Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:25

Ik denk dat het laatste erg waarschijnlijk is.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:16

Jasterina schreef:
Leven Geert wilders :D _/-\o_
Laats een hele discussie in de klas gehad, 3 kwart was voor.
Als ik 18 ben wordt het Geert wilders :):) !!

Ik ben wel benieuwd waarom je op hem gaat stemmen

Welke punten spreken je aan van deze partij ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:28

Wat mij meer interesseert is in welk kader daar in de klas over gepraat is.
Waarom 3/4 voor is
Is daar uitleg voor, is daar op ingegaan
Neemt een onderwijzer/es dit als zoete koek aan???

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:35

Mijn kinderen van 14 en bijna 17 ... kunnen gelukkig wel haarfijn uitleggen waarom ze nooit Wilders zouden stemmen ..

Ook in discussie`s op school ..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:48

elllis schreef:
Mijn kinderen van 14 en bijna 17 ... kunnen gelukkig wel haarfijn uitleggen waarom ze nooit Wilders zouden stemmen ..

In deze discussie was iemand die voortdurend klaagde dat ze werd nageroepen en zo, dat was haar motivatie. Ik denk dat als je dat stoort je daar een einde aan moet maken, misschien met behulp van vaders of broers, of er gewoon niet naar moet luisteren.

Want dat zijn wel de gevoelens waar Wilders op inspeelt

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:54

waar of niet, denk wel dat hij zo gaat eindigen, hij heeft de zelfde iedeen als pim fortyn, en je kunt zien hoe het met hem is geeindigd.
Ik kan niet zeggen dat ik op hem zal gaan stemmen, maar in sommige dingen heeft hij best wel gelijk.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:57

sarabande schreef:
elllis schreef:

In deze discussie was iemand die voortdurend klaagde dat ze werd nageroepen en zo, dat was haar motivatie. Ik denk dat als je dat stoort je daar een einde aan moet maken, misschien met behulp van vaders of broers, of er gewoon niet naar moet luisteren.

Want dat zijn wel de gevoelens waar Wilders op inspeelt

Mijn dochter heeft ook wel een last van opdringerige type`s die haar echt lastig vallen maar heeft ook vrienden die dezelfde achtergrond hebben .. Die vrienden komen voor haar op .. als ze vervelend zijn en gaan in gesprek met deze jongens ..

Net zo als ze voor hen opkomt als ze lastig gevallen of gediscrimineerd worden en zo hoort het toch !!

Tja zonder mensen in hokje te willen plaatsen bouwvakkers / stratenmakers fluiten en roepen ook wel eens na ..

Moeten die ook het land uit ?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:59

Willy_UrsB schreef:
waar of niet, denk wel dat hij zo gaat eindigen, hij heeft de zelfde iedeen als pim fortyn, en je kunt zien hoe het met hem is geeindigd.
Ik kan niet zeggen dat ik op hem zal gaan stemmen, maar in sommige dingen heeft hij best wel gelijk.

Ik vind niet dat je Pim met Wilders kan vergelijken .. Pim was hoe je ook over zijn ideeen mocht denken in ieder geval een inteligente man die wel wist waar hij het over had ... dit in totale tegenstelling tot Wilders ...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:09

Pim Fortuyn was gewoon heel charismatisch en zoals Ellis hierboven al stelde een bovengemiddeld intelligent iemand. Ik zou nooit op hem gestemd hebben, maar het was niet zoals Wilders een mislukt burgermannetje.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:42

Ik kan me voorstellen dat op school bij een vak als Maatschappijleer hierover gesproken wordt. Een docent zal neutraal zijn, maar de leerlingen hopelijk wel goed laten onderbouwen waarom ze iets zouden kiezen. De docent zou dan ook alle ins en outs van alle partijen moeten kennen eigenlijk.

Pim Fortuyn was niet dom, maar denk ook niet dat Wilders dom is. Hij speelt het allemaal erg slim en doordacht volgens mij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:56

Hij heeft een hele goede begeleider. Eem oud Procureur Generaal geloof ik.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:04

sarabande schreef:
Waarom 3/4 voor is

Het is niet aan een onderwijzer om zoiets te beinvloeden :n Godzijdank gebeurd dat niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:17

Lyonesse schreef:
sarabande schreef:
Waarom 3/4 voor is

Het is niet aan een onderwijzer om zoiets te beinvloeden :n Godzijdank gebeurd dat niet.

Gezien de uitslag heeft die onderwijzer/es dat wel gedaan

Want als je kinderen van 14 jaar gaat doorvragen en uitleg laat geven over het hoe en waarom, komen er vaak heel andere cijfers uit. Overigens onderwijzers doen niet anders dan beinvloeden, in positieve zin meestal ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:19

Ik denk niet dat je als leerkracht een waarde-oordeel over het a.s. stemgedrag van je leerlingen mag hebben. Je kunt misschien wel subtiel sturen, maar verder niet. Kinderen zijn ook zo -weet even geen woord ervoor- dat ze zich niets laten aanpraten, zou alleen nog meer averechts werken lijkt me.
Je weet ook niet wie-wat-waar, als alle ouders PVV-stemmers zijn, tja, dan is het lastig inpraten denk ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:28

Degene die dat hier vertelde geeft er geen antwoord of uitleg, dus ze bewijst eigenlijk al mijn post.

