Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Cer schreef:
(Ik zie het niet helemaal waarom dat anders zou moeten zijn , maar hij zegt dat, dat die mogelijkheid er dan is.

Die mogelijkheid is er niet, hij wilde die graag maken. Omdat hij discriminatie blijkbaar prima vindt.

Het slaat vast aan bij de mensen die discriminatie ook leuk vinden en graag willen invoeren. Maar die mensen zijn dan dus niet meer redelijk of gematigd of midden... die willen gewoon de vrije willekeur van een autoritair regime zonder tegenspraak waarbij je mensen op basis van eigenschappen waar ze niks aan kunnen doen gewoon kunt behandelen als minderwaardig (of meer strafwaardig.) Blijkbaar willen veel mensen dat (ondanks dat het in de geschiedenis nergens echt leuk of goed voor de bevolking was) maar laten we dat vooral benoemen zoals het is, dan ontstaan daar geen misverstanden over.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Dat valt mij wel tegen van Klaas Dijkhoff.

Zwaardere straffen voor geweld tegen hulpverleners, vind ik prima.
Afwijkende straf voor inwoners van een bepaalde wijk vind ik ontoelaatbaar.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:06

Dat is toch iets van jaren geleden en totaal niet door gegaan destijds?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

prompter schreef:

Uit 2018 lees ik inderdaad

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

prompter schreef:

Ok, ik volg ff het nieuws wat minder, op dit moment.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Het was een proefballon om te kijken hoe dat viel in het land. Niet goed, dus er is nooit iets van doorgegaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:39

prompter schreef:
Het was een proefballon om te kijken hoe dat viel in het land. Niet goed, dus er is nooit iets van doorgegaan.

Ja, maar dat had ik niet van hem verwacht. Onderscheid maken en/of proefballonnetje maken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Dat gebeurde juist heel vaak destijds die proefballonen - vanuit allerlei partijen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:26

Het is anders nogal een behoorlijke foute proefballon.
Het laat zien dat hij fasistische trekjes niet schuwt.

Ik vind hem aardig ongeloofwaardig als ik eerlijk ben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:37

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:56

Voor mijn gevoel komt dat puur door de opstelling van Bontebal. Veel mensen snakken naar een beetje fatsoen in de politiek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:01

Ook al ben ik zelf nooit fan geweest van de heer Rutte. Voor de rechts georienteerde kiezer was de VVd toch altijd de fatsoenlijke partij op Rechts. Yesilgoz heeft dat vakkundig gesloopt en zich ingelaten met extreem rechts.

Van mij mag er echt een tweestrijd tussen CDA en PVDA/GL ontstaan. Een tweestrijd tussen 2 fatsoenlijke partijen eentje rechts en eentje links van het midden.

Het zou goed zijn voor de VVD om even pas op de plaats te maken en zichzelf opnieuw uit te vinden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

Loretta schreef:
Ook al ben ik zelf nooit fan geweest van de heer Rutte. Voor de rechts georienteerde kiezer was de VVd toch altijd de fatsoenlijke partij op Rechts. Yesilgoz heeft dat vakkundig gesloopt en zich ingelaten met extreem rechts.

Van mij mag er echt een tweestrijd tussen CDA en PVDA/GL ontstaan. Een tweestrijd tussen 2 fatsoenlijke partijen eentje rechts en eentje links van het midden.

Het zou goed zijn voor de VVD om even pas op de plaats te maken en zichzelf opnieuw uit te vinden.

Precies!
Het maakt niet uit of je rechts of links bent, maar gewoon fatsoenlijke politici en debatten.
Geen grove leugens en anderen zwart maken via SM.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

Loretta schreef:

Het zou fijn zijn om aankomende tijd een kabinet te krijgen met ervaring, fatsoen en intelligentie.
Ik vind trouwens CDA niet rechts, wel rechts van het midden.

