Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:prompter schreef:Maar Caroline heeft aangegeven niet met Rutte in 1 kabinet te willen? Lijkt me niet slim, want samen zouden ze een flike meerderheid hebben als er nu verkiezingen zouden zijn?
Euh, niet echt. Gekeken naar de recente peilingen van Ipsos, I&O en Maurice de Hond van de afgelopen maand staat de VVD gemiddeld op 23 en BBB gemiddeld op 26. Goed voor nog geen derde van de zetels dus. Twee grootste partijen erna zijn PVV en GL, en als je naar de gemiddeldes kijkt kom je dan op 75 uit, net geen meerderheid. (nog los van dat dat kabinet nooit gaat gebeuren)
Echwel schreef:Dat was ik inderdaad
Ik vind Dylan ..... zegerius echt een wijf met ballen.
Zoals zij nu echt problemen aanpakt en haar eerlijkheid hou ik van.
Denk dat Caroline misschien iets meer ervaring zou moeten hebben.
Maar eens wat meer vrouwen en echt van die supervrouwen zie ik wel zitten
..
prompter schreef:Het is inderdaad wat de VVD van zijn partijleider verwacht. Mét het risico op klappen. Het is gewoon een politieke zet.
Loretta schreef:Ik heb best sympathie voor de BBB. Maar een kabinet met BBB en VVD lijkt me echt een nachtmerrie scenario.
Leuk voor de boeren, maar zeer slecht voor een heleboel andere groepen die het nu al moeilijk hebben.
juval schreef:BaileyMix schreef:Inderdaad echt een nachtmerrie, dan is de natuur echt klaar.
onzin, waar baseer je dat op?
BBB is juist voor een leefbaar platteland, en daar hoort zeker gezonde natuur bij. (en dat hoeft helemaal niet ten koste van de boeren te gaan).
Tango1979 schreef:Citaat:
onzin, waar baseer je dat op?
BBB is juist voor een leefbaar platteland, en daar hoort zeker gezonde natuur bij. (en dat hoeft helemaal niet ten koste van de boeren te gaan).
Maat ten koste van wat dan wel. De industrie? De maximale snelheid voor verkeer? Rekeningrijden?
Denk je dat je de VVD daar in meekrijgt?
Als we een coalitie VVD BBB krijgen geloof ik niet dat er milieu en klimaattechnisch stappen gemaakt gaan worden.
juval schreef:Misschien ten koste van de grote instroom asielzoekers?
juval schreef:Rutte5 zit denk ik niemand op te wachten.
wat iemand hier eerder voorstelde, misschien de minister van Justitie als minpres? Of eens van een heel andere partij.
mce schreef:BBB kan per provincie laten zien hoe ze het gaan aanpakken, kan een eye opener zijn
moet dit kabinet nog wel fff twee jaar doorhobbelen, nu verkiezingen maakt ons ook niets wijzer
juval schreef:Misschien ten koste van de grote instroom asielzoekers?
Soepblik schreef:Ik denk zelf dat de oplossing is om ecologen heel nauw samen te laten werken met boeren. Samen naar oplossingen zoeken die beide doelen dienen. Een grote partij die met de scepter zwaait en iets beslist is niet meer van deze tijd.