Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Mantinge Drenthe
10-02-2025
18.00 uur
Wolf gezien thv steendervalsweg 23. Liep richting de Hoogeveenseweg/bruntinge
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:10 februari 2025/Noord Brabant
Ingezonden
Wolf vandaag gespot tussen 't Rozenven en camping Zonneland. Gemeente Roosendaal. Groot dieren vermoed word een reu.
Die is ook al meer gezien in gezelschap van "Emma" de wolvin uit de Kalmthoutse heide
Citaat:wolf tussen Rhede richting Aschendorf, 12 uur 10-2-25
Citaat:wolf naast paardenweide 9 uur Jüchen-Stessen, Duitsland
10-2-2025
Rocamor schreef:Ik wil er geen politieke discussie van maken, maar ik had echt meer gehoopt van de huidige bestuurders. Die zouden korte metten ermee maken.
Ondertussen is het wachten op het eerste dodelijke menselijke slachtoffer. En is het dweilen met de kraan open bij de "oostkant" van het land
Rizette schreef:Het RIVM heb ik niet zo'n hoge pet van op. Het beweert wat wordt gevraagd. Moet nog denken aan de periode dat het RIVM in eerste instantie beweerde dat mondkapjes zinloos waren. ( Toen liep heel Cina er al mee) Om een poosje later het tegenovergestelde te beweren. Ook het onderzoek naar de geitenboerderijen en de longonstekingen geloven ze zelf nog niet helemaal want er worden nogal wat haken en ogen bijgeschreven waaruit blijkt dat ze vinden dat voor harde conclusies meer onderzoek nodig is. In het verleden waren ze wat stelliger over zaken die achteraf ook niet goed onderzocht waren.
Citaat:Het scheelde NIETS of we hadden het eerste dode kind in Nederland gehad, in de bek van een wolf.
xDeena_ schreef:Volgens mij was deze hier nog niet gedeeld: https://www.facebook.com/share/p/19zUab ... tid=wwXIfr. Zichtmelding in Almere.
Citaat:wolf gespot? met nieuwe app kun je veilig de natuur in.
Sinds de komst van de wolf naar ons land ontstaan er steeds meer vragen bij het publiek, merkte Stefan Dijkstra uit Almelo. Vragen zoals: hoe herken je sporen van een wolf? Wat moet je doen als je er een tegenkomt? Omdat de overheid volgens hem en betrokken burgers tot nu toe beperkte informatie biedt, lanceerden zij de wolf app. Deze app biedt informatie over wolven en hoe je op een veilige manier in de natuur kunt recreëren.
martinev schreef:Kayleigh__ schreef:https://www.soesterberg.nu/wolf-gespot- ... esterberg/
Gisteravond een wolf gespot in Soesterberg bij de rotonde op de Amersfoortseweg.
Voor ons heel dichtbij huis helaas. In het bos/de duinen is het al niet meer fijn lopen met de hond en nu in de wijk dus ook al niet meer…
Ik zag het ja, echt niet leuk meer dit.
Vrijdagavond is er een bijeenkomst in Artishock in Soest. Van Maanen komt ook. Ik was niet van plan te gaan, ben bang voor een avond waarop polarisatie hoogtij gaat vieren, als ik zo zie wat er aan reacties hier op de plaatselijke facebookgroepen voorbijkomen. Maar heb me toch over laten halen, het argument dat het goed is om ook tegengeluid te laten horen deed het hem. Geen idee wat ik moet verwachten van die avond, maar we gaan het zien. Heb wel besloten dat als de sfeer me niet aanstaat ik direct naar huis ga, heb geen zin me op te gaan zitten vreten daar. Heb nog een groepje bevriende bezorgde paardenhouders uit de buurt ook meegevraagd. Misschien is het ook wat voor jou?
