[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:39

Toekie schreef:
Met een grote bek alleen (Wilders) bereik je niets Adil18. :)

En in plaats van allerlei beschuldigingen naar de linkse partijen, ben ik nu ook wel benieuwd naar conrete voorbeelden van hoe ze die integratie dan remmen in jouw ogen.

Dat eerste heb ik ook niet gezegd, maar ik vind het een welkome afwisseling dat iemand zijn mannetje durft te staan...

sorry, maar ik heb minstens een pagina terug om andere bewijzen gevraagd van jou en Heino, die krijg ik niet. Waarom dan nu voor jullie dat opsommen? Jullie niet maar ik wel? Omdat ik PVV stem?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:40

Het grote probleem met integratie is het idee dat er een soort gemiddelde Nederlander bestaat. En dat je iedereen kunt leren gemiddelde Nederlander te worden door een cursus in 'cultuurwaarden'.

Maar het probleem is dat er geen gemiddelde Nederlander bestaat. De normen en waarden, de dingen die je al dan niet hoort te doen, zijn heel verschillend.

Ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat bij mij in de straat heel veel ; Nederlandse (witte) mensen heel verschillend over zaken denken.

Een paar voorbeelden:
- als iemand jarig is moet je er altijd naar toe, ook als het ver rijden is.
- je stuurt altijd een kaartje bij ziekte
- eten betekent tenminste 4x per week aardappelen en groente op tafel
- je moet altijd beleeft groeten als je iemand tegen komt
- iedereen kan fietsen
- niet meer bellen na tien uur 's avonds
- je stoepje vegen
- op zondag naar de kerk gaan
- fietsen met de hele familie op zondag
- rond etenstijd op bezoek komen
- kinderen krijgen hoort bij een huwelijk
- mensen die je niet kent, moet je met U aanspreken
- neem altijd een bos bloemen mee voor de gastvrouw
- verwelkom nieuwe mensen in de straat

Zo maar een paar dingen waar heel veel Nederlanders heel verschillend over denken. Dé Nederlander bestaat niet. Dé geintegreerde Nederlander dus ook niet.

Adil

Kev schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat schrik ik van de uitslag van de poll.
Ik vraag me af of mensen PVV stemmen uit onvrede over hoe het nu gaat of omdat ze echt staan achter de ideeën die hij heeft.

Zijn die ideeen zo vreselijk dan? Ik vind het jammer dat veel mensen een Hitler junior van Wilders willen maken...

RoodZonnetje

Adil18 schreef:
Ik vraag naar bewijzen dat de aanpak van GroenLinks wel anders is maar krijg die ook niet. Nogmaals, ik hoef mezelf niet te overtuigen hoor.

Welke aanpak heb je het nu over??
GroenLinks heeft andere punten op de agenda staan dan de heersende kabinetten van de laatste jaren. Lijkt mij toch wel een andere aanpak want andere speerpunten.

Citaat:
De anderen worden niet gehoord omdat Wilders veel mensen dat geeft wat ze willen horen...Misschien niet voor jou, maar jij bent niet de enige persoon in Nl... ;)

Helaas zijn die vele mensen zo hypocriet als het maar zijn kan. De buurman mag blijven, maar hey, dat is ook een goede hè... Maar die verkrachter van de stad verder op? Nee, die moet een enkeltje Marroko krijgen.
Verder geeft Wilders idd wat mensen willen horen namelijk beloftes met veel zelfvertrouwen (onrealistisch optimisme)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:42

Anya schreef:
Het grote probleem met integratie is het idee dat er een soort gemiddelde Nederlander bestaat. En dat je iedereen kunt leren gemiddelde Nederlander te worden door een cursus in 'cultuurwaarden'.

Maar het probleem is dat er geen gemiddelde Nederlander bestaat. De normen en waarden, de dingen die je al dan niet hoort te doen, zijn heel verschillend.

Ik weet bijvoorbeeld vrij zeker dat bij mij in de straat heel veel ; Nederlandse (witte) mensen heel verschillend over zaken denken.

Een paar voorbeelden:
- iedereen kan fietsen
- je stoepje vegen

Zo maar een paar dingen waar heel veel Nederlanders heel verschillend over denken. Dé Nederlander bestaat niet. Dé geintegreerde Nederlander dus ook niet.

Ik sluit me bij bijna het hele lijstje aan.... :=

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:43

Adil18 schreef:
Geen probleem hoor, ik geef toch aan dat dit een discussie is, in mijn ogen dan?

