Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:51

Seleentj schreef:
Ik sluit me bij jullie beide aan, maar toen ik hem ''geshowt'' zag worden aan de media net, kreeg ik wel medelijden met hem. Hij is nog niet schuldig bevonden(hoewel alles richting hem wijst), en hij staat er helemaal alleen voor op dit moment. Om dan zo behandeld te worden, ik las net ook ergens dat hij is geslagen door een toeschouwer op zijn hoofd. Ik vind dit niet mens waardig.
Om even over de stoornis terug te komen, mensen met een stoornis zien dit zelf niet. Ik vind dit een fout van de Nederlandse/Arubaanse regering/ autoriteiten, je kan iemand onder dwang laten opnemen. Aangezien zijn valse verklaringen verleden lijkt mij hier alle reden toe ;) . Ik zeg niet dat hij geen straf moet krijgen of wat dan ook, want wat hij allemaal heeft geflikt kan natuurlijk niet!.Bijvoorbeeld: Een schizofreen ziet andere personen, hoort stemmen. Probeer deze maar eens wijs te maken dat diegene die hij ziet er echt niet zijn. ;)

Ik geloof dat ik er ook zo over denk. Ik snap dat iedereen hem uitkotst, zelf heb ik dat ook wel. Maar toch.....als ik nu zie hoe hij behandeld wordt, en wat hem waarschijnlijk te wachten staat....kan ik niet anders dan tóch medelijden hebben.

toot

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:55

even over de kansen die hij gehad had?
Een kans om eerlijk te gaan werken?- wie neemt hem aan?
Een kans om van het leven te gaan genieten? - wie wilt er bij hem in de buurt zijn?

En ga zo maar door,,, hij heeft na 2005 niet echt een kans gehad om weer opnieuw te beginnen , en dan kan je denken als hij alles eerlijk ging vertellen en schoon schip maken dan moest hij zitten.
Dus ik `snap`(snap niet maar begrijp wel waarom) hij het later niet vertelde.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:11

toot schreef:
Een kans om van het leven te gaan genieten? - wie wilt er bij hem in de buurt zijn?

En ga zo maar door,,, hij heeft na 2005 niet echt een kans gehad om weer opnieuw te beginnen , en dan kan je denken als hij alles eerlijk ging vertellen en schoon schip maken dan moest hij zitten.
Dus ik `snap`(snap niet maar begrijp wel waarom) hij het later niet vertelde.

Hier wil ik wel even op inhaken, als hij gewoon had bekent in 2005 gelijk in het begin, denk ik als dat in Peru nu niet aan de hand was, niemand meer geweten had wie Joran was totdat ze zijn strafblad zagen ;) .
De Holloway zaak werd zo groot, omdat hij 20x een valse verklaring gaf .

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:15

Ja dat is waar, ,, maar als je eenmaal liegt en je komt er daardoor onderuit zel het niet aanlokkelijk zijn om de waarheid te vertellen...
En ja hij vond het zelf ook wel fijn om op tv te zijn..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:16

Ik vind het héél ernstig dat deze jongen behandeld en beschreven wordt alsof hij 100% zeker schuldig is. Dat gebeurt hier op bokt, in de media, overal. Belachelijke gang van zaken. :n

Hij is niet schuldig totdat het bewezen is, tot die tijd hoor je te speculeren, niet te concluderen.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:20

Ik hoor mij niet beschuldigen hoor :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:21

Ik had het ook niet specifiek tegen jou. Ik maak een algemene opmerking. :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:37

ik weet niet of het al gemeld was, maar hij heeft de moeder van nathaly H afgeperst. Ze had hem 10.000 dollar betaald als aanbetaling. Hij wilde 50.000 dollar en dan zou hij vertellen waar nathaly lag. Nou sorry hoor, maar ik kan geen medelijden hebben met dat ventje.
Wie een ander leed geeft kan het zelf terug verwachten!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:43

Ok ik ga ook maar eens mijn (niet zo) professionele analyse los laten hier.
Over Natalee, blijft een groot mysterie wat daarmee is gebeurt, maar ik neig eerder het gebeuren te geloven dat er op het strand iets is gebeurt dan het verhaal van de hotelkamer. Ik kan overigens geen medelijden met die kerel hebben, hij heeft de afgelopen 5 jaar zoveel kansen gehad om te vertellen wat hij met haar heeft gedaan, of de plek aan te wijzen waar hij heeft heeft gedumpt of achtergelaten. Hij heeft het geen enkele keer gedaan, dus ik heb geen medelijden met hem. Hij is ontzettend gehaaid en echt niet zielig omdat hij nu een klap voor zijn harses heeft gehad van een omstander.
Nu in dit geval? Tja alles wijst wederom naar hem, ik vind het te toevallig dat hij weer net daar was, weer net met dat meisje is gezien, de kamer op zijn naam staat.
Ik vind het altijd wel ver gezocht om te zeggen dat hij erin is geluisd, dan ben je wel knettergek als je daar zo'n meisje voor opoffert om die Joran te pakken.
Maar ja meneer vd Sloot leeft ook een behoorlijk knettergek leventje en dat voor zijn 22 jaartjes.

