Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:In Frankrijk hebben ze dat erg slim aangepakt; daar kunnen mensen met een laag inkomen heel goedkoop een EV leasen, voor minder dan €100 per maand zelfs. https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... gle.com%2F
Wat het ijzertekort betreft; minder vlees eten heeft nu eenmaal meer voordelen dan nadelen. Ik heb liever een beetje ijzertekort dan kanker, diabetes of een beroerte.
Maar in vleesvervangers zit ook ijzer toegevoegd, en we halen het ook uit peulvruchten, dus ik zie het probleem niet in dat advies van het voedingscentrum.
fransje23 schreef:Het maximum van € 150 eigen risico per behandeling vind ik wel er positief.
De verhoging is wel fors ineens.
Denk dat er een tussen erg gevonden gaat worden want de verhoging komt waarschijnlijk niet door de eerste Kamer.
_San87_ schreef:Er is toch nog niet echt wat bekend over hoe de subsidie vormgegeven wordt?
Citaat:De regeling maakt onderdeel uit van het steunpakket en moet al eind dit jaar ingaan, zeggen bronnen tegen de politieke redactie van RTL Nieuws.
Het gaat om oudere brandstofauto's met een lage emissieklasse, die dan worden gesloopt. Voor de regeling is zo'n 50 miljoen euro beschikbaar.
karuna schreef:Citaat:De regeling maakt onderdeel uit van het steunpakket en moet al eind dit jaar ingaan, zeggen bronnen tegen de politieke redactie van RTL Nieuws.
Het gaat om oudere brandstofauto's met een lage emissieklasse, die dan worden gesloopt. Voor de regeling is zo'n 50 miljoen euro beschikbaar.
Het gaat echt om autos die daarna gesloopt worden. Ik heb niet het idee dat de groep die dat soort autos rijdt geld heeft voor electrisch rijden
IMANDRA schreef:Je realiseert je dat het carcinogene van vlees alleen bij hele hoge hoeveelheden van specifiek subset aan vlees is?
Met mate is vlees helemaal niet ongezond, dus “liever tekort dan kanker” is een misrepresentatie van de feiten. Wat je zelf wil doen moet je zelf weten, maar dat vlees eten an sich kanker veroorzaakt klopt dus niet helemaal.
8nnemiek schreef:IMANDRA schreef:Je realiseert je dat het carcinogene van vlees alleen bij hele hoge hoeveelheden van specifiek subset aan vlees is?
Met mate is vlees helemaal niet ongezond, dus "liever tekort dan kanker" is een misrepresentatie van de feiten. Wat je zelf wil doen moet je zelf weten, maar dat vlees eten an sich kanker veroorzaakt klopt dus niet helemaal.
Onderzoeken tonen toch echt aan dat rood vlees het risico op darmkanker vergroot.
Het kwf schrijft:
"Mensen die meer dan de geadviseerde hoeveelheid rood vlees of bewerkt vlees per dag eten, hebben een (licht) verhoogd risico op het krijgen van het krijgen van kanker. Wetenschappelijk onderzoekt toont dit aan."
en
" Het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek (IARC), onderdeel van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), classificeert bewerkt vlees als 'kankerverwekkend voor mensen'. En rood vlees als 'waarschijnlijk kankerverwekkend voor mensen'. Bewerkt vlees valt daarmee in dezelfde categorie als tabak, alcohol en asbest. Dat betekent dat er doorslaggevend bewijs is dat deze stoffen kankerverwekkend zijn."
Verder moet iedereen natuurlijk zelf beslissen wat ze wel en niet eten, maar er mag imo best geadviseerd worden om er minder van te eten vanwege gezondheidsrisico's, net zoals er geadviseerd mag worden om te stoppen met roken en minder alcohol te consumeren.
8nnemiek schreef:In Frankrijk hebben ze dat erg slim aangepakt; daar kunnen mensen met een laag inkomen heel goedkoop een EV leasen, voor minder dan €100 per maand zelfs. https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... gle.com%2F
Wat het ijzertekort betreft; minder vlees eten heeft nu eenmaal meer voordelen dan nadelen. Ik heb liever een beetje ijzertekort dan kanker, diabetes of een beroerte.
Maar in vleesvervangers zit ook ijzer toegevoegd, en we halen het ook uit peulvruchten, dus ik zie het probleem niet in dat advies van het voedingscentrum.
Electra63 schreef:fransje23 schreef:Zullen we deze discussie over voeding beëindigen?
Graag, start een apart topic hierover.
Het heeft niets met politiek te maken.
Behalve dat sommige politieke partijen moord en brand schreeuwen over het advies.
fransje23 schreef:Het maximum van € 150 eigen risico per behandeling vind ik wel er positief.
De verhoging is wel fors ineens.
Denk dat er een tussen erg gevonden gaat worden want de verhoging komt waarschijnlijk niet door de eerste Kamer.
juval schreef:mijn budget voor een andere auto gaat meestal niet hoger dan zo'n 3000,-. Ik verwacht dat die van jou daar iets boven zit Benzz?