Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:23

xxMACYYY schreef:
KAKEN SCHIETEN NIET OP SLOT. Dat is echt een ***verhaal.
Een labrador kan net zo goed aanvallen als een stafford/pitbull achtig iets. ;) ligt gewoon aan de baas.

over de kaken heb je gelijk, maar 't scheelt dat een stafford/pitbull ''achtig iets'' gefokt is om te vechten en een labrador niet.
ze kunnen beide aanvallen, dat 't helemaal aan de baas ligt is onzin.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:24

Girlgamer schreef:
xxMACYYY schreef:
KAKEN SCHIETEN NIET OP SLOT. Dat is echt een ***verhaal.
Een labrador kan net zo goed aanvallen als een stafford/pitbull achtig iets. ;) ligt gewoon aan de baas.

Dat wordt toch altijd als excuus gebruikt door de verdedigers/liefhebbers? Waarom laten ze dan niet los? Omdat ze gewoon vasthouden?

Jaha Kiwiko, daar zeg je wat.

Waarom liet die labrador in het filmpje dan niet los ? Ook toevallig de kaken op slot ?
Vond ook dat de labrador de amerikaanse bulldog veel gemener vast had namelijk bij zn oog zou me ook niet verbazen alstie zn oog kwijt is...

Maar alsnog vind dit een filmpje van eigen schuld nooit 2 honden aan de riem bij elkaar laten 'snuffelen' hoop dat ze ervan geleerd hebben.. Noem me maar een overdreven baasje maar ik probeer zoveel mogelijk situaties uit de weg te gaan. Mijn hond laat ik zelfs nooit spelen met labradors omdat ik het geen goede match vind mijne is best compact gebouwd en kan der flink op los stoeien ,iets wat ik niet fijn vind als ik zelf een labrador zou hebben. Dus ik probeer me eigelijk ook zoveel mogelijk in de huid van andere baasjes te verplaatsen zelfde als dat er kleine hondjes in het park lopen als ik zie dat ze er naar mijn zin iets te wild op af hold roep ik even heel hard haar naam en weet ze vaak wel hoe laat het is .. oftewel terug komen of niet mee gaan stoeien ;)

ik stop verders met de discussie moet vandaag nog meer dingetjes doen in elk geval dit was mijn mening haha
Laatst bijgewerkt door shilady op 16-04-10 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:24

tuurlijk worden ze gediscrimineerd................. en ze kunnen er zelf absoluut helemaal niks aan doen :)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:26

Loiz schreef:
Het ligt inderdaad "natuurlijk" altijd aan de opvoeding ;)

Tuurlijk wel, maar dan trek je aan een van beide's halsband of nekvel en ga ik geen ogen uitsteken of schoppen..
Dan maak je het alleen maar erger. En ook een pitbullachtige laat los hoor, die kaken slaan niet dicht.
Hoe weet je dat? Ken je die mensen met pitbulls die cursussen hebben gedaan en een bijtincident hebben gehad?
En niet alleen cursussen zijn de opvoeding, ook de manier hoe de hond in huis word gehouden (of buiten..) en hoe ze er dáár mee omgaan.

Dan ben ik het helemaal eens met Kiwiko ;)

Ja dat bedoelde ik ook met ed.
Maar dat wordt toch altijd overal verteld, dat bij dat soort honden de kaken "op slot schieten"?
Kijk dat filmpje nog eens goed. Ze staan allebei aan de halsband van hun hond te trekken en laat die hond los?
Uiteindelijk zal zo'n hond vast wel een keer los laten. Maar dat ga ik niet afwachten als mijn hond zo wordt gegrepen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:28

Interessant topic.
Wij hebben een halfjaartje geleden onze golden retriever in moeten laten slapen, wegens bijtincidenten.
Want ja, golden retrievers zien er hartstikke lief uit, en mensen zijn er heilig van overtuigd dat die honden ook alles goed vinden (en pitbulls niks goedvinden?)
Dus is er meerdere keren over de grens van onze hond gegaan, er werd gewoon geen rekening met hem gehouden ''want golden retrievers doen noooooit wat en zijn zo lief'' :roll:
Helaas dus voornamelijk de fout van andere mensen geweest, maar daardoor was het niet veilig meer om hem te houden..
Ben benieuwd hoe jullie dat dan zien.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:29

Ik ga me echt niet in mn vingers laten bijten om iemands anders hond aan de halsband bij mijn hond weg te houden.

