13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:12

KellyZ schreef:
Citaat:
En dan zeggen de ouders die wel enig gevoel voor proportie hebben gewoon 'stel je niet aan' en dan is dat ook opgelost :) De ouders mogen echt nog gewoon nee zeggen hoor.

Er zijn ook ouders die hun kinderen doen en laten wat ze willen.

Klopt. Veel en veel te veel. Dus als de kinderbescherming nog werk zoekt, en als de leerplicht nog wat kinderen naar school wil sturen... er zijn nijpendere situaties dan Laura.

Maar afgezien daarvan is 'doen en laten wat ze willen' niet genoeg om met een bootje de zee op te gaan hoor. Daar komt wel iets meer bij kijken. Daar maak ik me echt geen zorgen om. (Maar wel om wat ze uitspoken in het weekend. Maar al te veel jongeren hebben helemaal geen zeilboot en open zee nodig om flink in de problemen te kunnen komen en die vallen nu ook allemaal letterlijk en figuurlijk 'buiten de boot'.)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 25-08-09 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:13

Citaat:
Nee te zeggen voor wat?
Leerplicht is leerplicht hoor en ouderlijk gezag heeft daar niets mee van doen!

Nee zeggen tegen die wereldreis, als alle andere pubers ook opeens om de wereld willen zeilen!

Het gaat ff niet om de leerplicht!

Ik zeg, Pieter Baancentrum voor die ouders :P
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 25-08-09 22:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Wiwabalia

Dus ik zou niet mogen omdat ik geen uitzondering ben?

Happinez

Bandida schreef:
jackgirl schreef:
Ik denk dat er wel langer over gedacht is , en dat ze niet over 1 nacht ijs gegaan zijn.

Weet je niet hé, misschien zijn die ouders twee losbollen die op hun eigen reis gewoon veel geluk gehad hebben en denken dat de reis van hun dochter te vergelijken gaat zijn.
Ik zeg maar iets.. ;)

Dat zou kunnen , alles kan ... het hoeft niet ;)
Maar dat weet je niet, en dat is een kwestie waarover je lang door kan gaan.
Ken de ouders niet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:14

vind de site al kinderachtig geschreven, echt zo van, ze is zo slim en heeft zon zin ( zie site stukje over laura dekker)

wat ik van haar idee verder vind durf ik eigenlijk niet zo te zeggen.
aan de ene kan is het natuurlijk leuk dat er iemand is die al een ideaal heeft en daar voor wil vechten.
aan de andere kant is ee 13 jarige nogal zwart wit en heeft ze denk geen idee van wat het uiteindelijk in zal houden.
de ouders krijg ik wel een raar gevoel bij, ze lijken me niet echt heel snugger ofzo als ik dat zo allemaal zie.
asl ik het dus goed lees ging ze als 11 jarige al alleen 6 weken op vakantie naar friesland.( zie weer hetzelfde stukje)
heb niet het idee dat die ouders echt nadenken dan.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:15

of die ouders hopen stiekem dat ze onderweg verzuipt... :=

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:15

Yeyo schreef:

Dit vind ik wel een beetje erg ver gaan ... zoiets wens je niemand toe ook niet iemand met andere gedachten over dit onderwerp.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:16

Shadow0 schreef:
Alet74 schreef:
Ben het op zich met je eens Shadow dat dat jammer is, maar de realiteit is nu eenmaal dat het wel zo werkt: 'wat zij mogen, wil ik ook, anders is het niet eerlijk'.

Inderdaad... en die realiteit is zo omdat we dat steeds meer toelaten. Omdat we elke keer toegeven met 'laten we dan de regel maar aanpassen want anders...' En daarmee geef je de mensen die dat roepen meer gelijk en ondermijn je je mogelijkheden om een keer af te wijken van het precedent.

Gek is dat. Veel mensen klagen over een bureaucratische, overgereguleerde maatschappij (en over een overgereguleerd, bureaucratisch bokt) en toch... als puntje bij het paaltje komt, wil men liever dat alles overgereguleerd wordt, want het idee dat iemand anders mogelijk bevoordeeld wordt lijkt onverdraaglijk.

Ik vind dat zonde, het maakt meer kapot dan het oplevert in mijn ogen. Ik zou liever hebben dat we de mogelijkheden houden om uitzonderingen te maken zonder dat die automatisch voor iedereen gelden, en dat we als maatschappij daar ook echt ruimte voor houden. En dat doe je m.i. niet door steeds weer te kiezen voor de one-size-fits-all optie.

Maar ja, zo werkt het niet. Dus gewoon consequent blijven verbieden lijkt me het beste. Het gros van de bevolking gaat toch niet begrijpen dat je uitzonderingen op regels kunt maken die dus niet voor iedereen gelden.

Aan de andere kant, wat kan zo'n kind er nu beter van worden om alleen 2 jaar lang te zeilen? Dat lijkt me niet echt gezond en dus niet wenselijk. Laat ze eerst maar eens volwassen worden.

@jackgirl: staan de ouders erachter of staan ze er juist voor? Ik vind dit soort dingen altijd erg dubieus.

