Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:49

en die vier kinderen gaan naar school, dus kun je best werken. Misschien geen 40 uur, maar iedere euro die ze zelf verdient is meegenomen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:51

Patty, ik vind het genoeg zo hoor :) we blijven in herhaling vallen. Ik ben en blijf van mening dat iemand best part-time kan werken met 4 kinderen maar alle dagen vind ik niet kunnen. Dat is zo moeilijk in elkaar te draaien als ze je al in dienst willen hebben.

Veel plezier verder in dit topic! :j

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:52

Ik vind het ook goed zo hoor, mijn mening is ook duidelijk dacht ik :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:54

Ik denk van iedereen wel toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:57

timilon schreef:
ja mensen, het is HEEL makkelijk om op je luie reet te zitten.alleen zo jammer dat...nee, mambo beach en nicole etc zijn me al voor geweest ivm voor- en vooral nadelen over werken of uitkering.

Timilon, ik snap eigenlijk niet zo goed dat je klaagt. Ik begrijp dat je een auto hebt en rijdt en dat je rookt. Als je de auto weg zou doen en zou stoppen met roken zou je volgens mij al heel veel centjes over houden...
Ik lees in andere topics dat je geen geld voor eten hebt (je hebt een kind!!), maar wel een auto en roken. Ik wil je absoluut niet persoonlijk aanvallen, maar ik denk dat je nog wel een paar slagen te maken hebt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:06

faye schreef:
timilon schreef:
ja mensen, het is HEEL makkelijk om op je luie reet te zitten.alleen zo jammer dat...nee, mambo beach en nicole etc zijn me al voor geweest ivm voor- en vooral nadelen over werken of uitkering.

Timilon, ik snap eigenlijk niet zo goed dat je klaagt. Ik begrijp dat je een auto hebt en rijdt en dat je rookt. Als je de auto weg zou doen en zou stoppen met roken zou je volgens mij al heel veel centjes over houden...
Ik lees in andere topics dat je geen geld voor eten hebt (je hebt een kind!!), maar wel een auto en roken. Ik wil je absoluut niet persoonlijk aanvallen, maar ik denk dat je nog wel een paar slagen te maken hebt.

Nog 1 keer dan. :)

Ik vind dit persoonlijk een afschuwelijke post. Je laat zelf verder ook niets van jezelf weten en valt een ander erop aan. Een betere wereld begint bij jezelf. Dat je iemand aanvalt op autorijden en roken vind ik echt ontzettend min. Het is het 1 of het ander he zoals ik al eerder heb gezegd. Als iemand voor een paar euro per dag snoep koopt hoor je ook niemand.

Weet je wat ik eigenlijk niet begrijp, dat jij steen en been aan het klagen bent.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:11

Nou, ik vind dat Faye best een legitiem punt heeft. Je kunt niet aan de ene kant geen geld hebben voor eten, of de energierekening, en aan de andere kant wel een auto hebben en roken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:14

Kijk, mambo, ik klaag dus niet. En je posts op bokt zijn openbaar. Dus ik begrijp nu wel dat je mij steeds wil pakken, ga gerust je gang, maar ik zie het probleem niet :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:31

Ik verbaas me echt over sommige reacties hier. Faye, hoe durf je het in je hoofd te halen iemand zo neer te sabelen?? Weet je waarom die auto er is? Weet je wat ze rookt? En als zou daar de helft van haar salaris heen gaan, so what? Moet je dan maar iemand openbaar aan de schandpaal nagelen? Misschien moeten we al jouw posts (buiten dit topic) ook even kritisch door gaan lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:34

Ga je gang Heino. Ik begrijp gewoon niet dat je als bijstandsmoeder klaagt terwijl je wel een auto hebt en rookt. Maar geen geld hebben voor eten terwijl je een kind hebt. De tendens in dit topic is dat alleenstaande moeders zielig zijn het heel slecht hebben. Niet kunnen werken omdat ze dan in geld achteruit gaan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:37

Nee dat is de tendens niet. De tendens zoals ik 'm zie is dat je ten alle tijden verantwoordelijkheid voor kinderen moet nemen en ze niet fulltime op een BSO moet dumpen. En dat wordt bemoeilijkt door factoren als oa werken dat gedemotiveerd wordt en banen die niet voor het oprapen liggen voor de moeder van vier kids.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:41

ik moet toch een beetje zeggen dat ik het er wel mee eens ben dat je die euro toch echt maar een keer uit kan geven....IK persoonlijk zou kiezen voor een pak macaroni en 4 tomaten ipv een pakkie sigaretten als ik moest kiezen aan wat ik die euro uitgaf.

