Joran van der Sloot handelt in Thaise vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Joran van der Sloot handelt in Thaise vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:14

manzano schreef:
Dat maakt op zich niet zoveel uit als het om een Nederlandse burger gaat.

Ow ok, ik dacht dat Thailand er redelijk dicht om was. Weer wat geleerd Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:15

Weet je wat ik ook typisch vond?

Toen Peter belde had Joran meteen in de gaten dat de GEHELE actie van Peter af kwam.
Joran vertrouwde de undercover personen, dat bleek uit het gesprek dat ze in de hotelkamer hadden. Hij zei dat het goede gasten waren, maar dat Peter hem misschien afluisterde of zijn MSN gesprekken filterde, dat zei hij ook in het MSN gesprek.
Daarmee kreeg ik de indruk dat de undercover personen door Joran niet meer gewantrouwd werden en dat hij ervan overtuigd was dat ze niet voor Peter werkten. Hij was alleen bang dat Peter zijn communicatie in de gaten hield. Dat bleek ook uit het laatste MSN gesprek waarin hij zei dat ze het rustig aan moesten doen tot de uitzending van zondag...

Toen Peter 5 min later echter belde was 1 van de eerste dingen die Joran zei:"Bedankt voor de €1.000,-".
Toen had hij dus in de gaten dat de GEHELE actie van Peter afkomstig was... Vanwaar die omsalg binnen 5 minuten? Waarom vroeg Joran hem niet hoe hij aan die info kwam?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:20

Boerenslimheid? Ik denk eigenlijk ook niet dat hij écht dom is, hoewel dat wel zo lijkt. De undercover operatie met Patrick was natuurlijk briljant. Een goede vriend waar hij lange gesprekken mee voert, al tijden. Blijkt ineens een Judas zijn, dat verwacht je niet.

Deze keer is hij er voor de 2e keer ingetrapt. Het leek wat doorzichtig misschien, maar dat is natuurlijk anders als je het niet weet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:29

katiavl schreef:
manzano schreef:
Dat maakt op zich niet zoveel uit als het om een Nederlandse burger gaat.

Ow ok, ik dacht dat Thailand er redelijk dicht om was. Weer wat geleerd Haha!

Nou ja, het ligt eraan hoe je het bekijkt/opvat.
Maar NL mag dus wel wat doen omdat het een Nederlander betreft. Wel is het zo dat Thailand graag dingen zelf afhandelt en niet snel uitleveren aan NL ofzo. Ze mogen dus feitelijk beiden optreden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:31

Liezel1 schreef:
Toen Peter 5 min later echter belde was 1 van de eerste dingen die Joran zei:"Bedankt voor de €1.000,-".
Toen had hij dus in de gaten dat de GEHELE actie van Peter afkomstig was... Vanwaar die omsalg binnen 5 minuten? Waarom vroeg Joran hem niet hoe hij aan die info kwam?

Waarschijnlijk omdat hij net op msn had gezegd dat hij een Thai op Peter zou afsturen.
Peter belde op en begon het gesprek met "zo joran, ik hoorde dat jij een thai op mij gaat afsturen om me morres te leren".
Dat is natuurlijk 1+1=2. Joran is wat dat betreft natuurlijk slim zat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:32

manzano schreef:
Maar NL mag dus wel wat doen omdat het een Nederlander betreft. Wel is het zo dat Thailand graag dingen zelf afhandelt en niet snel uitleveren aan NL ofzo. Ze mogen dus feitelijk beiden optreden.

Maar als Joran zich nu in Nederland zou bevinden, is NL dan verplicht om hem als het ware uit te leveren aan Thailand als hij daar berecht kan worden op grond van de 'bewijzen' die er nu zijn? Of dat niet, omdat hij tenslotte nu in NL is en hier geen strafbaar feit heeft gepleegd?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:35

manzano schreef:
Liezel1 schreef:

Waarschijnlijk omdat hij net op msn had gezegd dat hij een Thai op Peter zou afsturen.
Peter belde op en begon het gesprek met "zo joran, ik hoorde dat jij een thai op mij gaat afsturen om me morres te leren".

Daar had ik ook al aan gedacht..
Maar daaruit blijkt dan ook wel dat Joran heel erg op zijn hoede is...
Hij had natuurlijk ook kunnen denken dat alleen zijn communicatie getaped werd..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:36

Super duidelijke uitleg, tof dat je het altijd zo wilt uitleggen manzano.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:43

WildWings schreef:
manzano schreef:

Maar als Joran zich nu in Nederland zou bevinden, is NL dan verplicht om hem als het ware uit te leveren aan Thailand als hij daar berecht kan worden op grond van de 'bewijzen' die er nu zijn? Of dat niet, omdat hij tenslotte nu in NL is en hier geen strafbaar feit heeft gepleegd?