KiWiKo

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:31

het gaat bij mij niet om het aantal bijtincidenten per ras, mij gaat hetpuur om de schade die zo een bijtincident aanricht. Een bull richt schade aan PUNT, een golden bijt nog geen deuk in een zacht pakkie boter

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:37

precies, een hond kan dan nog even agressief zijn, ze bijten (uitzonderingen daar gelaten) geen kinderen dood.
overigens is het hier in dit topic al besproken, dat de klemkaak niet per definitie een klemkaak is maar de honden gewoon niet los willen laten. (deze rassen waren namelijk niet gefokt om een keer te bijten, maar vaak om te doden..)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:57

shilady schreef:
jelledaantje schreef:
Ik zie toch duidelijk dat die pitbull achtige die labrador vast heeft en dat die labrador niks kan doen of zie ik dat als enige.

Dan moet je het filmpje nog een paar keer kijken ;)

Zo was het wèl, mijn zus stond erbij. De eigenares van de vechthond had de labrador duidelijk aan zien komen en merkte dat haar hond gromde. Ze deed er echter niets aan om de aanval te voorkomen. In eerste instantie lachtte ze ook nog.
De lab heeft idd uit pijn de AB 1 keer met zijn tanden geraakt. Toen had de lab al een scheur in zijn kop.....

De eigenares kwam bij het publiek niet zo netjes over eerlijk gezegd wat taalgebruik betrof. Zuiver een type die erop kickt dat ze honden heeft die ze als wapen in kan zetten.

Inderdaad bijten labradors ook (tenminste wat je labradors kunt noemen). De labs mèt papieren worden wel degelijk op karakter gefokt en daar zal het voorkomen maar niet zo vaak.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:00

slimmerik schreef:
De labs mèt papieren worden wel degelijk op karakter gefokt en daar zal het voorkomen maar niet zo vaak.

Nét zoals de staffs en ambulls en andere honden.
Waarom denk je dat ze in de staffordwereld geen honden zonder stamboom accepteren? Die hebben namelijk geen gedragstest gedaan. ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:03

xxMACYYY schreef:
slimmerik schreef:
De labs mèt papieren worden wel degelijk op karakter gefokt en daar zal het voorkomen maar niet zo vaak.

Waarom denk je dat ze in de staffordwereld geen honden zonder stamboom accepteren? Die hebben namelijk geen gedragstest gedaan. ;)

Deze vechthond in dit filmpje heeft iig géén papieren. En ik durf glashard te stellen dat van de populatie ambulls en staffs 80% géén stamboom heeft.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:03

dus alle honden met een stamboom hebben een gedragstest ondergaan? als pup..?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:04

Marian_ schreef:
dus alle honden met een stamboom hebben een gedragstest ondergaan? als pup..?

De ouders van de pup Marian.....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:05

slimmerik schreef:
xxMACYYY schreef:

Deze vechthond in dit filmpje heeft iig géén papieren. En ik durf glashard te stellen dat van de populatie ambulls en staffs 80% géén stamboom heeft.

Nou dan wil ik daar wel bewijs van zien. ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:07

xxMACYYY schreef:
Nou dan wil ik daar wel bewijs van zien. ;)

Eigenaresse geeft op AT5 pagina toe dat het een kruising is ..... Do you need more??

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:09

Ik heb het over die 80 % van de (zuivere) ambull's en staffs die volgens jou geen stamboom hebben. :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:11

De mensen die nl doorgaans met dat soort dieren rondwandelen hebben echt geen geld over voor een raszuivere hoor....

