PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:14

KiWiKo schreef:
vandaag hier gelezen dat het in Singapore ernstig goed werkt :)

Werkt prima, moet je alleen wel even al je eigen vrijheden opgeven. Maar als je dat geen probleem vindt.......dan emigreer ik wel alvast, zit hier toch bij de grens.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:15

Alet74 schreef:
De oplossing ligt inderdaad niet in harde aanpak, dat ligt allemaal aan het einde van de lijn. Problemen moeten worden aangepakt bij de bron, de basis ervan.

Straffen mogen van mij opzich wel strenger, alleen preventie moet de basis vormen. Evenals goede begeleiding na de straf.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:15

Ik maak me ook verder geen zorgen over de macht van de PVV..... Die ''knakker'' kan toch geen coalitie vormen denk ik zo.
Waar ik me wel zorgen over maak is dat de bevolking het blijkbaar zo zat is hier dat men een stap maakt naar m.i. een rare extremist die het moet hebben van oneliners.....

Umpiedumpie

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:16

Heino, ik ben het met je laatste post helemaal eens!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:16

Ik weet trouwens niet voldoende van Singapore - ik ken niemand persoonlijk die er geweest is en ik ben er verder ook niet bekend mee. Maar toch... als ik iets lees als http://www.seadolby.com/singapore/singlaw.html
"Singapore is a Democratic Society or so they say! Singaporean Democracy tends to go like this; "if you speak out to vocally, look out the wrong way, listen too hard, write under the table and if you don't do what we tell you to do then you will be going on a long holiday". In the dictionary of the outside world this means the opposite of democracy but here in Singapore, well, the government insists that it was duly elected, that it controls no media output and that citizens are some of the happiest in the world. "

Het zijn keuzes, en de mensen in Singapore zijn er blijkbaar tevreden mee, maar ik weet niet of ik wil leven in een samenleving die zo ver gereguleerd is... en ik vraag me ook heel erg af of de mensen die voor de harde aanpak zijn ook bereid zijn om zelf zoveel vrijheid in te leveren.

Dus, aan de mensen die een hardere aanpak voorstaan: zijn jullie bereid die hardere aanpak zelf ook te ondergaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:17

Zesiram schreef:
Dat idee over ontwikkelingshulp is prachtig, maar je snapt toch hopelijk zelf ook wel welke bezwaren daar aan kleven?

Waarschijnlijk niet, te breed kader.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:17

Umpiedumpie schreef:
Waar ik me wel zorgen over maak is dat de bevolking het blijkbaar zo zat is hier dat men een stap maakt naar m.i. een rare extremist die het moet hebben van oneliners.....

Ik denk dat de meeste mensen zich daar zorgen over maken. Wilders zelf, tja, dat duurt misschien maar even. Coalitie kan er best komen, maar ik denk niet dat die een lang leven zal hebben. We zullen het zien, het maakt in ieder geval wel wat los in mensen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:19

Ik hoorde van de week ook wat mensen op de radio (radio 1) die vertelden dat er in hun gemeente 'van alles' mis was, dat het allemaal kommer en kwel was. Maar op de vraag van de verslaggever: 'Wat is er dan bijvoorbeeld mis?' Konden ze niet 1 voorbeeld noemen. Dat is toch best raar, maar wel illustratief voor het algemene gemekker in Nederland, er wordt over van alles en nog wat geklaagd, maar men weet in principe niet eens of het wel waar is wat men roept. Volgens mij denkt de bevolking dat ze het zat moeten zijn vanwege dingen die sommige politici (bijvoorbeeld Wilders) roepen, maar is het 8 van de 10 keer ongegrond.
En laat men eerst eens proberen (is al eerder gezegd) om zelf iets aan hun situatie te veranderen, in positieve zin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:20

Shadow0 schreef:
Ik weet trouwens niet voldoende van Singapore - ik ken niemand persoonlijk die er geweest is en ik ben er verder ook niet bekend mee. Maar toch... als ik iets lees als http://www.seadolby.com/singapore/singlaw.html
"Singapore is a Democratic Society or so they say! Singaporean Democracy tends to go like this; "if you speak out to vocally, look out the wrong way, listen too hard, write under the table and if you don't do what we tell you to do then you will be going on a long holiday". In the dictionary of the outside world this means the opposite of democracy but here in Singapore, well, the government insists that it was duly elected, that it controls no media output and that citizens are some of the happiest in the world. "

Het zijn keuzes, en de mensen in Singapore zijn er blijkbaar tevreden mee, maar ik weet niet of ik wil leven in een samenleving die zo ver gereguleerd is... en ik vraag me ook heel erg af of de mensen die voor de harde aanpak zijn ook bereid zijn om zelf zoveel vrijheid in te leveren.

