Kanelly schreef:En ik ben trouwens nog steeds benieuwd wat nou de definitie van een goede Nederlander is Springert
hetzelfde als de definitie van een goeie Europeaan, maar dan het woordje Europa vervangen voor Nederland.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanelly schreef:Ik zeg nergens dat hij terug moet, wel paspoort inleveren
Want dat is wel een speerpunt van o.a. de PVV, geen dubbele nationaliteiten meer.
Net dat als ik nergens zeg dat de PVV geloof in het programma heeft staan, maar wel dat de lijstrekker openlijk steun betuigt aan een religie door bij speeches een keppeltje te dragen.
En volledig pro Israël is, tot voor kort een extreem rechtse Israëlier op de kieslijst had staan...etc. etc.
Dat is voor mij onmogelijk om als 'neutraal' te interpreteren.
En, vind het wel leuk dat je 'rakkers' gebruikt... zo heerlijk nostalgisch Ome Willem
En wat is de definitie van goede Europeaan dan?
Professor schreef:Waarom moet men pro Nederlands zijn wanneer men Nederlander is??
En de regering dingen doet die niet door de beugel kunnen?
Waarom moet ik als jood, pro Israel zijn???
Daar waar ik altijd wonen wou, maar nu zeker niet meer, omdat de fanatieke gelovige Joden er de macht hebben, dat is net zo in de Islamitische landen, alles wat fantiek is niet goed.
Door geloven zijn alleen de oorlogen ontstaan, religie heeft vaak niet veel goeds gebracht.
En ik met mijn afkomst mag de hand in eigen boesemsteken, en zeggen dat Israel tegenwoordig te ver gaat.
Springert schreef:Ik ben Jood, en ben er trots op. Desondanks voel ik me een Nederlandse Jood, en hoef ik nooit in Israel te wonen.
Voor mij is Nederland echt nummer een. Desondanks is dat puur mijn mening, en vind ik dat iedereen moet vinden wat hij/zij vindt.
Alleen verbaast het me dat als je voor een mening uitkomst, anderen je daar op aanvallen. En tja....als dat gebeurt, dan doe ik dat weer terug, want ik neem dan maar aan dat dat de bedoeling is. Als ik iemand aanval dan begrijp ik goed dat er ook een aanval terugkomt, dus ik doe dat zelden.
Kanelly schreef:Het ging mij vooral om het dragen van een keppeltje
Kan je als lijstrekker van een partij neutraliteit uitdragen als je wél een keppeltje draagt?
Tel hierbij de pro-israel houding (en het ontkennen en bagatelliseren van de problematiek van de Palestijnen) en een Likud aanhanger op je kieslijst bij op... volgens mij straal je dan geen neutraliteit uit.
En dat was toch iets wat jou zo aantrok in de PVV?
Ja, die had ik reeds gelezen over het Europeaan door Nederlander vervangen, echter is dat nog geen definitie.
Dus wát is nou een goede Europeaan/Nederlander? Ik weet het serieus niet, jij blijkbaar wel... so please tell me.
Kanelly schreef:Volgens mij wordt er nog niemand aangevallen op zijn/haar mening, we houden gewoon een discussie.
Maar als mensen in een discussie uitspreken doen, zie ik graag dat ze deze funderen en niet zomaar wat in het wilde weg roepen.
(of zichzelf tegenspreken)
Professor schreef:Springert schreef:Ik ben Jood, en ben er trots op. Desondanks voel ik me een Nederlandse Jood, en hoef ik nooit in Israel te wonen.
Voor mij is Nederland echt nummer een. Desondanks is dat puur mijn mening, en vind ik dat iedereen moet vinden wat hij/zij vindt.
Alleen verbaast het me dat als je voor een mening uitkomst, anderen je daar op aanvallen. En tja....als dat gebeurt, dan doe ik dat weer terug, want ik neem dan maar aan dat dat de bedoeling is. Als ik iemand aanval dan begrijp ik goed dat er ook een aanval terugkomt, dus ik doe dat zelden.
Wanneer u werkekijk jood bent, dan heeft u niets van onze geschiedenis geleerd.
Mijn familie wel, die gaat niet met een Pvv in zee, dat is voor hen het zelfde als de NSB.
Wil niet meer 90% van mijn familie verliezen.
Juist omdat u dezelfde afstamming heeft als ik wat dat aangaat, begrijp ik uw schreeuwen niet.
En juist dat aanvallen van een minderheid is dat wat ons volk een 65 jaar geleden zelf meegemaakt heeft.
En dat begrijp ik niet van u, geheel niet.
Blind achter iemand aanlopen, dat deden de NSBérs ook.
Daarom arm zijn diegene die hun verleden verlogenen.
Citaat:en een heel belangrijk punt vind ik dat het een partij is die niet uit een geloofsovertuiging dit land wil regeren, want daar komt altijd narigheid van
Kanelly schreef:Neutraliteit is veelal een utopie ja, dat ben ik met je eens.
Hoewel ik het liever niet wil, zal ik niet ontkennen dat ook ik vooroordelen en vooronderstellingen heb.
Maar, toch... ik quote je nog evenCitaat:en een heel belangrijk punt vind ik dat het een partij is die niet uit een geloofsovertuiging dit land wil regeren, want daar komt altijd narigheid van
Dát strookt voor mij niet met het openlijk dragen van een keppeltje.
En het 'Ich bin ein Berliner' is i.m.o. nog steeds geen uiting van geloof.
