Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emerald schreef:Focussed schreef:Jeetje wat een zwart-wit denkende mensen zeg. Hypocrisie tot aan den top.
"Mensen moeten zich maar aanpassen aan het land waar ze naar toe gaan!"
Komop zeg, als jij op vakantie gaat naar Marokko of Turkije draag je daar toch ook geen boerka, omdat je je zo nodig aan moet passen?
Esmerald: Mag ik weten waar dat is dan
Ken tot nu toe geen een land waar ik ben geweest waar dat moest. Marokko hoefde het niet, Turkije niet en ga straks naar Dubai (ook islamitisch) en daar hoeft dat ook niet. Als je namelijk zelf geen moslim bent, hoef je je ook niet aan de wetten van de Islam te houden. Zo mogen niet moslims ook gewoon alcohol drinken in Islamitische landen
.
Daarbij huilen we hier tranen met tuiten als een vrouw in een boerka of niqaab loopt. Maar de nonnen, geheel in zwart, alles verhullend kleed en met het haar bedekt is allemaal normaal?
Ik heb het hier niet over vakantie, maar over wonen. Als je op vakantie gaat naar 1 van die landen, zal je ook vaak in een toeristisch gebied terecht komen en zijn de regels soepeler. Maar ga je wonen in een klein plaatsje en je loopt als enige met een 'bloot' hoofd rond, wordt er net zo naar je gekeken als mensen in nederland met een burka.....
En een non met een bedenkt hoofd vind ik wel iets heel anders dan helemaal verborgen zijn onder een burka. En een zonnenbril kan af. Doet iemand dat niet als ze een gesprek aan gaan met me, zal ik dat zeker vragen.
Je vraagt iemand in een burka niet of ze die even uit willen doen.............
jameyskatje schreef:laat een man een gesprek voeren met die blondine en 1 met de vrouw met de niqaab. wedden dat hij de inhoud van het gesprek zich beter kan herinneren bij de vrouw met niqaabwetenschappers hebben dat soort dingen getest. nee hoor, als ik moest kiezen tussen die 2, dan de niqaab!
hoe bedoel je 'als een ander ZO over de islam praat'? ik gebruik enkel het woord verderf? is dat een slecht woord? roept het op tot jihad? wil ik die gebouwen opblazen ofzo? tot nu toe heeft het enkel problemen in de maatschappij bezorgd, dus is het dan op mening gebasseerd? en dan nog, ik zeg niet dat men het niet mag bouwen. ik zeg enkel, liever een moskee (of kerk) voor mijn huis dan 1 van die andere zaken. niet-moslims hebben net zulke lange tenen dan moslims hoor. daarbij hebben wij moslims ook hersens en oren en een hart.. dus niet enkel op teenlengte is men gelijk(ok, ieder mens is een individu, dus onderling kunnen de maten verschillen), het zijn ook mensen. maargoed, de islam is gekomen als iets vreemds en zal eindigen als iets vreemd, dit is al voorspeld, dusja..
ja helaas zijn veel moskeeen nog in schoolgebouwen, leeg staande kerken en weet ik het. velen weten niet eens dat er een moskee zit. de ingang is ook niet opvallend, je moet het maar weten... dat vind ik nog wel een verbeterpunt aan de nederlandse moskeeen, waarom zo onopvallend en anoniem? gooi die deuren lekker open! gelukkig is dit bij heel veel 'echte moskeegebouwen' al het geval, zij openen regelmatig hun deuren.