Dus, aan de mensen die een hardere aanpak voorstaan: zijn jullie bereid die hardere aanpak zelf ook te ondergaan?

Zoek even terug op HB Visser diens posten over diens leven in Singapore :D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:21

Overigens hoorde ik van de week een kandidaat-raadslid van de PVV op datzelfde radio 1, dat was een oud-medewerker uit de thuiszorg. Moest meteen aan Kiwiko denken, bekende van je toevallig?

Ik ben heel erg benieuwd hoe die fractie vorm gaat krijgen, en hoe deze mensen het zal bevallen. Ik heb echt het idee dat er nu wel mensen in de gemeenteraad zullen komen, die er anders niet aan gedacht zouden hebben. Dat is wel weer een compliment waard naar de PVV :o

De reactie op vragen op islamitische scholen van de PVV: ( VVD: noem er dan eens één), PVV......( lange stilte ) vond ik dan weer minder aansprekend :o

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:21

Het maakt zeker wat los! Daar is dit topic al een voorbeeld van. En op zich is dat ook niet eens zo slecht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:22

Zesiram schreef:
KiWiKo schreef:
vandaag hier gelezen dat het in Singapore ernstig goed werkt :)

Werkt prima, moet je alleen wel even al je eigen vrijheden opgeven. Maar als je dat geen probleem vindt.......dan emigreer ik wel alvast, zit hier toch bij de grens.

je hebt HB Visser diens posts toch wel gelezen in dit topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:22

Alet, sommige mensen vinden een hoog parkeerktarief al 'heel mis'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:23

Zesiram schreef:
Overigens hoorde ik van de week een kandidaat-raadslid van de PVV op datzelfde radio 1, dat was een oud-medewerker uit de thuiszorg. Moest meteen aan Kiwiko denken, bekende van je toevallig?

Ik ben heel erg benieuwd hoe die fractie vorm gaat krijgen, en hoe deze mensen het zal bevallen. Ik heb echt het idee dat er nu wel mensen in de gemeenteraad zullen komen, die er anders niet aan gedacht zouden hebben. Dat is wel weer een compliment waard naar de PVV :o

De reactie op vragen op islamitische scholen van de PVV: ( VVD: noem er dan eens één), PVV......( lange stilte ) vond ik dan weer minder aansprekend :o

was het maar zo een feest joh :D

maar nee.........

en daarnaast ben ik geen medewerker maar directeur, en dan loop je tegen hele andere dingen aan :D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:24

Jawel, maar ik weet ook wel wat over de staatsvorm van Singapore.....ik zou er niet willen wonen, maar ga vooral je gang.

Maar ja, ik zou bijvoorbeeld ook niet in Dubai willen wonen vanwege de manier waarop ze daar met gastarbeiders omgaan. Eerst vond ik het er geweldig ( echt oprecht, en ik denk dat je het heel erg naar je zin gaat hebben daar!), maar toen ik er thuis langer over na ging denken, nee bedankt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:24

Wie weet zijn er heel veel meelezers die er ook over na gaan denken en misschien nog tot andere inzichten komen.

Lovely, ik ben een positief ingesteld mens, aan dat soort dingen zou ik helemaal niet denken wanneer het gaat om dingen die 'mis' zijn :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:25

KiWiKo schreef:
maar nee.........

en daarnaast ben ik geen medewerker maar directeur, en dan loop je tegen hele andere dingen aan :D

I know, dacht dat het misschien een medewerker van je zou zijn ( of geweest, volgens mij was ze al gestopt ).

Moeten jouw medewerksters ook met beveiliging over straat in bepaalde wijken? Dat gaf ze namelijk aan, had er zelf nog niet van gehoord, maar thuiszorg is ook niet mijn ding zeg maar beroepsmatig.

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:26

nee zeg gelukkig niet....... maar ik weet dat het wel voorkomt .......

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:27

Verloskundigen in sommige wijken ook las ik pas ( daar weet ik dan wel weer het eea van af ). Kan me best voorstellen dat je wereldbeeld dan heel anders ingekleurd is,ook al is het maar je eigen cirkeltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:28

Alet74 schreef:
Wie weet zijn er heel veel meelezers die er ook over na gaan denken en misschien nog tot andere inzichten komen.