Over dat hij in Peru in een hel terecht komt, tja daar heeft ie het zelf naar gemaakt. Ik ben namelijk van mening dat hij ook geen reet heeft gegeven om de mensenrechten van Natalee en dit meisje, tja en met dat soort dingen heb ik dus wel 'oog om oog, tand om tand'.
De families van die meiden zullen een levenslange straf hebben, omdat ze verder moeten zonder hun dochter/nicht/kleinkind/zus.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:46

Maar hij is nog steeds nergens voor veroordeeld. Zijn strafblad is net zo blanco als die van mij.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:47

Dat klopt, ben er ff bij vergeten te zeggen, als hij schuldig is.
Maar ja ik twijfel daar niet zo aan eigenlijk, maar goed iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:48

rockwitch schreef:
Nu in dit geval? Tja alles wijst wederom naar hem, ik vind het te toevallig dat hij weer net daar was, weer net met dat meisje is gezien, de kamer op zijn naam staat.
Ik vind het altijd wel ver gezocht om te zeggen dat hij erin is geluisd, dan ben je wel knettergek als je daar zo'n meisje voor opoffert om die Joran te pakken.
Maar ja meneer vd Sloot leeft ook een behoorlijk knettergek leventje en dat voor zijn 22 jaartjes.

Je vindt het TE toevallig allemaal, maar wat suggereer je dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:49

http://www.nu.nl/buitenland/2263254/per ... sloot.html

Ik las hierboven dat mensen het sneu voor hem vinden.
Ik zal wel de enige zijn, maar ik heb zeker geen medelijden met hem. Als hij het heeft gedaan (en daar ga ik dus vanuit), dan zijn die meisjes door een hel gegaan. Dan komt Joran er nog bekaaid vanaf hoor.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 20:52

eigenlijk kan het me niet zo heel erg schelen of dat wij het ooit teweten komen. Maar ik vind wel voor de nabestaande dat hun het recht hebben om te weten wat er met hun kinderen gebeurd is en vooral waar het lichaam van nathalee is.
Hij zou het zichzelf nu zo een stuk makkelijk kunnen maken door eindelijk eens de waarheid te spreken en dan pas zal ik hem weer als een mens met rechten gaan bezien. Want hoe kan ik nu wakker liggen over een mogelijke moordenaar en bewezen mediageile leugenaar als er mensen zijn die niet eens weten waar het lichaam van hun bloedeigen dochter is!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:02

Seleentj schreef:
Hij heeft 2 jongere broers: Valentijn en Sebastian.

toot schreef:

Hij heeft meer kansen dan menig ander gehad om een goede toekomst op te bouwen. Hij kon gaan studeren, de wereld rondreizen, etc. etc.
Zelfs met het Aruba verhaal had hij de kans gehad om gewoon gelijk eerlijk te zijn, dan was het waarschijnlijk ook heel anders gelopen.

Ga alsjeblieft geen excuses zoeken wat dit soort gedrag zou kunnen rechtvaardigen of waarom iemand medelijden met hem zou moeten hebben. Hij is zelf voor het grootste deel verantwoordelijk voor de ellende waar hij zich nu bevindt.
Hij is nog niet schuldig bevonden maar de kans dat jij en ik twee keer in verband worden gebracht met de dood van 2 jonge mensen is bijzonder klein.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:04

Helemaal met ThePast03 eens.
Hij weet dondersgoed waar ie mee bezig is en nu wordt ie geportretteerd als een sielugh jongetje die eigenlijk op een bepaalde manier een slachtoffer is.
De enige slachtoffers zijn de dames met wie hij in aanraking kwam, en de nabestaanden.
Edit: en zijn eigen familie natuurlijk ook. Die hebben hier niet om gevraagd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:05

IKbenEllen schreef:
rockwitch schreef:

Je vindt het TE toevallig allemaal, maar wat suggereer je dan?

Ik suggereer niks, ik denk dat hij het gewoon gedaan heeft.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:08

Ik zoek ook geen excuus om hem zielig te vinden, ik vind hem niet zielig ik heb medelijden met hem.
Ik kan gewoon niet geloofen dat mensen van zichzelf slecht zijn

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:11

ThePast03 schreef:
Hij heeft meer kansen dan menig ander gehad om een goede toekomst op te bouwen. Hij kon gaan studeren, de wereld rondreizen, etc. etc.
Zelfs met het Aruba verhaal had hij de kans gehad om gewoon gelijk eerlijk te zijn, dan was het waarschijnlijk ook heel anders gelopen.

Ga alsjeblieft geen excuses zoeken wat dit soort gedrag zou kunnen rechtvaardigen of waarom iemand medelijden met hem zou moeten hebben. Hij is zelf voor het grootste deel verantwoordelijk voor de ellende waar hij zich nu bevindt.
Hij is nog niet schuldig bevonden maar de kans dat jij en ik twee keer in verband worden gebracht met de dood van 2 jonge mensen is bijzonder klein.