De ouders hebben misschien wel heel veel vertrouwen in hun jonge dochter. (Ook leuk om mee te pronken op verjaardagsfeestjes - sorry, maar ik vind het onbegrijpelijk dat ouders dit kunnen willen) Maar moet je dat willen als ouder? Ik vind dat moeilijk hoor.

Wiwabalia

Yeyo schreef:

Er lopen heel wat gare lui rond... zou zomaar kunnen... :=

geerke

ze willen alleen maar een wereld record op hun naam te krijgen...jongste kind ....en volgend jaar een twaalf jarige...enzovoort....onzin...

Alet74

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:18

Eh...geerke...wat bedoel je nu precies? Wat is onzin?

Shadow0

Alet74 schreef:
Maar ja, zo werkt het niet. Dus gewoon consequent blijven verbieden lijkt me het beste. Het gros van de bevolking gaat toch niet begrijpen dat je uitzonderingen op regels kunt maken die dus niet voor iedereen gelden.

Dat is een keuze. Daar werd vroeger veel minder moeilijk over gedaan maar sindsdien is dat opgeschoven. En we laten elke keer toe dat het opgeschoven wordt.

MamboBeach

Yeyo schreef:
Citaat:
Nee te zeggen voor wat?
Leerplicht is leerplicht hoor en ouderlijk gezag heeft daar niets mee van doen!

Nee zeggen tegen die wereldreis, als alle andere pubers ook opeens om de wereld willen zeilen!

Het gaat ff niet om de leerplicht!

Ik zeg, Pieter Baancentrum voor die ouders :P

Mij gaat het wel ook om de leerpicht, maargoed! :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:19

ben trouwens wel benieuwd wat tegenstanders dan van de irwins vinden ( van steve)
bindi ( hun dochter)liep als 3 jarige al met gifslangen en krokos.
dat kreeg ze ook echt vanaf haar geboore ingewreven, e ik weet wel zeker dat ze heel anders is dan de gemiddelde leeftijdsgenoten.( niet sociaal hoor)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:20

Tja, het is zoals het is. Niets meer aan te doen. De mentaliteit van mensen is nu eenmaal verandert. Daar kunnen we lang en kort (ik gebruik dit gezegde altijd verkeerd, bij voorbaat sorry) over praten, maar dat helpt toch niets.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:21

Ik denk dat je er achter moet gaan staan.
zoals ik al eerder zei ik ken de ouders niet, maar ga gewoon van het normale uit lijkt het mij dat ze hun dochter goed kennen , vertrouwen en weten of ze dit aankan.
Dit meisje wil iets graag iets, een wens ..
Ik denk dat je die mogelijk moet kunnen/willen maken , waar het mogelijk is !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:23

Alet74 schreef:

ik bedoel met onzin....waar stopt het...
nu een dertienjarige die alleen rond de wereld zeilt en volgend jaar een twaalfjarige....er zijn zat van die 'enge'ouders die graag een 'beroemd' kind willen hebben....ik vind het een enge ontwikkeling....zou dat meisje het echt zelf verzonnen hebben?

Ik was op mijn dertiende met hele andere dingen bezig....kompleet in de war van de rondgierende hormonen....

MamboBeach

gekvanfleur schreef:
ben trouwens wel benieuwd wat tegenstanders dan van de irwins vinden ( van steve)
dat kreeg ze ook echt vanaf haar geboore ingewreven, e ik weet wel zeker dat ze heel anders is dan de gemiddelde leeftijdsgenoten.( niet sociaal hoor)

Vond ik een idioot!

Limanade

alls ik een kind heb, stuur ik die met 5 jaar al naar de maan }>

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:24

gekvanfleur schreef:

Dit is wel iets anders, maar begrijp wat je bedoelt. Het omgaan met gevaarlijke dieren of 2 jaar alleen in een boot, grote risico's bij beide. Maar in geval van de Irwins is het wellicht ietsje logischer dat het kind met gifslangen in de weer was.(niet dat ik dat een goed idee vind hoor) Als meisje Laura op een boot geboren is, is het nu niet direct een logisch gevolg dat ze op haar 13-de een wereldrecord solo-zeilen wil vestigen.

@geerke: ach so, ik snap het en ben het met je eens.

Wiwabalia

LimaMambo schreef:
alls ik een kind heb, stuur ik die met 5 jaar al naar de maan }>

Met vijf jaar pas? :=

MamboBeach

geerke schreef:
Alet74 schreef:

ik bedoel met onzin....waar stopt het...
nu een dertienjarige die alleen rond de wereld zeilt en volgend jaar een twaalfjarige....er zijn zat van die 'enge'ouders die graag een 'beroemd' kind willen hebben....ik vind het een enge ontwikkeling....zou dat meisje het echt zelf verzonnen hebben?

Ik was op mijn dertiende met hele andere dingen bezig....kompleet in de war van de rondgierende hormonen....

Misschien krijgt ze wel een tarzan mee...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:25

gekvanfleur schreef:

ik mag hopen dat dat meisje niet net zo dieren treitert als dat haar pa deed.....

Yeyo

pfeuh, die van mij gaat dan met 3 :+

Happinez

geerke schreef:

Nou daar had ik toen nog niets geen last van dus dat kan enorm verschillen per puber.