Lovely, ik ben een positief ingesteld mens, aan dat soort dingen zou ik helemaal niet denken wanneer het gaat om dingen die 'mis' zijn :)

Er is hier zelfs een partij voor, die heet Mokum Mobiel :D.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:29

Tja in heb in Singapore gewoond en ik vond die wetten helemaal niet zo raar.

*Geen rotzooi op de straat gooien (vind ik heel normaal)
*Niet eten en drinken in de metro (Singapore is klein , max 40 min ritje) , vind ik ook heel normaal
*Geen geweld gebruiken of iemand duwen etc, vind ik heel normaal
*Singapore heeft enorm drukke wegen , dus je moet oversteken bij stoplichten of voetgangersbruggen, toch ook heel normaal??
*De kauwgumwet is wellicht wat vergaand, maar ik heb geen kauwgum gemist daar en eerlijk is eerlijk, de stoep en straat zijn brandschoon.

Ik heb me in dat jaar niet 1 keer onderdrukt gevoeld. Ik vond de wetten helemaal niet raar of gek. Ik werd nooit lastig gevallen, niet in de kroeg en ook niet als ik midden in de nacht alleen in het centrum liep.
Ik ben 1 keer mijn tas vergeten bij een restaurant , met knip en pas erin. Die kreeg ik keurig overhandigd toen ik terug kwam om te vragen of ik hem daar had laten staan.

Singapore is een multi -culti stad, met veel wetten en zware straffen. Maar het is er schoon en veilig. Er wonen mensen uit alle wereld-delen. Mensen uit het Midden Oosten tot aan de USA.
Alle religies en kledingsoorten zijn er toegestaan. Van hot pants tot burka's.
Niemand die er moeilijk over doet. Dus het kan zeer zeker wel en ik vond het superprettig daar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:30

Lovely schreef:
Alet, sommige mensen vinden een hoog parkeerktarief al 'heel mis'.

dat valt wel mee........... wat ik wel heel mis vind is dat je niet gratis en voor niks als bewoner van een gebied een parkeervergunning krijgt........

lekker......... woon je al 20 jaar in je wijkje....... mag je ineens gewoon 130 euro per kwartaal betalen om je eigen auto voor je eigen deur neer te zetten..........

dat vind ik niet moeten mogen :D

Dat ze hele wijken parkeervergunningplichtig maken OK, maar stel dan de bewoners vrij van betaling....... en bekeur iedereen die er wel parkeert.......

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:30

Lovely haha, echt waar joh???? Mokum Mobiel, hoe verzin je het!
Al is het parkeertarief in de stad ook wel ernstig hoog hoor!
Ik werk veel in Amsterdam en daar kan mijn onkostenvergoeding niet tegenop haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:32

HBVisser schreef:
Tja in heb in Singapore gewoond en ik vond die wetten helemaal niet zo raar.

*Geen rotzooi op de straat gooien (vind ik heel normaal)
*Niet eten en drinken in de metro (Singapore is klein , max 40 min ritje) , vind ik ook heel normaal
*Geen geweld gebruiken of iemand duwen etc, vind ik heel normaal
*Singapore heeft enorm drukke wegen , dus je moet oversteken bij stoplichten of voetgangersbruggen, toch ook heel normaal??
*De kauwgumwet is wellicht wat vergaand, maar ik heb geen kauwgum gemist daar en eerlijk is eerlijk, de stoep en straat zijn brandschoon.

Ik heb me in dat jaar niet 1 keer onderdrukt gevoeld. Ik vond de wetten helemaal niet raar of gek. Ik werd nooit lastig gevallen, niet in de kroeg en ook niet als ik midden in de nacht alleen in het centrum liep.
Ik ben 1 keer mijn tas vergeten bij een restaurant , met knip en pas erin. Die kreeg ik keurig overhandigd toen ik terug kwam om te vragen of ik hem daar had laten staan.

Singapore is een multi -culti stad, met veel wetten en zware straffen. Maar het is er schoon en veilig. Er wonen mensen uit alle wereld-delen. Mensen uit het Midden Oosten tot aan de USA.
Alle religies en kledingsoorten zijn er toegestaan. Van hot pants tot burka's.
Niemand die er moeilijk over doet. Dus het kan zeer zeker wel en ik vond het superprettig daar.

En ik voor een zou het helemaal niet erg vinden als dat in ons Nederlandje ook zou kunnen............. iemand hier in het topic het daarmee oneens?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:32

Lovely, dat is dan wel weer leuk, Nederland op zijn smalst!

Die dingen die in Singapore bij wet verboden zijn, zou ik hier scharen onder de ongeschreven regels, dit zijn toch zaken die je je kinderen leert. Ik kan me voorstellen dat dat prettig leeft.