Ik reageerde hierop:
MISTRAL94 schreef:
Toch wel typisch, had Adil "gevoelsmatig" voor een andere partij gekozen werd daar ook niet als zodanig op gereageerd. Wat ik me af vraag waarom de tegenstanders van Wilders er zo mee bezig zijn om mensen op andere gedachte te brengen? Vanwaar deze angst dat Geert goed zal gaan tijdens de verkiezingen of hoe je het ook noemen wilt?

Adil18 schreef:
Mistral, ik trek me er niks van aan hoor. Ik mag gelukkig kiezen wat ik wil :j

Maar ben het wel met je eens en dat zijn ook zaken die ik me afvraag...

MISTRAL94 schreef:
Adil: Precies, mijn mening zal niet veranderen, misschien juist wel versterken hoe harder mensen gaan roepen dat je dit niet moet doen :Y)

Verder...

Adil18 schreef:
Toekie, ik stelde als eerste de vraag, waarom met een wedervraag (zonder verklaring) beantwoorden? Daar ga ik niet op in. Ik zie overeenkomsten in de aanpak an sich waarvan ik denk dat deze niet gaat werken en vraag jou over je kunt laten zien dat het anders is, want dit is het volgens jou. Ik hoef mezelf niet te overtuigen.

Nee dit zie ik toch echt anders. Jij beschuldigt GroenLinks ervan dat zij dezelfde aanpak hebben en dat het tot niets gaat leiden. Terwijl ze nog nooit geregeerd hebben en wel degelijk andere partijpunten en visie hebben. Je baseert het dus op weinig tot niets. Ik wil gewoon graag voorbeelden die jouw mening onderbouwen. Waarom zou ik die ineens moeten gaan geven?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:43

Heino schreef:
Adil18 schreef:
Ik vraag naar bewijzen dat de aanpak van GroenLinks wel anders is maar krijg die ook niet. Nogmaals, ik hoef mezelf niet te overtuigen hoor.

Welke aanpak heb je het nu over??
GroenLinks heeft andere punten op de agenda staan dan de heersende kabinetten van de laatste jaren. Lijkt mij toch wel een andere aanpak want andere speerpunten.

Citaat:
De anderen worden niet gehoord omdat Wilders veel mensen dat geeft wat ze willen horen...Misschien niet voor jou, maar jij bent niet de enige persoon in Nl... ;)

Helaas zijn die vele mensen zo hypocriet als het maar zijn kan. De buurman mag blijven, maar hey, dat is ook een goede hè... Maar die verkrachter van de stad verder op? Nee, die moet een enkeltje Marroko krijgen.
Verder geeft Wilders idd wat mensen willen horen namelijk beloftes met veel zelfvertrouwen (onrealistisch optimisme)

Ik vind dat je nu even iets door elkaar haalt, Wilders is imo evenredig "streng" ten opzichte van elke nationalieit!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:45

Adil18 schreef:
Ik vind dat je nu even iets door elkaar haalt, Wilders is imo evenredig "streng" ten opzichte van elke nationalieit!

Waarom bestaat een heel groot deel van zijn partijpunten dan uit "immigratieplan"? Ik ben benieuwd of de PVV net zo streng zal zijn voor een Engelse vrouw die in Nederland wil trouwen met haar Nederlandse man.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:46

Adil18 schreef:

Omdat die bewijzen die jij van ons wilt, pas het antwoord zijn op jouw voorbeelden die eerst nog jouw beweringen moeten onderbouwen. :)

Toekie schreef:
Ik denk eerder dat hij al die aandacht krijgt met onnodige kwetsende opmerkingen als "kopvoddentax" ipv "hoofdoekjesbelasting". Die anderen worden niet gehoord omdat ze overschreeuwd worden door dergelijke oproerende teksten.

Dit is niet mijn quote.

Adil

Toekie schreef:
Nee dit zie ik toch echt anders. Jij beschuldigt GroenLinks ervan dat zij dezelfde aanpak hebben en dat het tot niets gaat leiden. Terwijl ze nog nooit geregeerd hebben en wel degelijk andere partijpunten en visie hebben. Je baseert het dus op weinig tot niets. Ik wil gewoon graag voorbeelden die jouw mening onderbouwen. Waarom zou ik die ineens moeten gaan geven?

Fout, het was Heino die als eerste aan de effectiviteit van de aanpak van de PVV twijfelde en wel met deze post:

Citaat:
Wat mij betreft omdat daarmee het hele allochtonen probleem alleen nog maar meer op de spits gedreven wordt. Lange termijn oplossingen zullen er niet komen want daar heeft de PVV het in haar partijpunten niet over. En dat is toch wel wat we willen neem ik aan, lange termijn oplossing.

