV kunnen stemmen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:34

Als je het hele immigratie-gebeuren bij de PVV weg laat zijn ze eigenlijk best wel links :))
Vind het goed dat ze de ouderenzorg willen verbeteren :j Daar werkt mn ma, en is het echt geen doen nu :=
En de dierenpolitie, en dieren in de grondwet, ook super!
Werken tot 65..
Geen 100 euro van de bijstandsuitkering af zoals de VVD wel wil..

Rutte zal het zeker beter doen als MP dan Wilders :') Maar vind wel dat een aantal punten van Wilders beter zijn dan die van VVD.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:42

8nnemiek schreef:

Dan blijft niet heel erg veel over... Zodra wilders in een debat over een ander onderwerp een vraag krijgt, komt ie standaard weer terug op de 7 miljard besparing via de immigratie

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:43

Het probleem is een beetje dat ik er niet in geloof dat de PVV haar hele immigratie-gebeuren weg laat. Ze weten zelf ook wel dat ze dan een enorm deel van hun achterban kwijt zijn bij de volgende verkiezingen. :Y) En het immigratie-beleid van de PVV moet wel heeeeeeel erg afzwakken wil ik dat acceptabel gaan vinden, even los van het feit dat ik het immigratiebeleid van de VVD ook al niet geweldig vind. :))

Ik ga maar eens naar college, lekker met mijn linkse mede-studenten zeuren over de rest van Nederland. :D
Overigens wel prettig met jou 'discussieren' 8nnemiek. :j