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:17

en sinds de legalisering is het natuurlijk een portemonnee vuller om er op los te fokken met deze rassen, voor mensen die niet 1200 euro voor een hond met een stamboom(ja zo is het nou eenmaal, helaas) maar het wel stoer vinden om met zo'n hond over straat te lopen..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:18

Ohja natuurlijk. :') Jij kan in hun portomonnee kijken.
Wij hebben ook 2 ambullen met stamboom. We hebben zelfs een nestje gehad en allemaal stamboom, en dat is niet zo duur.
Nu ligt het er ook aan uit welke lijn ze komen natuurlijk, maar dat betekend niet dat ze een slecht gedrag hebben. Die word deels ook gevormd door de baas.
Jammer dat je zoveel vooroordelen hebt.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:23

lopen genoeg mensen rond hoor, die liever 250 euro betalen voor zo'n hond ipv. 1000. puur alleen om het ''kijk mij nou met mijn gevaarlijke hond lopen'' imago. wat maakt een stamboom dan uit :roll:

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:23

De AB heeft geen FCI of AKC erkende stamboom. Bij de meeste eigenaars van deze rassen gaat het er maar gewoon om dat ie er maar op lijkt.... of het liefst nog van 2 gevaarlijk bekend staande rassen iets terug te vinden is in het uiterlijk.

Dat zijn geen vooroordelen maar harde feiten. Ik ken ook mensen hoor die schatten hebben .... die zelfs met muilkorf de dieren uitlaten om omstanders maar een veiliger idee te geven.... Die zijn er ook gelukkig.

Maar ga eens de achterstandswijken in, in grote steden...... daar rukken steeds meer van dit soort honden op.... en niet om de omgeving veiliger te maken..... en die betalen zelfs liever méér (zonder stamboom) om maar stoer over te kunnen komen ...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:24

slimmerik schreef:
Om nog maar eens aan te tonen het verschil tussen een labrador en een pitbullachtige ('Amerikaanse Pitbull'' xsing met ''Amerikaanse Bulldog in dit geval).: http://www.at5.nl/artikelen/38917/agent ... den-op-dam

En in dit geval: mijn zus was getuige van dit voorval... en zàg dat de lab vanuit het niets werd aangevallen.

Trouwens eigenaresse van die vechthond is ook nog eigenaresse van een Rottweiler en Dobberman....

Dit zal je niet gauw gebeuren als b.v. twee Herdershonden met elkaar in gevecht komen.... die laten zo los...

In dit geval zie ik toch duidelijk dat de Lab ook vasthoud hoor,misschien moet we ons niet zo mee laten slepen door de media- histerie.Bovendien valt het mij op dat zowel de baasjes als de politie erg onkundig omgaat met deze vechtende honden,geef een hond vooral een klap op zijn neus als hij vast heeft...heel slim....de kans dat de honden nog kwaaier worden word alleen maar groter.Aan beide kanten staan rukken aan een halsband heeft ook weinig zin,in veel gevallen vergroot je de schade alleen maar omdat de honden blijven herpakken.
Jammer dat ik het niet in real life heb gezien,ik was er namelijk wel op af gestapt, even de honden boven op de neusbrug pakken en de tong naar beneden duwen of naar buiten trekken en deze honden waren los.Een hond laat namelijk los als hij geen lucht meer krijgt of niet kan slikken.
In onze honden dagopvang gebeurd het dagelijks dat er zelfs meerdere op elkaar duiken, even het trucje van hierboven uitvoeren bij de echte aanhouders en de rest afleiden met wat brokjes en de ruzie is voorbij.Ga vooral niet staan schreeuwen want honden voelen dit als aanmoediging,gewoon rustig blijven en het gevecht zo snel mogelijk onderbreken.

Zodra er ook maar een voorvalletje is met een Bull-achtige staat de hele media op zijn kop maar dat de chihuahua van mijn buurvrouw van de week in de kuit van mijn dochter hing daar zal je niemand over horen.Arme kind loopt met haar 6 jaar met een hechting in haar kuit en vlucht de tuin in zodra ze het beest nog ziet.En mijn buurvrouw nog zeggen dat het kwam omdat mijn dochter op de stoep aan het rennen was |(