En dinsdag komt de wolvenconsulent van de provincie Utrecht bij ons thuis langs. Ik denk dat wij, met een sloot van zo'n twee meter breed om ons hele weiland, met een paar draadjes extra in de bestaande omheining, die echt op de rand van de sloot staat, en een veel sterker stroomapparaat de boel aardig wolfwerend kunnen maken. Ik hoop op een goed advies.
Citaat:Stroe Gelderland
11-02-2025
07.55 uur
Wolf stak de N344 over thv de harderwijkerkarweg. Liep richting Stroe
Betrouwbaarheid hoog
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:11 februari 2025/Radewijk/Nederland
Grens Duitsland
Zichtmelding wolf
Citaat:11 februari 2025
Bericht overgenomen van De wolf gezien op de Veluwe
https://www.facebook.com/groups/706868454420100
---
Wij wonen op de Veluwe, hebben een ruim perceel en willen heel graag hobbymatig paarden gaan houden.
Helaas zijn er sinds de jaarwisseling redelijk veel sightings geweest van de wolf. Zelfs in onze straat.
Om onze toekomstige paarden veiliger te houden willen we ze niet enkel achter een stroomdraad houden, maar een 1,5 meter hoog gaas hekwerk met bovenin een buis in de kleur RAL 6009
In onze gemeente is voor het buitengebied (met de bestemming agrarisch) een vergunning nodig voor een hek zoals wij graag willen. Dit omdat dit boven een meter is.
Hetzelfde hekwerk dat wij willen staat al aan 1 zijde over 120 meter als afscheiding naar de buren.
Helaas ziet de gemeente dit anders en krijgen we de volgende reactie:
ze noemen het een verzoek tot aanvulling, maar wijzen de vergunningsaanvraag dus eigenlijk af
————————
Wij hebben uw plan voorgelegd aan de Kleine Initiatieventafel. Zij beoordelen of een plan planologisch passend is binnen de omgeving. Het advies van de commissie is als volgt;
Niet akkoord er kan geen medewerking worden verleend aan artikel 1 en 7 van de beleidsregels. Er is een onaanvaardbare aantasting van het woon- en leefmilieu en het straat en bebouwingsbeeld wordt negatief beïnvloed. Een dergelijk hekwerk is niet passend in een landelijke omgeving.
Uw plan dient aangepast te worden aan bovenstaand advies.
Wij hebben uw plan voorgelegd aan de commissie Omgevingskwaliteit.
Hun advies is als volgt;
✔️Planologisch wil de gemeente niet meewerken aan de planopzet onder andere vanwege de hoogte die hoger is dan de gebruikelijke 1 meter. Vanuit optiek van welstand is het plan onggewenst in het buitengebied vanwege de forse hoogte en de industriele uitstraling van de hekwerken. Het plan is in strijd met redelijke eisen van welstand.
✔️Uw plan dient aangepast te worden op basis van bovenstaand advies.
Het is ons dus niet toegestaan om met de huidige druk door de aanwezigheid van de wolf een afrastering te plaatsen welke iets meer veiligheid biedt dan enkel draad.
——————
Foto van de website van de hekwerkleverancier ter indicatie
DuoPenotti schreef:https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2854700/ ... DeyB4HxTcA
Een oplettende automobilist heeft dinsdagochtend mogelijk een wolf zien lopen tussen Ohé en Laak en Roosteren.
laat dat mogelijk maar weg
Citaat:11 februari 2025/Echt/Limburg
Automobilist ziet mogelijk wolf bij Julianakanaal
Een oplettende automobilist heeft dinsdagochtend mogelijk een wolf zien lopen tussen Ohé en Laak en Roosteren.
Rond 8:30 uur werd het dier gezien op de Aasterbergerweg.
https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2854700/ ... TKG66vfdlg
DuoPenotti schreef:https://www.facebook.com/10009045134105 ... 967471176/
En daar ga je dan met je plekje wolfwerend proberen te maken.Citaat:11 februari 2025
Bericht overgenomen van De wolf gezien op de Veluwe
https://www.facebook.com/groups/706868454420100
---
Wij wonen op de Veluwe, hebben een ruim perceel en willen heel graag hobbymatig paarden gaan houden.
