Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:08

Lyonesse schreef:
Mireille1970 schreef:
Juist!

Maar als jij naar engeland gaat blijf je Nederlander maar je gaat wel engels praten en netjes links rijden. Ook al ben jij rechts gewend.
Toch?
Of wil je dat alle engelsen rechts gaat rijden en ga je roepen - als je erop gewezen wordt dat je je niet aan de regels houdt - dat je alleen maar gediscrimineerd wordt omdat je Nederlander bent?
;(

Dat spreekt voor zich :D En dat ik dan niet mag stemmen? Dikke pech voor mij, alsof mijn stem beslissend was geweest.

Ik mag ook niet stemmen, maar dat is niet erg, dat weet ik en daar kies ik voor.
Ik mag wel voor mijn land stemmen, maar daarvan weet ik te weinig van de huidige kopstukken en dus doe ik dat niet. Dan kan mijn stem meer stuk maken dan me lief is hihi

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:15

Mireille1970 schreef:
Ik neem als voorbeeld het niet de hand willen schudden, niet op willen staan voor een rechter, een moskee gesubsidieerd willen, meerdere vrouwen houden, hoofddoek-coulance eisen, boerka-coulance eisen (ik weet het is een deel)
Dan kun je je dus verschuilen onder die "andere" nationaliteit.
Vreemd toch? Het zou namelijk gerelateerd moeten zijn aan het land waar je bent.

Hoezo kunnen mensen zich verschuilen achter een mogelijk tweede of misschien wel derde nationaliteit? De advocaat-stagiair die het vertikt op te staan voor de rechter (die zich overigens beroept op zijn religie, niet op zijn nationaliteit) wordt door de NOVA echt wel aan zijn taas getrokken.

Is het niet veel meer dat alle cultuurverschillen voor het gemak op het conto van nationaliteit wordt geschreven? Waar blijven de oer-Hollandsche Tokkies in dit verhaal? Die leveren toch ook een uitvretende overlast op? Zou het niet handiger zijn als het probleem aangepakt en opgelost wordt, en niet gekeken wordt naar de nationaliteit van de dader? Die geeft namelijk geen aanknopingspunt voor de oplossing.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:43

Kan iemand van de PVV stemmers mij eens uitleggen wat in De Nederlandse Cultuur is??

Ik denk dat je in Amsterdam, Staphorst, De Lutte, Heeg of Bladel heel andere antwoorden krijgt over wat wel of niet hoort en typisch Nederlands is.Ik denk dat je heel andere antwoorden krijgt als je het aan een 15,25, 40, 60 of 80 jarige vraagt.

Kom nou toch; de Nederlandse cultuur bestaat niet :n
Laatst bijgewerkt door Anya op 07-06-09 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:46

Idd, enige wat misschien een beetje Nederlandse cultuur is, is het feit dat wij al eeuwen lang mengeling hebben met andere culturen, tolerantie etc. Maar dat zijn allemaal dingen die Wilders bestrijd :+

lijntje87

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:06

Wilders wil, waar we 50 jaar geleden de 2e wereld oorlog om hadden.
blond haar blauwe ogen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:14

De Nederlandse Cultuur bestaat niet? Ik vind dat een gewaagde uitspraak hoor. Echt, ik denk je daarmee veel mensen ook mee in het harnas jaagt. Voor mij bestaat die cultuur wel. En ik vind het eigenlijk een beetje kwetsend als je zomaar gaat roepen dat die niet bestaat. Misschien niet voor jou, maar voor andere wel. Net zoals Wilders in jouw ogen onzin roept, vind ik dat jij nou ook onzin aan het roepen bent.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:15

lijntje87 schreef:
blond haar blauwe ogen.

Dit vind ik al helemaal verachtelijk. Diep triest dat je dat durft te zeggen, dan weet je al helemaal niet waar het over gaat.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:20

lijntje87 schreef:
blond haar blauwe ogen.