En ik heb het ook in het verleden wel eens slecht gehad qua geld. Eerste prio bij mij is dan toch echt eten en de vaste lasten. Die periode heb ik ook niet gerookt, gewoonweg omdat ik dat niet kon betalen, en toen waren sigaretten een stuk goedkoper joh!! :D

Dus ik snap wel dat daar ophef over word gemaakt :)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:42

mijn kind vind fietsen NIET leuk, en heb je weleens voor een week boodschappen gedaan op de fiets met je kind?(incl grote pakken luiers etc?)
daarbij had ik al aangegeven, dat als ik m'n pa of ma wil bezoeken ik een eind moet reizen, is niet erg MAAR dan moet de autostoel ook mee, en die is echt te groot om mee te nemen in de trein(aangezien er zowel bij pa als bij ma geen ov tot de deur is).
darnaast heeft ma zowieso geen auto, dus dan sta je leuk met je kind op het station, en dan?
wat betreft het roken, daar ben ik tijdelijk mee gestopt maar door de omstandigheden helaas weer mee begonnen.(als je niemand in de buurt hebt om even uit te kunnen huilen, pak je snel naar een sigaret als je dat gewend bent)
wat betreft de energieleverancier, als je m'n andere topics toch door wil spitten, had je kunnen zien dat, ook al had ik geen auto en niet gerookt, ik toen nog een paard had die te koop stond.
en dat daar een en ander mee mis is gegaan, waardoor ik, ook zonder auto/roken, net zo zwaar in de problemen was gekomen.

ik zit nog in de bijstand, om bepaalde redenen.(niet alleen omdat mijn kind nog jong is of zo)
september ga ik naar school, omdat je ongeschoold moeilijk aan juist werk, te combineren met kind, komt.
daarnaast ben ik op m'n 15e al begonnen met werken, en ben ik HELAAS zwanger geworden, ondanks bescherming.
ik heb misschien de verkeerde keuze gemaakt...maar goed, nu gaan we helemaal offtopic.

en oja, DIT topic ging niet over mij toch?
Laatst bijgewerkt door timilon op 29-05-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:47

Timilon ik snap echt niet dat je hier op Bokt je uitgavenpatroon gaat uitleggen en verdedigen. Daar heeft niemand ook maar ene zak mee te maken. Jouw geld, jouw beslissing.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:50

Urielle, ja, daar heb je inderdaad gelijk in.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:57

Je hebt mensen die sociaal zijn en oog hebben voor een ander.
De groep die geen oog heeft voor een ander wordt steeds groter met gevolg dat alles harder wordt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:58

Het lijkt mij heel nuttig om in dit topic niet mensen persoonlijk neer te sabelen zonder hun specifieke achtergronden te kennen. :)

Ik ben zelf kind van een moeder die met 4 kinderen in de bijstand kwam. Ze heeft er alleen nog geen maand ingezeten, omdat ze een betaalde opleiding ging doen. Die zat wél de eerste jaren onder bijstandniveau.

Scheiding, huis verkocht in een tijd dat die nét moeilijk te verkopen waren omdat de rente ineens keihard omhoog ging dus geen winst erop, man die klierde met alimentatie betalen.
En toen ze steeds een beetje meer ging verdienen kwam ze eerst een aantal jaren in de armoedeval terecht omdat er subsidies enz. wegvielen.

Geld was er nauwelijks bij ons thuis, dus alles wat ik wilde moest voor een groot deel van eigen baantjes komen tot kleren aan toe. Toch zijn er voor hobbys e.d. wel oplossingen te bedenken vaak. Zo had ik een bijrijdpaard dus op rijkleding na (en goede kwaliteit gaat wel 10 jaar mee bij intensief gebruik, dan maar geen modieus herfstmotief.)

