Seleentj schreef:Ik sluit me bij jullie beide aan, maar toen ik hem ''geshowt'' zag worden aan de media net, kreeg ik wel medelijden met hem. Hij is nog niet schuldig bevonden(hoewel alles richting hem wijst), en hij staat er helemaal alleen voor op dit moment. Om dan zo behandeld te worden, ik las net ook ergens dat hij is geslagen door een toeschouwer op zijn hoofd. Ik vind dit niet mens waardig.
Om even over de stoornis terug te komen, mensen met een stoornis zien dit zelf niet. Ik vind dit een fout van de Nederlandse/Arubaanse regering/ autoriteiten, je kan iemand onder dwang laten opnemen. Aangezien zijn valse verklaringen verleden lijkt mij hier alle reden toe. Ik zeg niet dat hij geen straf moet krijgen of wat dan ook, want wat hij allemaal heeft geflikt kan natuurlijk niet!.Bijvoorbeeld: Een schizofreen ziet andere personen, hoort stemmen. Probeer deze maar eens wijs te maken dat diegene die hij ziet er echt niet zijn.
Ik geloof dat ik er ook zo over denk. Ik snap dat iedereen hem uitkotst, zelf heb ik dat ook wel. Maar toch.....als ik nu zie hoe hij behandeld wordt, en wat hem waarschijnlijk te wachten staat....kan ik niet anders dan tóch medelijden hebben.