LimaMambo schreef:er kan ook een foto van een foto gemaakt worden.. dan heb je alsnog jouw camera gegevens en een foto van iemand anders
Je zoekt het steeds wel ver hè. Word er moe van. Vind niet dat je bijdraagt aan een oplossing.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Ja dat zal best kunnen maar ik kan mijn eigen foto toch ook op dat formaat opslaan nog steeds geen bewijs dat het bestand van iemand anders is. Ja dan zou je verplicht originelen kunnen geven natuurlijk maar hoe zit dat dan met legale stock en cc foto's neem aan dat ze daar dan ook niet het orginele exemplaaar neerzetten.
wat is exif??
Ivonka schreef:LimaMambo schreef:er kan ook een foto van een foto gemaakt worden.. dan heb je alsnog jouw camera gegevens en een foto van iemand anders
Je zoekt het steeds wel ver hè. Word er moe van. Vind niet dat je bijdraagt aan een oplossing.
imd schreef:Hmm, dat wordt dan wel lastig met foto's van fotografen die aangekocht zijn, want die geven natuurlijk nooit de originelen uit handen..
Moet zeggen dat ik de stockfoto optie nog steeds heel sterk vind. Jammer dat dat geen optie is.
Citaat:Dat zeggen we toch juist Liedje . Mensen (tevens) de originele foto laten uploaden, als bewijs dat ze eigenaar van de foto's zijn.
Nou, en al zóu het hun concurrentiepositie niet goed doen, dan zijn ze iig wel legaal bezig.
nathalieeee_ schreef:imd schreef:Hmm, dat wordt dan wel lastig met foto's van fotografen die aangekocht zijn, want die geven natuurlijk nooit de originelen uit handen..
Moet zeggen dat ik de stockfoto optie nog steeds heel sterk vind. Jammer dat dat geen optie is.
Tsja, maar willen fotografen die hun foto's op webformaat verkopen ook dat deze bewerkt worden? Denk het niet eigenlijk..
Citaat:@ Michel.
- Kan het spel tijdelijk stil gelegd worden zodat alle foto's bij de juiste paarden enzo blijven staan?
- Is het mogelijk om alle paarden die een foto bezitten samen te zetten zodat de paarden zonder foto niet bekeken hoeven worden? Er is nu een zoekfunctie waarin ras, geslacht, dekhengst of niet etc in te vullen is. Als daar optie foto ja/nee bij zou kunnen scheelt dat namelijk heel veel zoekwerk.
Hilda79 schreef:Er worden vergelijkingen getrokken met onder anderen YT en soortgelijke sites. Echter wie zegt dat de machtige bedrijven die achter deze sites zitten niet al processen hebben gehad maar publicatie hierover hebben weten te voorkomen?
Michel_ schreef:@Hilda: Daar ga ik toch niet serieus op reageren.
Er is geen enkel bedrijf die de boel even plat legt omdat iemand anders even iets wil bekijken.
Bovendien heb ik meerdere rechtzaken bekeken over bijvoorbeeld CU2 enz en dat ging om precies hetzelfde en werden in het gelijk gesteld.
Als wij ons voorstel doorvoeren moeten we daar toch ook moeite voor doen of zie ik dat nou verkeerd?
Hilda79 schreef:Uw klanten of gebruikers zijn zelf aansprakelijk voor wat zij online zetten. Echter, als het onrechtmatige karakter 'onmiskenbaar' is, kan een klager ú aansprakelijk stellen.