:') _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:23

Ik heb zelf echt geen enkel probleem met een dubbele nationaliteit en de genoemde argumenten veranderen dat ook niet :D

Ik lees nu ook weer dingen waarin religie en nationaliteit door elkaar heen gebruikt worden. Als de vrouwen in sommige gedeeltes van de Veluwe alleen rokken mogen dragen en een hoedje naar de kerk op moeten kraait er geen haan naar (en dan heb ik het nog niet over het niet inenten van kinderen). Er bestaat zelfs een christelijke partij die geen vrouwen in de politiek wil..

Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst zijn een groot goed en ik denk dat we dat ook moeten proberen te houden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:24

Mireille1970 schreef:
Ik mag ook niet stemmen, maar dat is niet erg, dat weet ik en daar kies ik voor.
Ik mag wel voor mijn land stemmen, maar daarvan weet ik te weinig van de huidige kopstukken en dus doe ik dat niet. Dan kan mijn stem meer stuk maken dan me lief is hihi

Ik zou het wel jammer vinden als ik niet zou mogen stemmen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:25

lijntje87 schreef:
blond haar blauwe ogen.

Geblondeerd mag vast ook wel, toch :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:30

fransje23 schreef:
Geblondeerd mag vast ook wel, toch :D

Volgens mij laat ie het uitgroeien, er is wel een hele brede grijze uitgroei te zien :D .

Grappig als de intenties van Wilders even krachtig verwoord worden (zoals hij dat zelf ook doet) schieten de Wilders fans direkt in de verdediging, terwijl hij wel degelijk Nederland vrij wil van, wat hij vreemde smetten noemt, wil hebben.
Dat klinkt de ouderen onder ons dus erg bekend in de oren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:31

xx_Horsiex schreef:
De Nederlandse Cultuur bestaat niet? Ik vind dat een gewaagde uitspraak hoor. Echt, ik denk je daarmee veel mensen ook mee in het harnas jaagt. Voor mij bestaat die cultuur wel. En ik vind het eigenlijk een beetje kwetsend als je zomaar gaat roepen dat die niet bestaat. Misschien niet voor jou, maar voor andere wel. Net zoals Wilders in jouw ogen onzin roept, vind ik dat jij nou ook onzin aan het roepen bent.

Wat is voor jou de nederlandse cultuur dan? :)

Dat de Nederlandse cultuur helemaal niet bestaat is misschien wat te kort door de bocht. Overigens valt en staat dat met de definitie van cultuur. Ik krijg zelf meteen de woorden: calvinisme,kaas, molens en klederdracht in mijn hoofd....als ik aan Nederlandse cultuur denk. :Y)

Maar is cultuur niet gewoon een continu proces? Nederland is van oudsher al een handelsland en daardoor zijn er altijd dingen van andere landen hier heen gekomen en opgenomen in de cultuur. Dat is nu nog steeds zo en het gaat nu ook veel sneller dan vroeger maar als gaat nu sowieso sneller.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:42

Natuurlijk bestaat er geen algemene cultuur in Nederland, die is opgebouwd uit honderden subculturen die soms heel verschillend zijn. Een amsterdamse grachtengordel yup is net zo nederlands als een staphorster boerin in klederdracht en toch leven ze in totaal verschillende culturen. Gaan we trouwens als het aan Wilders ligt alle klederdrachten in Nederland verbieden of alleen de islamitische en mag die staphorster boerin zich wel in tig lagen kleding met een kapje over haar hoofd kleden?

Maar als we het over nederlandse cultuur hebben, was tolerantie daar juist niet een belangrijk deel van?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:52

de Nederlandse cultuur bestaat uit tolerantie en aanpassingsvermogen........

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:10

lijntje87 schreef:
blond haar blauwe ogen.

Misselijke uitspraak idd :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:12

Karl66 schreef:
Maar als we het over nederlandse cultuur hebben, was tolerantie daar juist niet een belangrijk deel van?

Dat roepen de Nederlanders in Nederland graag over zichzelf ja.
NL staat internationaal ook bekend om nationale eenheidsworst. Zózeer zelfs dat het een ´running gag´ is in verschillende tekenfilms.