ik het weekend zijn er vaak lezingen en bijeenkomsten, waarbij ook alle niet-moslims welkom zijn. waarom niet? we bespreken daar geen geheime complotten ofzo, kennis is voor iedereen verkrijgbaar. daarbij kan je door de weeks ook gewoon binnenlopen hoor, why not? men is juist blij als iemand met vragen komt en interesse toont. tegenwoordig hebben moskeeen ook vaak opendagen speciaal voor niet-moslims. dus waarom zou je het niet durven? lekkere hapjes, lekker op het tapijt chillen haha. zit dat niet tussen jou eigen oren? bang voor het onbekende? is helemaal niet vreemd hoor, van nature is de mens bang voor wat hij niet kent. je kan ook bij wat grotere moskeeen naar binnen lopen, als bij een kleinschalige misschien de drempel te hoog is. er zijn hele leuke moskeeen in utrecht, rotterdam, denhaag, amsterdam.
zie mijn andere topic. hier was ook iedereen welkom. en nee hoor, hoofddoek natuurlijk niet verplicht enzo: [NM] 3e nationale bekeerlingendag
jameyskatje schreef:hahahaha welke boeken heb jij gelezen, heerlijk geroman-gedramatisseerdgeweldig!!!
een advies: geloof niet wat je leest, mits je de bronnen kan achterhalen. want schrijvers en journalisten moeten hun brood ermee verdienen. lees anders het boek 'het zijn net mensen' of 'bombrieven'.
een advies: ga zelf in gesprek met moslims die kennis hebben van hun religie! dat lijkt me het meest eerlijk
Jesser schreef:jameyskatje schreef:hahahaha welke boeken heb jij gelezen, heerlijk geroman-gedramatisseerdgeweldig!!!
een advies: geloof niet wat je leest, mits je de bronnen kan achterhalen. want schrijvers en journalisten moeten hun brood ermee verdienen. lees anders het boek 'het zijn net mensen' of 'bombrieven'.
een advies: ga zelf in gesprek met moslims die kennis hebben van hun religie! dat lijkt me het meest eerlijk
Loop jij in een burka dan??? Ik begrijp dat je jezelf tot moslim bekeerd heb.. Maar geloof niet dat je extreem gelovig bent toch? We hebben het hier over de Burka, opgedragen door extreem gelovige landen. Heb het niet over een Turkye of Marokko...over landen die een stapje verder gaan..
En zo geromantiseerd is dat niet..
Of ben je vergeten dat een paar jaar geleden het nog in het nieuws was dat een vrouw gestenigd werd, wat volop in het nieuws uitgemeten werd...
Overigens was die vrouw verkracht en misleid en had een kind daarbij gekregen.. Hedendaagse koek in dat soort landen hoor.. http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/383 ... racht.html
Of van vorig jaar dat een 13 jarig meisje in Somalie gestenigd werd omdat ze door soldaten was verkracht..
http://www.netwerk.tv/uitzending/2009-0 ... -gestenigd
Zoohhh ik heb me vergist, de vrouwen in Saoedie mogen sinds 2009 wel autorijden...
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=3516706
Hedendaagse sprookjes???
Nee de waarheid over extreem gelovige landen en hoe men met vrouwen daar omgaat.. Daar waar de burka nog steeds Verplicht is..
Ik heb het niet over het feit dat moderne moslim gelovigen niet of wel goed zijn..Daar gaat dit onderwerp ook niet over. Je progandeerd voor de koran.. Prima, moet je ook zo eerlijk zijn om de extremen wel te erkennen..
Tik maar eens op google in.. Stenigen/burka, krijg je genoeg te zien. En nee dat zijn geen romannetjes..tis de waarheid.
nobel1 schreef:40 jaar geleden droegen vrouwen al broeken hoor, maar ik berijp je punt.
Toen vrouwen broeken gingen dragen en dit langzaamaan geaccepteert werd was het een stap vooruit.
De vrouw begon langzaamaan gelijk aan de man te staan: emancipatie.
Een burka daarentegen is weer een stap terug, de vrouw is ondergeschikt aan de man.
Vjestagirl schreef:nobel1 schreef:40 jaar geleden droegen vrouwen al broeken hoor, maar ik berijp je punt.
Toen vrouwen broeken gingen dragen en dit langzaamaan geaccepteert werd was het een stap vooruit.
