Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lessie schreef:Ik las net op internet dat de 'loverboy' zijn eigen verhaal gaat doen op sbs6. Want hij zegt dat dat heel anders is, dan dat Maria beweerd.
Sorry, als het hier al staat. Kwam dit topic toevallig tegen, en verder niet gelezen.
joyce2 schreef:@Menino: Hij heeft gekeken naar hoe lang ze gemiddeld op school zat, dat kwam uit op 6 uur per dag (met langere en kortere dagen als uitzondering natuurlijk) en dan met een reistijd van 1,5 a 2 uur, dat keer 2, dan zit je op 3 a 4 uur reistijd en reken dan maar uit hoeveel uur je nog over houd om van bil te gaan...
Cayenne schreef:Menino schreef:
als je een uur of 8 onderweg bent, en je haalt er 3 uur reistijd vanaf...
Dan heb je het eerder over 5 uur, dan over 2
Peter R. de vries is zelf ook een kunstenaar mbt feitjes manipuleren....
Een gemiddelde prostituee krijgt zo'n 50 euro per keer. Dat is dus echt geen duizenden euro's.
Mij maak je niet wijs dat Maria duizenden euro's verdiende
Janine1990 schreef:Dan heb je het niet getroffen Menino![]()
Ik zat echt niet langer dan 6 uur per dag op school hoor...
Menino schreef:Maar ik weet nog letterlijk dat ik, toen we die docu op school keken, en dat ging over een meisje dat gedwongen werd zich te prostitueren achter het raam (op de wallen dus) dat zij zei dat ze haar eerste avond 2000 euro verdienden... Guldens zouden het evt. ook geweest kunnen zijn,
Maargoed, dat was dus ook een slachtoffer, en dat was dus ook een lichtelijk gekleurd verhaaltje...
Menino schreef:hoe weet je dat?
Want zolang ik op de middelbare zit (inmiddels al weer 6 jaartje) is mijn gemiddelde gewoon 6 lesuren op een dag (6x60 min. of 7x50 min.) Dan zijn er ook nog dagen dat ik een uur extra heb. Een uur minder komt helaas zelden voor
(alleen tussenuren) dan heb ik in totaal ook nog anderhalf uur pauze, en 2 uur reistijd... Dus dan zit ik in mijn geval al op 9 en een half uur dat ik niet thuis ben onder het mom van school... En dan ga ik dus ook uit van 6 lesuur
![]()
Als ik 6 uur 'van huis zou zijn' zou ík dus 3,5 uur les hebben... (en dan heb ik de pauze dus even iets ingekort, want als je 3en half uur les hebt vervalt er sowieso 1 les uur) ...Lekkere school zou dat zijnKijk, ik weet niet hoelang maria er over deed om op school te komen, maargoed het zou net zo goed kunnen dat die haar moeder ook wijsgemaakt had dat ze iedere dag bv. minimaal 2 uurtjes alleen al onderweg was.... Ik bedoel, een uur naar school fietsen is nu ook weer niet zo héél uitzonderlijk.
Menino schreef:ik vind manipulatief een prima woord voor een heel groot gedeelte documentaires van Peter R. de Vries, eerlijk gezegd...
Hij stuurt alles maar 1 bepaalde richting op zonder de gegeven objectief te beoordelen (beetje tunnelvisie idee...) Kijk, hij komt vaak genoeg met hele zinnige feiten over mensen op de proppen, en daarvoor mijn respect... Maar de manier waarop hij het in z'n programma's verwerkt en daarmee de mening van het Nederlands publiek probeert te beinvloeden vind ik enigszins manipulatief ja,
en ik vind het ook best storend dat heel Nederland nu zit van 'Maria heeft het boek verzonnen'
Kijk, ik wil niet beweren dat het niet zo is, en dat ik er heilig van overtuigd ben dat het waargebeurd is, want ik weet het niet... Net zo min als dat Peter en de rest van Nederland het weten. Dus daarom probeer ik ook maar de andere kant te belichten, want dat vergeet Peter R. de Vries nog wel eens
Ik heb dan ook echt een verschrikkelijke hekel aan mensen die niet objectief zijn
Menino schreef:ik vind manipulatief een prima woord voor een heel groot gedeelte documentaires van Peter R. de Vries, eerlijk gezegd...
Hij stuurt alles maar 1 bepaalde richting op zonder de gegeven objectief te beoordelen (beetje tunnelvisie idee...) Kijk, hij komt vaak genoeg met hele zinnige feiten over mensen op de proppen, en daarvoor mijn respect... Maar de manier waarop hij het in z'n programma's verwerkt en daarmee de mening van het Nederlands publiek probeert te beinvloeden vind ik enigszins manipulatief ja,
en ik vind het ook best storend dat heel Nederland nu zit van 'Maria heeft het boek verzonnen'
Kijk, ik wil niet beweren dat het niet zo is, en dat ik er heilig van overtuigd ben dat het waargebeurd is, want ik weet het niet... Net zo min als dat Peter en de rest van Nederland het weten. Dus daarom probeer ik ook maar de andere kant te belichten, want dat vergeet Peter R. de Vries nog wel eens
Ik heb dan ook echt een verschrikkelijke hekel aan mensen die niet objectief zijn