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg, dus alle monniken gelijke kappen graag en alles wat boven het maaiveld uit komt kan beter emigreren.
De werkelijke, onderliggende, tolerantie van de nederlandse dictatuur van grijs kun je constateren in het bloeddorstige meutegedrag gedrag op fora. De NL-fora hebben internationale ´faam´ wat dat betreft.

hc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:13

Lyonesse schreef:
lijntje87 schreef:
blond haar blauwe ogen.

Misselijke uitspraak idd :n

gelukkig hebben de wilders stemmers geen niveau :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:06

sarabande schreef:
Grappig als de intenties van Wilders even krachtig verwoord worden (zoals hij dat zelf ook doet) schieten de Wilders fans direkt in de verdediging, terwijl hij wel degelijk Nederland vrij wil van, wat hij vreemde smetten noemt, wil hebben.
Dat klinkt de ouderen onder ons dus erg bekend in de oren.

Niet alleen bij ouderen hoor......

Iedereen die een beetje fatsoenlijk geschiedenis-onderwijs heeft genoten, moet de vergelijking Wilders/Hitler toch direct kunnen maken.
Maar bij de gemiddelde Wilders-stemmer zal precies dat onderwijs wel gebrekkig zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:09

gewaagde uitspraak................. heel erg gewaagd zelfs......

jij zegt in een zin dat wilders stemmers een soort van nazi's zijn........

en zeker laag opgeleid.......

waarom mag jij dit wel zeggen en een wilders zijn mening niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:14

Karl66 schreef:

Lees eens wat reactieblogs op de ramp met de franse Airbus.
Wat daar aan sociale intolerantie geuit wordt is stuitend.

Er is een vliegtuig naar beneden gekomen in een onweersstorm. Meer is niet bekend.
Dat is aanleiding genoeg voor religieus- en anderszins extremistische uitlatingen waar een misselijk makende fundamentele intolerantie uit blijkt.
Onvoostelbaar onkies. Zonder het geringste spoor aan respect voor de nabestaanden worden ontspoorde persoonlijk denkbeelden op de meest grove wijze geuit.

Geef het volk brood en spelen, laat het regeren aan verlichte wijzen over.

hc

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:20

Oh.... Ik heb het al eens eerder gepost hoor en zeg het IRL regelmatig. Wilders is wat mij betreft de nieuwe Hitler :j

Waarom ik dat wel mag zeggen en Wilders geen Moslim-vervolging mag doen?
Omdat Mijn Kampf nog steeds verboden is, omdat Jodenvervolging zwaar afgerekend wordt, maar Moslim-vervolging mag in de 21ste eeuw wel?
Ik zie het verschil tussen het Jodendom en de Islam niet. Vervang in alle uitspraken van Hitler het woord Jodendom door Islam en je komt op de uitspraken van Wilders uit. Schandalig dat dat wel mag.

Ik hoop van harte dat er meer mensen in Nederland opstaan die dat durven te zeggen.

Overigens schreef ik niet dat de gemiddelde Wilders stemmer laag opgeleid is, slechts dat geschiedenis-onderwijs vaak gebrekkig is ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:25

i rest my case :D :D

denk dat in deze een spiegel misschien een goede aanschaf is ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:34

Die vergelijking heeft Spong ook getrokken en Wilders moet er dus voor naar de rechter, ondanks alle slimmigheid van zijn advocaat om dat te voorkomen.

Als je hoort wat hij in zijn besloten bijeenkomsten allemaal roept voor een juichend publiek van zon 300 man dan slaat de schrik je om het hart.
Dat is regelrecht rascisme

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:35

Aimee, heb je serieus onderzoek gedaan naar de opledingen van Wilders stemmers? :D Wauw!
Zou je de uitslagen hier in mooie diagrammen ed. neer willen etten, ben heel benieuwd!

Lijkt mij toch echt nog hoe je het zelf ziet, het is niet voor niks een mening. Iedereen heeft er een andere visie op, gelukkig maar. Maar die kan extreem negatief zijn of extreem positief, of daar tussen in. Waar jij zit dat is wel te zien :+

Oja ook al eens aan gedacht dat stemmers die stemmen op de PVV zich ook inlezen in de andere dingen? ;)