Ik kan wel zeggen dat het voor mijn broertje te snel was, 10 jaar oud en een moeder die ineens nauwelijks thuis was: die is het slechte pad op gegaan en is nét op tijd tot inkeer gekomen.

Ik vind dan ook dat bijstandmoeders verplichten om met jonge kinderen aan het werk te gaan, heel zorgvuldig, en toegesneden op de persoonlijke situatie moet gebeuren. Maar het is wel belangrijk dat dat gebeurt!

Want als bijstandkind opgroeien, geeft een kind een heel naar uitzicht op de wereld! Dat is echt een krap bestaan hoor, met veel minder ontplooiingskansen dan andere kinderen.

Een detail: wij hebben maar 1 kind, en dat is omdat het zo duidelijk is geweest voor mij dat kinderen heel duur zijn en dat je idd het aantal kinderen op je draagkracht moet afstemmen.
Ik kan maar voor 1 kind de studie betalen later (en dan is de beurs echt wel afgeschaft....) dus dat was een overweging.

Jij bent wel verantwoordelijk voor hun kansen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:24

faye schreef:
Kijk, mambo, ik klaag dus niet. En je posts op bokt zijn openbaar. Dus ik begrijp nu wel dat je mij steeds wil pakken, ga gerust je gang, maar ik zie het probleem niet :D

Ik snap deze post niet?
Jij probeert iemand met de grond gelijk te maken en ik geef nu mijn mening en nu heb ik het gedaan. Volgens mij ben ik gewoon heel vriendelijk tegen jou maar doe ik ook mijn zegje.
Beetje jammer om jezelf nu als slachtoffer af te schilderen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:38

Ik ben een veel te positief mens om me ook maar ergens slachtoffer van te voelen. Dus maak je geen zorgen mambo ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:42

faye, jij zegt dat ik je wil pakken, is behoorlijk negatief :D dat is helemaal niet waar, ik zeg hoe ik erover denk. Net als jij, alleen deed jij een beetje zielig. :) Geeft niet hoor...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:13

Ik denk he, dat Nederland het zichzelf al veel makkelijker zou maken als ze vaste uurroosters nemen ipv wisselende. :)
Ik ga nu werken van 8 tot half vijf. School is hier van Half negen tot twintig voor vier. Dus tegen 8'en moet kindlief ook de deur uit en tegen dat kind goed en wel thuis zou zijn (effe douchen, omkleden enz bv), zou de moeder in dit geval ook thuis zijn. :)

Zo ging het thuis altijd en wij hebben daar nooit last van gehad. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:18

Maar da's niet haalbaar in iedere baan denk ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:29

Als ik zo'n baan na drie maanden zoeken vind dan moet een ander dat ook lukken, maar je moet het wel willen.. Schoonzusje "zoekt" al twee jaar naar een baan zoals ik die heb nu terwijl zij er de opleiding (en dus ook het diploma) voor heeft. Sja dan doet ze toch wat mis denk ik... :+
Mensen gaan er van uit dat het "toch niet lukt". Tja dan lukt het inderdaad niet.
"het is niet zo makkelijk" nee het is niet makkelijk. Maar ze gaan het je niet komen brengen hoor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:34

Snap ik, maar bvb ploegendiensten in fabrieken kom je niet zo gemakkelijk onder uit. Of avond/nachtdiensten in de horeca. Of slaapdiensten in de zorg. De aard van sommige banen is er gewoonweg niet naar. En dan is het toch behoorlijk rot als je wel een opleiding in die richting hebt maar er niks mee kunt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:35

Tja ga dan niet in fabrieken en horeca of zorg zoeken. Lijkt me simpele redenering. Zoek een bureaujob en 9 keer van de 10 werk je van 8-4/half vijf of van 9 tot 5 oid. En meestal geen weekends.

Heb toevallig net de discussie met mijn vriend. "mijn opleiding is daar niet naar". Tja, soms moet je kiezen, is je opleiding dan wel om op je gat te zitten en te wachten tot de gemeente het je komt brengen?