Nee
Er zijn tussen landen wel uitleveringsafspraken en verdragen (met ook nog een hoop uitzonderingen ed). Zover ik weet heeft Nl dat met Thailand niet (heeft o.a. met Thais rechtssyteem te maken wat botst met het Nederlandse).
Daarnaast is het ook van belang of het feit waarvoor de persoon elders voor verdacht wordt, ook hier strafbaar is. Dus dat zou idd ook een reden zijn om niet uit te leveren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:45

Liezel1 schreef:
manzano schreef:

Daar had ik ook al aan gedacht..
Maar daaruit blijkt dan ook wel dat Joran heel erg op zijn hoede is...
Hij had natuurlijk ook kunnen denken dat alleen zijn communicatie getaped werd..

Ja dat is zo Ja
Al weet ik niet echt hoe lang er tussen dat msn-gesprek en het telefoontje zat. Als dat echt vlak achter elkaar was is het ook weer anders dan dagen erna. Bleek niet zo uit de uitzending. Al was dat msn gesprek geloof ik van 2 of 3 dagen voor de uitzending, dus zo enorm veel tijd kan er niet tussen gezeten hebben.

Aan de andere kant............ als hij verder met niemand over Peter R. had gesproken die dagen is de link ook alweer sneller gelegd.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:16

In de uitzending bij P&W (op vrijdag) had Peter het ook over dat telefoongesprek. Dus dat is dan waarschijnlijk op woensdag of donderdag gebeurd.

Joran is heel wat slimmer dan wij denken, ik denk dat hij heel die tijd in zn achterhoofd wel iets van Peter door had, maar niet echt harde bewijzen had.
Dat telefoontje bevestigde alleen maar zn vermoeden.

Als Peter zo graag geld kwijt wil, ik kan ook wel €1000,- gebruiken. Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 02:35

IndianLady schreef:
Als Peter zo graag geld kwijt wil, ik kan ook wel €1000,- gebruiken. Haha!

Hij mag hier ook wel even langskomen hoor. Haha!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:13

Ik vond het hele gebeuren er maar amateuristisch uitzien.
Die twee mannen die PRdV stuurde, die kun je toch ook niet serieus nemen?
Waarom vroegen beide partijen niet naar eerdere ervaringen met vrouwenhandel?
Waarom moesten die twee meisjes eerst hun studie afmaken??
Als Joran echt in de vrouwenhandel zit, zou hij imo al meisjes klaar hebben staan om te vertrekken naar NL.
Misschien zit Joran wel degelijk in de vrouwenhandel, en was dit eerst een 'test' om de twee heren van PRdV uit de tent te lokken voordat hij 'echt' zaken gaat doen.
Volgens mij ga je in die wereld niet zomaar zuke deals sluiten, hier komen echt wel tussenpersonen aan te pas, Joran zal dan vast en zeker een heel groot netwerk hebben.

Hier kletst Joran zich wel uit, ik denk dat PRdV niks is opgeschoten met de Jacht op Joran....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:20

Misschien verteld joran aan de meisjes dat ze hun studie moeten afmaken. Zodat het lijkt alsof hij om hem geeft.
Trukje gebeurd wel eens meer Lachen

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:18

Tsja, de aflevering van Peter R. en Joran van der S (ik heb hem pas donderdag gezien)...Het was gewoon niet de vrouwenhandel die ik me had voorgesteld. Er werden geen meisjes in geblindeerde busjes gegooid, ze dachten niet dat ze au pair zouden worden, ze werden niet verkracht, niet geslagen, nee, ze zaten een beetje te chillen in een hotelkamer. Eentje zei zelfs dat ze haar salaris niet hoog genoeg vond. Dat stukje met Joran op een motor was er speciaal ingeplakt door het team van Peter R. de Vries. Want Joran is heus geen kruimeldief, hij is een heuse gangster. Een gangster die net als Holleeder zonder helm op een motor durft. Het is iets te hoog gegrepen voor hem. Waar Holleeder soepeltjes zijn retro-scooter van de stoep af manoeuvreert, ziet Joran er meer uit alsof hij zich afvraagt hoe je op een motor een peuk in je mond houdt zonder de rook in je ogen te krijgen. Die scène met de motor in Thailand deed me twijfelen aan de echtheid van de aflevering. Ze hebben teveel aan elkaar, de misdaadjournalist en het boefje. Joran krijgt de status van supergangster en Peter R. de Vries een Emmy. Nu de onthullingen een beetje tegen lijken te vallen krijgt Peter RRRR de Vries de wind van voren. In interviews moet hij uitleggen dat hij niet de pik heeft op Joran, dat hij al 14 jaar achter de Holleeders van de wereld aanrent, dat hij vierenveertig uitzendingen aan de Puttense moordzaak heeft besteed. Hoe vaker hij het zegt, hoe zieliger het wordt. 3,5 Miljoen kijkers, maar hij schreeuwt het uit: Joran is oninteressant. Joran doet me niks.

Misschien was het ook niet de vrouwenhandel die Peter R. de Vries zich had voorgesteld.

Rolleyes

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:20

Briljant Marel. Just Brilliant geformuleerd.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:25

Volgens mij ging het Peter al lang niet meer om Joran, maar om aandacht voor zichzelf.

Als het echt om (de misdaden van) Joran ging dan had ie dit niet moeten uitzenden, maar moeten afwachten tot Joran echt actie zou ondernemen en dan de (Thaise) politie inschakelen