Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Pandora2 schreef:Brussel-Barcelona vanaf 39euro...![]()
Hoezo uitstoot is een probleem, slecht voor het klimaat en de vervuiler betaalt
Dat is toch echt om te huilen?
Maar ook op dit forum krijste iedereen moord en brand toen ik zei dat vliegen weer een luxe-product moest worden, iets bijzonders waarvoor je geld opzij legt.
Dus men is VOOR boeren, maar wil NIET een eerlijke prijs betalen voor de producten, en NIET het eigen gedrag veranderen ten aanzien van vervuilende praktijken.
Ofwel: de meeste volwassenen zijn stampende kleuters die alles stom vinden, maar er mag voor hen niks veranderen.
rien10 schreef:Ninx schreef:
Dat is toch echt om te huilen?
Maar ook op dit forum krijste iedereen moord en brand toen ik zei dat vliegen weer een luxe-product moest worden, iets bijzonders waarvoor je geld opzij legt.
Dus men is VOOR boeren, maar wil NIET een eerlijke prijs betalen voor de producten, en NIET het eigen gedrag veranderen ten aanzien van vervuilende praktijken.
Ofwel: de meeste volwassenen zijn stampende kleuters die alles stom vinden, maar er mag voor hen niks veranderen.
Ik ben nog steeds voor vliegen op kilometer vergunning per persoon. Net zoiets als rekening rijden. Maar dan vergunning vliegen. Heb ik al eens in het Unpopular Opinion topic geschreven.
imaudy schreef:Ik denk dat de acties meer succesvol waren geweest als de boeren bv geen melk meer geleverd hadden of geen graan. Dan tref je de consument. Mensen zijn gewend in de file te staan en denken nou ja, gaat wel weer voorbij. Heb niet het idee dat dit iets gaat opleveren.
xSagan schreef:Kinke schreef:dus de boer moet eigenlijk gewoon een supermarkt beginnen....wie gaat dat betalen?
Daar loop ik dus op vast en hoopte ik eigenlijk op een openingen verder te borduren daarop.
Marigold schreef:Ben uiteindelijk een heel eind gaan fietsen en zag bij sommige boerderijen een bord ‘Te koop: Makelarij van der Wal’.
Ik dacht jemig gaan ze echt gelijk verkopen? De koeien nog in de melkstal, bedrijf in volle gang.
Dus later gegoogled: het is een actie. Om het in beeld te brengen. Wel ff een reality check.
https://www.najk.nl/over-ons-makelaardij-van-der-wal/
bigone schreef:imaudy schreef:Ik denk dat de acties meer succesvol waren geweest als de boeren bv geen melk meer geleverd hadden of geen graan. Dan tref je de consument. Mensen zijn gewend in de file te staan en denken nou ja, gaat wel weer voorbij. Heb niet het idee dat dit iets gaat opleveren.
Geen melk leveren? 11000 melkveehouders zijn lid en mede-eigenaar van Friesland Campina.
bigone schreef:En dat geld gaat van het bedrijfsresultaat af cq van het aandeel van de boeren, vandaar mijn opmerking.
Kinke schreef:dus de boer moet eigenlijk gewoon een supermarkt beginnen....wie gaat dat betalen?
Janine1990 schreef:bigone schreef:
Geen melk leveren? 11000 melkveehouders zijn lid en mede-eigenaar van Friesland Campina.
Geen melk leveren is op zich denk ik haalbaar, mits je zeker weet dat het zin heeft. Het probleem is echter; waar moet het dan heen?
In de sloot gooien is een milieudelict.
Onze fabriek ontvangt dagelijks 2-2,5 miljoen kilo melk. Volgens mij heb je bij minder dan 1000 kilo in een sloot al een milieudelict. De boetes daarop zijn niet mals bij mijn weten...
En ik weet niet hoe het bij andere fabrieken is, maar te lang stilstaan heeft enorme gevolgen en kan er zelfs toe leiden dat opstart niet mogelijk is. Ik vermoed dat boeren daar ook niet op zitten te wachten, al betwijfel ik na de gesprekken die ik vanmiddag heb gehad met protesterende boeren op onze locatie of ze volledig op de hoogte zijn van de bedrijfsprocessen.
Een andere optie is de melkauto's richting de vergister te rijden, of grote waterzuiveringen in het land. Maar beide en met name nummer twee hebben een beperkte capaciteit, náást dat dit ook weer geld kost.
I&O research schreef:
- De meerderheid van de Nederlanders (59%) maakt zich veel of enige zorgen over de uitstoot van stikstof en de impact op het milieu
- Meer mensen willen meer actie (44%) vanuit het kabinet tegen de stikstof-uitstoot dan minder actie (23%).
- Bijna de helft (45%) zegt achter de protesten te staan, dit was 38 procent [in Oktober]
- Wel zien we een duidelijke afkeer tegen het protesteren nabij het huis van politici. De ruime meerderheid (67%) vindt een dergelijk protest onacceptabel
- Slechts een kwart van de bevolking vindt dat het huidige stikstofplan zonder aanpassingen snel moet worden ingevoerd
- Steun voor de boerenprotesten hangt nauw samen met politieke voorkeur.
De onderzoeksresultaten zijn gewogen op geslacht, leeftijd, regio, opleidingsniveau en stemgedrag bij de Tweede Kamerverkiezingen in maart 2021. De weging is uitgevoerd conform de richtlijnen van de Gouden Standaard. Hiermee is de steekproef representatief voor de kiesgerechtigde Nederlandse inwoners (18+), voor wat betreft deze achtergrondkenmerken.
Exitium schreef:Janine1990 schreef:
Geen melk leveren is op zich denk ik haalbaar, mits je zeker weet dat het zin heeft. Het probleem is echter; waar moet het dan heen?
