Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kazan schreef:ik vind dat het wel afgeschaft mag worden maar er moet wel iets nuttigs tegenover staan zoals bv gratis school/sport/hobby.
Aan de andere kant vind ik dat het behouden moet blijven zodat de ouders hun kinderen straks iets kunnen meegeven de toekomst in zodat ze niet de sh*t in gaan en de overheid zich daarweer mee moet bemoeien.
Dus mijn stem is eigenlijk JA/Nee
dipstaartje schreef:nou voor mijn dochter is het heel belangrijk dat ze in groepsverband sport
en buitenspelen doet ze ook en voor de rest vind ik en domme opm dat buitenspelen een gratis sport is
quintusgl schreef:iedereen heeft het hier maar over kosten van school etc....
Er is, als je KBS krijgt ook Kindgebonden budget. Vroeger kreeg je nog een tegemoedkoing in de studiekosten via DUO, per 1 januarie krijgen mensen dit in de vorm van meer KGB. Dus daar is een pot voor. Als je als ouder wil werken dan is er Kinder Opvang Toeslag en ik kan je vertellen....dat zijn beste bedragen. Als je door onvoorziene omstandigheden alleen komt te staan heb je Alleenstaande ouder korting. Daarbij nog de studiefinanciering.............ik denk dat mensen met kinderen niets te klagen hebben!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan er zelfs als alleenstaande die ervoor kiest om geen kinderen te willen, boos om worden dat er zoveel geld door de staat betalld wordt aan mensen met kinderen. Als alleenstaande betaal je overal het volle pond voor....dacht je dat daar een potje voor was als het financiël slecht gaat met je?? Het is een keuze die je maakt als je kinderen neemt (rot woord, krijgen is een beter woord). Ook ik als alleenstaande zonder potjes betaal daaraan mee en dat vind ik geen probleem. Maar zoals sommige het hier neerzetten, daar heb ik wel probleemn mee en voor die mensen baal IK dat IK daaraaan mee betaal met mijn geld waar ik ook niet veel van heb.
Vjestagirl schreef:En bij werk in het buitenland dan ook de KBS terug betalen... Want dat is ook een investering in de toekomst van ons land (naja, zo ist bedoeld) die dan het land uit wandeld.
Twiggy2008 schreef:Tig potjes? Hmmm, nou, dan heb ik wat gemist, want er is helemaal geen potje, omdat ik toevallig een kind heb.
Je kunt ook enorm overdrijven, hoor.![]()
Ik vind het iets anders als iemand een (heel) ziek kind heeft of iets in die trant. Maar 'potjes', omdat ik als alleenstaande moeder een kind heb, nou nee, hoor, en ik heb echt geen superinkomen ofzo. Verre van zelfs (al hoor je mij verder niet klagen).
quintusgl schreef:Heb je je dan wel geod laten informeren? Als alleenstaande ouder heb je, indien je inkomen zoals je schrijft niet suer hoog is, zeker wel een aantal "potjes" waar je aanspraak op kunt maken. (dit bedoel ik meer als tip dan als commentaar op je post!). Of intrepeteer ik je post verkeerd en wil je er juist geen aanspraak op maken?
Vjestagirl schreef:kazan schreef:ik vind dat het wel afgeschaft mag worden maar er moet wel iets nuttigs tegenover staan zoals bv gratis school/sport/hobby.
Aan de andere kant vind ik dat het behouden moet blijven zodat de ouders hun kinderen straks iets kunnen meegeven de toekomst in zodat ze niet de sh*t in gaan en de overheid zich daarweer mee moet bemoeien.
Dus mijn stem is eigenlijk JA/Nee
School is al gratis. En sport is ook gratis: touwtje springen, in bomen klimmen, tikkertje spelen etc.