IK heb trouwens nog nooit van iemand een zinnige verklaring gehoord waarom hij/zij voor Wilders is

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:31

sarabande schreef:
Lyonesse schreef:

Gezien de uitslag heeft die onderwijzer/es dat wel gedaan

Want als je kinderen van 14 jaar gaat doorvragen en uitleg laat geven over het hoe en waarom, komen er vaak heel andere cijfers uit. Overigens onderwijzers doen niet anders dan beinvloeden, in positieve zin meestal ;)

Zo bedoelde ik het uiteraard niet :D Maar imo is het niet aan een leraar om tijdens een klassikale discussie iemand zijn mening te veroordelen. Want dat maakte ik uit jou post op :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:37

Je zei beinvloeden, niet veroordelen.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:44

Pim en Geert hebben zelfde iedeen. Noem ze discriminerend, maar het word op ten duur echt een probleem.. Dus er komt wel weer een kloot die denkt dat ie de 'mensheid' kan redden door iemand neer te knallen of dood te steken, net als pim en theo van gogh.
Maar in de kamer is niemand er mee eens en gebeurt er nog niks, schiet niks op dus, Maar mijn mening: Het gebeurt net zo als met pim en theo ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:46

sarabande schreef:
Je zei beinvloeden, niet veroordelen.

Klopt. Als een lerares zoiets openlijk zou afkeuren, beinvloed zij daarmee de leerlingen. (of probeerd het in elk geval)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:52

Willy_UrsB schreef:
Pim en Geert hebben zelfde iedeen.

Je eerst in de materie verdiepen voor je iets opschrijft. Pim wilde zowiezo niemand uitzetten en heeft nooit de Islam aangevallen. Daarnaast had hij goed uitgewerkte programma's voor de zorg en het onderwijs.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:07

Geert speelt het heel slim en doordacht, hij weet dingen wel in de aandacht te brengen! Helaas wordt hij door de media helemaal zwart gemaakt en wordt elke uitspraak overtrokken. Er gebeuren veel dingen nu onder het CDA beleid (abortus, scholen die homo-docenten mogen weigeren) die er ff 'door heen gedrukt worden' met zo min mogelijk media aandacht. Dat het goed is dat er tegen in gegaan wordt.

Voor de duidelijkheid, ik ben het echt niet eens met al zijn uitspraken en ideeën!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:12

Ethelate schreef:
Helaas wordt hij door de media helemaal zwart gemaakt en wordt elke uitspraak overtrokken.

Nou kom dan maar eens op met die uitspraken die overtrokken worden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:08

wilders heeft helemaal niet dezelfde ideeen als pimfortuin. pvv en lpf zijn niet hetzelfde. had meer respect voor pimfortuin in sommige dingen, iets dat wilders nooit van mij zal krijgen, helaas voor hem, want hij heeft het ook niet voor mij

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:45

Ethelate schreef:
Geert speelt het heel slim en doordacht, hij weet dingen wel in de aandacht te brengen! Helaas wordt hij door de media helemaal zwart gemaakt en wordt elke uitspraak overtrokken. Er gebeuren veel dingen nu onder het CDA beleid (abortus, scholen die homo-docenten mogen weigeren) die er ff 'door heen gedrukt worden' met zo min mogelijk media aandacht. Dat het goed is dat er tegen in gegaan wordt.

Voor de duidelijkheid, ik ben het echt niet eens met al zijn uitspraken en ideeën!

Nou, ik denk eigenlijk dat Wilders graag wil dat alles wat hij zegt breed wordt uitgemeten in de pers. Dat is, volgens mij, juist hoe hij het speelt. En hij zal geen dingen roepen waar hij niet achter staat. Medelijden hoeven we niet met hem te hebben.
Ben het met je eens dat het schandalig is dat scholen nu nog steeds homo-docenten mogen weigeren, maar zou niet willen zeggen dat dit er 'even tussendoor gedrukt' wordt. Volgens mij worden alle wetsvoorstellen in de Tweede Kamer behandeld, en wordt en dan een besluit over genomen. Met zijn anti-Moslimpraatjes vind ik Wilders nu niet echt een goede tegenhanger van de regeringspartijen, integendeel.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:57

Tegen moslims zijn is hot tegenwoordig!
Las gisteren in de krant dat Amsterdam wil dat moslims die burka's dragen geen recht meer hebben op een uitkering.
Tja valt wat voor te zeggen natuurlijk maar moest echt heel hard lachen toen ik las dat het om enkele tientallen moslims gaat.

Hmmmmm even rekenen, hoeveel koste het ook al weer om zon wetvoorstel er door heen te krijgen?
Enkele tonnen geloof ik (heb ik eens gelezen, corrigeer me als ik het fout heb)
Hebben ze niets beters te doen, boeven oppakken en uitkeringsfraudeurs ofzo.

Tja het kabinet leest ook mee en als het stemmen wint om die luie burka dragers aan te pakken nou dan doen we dat toch!
Zielig dit echt.
Waar is onze vrijheid van meningsuiting gebleven? Dit land wordt niet verziekt door moslims maar door dit gesluierde kabinet die met alle winden meedraait.