Ik ga hier het gedrag van (sommige) Bull-achtigen niet goed praten,net als het gedrag van de soms typerende baasjes ervan.
Het enige wat ik de liefhebbers van dit ras kan aanraden, verdiep je in hun gedrag en weet wat je moet doen als er wel een gevecht ontstaat,overigens zou ik ervoor tekenen elk on-ervaren persoon die een hond aan wil schaffen eerst een korte cursus hondengedrag te laten volgen.
Zelf ben ik ook trotse eigenaresse van een kruising Am-staff en heb nog nooit gedonder gehad.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:25

AKC? Je bedoelt EKC.
Die van ons hebben die wel. En waarom een EKC? Omdat ze niet herkend zijn. En waarom niet erkend? Omdat Amerika dat gewoon niet heeft aangevraagd. (Wij zijn hier zelf achteraan gegaan bij het raad van beheer)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:27

wendyashley schreef:
In dit geval zie ik toch duidelijk dat de Lab ook vasthoud hoor,misschien moet we ons niet zo mee laten slepen door de media- histerie.Bovendien valt het mij op dat zowel de baasjes als de politie erg onkundig omgaat met deze vechtende honden,geef een hond vooral een klap op zijn neus als hij vast heeft...heel slim....de kans dat de honden nog kwaaier worden word alleen maar groter.Aan beide kanten staan rukken aan een halsband heeft ook weinig zin,in veel gevallen vergroot je de schade alleen maar omdat de honden blijven herpakken.
Jammer dat ik het niet in real life heb gezien,ik was er namelijk wel op af gestapt, even de honden boven op de neusbrug pakken en de tong naar beneden duwen of naar buiten trekken en deze honden waren los.Een hond laat namelijk los als hij geen lucht meer krijgt of niet kan slikken.
In onze honden dagopvang gebeurd het dagelijks dat er zelfs meerdere op elkaar duiken, even het trucje van hierboven uitvoeren bij de echte aanhouders en de rest afleiden met wat brokjes en de ruzie is voorbij.Ga vooral niet staan schreeuwen want honden voelen dit als aanmoediging,gewoon rustig blijven en het gevecht zo snel mogelijk onderbreken.

Zodra er ook maar een voorvalletje is met een Bull-achtige staat de hele media op zijn kop maar dat de chihuahua van mijn buurvrouw van de week in de kuit van mijn dochter hing daar zal je niemand over horen.Arme kind loopt met haar 6 jaar met een hechting in haar kuit en vlucht de tuin in zodra ze het beest nog ziet.En mijn buurvrouw nog zeggen dat het kwam omdat mijn dochter op de stoep aan het rennen was |(

Ik ga hier het gedrag van (sommige) Bull-achtigen niet goed praten,net als het gedrag van de soms typerende baasjes ervan.
Het enige wat ik de liefhebbers van dit ras kan aanraden, verdiep je in hun gedrag en weet wat je moet doen als er wel een gevecht ontstaat,overigens zou ik ervoor tekenen elk on-ervaren persoon die een hond aan wil schaffen eerst een korte cursus hondengedrag te laten volgen.
Zelf ben ik ook trotse eigenaresse van een kruising Am-staff en heb nog nooit gedonder gehad.

Goed uitgelegd. Mijn complimenten. +:)+

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:27

slimmerik schreef:
De AB heeft geen FCI of AKC erkende stamboom. Bij de meeste eigenaars van deze rassen gaat het er maar gewoon om dat ie er maar op lijkt.... of het liefst nog van 2 gevaarlijk bekend staande rassen iets terug te vinden is in het uiterlijk.

Dat zijn geen vooroordelen maar harde feiten. Ik ken ook mensen hoor die schatten hebben .... die zelfs met muilkorf de dieren uitlaten om omstanders maar een veiliger idee te geven.... Die zijn er ook gelukkig.

Maar ga eens de achterstandswijken in, in grote steden...... daar rukken steeds meer van dit soort honden op.... en niet om de omgeving veiliger te maken..... en die betalen zelfs liever méér (zonder stamboom) om maar stoer over te kunnen komen ...

En daar moet ik je gelijk in geven,mensen die zo'n hond nemen om macho over te komen die mogen ze van mij een verbod opleggen.
Door deze figuren worden de echte liefhebbers ook aangezien voor asociaal en komt het ras in een heel slecht daglicht te staan.