In de sloot gooien is een milieudelict.
Onze fabriek ontvangt dagelijks 2-2,5 miljoen kilo melk. Volgens mij heb je bij minder dan 1000 kilo in een sloot al een milieudelict. De boetes daarop zijn niet mals bij mijn weten...
En ik weet niet hoe het bij andere fabrieken is, maar te lang stilstaan heeft enorme gevolgen en kan er zelfs toe leiden dat opstart niet mogelijk is. Ik vermoed dat boeren daar ook niet op zitten te wachten, al betwijfel ik na de gesprekken die ik vanmiddag heb gehad met protesterende boeren op onze locatie of ze volledig op de hoogte zijn van de bedrijfsprocessen.
Een andere optie is de melkauto's richting de vergister te rijden, of grote waterzuiveringen in het land. Maar beide en met name nummer twee hebben een beperkte capaciteit, náást dat dit ook weer geld kost.
Als je het weg wil gooien, wellicht het riool? Alternatief zou zijn dat boeren in hun directe omgeving flyeren dat ze wegens deze en deze redenen geen melk meer leveren aan de fabriek, maar dat het direct bij de boerderij gekocht kan worden. Probleem is dat het pas effect heeft als duizenden hetzelfde doen.
Exitium schreef:Als je het weg wil gooien, wellicht het riool? Alternatief zou zijn dat boeren in hun directe omgeving flyeren dat ze wegens deze en deze redenen geen melk meer leveren aan de fabriek, maar dat het direct bij de boerderij gekocht kan worden. Probleem is dat het pas effect heeft als duizenden hetzelfde doen.
Marigold schreef:Bleu flower, goed dat je even die reality check geeft.
En de post over de mening van de burgers.. wat is daar zo belangrijk aan? Volgens mij weinig, pas bij het stemmen. Zo ver is het nog helemaal niet.
Vandaag de weg weer op, weinig nieuws meegekregen hoop maar geen file en anders weer binnendoor.
De acties stoppen naar mijn idee nog niet weer zomaar, heeft de regering wel enig idee van wat ze hebben gedaan.. er is echt onrust op het platteland. Waar boer burger en buitenlui al zo lang een gemeenschap vormen. En nu de fundamenten onder ze worden weggeslagen.
Poosje81 schreef:Frappant dat het topic heet 'steun onze boeren' en dat er vervolgens zo gebashed mag worden op de boeren
Mijn wederhelft heeft heel veel in de melkveehouderij gewerkt (ook in Canada trouwens) en vertelde ook dat 1 van de boeren waar hij als kind werkte (dat kon toen nog) vertelde dat tijdens de oorlog iedereen aan de deur schuurde voor onderdak en voedsel. En daarna was het over met de liefde.
Inderdaad
Zag net ook filmpje van DC in Geldermalsen die geblokkeerd werd en waar personeel uit nachtdienst gewoon er door mocht om naar huis te gaan. En het filmpje van een ambulance in Apeldoorn waarbij alle trekkers royaal in de berm gingen om hem door te laten. Maar die dingen komen weinig in t nieuws.... alleen de zaken die stemming nog even extra ongezellig maken.
Mijn zegen hebben ze, laat het nog maar tijdje duren. Zowel de boeren als paardenhouders als vissers.
Er wordt gevloekt op alle export maar die zorgt financieel ook voor de verwende NL maatschappij waarbij alles maar kan en moet kunnen.
DuoPenotti schreef:IMANDRA schreef:
Nut is een realistisch beeld hebben van hoe gemiddeld Nederland over de protesten denkt wbt steun voor de boeren. Er werd eerder over gesproken dat men dacht dat 80% van Nederland voor is, maar dat klopt dus niet helemaal.
dat is dus waarom ik zei dat je niet las!!!
Ik heb 2 keer toe gezegd onder dat betreffende artikel van Veghel
je draait het bewust tekens om en ik krijg de schud van topic kapot maken, verdomme!!!
Ga met je linkse opruiendere gekloot in een eigen topic openen bash de boer!!
Want nu zeg je dit bewust weer....en dat mag dus op bokt, keer op keer expres zo draaien.
DuoPenotti schreef:ik zei niet dat 80% voor is, ik zei dat 80% bij dat bericht van Veghel voor lijkt te zijn.
Lezen lijkt bij onze hoogopgeleide erg moeilijk als ze zelf een ingenomen standpunt hebben
“Als ik de opmerkingen zie op facebook bij het Eindhovens dagblad over de blokkering in Veghel bij de Jumbo.
Zie ik denk ik 80% voorstanders. Ondanks dat daar meer regionale mensen reageren en er dus ook last van hebben.
Kijk ik bij de diverse polls van diverse dagbladen is nog steeds een meerderheid voor de protesten.
Dus dat er op bokt wat mensen zitten die zeggen de boeren verliezen de sympathie, is dat blijbaar buiten bokt toch wel wat minder.”
Janine1990 schreef:Exitium schreef:Als je het weg wil gooien, wellicht het riool? Alternatief zou zijn dat boeren in hun directe omgeving flyeren dat ze wegens deze en deze redenen geen melk meer leveren aan de fabriek, maar dat het direct bij de boerderij gekocht kan worden. Probleem is dat het pas effect heeft als duizenden hetzelfde doen.
Dat is dus ook een milieudelict. Waterschap en waterbedrijven zullen ook in- en effluent cijfers bijhouden. Bij een verhoging of verlaging (ik zit daar niet zo in) zal er al snel gekeken worden waar de bron is. En die is vrij eenvoudig te traceren.
Het riool dient namelijk gezuiverd te worden en daarvoor rekenen ze op een bepaalde vervuiling. Verhoogde vervuiling geeft een probleem.