Ja, vind ik ook! Ik vind het ook té toevallig dat je tweemaal zo dicht in de buurt bent bij een verdwijning en een moord. Daarnaast heeft hij over de zaak Nathaly ook zo veel verschillende verklaringen afgelegt. Goed dat hij vastzit in Peru. Die gevangenissen daar zijn toch echt iets anders dan hier. Gelukkig dat er geen uitleveringsverdrag is met Nederland. Anders zou het de maatschappij weer een hoop geld kosten om hem hier heen te halen, te berechten hoogstwaarschijnlijk met TBS. Ik denk dat hij schuldig bevonden zal worden en dan zal hij vast 20 tot 25 jaar zitten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:35

Cayenne schreef:

Ik zal wel de enige zijn, maar ik heb zeker geen medelijden met hem. Als hij het heeft gedaan (en daar ga ik dus vanuit), dan zijn die meisjes door een hel gegaan. Dan komt Joran er nog bekaaid vanaf hoor.

Nee hoor ik ben het met je eens :j

En volgens mij heeft hij wel kansen gehad, namelijk hier in Nederland, hij had een mooi huis (dat zou elke student zich wensen) en volgde hier gewoon een studie, niemand die nog naar hem omkeek. Totdat hij in de auto van Peter R. de Vries stapte,vanaf dat moment ging het weer mis en is hij opnieuw gevlucht. En ja dat maakt nou eenmaal wel verdacht :j

Ik heb geen medelijden met hem, maar ik denk wel dat hij het gedaan heeft. Ik hoop dat hij op een eerlijke manier berecht wordt net als ieder ander berecht zou worden. Want hoe je het ook wendt of keert ook andere criminelen, wat die ook gedaan hebben, krijgen een eerlijk proces en dat zou hij ook moeten krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:02

LecyTinker schreef:
eigenlijk kan het me niet zo heel erg schelen of dat wij het ooit teweten komen. Maar ik vind wel voor de nabestaande dat hun het recht hebben om te weten wat er met hun kinderen gebeurd is en vooral waar het lichaam van nathalee is.
Hij zou het zichzelf nu zo een stuk makkelijk kunnen maken door eindelijk eens de waarheid te spreken en dan pas zal ik hem weer als een mens met rechten gaan bezien. Want hoe kan ik nu wakker liggen over een mogelijke moordenaar en bewezen mediageile leugenaar als er mensen zijn die niet eens weten waar het lichaam van hun bloedeigen dochter is!

En die dan ook nog afgeperst worden met de belofte dat de plaats onthuld zal worden.
Iemand had medelijden met de moeder van Joran, ik heb diep medelijden met deze moeder die in haar wanhoop al zoveel heeft aangegrepen om iets te weten te komen over de dood van haar dochter, tot zelfs het betalen van Joran aan toe
Vreselijk vind ik dat

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:19

Wolken schreef:
Maar hij is nog steeds nergens voor veroordeeld. Zijn strafblad is net zo blanco als die van mij.

Heb jij dat strafblad dan gezien??
Niet vervelend bedoeld hoor maar er word hier overal gezegd dat je geen bewijs hebt voor schuld, maar die heb je net zo goed niet voor onschuld.......

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:22

Cayenne schreef:

Ik heb nu eerlijk gezegd ook weinig medelijden met hem. En mocht hij ooit schuldig bevonden worden, dan al helemáál niet meer.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:23

Tja hij doet het allemaal wel goed die moorden etc. want niks en niemand heeft ooit kunnen bewijzen dat hij iets heeft gedaan of medeplichtig is geweest en meneer loopt nog net zo vrolijk rond. moord nathaly, vrouwensmokkel, moord peru zou me niks verbazen als hij vrijgesproken werd. en ze konden toen niks bewijzen dus mischien heeft hij dan toch niks gedaan ?? hmm je weet het niet.. hij heeft geen cent maar reist toch de wereld over hmm hoe wordt dit betaald ?? ik denk dat er meer achter zit dan dat wij denken met zijn alle.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:28

sarabande schreef:
En die dan ook nog afgeperst worden met de belofte dat de plaats onthuld zal worden.
Iemand had medelijden met de moeder van Joran, ik heb diep medelijden met deze moeder die in haar wanhoop al zoveel heeft aangegrepen om iets te weten te komen over de dood van haar dochter, tot zelfs het betalen van Joran aan toe
Vreselijk vind ik dat

Ik heb medelijden met beide moeders. De moeder van Joran is 3 maanden geleden haar man verloren en krijgt nu dit voor haar kiezen.
Natuurlijk zal ze best meer geweten hebben over wat er zich in Aruba afspeelde toendertijd, maar zo makkelijk lijkt het me niet om ineens op te staan en tegen je man en zoon te moeten getuigen.

Ik denk maar zo dat een hoop moeders dan liever hun kop in het zand zouden steken.
Hoe dan ook heeft zij die meisjes in ieder geval niet vermoord.

Be_Gentle: Hoe kom je erbij dat hij geen cent had? Hij komt uit een behoorlijk welgesteld gezin en zal ook wel wat van zijn vader geërfd hebben. Bovendien scheen hij aardig wat te verdienen met pokeren.