Na aanleiding daarvan stelde ik mijn vragen die tot nu toch noch door jou, noch door Heino zijn beantwoord...

Laat de rechtse zich maar rechtvaardigen want de linkse is safe?

RoodZonnetje

Ohnee wacht, ik zie het al. Het betreft niet-westerse allochtonen. Ja, echt heel evenredig streng tov iedere nationaliteit :j

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:47

Wie van jullie is eigenlijk ingeburgerd????

Doe hier de inburgeringstest (dit is er eentje zoals onze 'inburgeraars' hem ook voorgelegd krijgen).

Ik ben heel benieuwd hoe jullie scoren
http://iq.pi.net/inbt/

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:47

Adil18 schreef:
Na aanleiding daarvan stelde ik mijn vragen die tot nu toch noch door jou, noch door Heino zijn beantwoord...

Wat wil je nu concreet weten?
Moet ik nu werkelijk ieder partijpunt van GroenLinks dat de eerdere regeringen niet hadden gaan opnoemen????

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:48

Toekie schreef:
Omdat die bewijzen die jij van ons wilt, pas het antwoord zijn op jouw voorbeelden die eerst nog jouw beweringen moeten onderbouwen. :)

Nee hoor. Ik heb alleen aangegeven dat ik geen grote verandering in de aanpak zie. Jullie gaven aan van wel. Ik vraag: Welke dan...Antwoord: Een andere vraag...

Sorry, daar doe ik niet aan mee...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:48

Adil18 schreef:
sorry, maar ik heb minstens een pagina terug om andere bewijzen gevraagd van jou en Heino, die krijg ik niet. Waarom dan nu voor jullie dat opsommen? Jullie niet maar ik wel? Omdat ik PVV stem?

Nee omdat jij begonnen bent met beweringen jegens GroenLinks. Zonder concrete argumenten/voorbeelden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:49

Heino schreef:
Adil18 schreef:

Wat wil je nu concreet weten?
Moet ik nu werkelijk ieder partijpunt van GroenLinks dat de eerdere regeringen niet hadden gaan opnoemen????

Welke veranderingen in de aanpak ertoe moeten leiden dat GroenLinks wel slaagt (in tegenstelling tot voorgangers in andere partijen...maar dat is weer hoe ik het zie) en de PVV niet...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:49

Toekie schreef:
Adil18 schreef:

Nee omdat jij begonnen bent met beweringen jegens GroenLinks. Zonder concrete argumenten/voorbeelden.

Nee, toekie, fout. Heino begon namelijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:50

Adil18 schreef:
Welke veranderingen in de aanpak ertoe moeten leiden dat GroenLinks wel slaagt (in tegenstelling tot voorgangers in andere partijen...maar dat is weer hoe ik het zie) en de PVV niet...

Dat heb ik toch al gezegd?
GL is heel sterk gericht op preventie, PVV op repressie. Recente kabinetten gaven de voorkeur aan zwijgen zo is gebleken uit hun afgelopen regeren.

Waarmee ben ik nu weer begonnen??? :?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:53

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:55

OMG Adil18, gaat het nou echt om wie begon?

Oke..

Heino schreef:
MISTRAL94 schreef:
Vanwaar deze angst dat Geert goed zal gaan tijdens de verkiezingen of hoe je het ook noemen wilt?

Wat mij betreft omdat daarmee het hele allochtonen probleem alleen nog maar meer op de spits gedreven wordt. Lange termijn oplossingen zullen er niet komen want daar heeft de PVV het in haar partijpunten niet over. En dat is toch wel wat we willen neem ik aan, lange termijn oplossing.

Heino geeft hier dus duidelijk argumenten (namelijk over de lange termijn aanpak).

Adil18 schreef:
En wie gaat dat wel voor elkaar krijgen dan? En hoe?

Heino schreef:
Wat mij betreft GroenLinks. Hoe? Zie partijprogramma.

Adil18 schreef:
Dat vraag ik niet. waarom zou dat beter functioneren dan de aanpak van Wilders?

dat wat GroenLinks doet heeft tot op de dag van vandaag nog geen effect gehad, dus waarom niet eens op een andere mnaier proberen...?

Geen argumenten wat betreft de beweringen over GroenLinks.

Heino schreef:
Wat ze anders doen is voornamelijk naar de langere termijn kijken. Veel aandacht voor preventie van problemen, begeleiding ipv repressie. Alleen zeggen wat niet mag werkt niet, je moet ook het gedrag dat je wel wilt zien stimuleren.