De vrouw begon langzaamaan gelijk aan de man te staan: emancipatie.
Een burka daarentegen is weer een stap terug, de vrouw is ondergeschikt aan de man.
Maar als ik het vrijwillig zou dragen dan zou het wel kunnen? Omdat ik het mooi vind?
Ik denk dat je niet moet kijken naar beweegredenen van kleding. Hoeveel Christenlijke meisjes moeten verplicht rokken dragen en een hoed op zondag? Dat is nog geen reden om rokken en hoeden te verbieden.
Jesser schreef:Vjestagirl schreef:Maar als ik het vrijwillig zou dragen dan zou het wel kunnen? Omdat ik het mooi vind?
Ik denk dat je niet moet kijken naar beweegredenen van kleding. Hoeveel Christenlijke meisjes moeten verplicht rokken dragen en een hoed op zondag? Dat is nog geen reden om rokken en hoeden te verbieden.
Dat is tegenwoordig vast niet zoveel als er hier moslima lopen met hoofddoekjes om..
Ik kijk naar beweegreden van Emancipatie. Jezelf verstoppen in een burka is jezelf vernederen omdat je het doet vanuit een mannencultuur.. Moderne moslims doen dat ook niet! Er is niet voor niets zo'n discussie in Turkye omdat men juist van die hoofddoekjes af wilt of eigenlijk is, maar de meer extreem gelovigen willen dat juist wel... In Turkye was het verboden om in de grote steden naar de universiteiten te gaan met hoofddoek..
Ik ken mensen (moslims) die zo modern zijn en het verafschuwen en er juist helemaal niet aan moeten denken dat zulke praktijken weer toegestaan zouden worden. Net zoals ik het verafschuw..
Jesser schreef:Dat was een gebrek aan vrijheid die ze voelden. En toch de behoefte hadden om die vrijheid te voelen..
En dan hebben we het over rokjes die verplicht worden gesteld om te dragen..
Princess_ schreef:Ik vind dat het niet kan.
Ik ben van mening dat je iemand aan moet kunnen kijken. Normaal, zonder dat het gezicht bedekt is. Waarom zou je hetgene verbergen wat juist de meeste expressie heeft? Als ik met iemand praat wil ik gewoon het gezicht zien.
Een hoofddoekje heb ik niets tegen en ik ben ook niet anti Islam. Ik ben ook niet van mening dat er onder elke burka een terrorist schuilt.
Brainless schreef:@Jesser
Maar dat heet pubertijd.
Als je niet mag roken/drinken van je ouders, dan doen veel pubers dat stiekem.
Moeten we dan alle pubers maar de vrijheid geven om te roken en te drinken wat ze willen??
Princess_ schreef:Mogen alleen de mensen die vóór de burka zijn hun mening uitten?
Iedere x als iemand reageerd die tegen is wordt diegene gelijk aangevallen. Het gaat er niet om hoevaak dit mij belemmerd heeft, het gaat erom dat ik vind dat het een on-sociaal gewaad is. Waar staat in de Koran dat je je hele kop moet verbergen?
Princess_ schreef:Mogen alleen de mensen die vóór de burka zijn hun mening uitten?
Iedere x als iemand reageerd die tegen is wordt diegene gelijk aangevallen. Het gaat er niet om hoevaak dit mij belemmerd heeft, het gaat erom dat ik vind dat het een on-sociaal gewaad is. Waar staat in de Koran dat je je hele kop moet verbergen?
Princess_ schreef:Aanvallen is niet het punt van een discussie![]()
Je handen en gezicht zijn uitgezonderd. Volgens mij neem jij aan dat iedereen die tegen is geen verstand heeft over dit onderwerp?
Princess_ schreef:Niet alleen Nederlanders of niet-moslims zijn tegen de burka. Iedere moslim in mijn omgeving is ertegen.
Ik zal het proberen op te zoeken, mijn ex-schoonpapa heeft het me ooit gegeven samen met andere dingen.