Waar ik mij over verbaasd is de wispelturigheid van de kiezer. Als je kijkt naar NSC bijvoorbeeld. Daar blijft niets van over. Zelfde als de bbb. Die zit met 17 zetels in de eerste kamer, is daar de grootste en is nu een kleine partij geworden volgens de peiling.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:33

BBB eerste kamer waren vooral proteststemmen. Bij de volgende verkiezingen kijken die proteststemmers weer wat er dan te koop is, vooral omdat de eerste kamer minder tot de verbeelding spreekt. Het is een signaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:44

Libra76 schreef:
Loretta schreef:

Het zou fijn zijn om aankomende tijd een kabinet te krijgen met ervaring, fatsoen en intelligentie.
Ik vind trouwens CDA niet rechts, wel rechts van het midden.

Waar ik mij over verbaasd is de wispelturigheid van de kiezer. Als je kijkt naar NSC bijvoorbeeld. Daar blijft niets van over. Zelfde als de bbb. Die zit met 17 zetels in de eerste kamer, is daar de grootste en is nu een kleine partij geworden volgens de peiling.

Lubach had daar laatst een leuk item over

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/j ... tieke-fout

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:47

De reden 'ik stem op deze partij omdat hij het slecht doet in de peilingen'. Hoe dan :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Ik vind de aanval van Caroline v/d Plas op MOB zeer ongepast ( en dan zeg ik het mild) deze organisatie beschuldigen van zelfmoord onder de boeren .
Misschien moeten ze de hand in eigen boezem steken met hun onwettelijke voorstellen en vooruitschuiven.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:54

Dus... de regering maakt onwettige regels, boeren zijn daar de sjaak van maar degene die de overheid op de fouten hebben gewezen zijn de schuldige?

Juist ja..

Het is een enorm trieste situatie waar iets aan gedaan moet worden maar enig zelfreflectie kan geen kwaad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Mob doet maar 1 ding, de regering aan de wet houden. En ja wetten kunnen gewijzigd worden maar dan niet van slecht naar slechter. Er ligt een voorstel maar daar wil bbb niets van weten. Je kunt je kop wel in het zand steken maar zo los je niets op.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

BigOne schreef:
Ik vind de aanval van Caroline v/d Plas op MOB zeer ongepast ( en dan zeg ik het mild) deze organisatie beschuldigen van zelfmoord onder de boeren .
Misschien moeten ze de hand in eigen boezem steken met hun onwettelijke voorstellen en vooruitschuiven.

Waar heeft ze dit gezegd?
Walgelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:13

Gisteren tijdens het debat, Wiersma liet tranen vallen want zij was wel achter de voordeur geweest bij gezinnen die dit overkomen was. Caroline legde indirect de schuld van de zelfmoorden bij milieuorganisaties neer want die deden niet anders dan traineren en de boeren in onzekerheid laten.
https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10 ... zelfdoding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:24

BigOne schreef:
Gisteren tijdens het debat, Wiersma liet tranen vallen want zij was wel achter de voordeur geweest bij gezinnen die dit overkomen was. Caroline legde indirect de schuld van de zelfmoorden bij milieuorganisaties neer want die deden niet anders dan traineren en de boeren in onzekerheid laten.
https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10 ... zelfdoding

Wat een pipo. Het is beschamend hoe weinig kennis de mensen in de Tweede Kamer hebben van politiek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:46

BigOne schreef:

Ik blijf het heel moeilijk vinden. Aan de ene kant maakt MOB mensen gewoon kapot met hun acties. Mensen die zonder het werk van MOB nergens last van hadden.

Aan de andere kant. Is het stikstof echt wel een heel groot probleem waardoor de biodiversiteit af neemt. En buiten dat. Als ik over het platteland rijd, dan erger ik me soms groen en geel aan de eindeloze velden vol met onoculturen. Lange saaie recht toe recht aan landschappen die volledig opgeofferd zijn aan de agrarische sector. Als daarvan slechts 30 procent naar natuur zal gaan dan was Nederland gelijk een heel ander land. En het zou ook onze gezomdheid als burgers goed doen.

Dus tja, ik vind het allemaal heel erg dubbel.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 48 min geleden

Loretta schreef:

Dat heb je een slecht geheugen. Rutte ging in 2010 ook in zee met de PVV, al heette het toen gedoogsteun. Dus Rutte was geen haar beter.