In dit geval zie ik toch duidelijk dat de Lab ook vasthoud hoor,misschien moet we ons niet zo mee laten slepen door de media- histerie.Bovendien valt het mij op dat zowel de baasjes als de politie erg onkundig omgaat met deze vechtende honden,geef een hond vooral een klap op zijn neus als hij vast heeft...heel slim....de kans dat de honden nog kwaaier worden word alleen maar groter.Aan beide kanten staan rukken aan een halsband heeft ook weinig zin,in veel gevallen vergroot je de schade alleen maar omdat de honden blijven herpakken.
Jammer dat ik het niet in real life heb gezien,ik was er namelijk wel op af gestapt, even de honden boven op de neusbrug pakken en de tong naar beneden duwen of naar buiten trekken en deze honden waren los.Een hond laat namelijk los als hij geen lucht meer krijgt of niet kan slikken.
In onze honden dagopvang gebeurd het dagelijks dat er zelfs meerdere op elkaar duiken, even het trucje van hierboven uitvoeren bij de echte aanhouders en de rest afleiden met wat brokjes en de ruzie is voorbij.Ga vooral niet staan schreeuwen want honden voelen dit als aanmoediging,gewoon rustig blijven en het gevecht zo snel mogelijk onderbreken.
Zodra er ook maar een voorvalletje is met een Bull-achtige staat de hele media op zijn kop maar dat de chihuahua van mijn buurvrouw van de week in de kuit van mijn dochter hing daar zal je niemand over horen.Arme kind loopt met haar 6 jaar met een hechting in haar kuit en vlucht de tuin in zodra ze het beest nog ziet.En mijn buurvrouw nog zeggen dat het kwam omdat mijn dochter op de stoep aan het rennen was
Ik ga hier het gedrag van (sommige) Bull-achtigen niet goed praten,net als het gedrag van de soms typerende baasjes ervan.
Het enige wat ik de liefhebbers van dit ras kan aanraden, verdiep je in hun gedrag en weet wat je moet doen als er wel een gevecht ontstaat,overigens zou ik ervoor tekenen elk on-ervaren persoon die een hond aan wil schaffen eerst een korte cursus hondengedrag te laten volgen.
Zelf ben ik ook trotse eigenaresse van een kruising Am-staff en heb nog nooit gedonder gehad.