Heino geeft hier nogmaals argumenten en voorbeelden.

Vervolgens vraag ik nog een paar keer naar waar je jouw beweringen op baseert. Geen antwoord.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:56

Maar dat is dus het probleem Adil. Ik bijvoorbeeld helemaal niet. En ik ben harstikke generatie op generatie Nederlander.
Ik ga helemaal niet naar alle verjaardagen. Dan zou ik 1x per week het halve land door moeten rijden. Ik stuur zelden kaartjes. Ik zal eerder even bellen. Toch staat in de inburgeringstest dat ik en kaartje moet sturen. Me hoela.. wie heeft dat bedacht. Wie schrijft mij die norm voor? Gelukkig ben ik geen buitenlander en mag ik dat zelf weten. Ik eet vrijwel geen aardappelen. Ik vind ze niet zo lekker. Beleefd groeten doe ik wel, maar veel mensen ook niet. Zeker niet als het druk is, in pakweg de Kalverstraat of zo ;). Fietsen? Altijd al een hekel aan gehad. Ik ga liever lopen dan fietsen. Mijn hele vriendenkring kan ik tot een uur of 12 rustig bellen. Mijn ouders ook. Stoep vegen? doe ik niet, naar de kerk gaan zeker niet, en fietsen met de familie op zondag: oh gruwel. Kinderen krijgen hoort wat mij betreft niet bij een huwelijk. Ik spreek alleen heel erg seniore mensen met U aan, ik neem geen bloemen mee voor de gastvrouw, eerder iets wat ze speciaal leuk vindt, en ik verwelkom geen nieuwe mensen in de straat. Meestal valt het me niet eens op dat er nieuwe mensen wonen. Ik ben vrijwel nooit thuis.

OMG ik ben niet ingeburgerd. Of toch wel en denk ik er toevallig anders over dan jij ;) :D

Adil18 schreef:
Ik sluit me bij bijna het hele lijstje aan.... :=

Anya schreef:

Een paar voorbeelden:
- iedereen kan fietsen
- je stoepje vegen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:58

Heino schreef:
Anya schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe jullie scoren
http://iq.pi.net/inbt/

Ik moet weg, ik had een 4.7 :o

ik had een 4.9
Ook niet ingeburgerd.
Ik scoorde vooral goed op geschiedenis, politiek e.d. Want dat weet ik wel.
Maar ik weet echt niet wat ik bij een consultatiebureau moet o.i.d. Interesseert me ook helemaal niks. En waar ik thuiszorg aan moet vragen??? geen idee. Als ik het nodig heb google ik wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:59

Anya schreef:
ik had een 4.9
Ook niet ingeburgerd.
Maar ik weet echt niet wat ik bij een consultatiebureau moet o.i.d. Interesseert me ook helemaal niks. En waar ik thuiszorg aan moet vragen??? geen idee. Als ik het nodig heb google ik wel.

Ik scoorde juist heel slecht op geschiedenis :P
Zorg wist ik wel weer genoeg van omdat ik dat interessanter en belangrijker vind.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:01

Adil18 schreef:
Kev schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat schrik ik van de uitslag van de poll.
Ik vraag me af of mensen PVV stemmen uit onvrede over hoe het nu gaat of omdat ze echt staan achter de ideeën die hij heeft.

Zijn die ideeen zo vreselijk dan? Ik vind het jammer dat veel mensen een Hitler junior van Wilders willen maken...

Ik heb nergens de naam Hitler genoemd, zelfs niet aan gedacht. De volgende ideeën vind ik vreselijk:

* Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar - bepaalde groepen mensen letterlijk buitensluiten
* Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
* Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven - alsof die godsdienst superieur is aan anderen...
* Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
* Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
* Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
* Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
* Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
* Verbod hoofddoekjes in publieke functies - dan ook een verbod op zonnebrillen, petten, sieraden, religieuze uitingen etc
* Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte -

Ik lees een heleboel andere maatregelen die alles bij elkaar veel te veel geld gaan kosten, waar gaat hij dat vandaan halen? De indruk die het programma op mij maakt is: dat zeggen wat veel mensen willen horen maar wat niet uit te voeren is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:02

Heino schreef:
Anya schreef:
ik had een 4.9
Ook niet ingeburgerd.

Ik scoorde juist heel slecht op geschiedenis :P
Zorg wist ik wel weer genoeg van omdat ik dat interessanter en belangrijker vind.

5,6. Scoorde juist weer slecht op zorg....