Helaas zijn er sinds de jaarwisseling redelijk veel sightings geweest van de wolf. Zelfs in onze straat.
Om onze toekomstige paarden veiliger te houden willen we ze niet enkel achter een stroomdraad houden, maar een 1,5 meter hoog gaas hekwerk met bovenin een buis in de kleur RAL 6009
In onze gemeente is voor het buitengebied (met de bestemming agrarisch) een vergunning nodig voor een hek zoals wij graag willen. Dit omdat dit boven een meter is.
Hetzelfde hekwerk dat wij willen staat al aan 1 zijde over 120 meter als afscheiding naar de buren.
Helaas ziet de gemeente dit anders en krijgen we de volgende reactie:
ze noemen het een verzoek tot aanvulling, maar wijzen de vergunningsaanvraag dus eigenlijk af
————————
Wij hebben uw plan voorgelegd aan de Kleine Initiatieventafel. Zij beoordelen of een plan planologisch passend is binnen de omgeving. Het advies van de commissie is als volgt;
Niet akkoord er kan geen medewerking worden verleend aan artikel 1 en 7 van de beleidsregels. Er is een onaanvaardbare aantasting van het woon- en leefmilieu en het straat en bebouwingsbeeld wordt negatief beïnvloed. Een dergelijk hekwerk is niet passend in een landelijke omgeving.
Uw plan dient aangepast te worden aan bovenstaand advies.
Wij hebben uw plan voorgelegd aan de commissie Omgevingskwaliteit.
Hun advies is als volgt;
✔️Planologisch wil de gemeente niet meewerken aan de planopzet onder andere vanwege de hoogte die hoger is dan de gebruikelijke 1 meter. Vanuit optiek van welstand is het plan onggewenst in het buitengebied vanwege de forse hoogte en de industriele uitstraling van de hekwerken. Het plan is in strijd met redelijke eisen van welstand.
✔️Uw plan dient aangepast te worden op basis van bovenstaand advies.
Het is ons dus niet toegestaan om met de huidige druk door de aanwezigheid van de wolf een afrastering te plaatsen welke iets meer veiligheid biedt dan enkel draad.
——————
Foto van de website van de hekwerkleverancier ter indicatie
Citaat:Elsloo Friesland
11-02-2025
11.15 uur
3 grote wolven gezien. Ze zijn de Riete overgestoken en renden over de weilanden richting de Boijlerweg.
Betrouwbaarheid hoog
#geenwolf
Citaat:‼️‼️‼️‼️‼️‼️UPDATE‼️‼️‼️‼️‼️‼️
Provincie Gelderland mag wolven op de Noord-Veluwe niet verstoren met paintballgeweer.
Arnhem, 11 februari 2025
Het college van Gedeputeerde Staten van Gelderland heeft het besluit om een vergunning op grond van de Omgevingswet te verlenen voor het opzettelijk verstoren van wolven op de Noord-Veluwe met een paintballgeweer niet goed onderbouwd. Dat is het oordeel van de voorzieningenrechter op het verzoek om een voorlopige voorziening en het beroep van de Faunabescherming. Volgens de Faunabescherming is er geen sprake van afwijkend gedrag bij wolven op de Noord-Veluwe of moet eerst duidelijk worden welke wolven afwijkend gedrag vertonen en wat dat afwijkend gedrag precies inhoudt. Ook zijn er andere mogelijkheden om de wolven te beschermen. De voorzieningenrechter vindt dat de provincie haar besluit niet goed heeft onderbouwd en verklaart het beroep van de Faunabescherming gegrond en wijst het verzoek om een voorlopige voorziening toe. Dit betekent dat de vergunninghouder, de Faunabeheereenheid Gelderland, geen paintballgeweer mag gebruiken om de wolven op de Noord-Veluwe af te schrikken.
Lees verder⬇️
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... OHnjs0eVQw