En nu ga ik echt een tukje doen, dat wil ik al uren
Tot later!
Springert schreef:superwoman schreef:Ik geloof niet dat dat de oplossing is. We hebben voornamelijk veel last van Marrokanen.
Chinezen eigenlijk niet (behalve het maffia gedeelte waar de gewone Nederander weinig van zal merken) Ik ben best blij met de chinezen restauranten![]()
Ik geloof niet dat je je achtergrond zo naast je neer kan leggen en dus ook niet het land waar je vandaan bent gekomen...
Is imo ook niet erg, zolang "men" er maar geen last van heeft.
Zo is het ook, wat jij zegt. Vandaar dat ik voorstander ben om alle rotte appels definitief te verwijderen. Maar onze linkse rakkers willen gaan praten, en praten en nog een opvangcentrum bouwen en weer praten. Die gasten lachen ons uit. Het enige dat ze echt begrijpen is terug naar Marokko, ze schijten echt in hun broek voor de politie daar.
Springert schreef:Dat is onredelijk, Professor. Omdat ik anders denk en stem dan jij wil dat niet zeggen dat ik de geschiedenis niet ken. Alleen ik intrepeteer deze anders. Jij begint dan gelijk te verwijten!
Professor schreef:Springert schreef:Dat is onredelijk, Professor. Omdat ik anders denk en stem dan jij wil dat niet zeggen dat ik de geschiedenis niet ken. Alleen ik intrepeteer deze anders. Jij begint dan gelijk te verwijten!
Ja dat doe ik, omdat ik net zo als u van deze afstam.
En mijn familie uitgedund is, en vele andere familie´s erdoorheen getrokken heeft.
En juist u, die zegt trots te zijn jood te zijn, die moet dan ook begrijpen en het nuchtere verstand hebben, dat ons volk ca. 6 miljoen mensen verloren heeft.
En door mensen zoals waarop u stemt.
Daar begrijp ik helemaal geen sikkepitje van, en daarom verwijt ik het juist.
Dit is geen spelletje mijnheer Springert, dit is erg belangrijk, u loopt eigenlijk in uw eigen opgestelde mes.
Het ging toen om joden, en iedereen die tegen hun waren, homosexuelen enz enz...
En nu komt er weer een partij die kreten uit, en zie, u iemand die toen ook in de minderheid was, die ondersteund een man die eigenlijk precies als Hitler een zondebok aanwijst.
En nu verstopt u zich als jood zijnde een Nederlander, dat is ok, maar mag dan een Turk dit ook of iemand van wat voor ras dan ook???
Ja.
Dan zijn wij allemaal Nederlanders, zwart, groen of wat dan ook.
Wanneer dit het geval is, dan kan men trots zeggen ik ben Nederlander.
Joden de fanatieke die hebben ook hun eigentaal, en er zijn er die niet goed Nederlandsspreken, zwarte joden heeft men ook, bent u dat vergeten???
Daarom ben ik niet altijd trots een jood te zijn, en zeker niet op de Staat Israel op dit moment.
En wat doet het er toe dat iemand een hoofddoek op heeft???
Helemaal niets, de buitenkant zegt niets over de mens, maar de binnenkant.
Springert schreef:Dan begrijpt je me toch verkeerd.
Ik ben helemaal geen voorstander van iedere buitenlander ons land uit zetten.
Het gaat mij alleen om de rotte appels. Degene die problemen veroorzaken, zij die er juist schuld aan zijn dat mensen steeds meer tegen buitenlanders zijn. Zelf ken ik meer goeie dan slechte buitenlanders, vandaar dat ik wil dat de rotte exemplaren vlug uit de mand verwijderd worden voordat ze het goeie fruit ook aantasten.
De PVV vergelijken met de NSB is een levensgevaarlijke uitspraak, professor. Ik denk zelfs over de schreef.
Jij denkt dat ik iets tegen kleur of ras heb, nou dat heb je compleet verkeerd. Ik heb vrienden van alle komaf. Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen....van ieder groep heb ik wel een of meerdere vrienden. Net als homo's en lesbie's, dus denk ik dat je daar een verkeerde indruk van me hebt.
Enyaa schreef:oke??
dit begint met een onschuldige vraag en eindigt in een grote discussie,,
En nou niet zeggen dat ik een snotneus ben![]()
kijk,
Ik ben zelf moslim maar draag geen hoofddoekje,
en zelf vind ik de burka ook wat te ver gaan,
Maar als iemand ervoor kiest om een hoofddoekje te vragen,
So what?
die persoon blijft nog hetzelfde hoor,
het gaat niet om de verpakking maar wat er in zit.
en er zijn heus wel Moslims die vreselijk hun best doen om zich aan te passen.
Maar wat ik niet snap is dat we over Moslims in het algemeen praten.
Marrokanen stelen
Nederlanders Stelen
Egyptenaars stelen
Jongeren maken nederland onveilig
enz enz. Maar ik ben geen egyptenaren. ik ben een Egyptenaar(es?)
een vraagje:
Stel, Jullie verhuizen naar een islamitisch land omdat jullie daar bijv goed werk krijgen, en IEDEREEN draagt daar burka`s, ga jij er dan ook een dragen
Zo dat moest ik even kwijt,
sorry voor warrig verhaal
Enyaa schreef:een vraagje:
Stel, Jullie verhuizen naar een islamitisch land omdat jullie daar bijv goed werk krijgen, en IEDEREEN draagt daar burka`s, ga jij er dan ook een dragen