Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:19

Ik zou de republikeinse politicussen niet direct extreme MAGA aanhangers noemen en die staan grotendeels achter hem. Blijkt ook uit dat rtlnieuws artikel weer dat de intense media aandacht die hij ook nu weer genereert goed is voor geld in het laatje. Een groot gedeelte van de republikeinen geloven het verhaal over de heksenjacht en wantrouwen het juridisch systeem (en dat zie je voor mijn gevoel ook in Nederlands steeds meer ontstaan helaas). Als ik een beetje google gelooft maar liefst 70% van de republikeinen dat de verkiezingen gestolen zijn (https://www.poynter.org/fact-checking/2 ... ion-trump/).

Maar ik denk wel dat deze rechtszaak een goed iets. Een (groot) gedeelte van de mensen zal de uitslag hoe dan ook niet accepteren maar het is wel een duidelijk signaal dat er ergens nog een restje rechtvaardigheid bestaat in Amerika en dat “de waarheid” er wel degelijk toedoet. Laten we hopen dat het genoeg is.

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:39

Die staan niet met hun hart achter hem hoor. Ze hebben helaas nog lang niet allemaal genoeg ruggengraat om dat uit te spreken, dat is wat anders. Maar zo'n Graham en McCarthy enzo weten echt heel goed dat Trump een *piep* is. Alleen ze willen zijn MAGA's niet tegen zich krijgen. Daarom profileren ze zichzelf met hun uitspraken als MAGA-lights.

Voor de Republikeinse kiezers die nu denken dat er wel vuur zal zijn door de door Trump en zijn kruiperige senatoren opgeworpen rook dat er verkiezingsfraude zou hebben plaatsgevonden, kan het echt nog wel een verschil maken als alles nu eens helemaal uitgeplozen wordt in de rechtszaal.

Maar dan moet dit wel uitgezonden worden op een manier dat het héél laagdrempelig is voor iedereen om er daadwerkelijk zèlf naar te kijken en de rauwe beelden liefst live te volgen. Zonder geknip en commentaar van Fox en dergelijke verdraai-media.

Dat hele MAGA-narrative bestaat alleen bij gratie van het kunnen wijsmaken van onzin aan een grote groep kiezers. De enige uitweg voor de Republikeinse partij is uiteindelijk toch om met de billen bloot te gaan en Trump te veroordelen in hun uitspraken, als ze ooit nog een kans willen hebben om landelijk genoeg kiezers te kunnen trekken. Hoe langer ze door gaan met dit grote bedrog hoe meer mensen van hun levensdagen niet meer op zo'n zieke partij willen stemmen.

Ik ga er vanuit dat ze pas door deze rechtszaken (sedition / conspiracy / documenten) genoeg ballen krijgen om afstand te gaan nemen. Er is gelukkig al maanden vanalles naar buiten aan het druppelen steeds waardoor het volk best wel wat mee krijgt van dat er toch genoeg niet deugt.

De niet-MAGA republikeinen weten echt wel dat ze van Trump af moeten om landelijk kans te maken.
Ik weet zelfs vrij zeker dat die enge MAGA types zoals Boebert, Green, Jordan, Gosar, Cruz enzo dat eigenlijk ook wel heel goed weten :=

Het zijn ratten, die verlaten echt wel op tijd het zinkende schip maar blijkbaar is het moment nog niet daar om Trump achter te laten. Ze hebben nog hoop dat hij hier weer uit weet te glibberen en wezelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:44

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:51

Citaat:
Ondertussen heeft Trump het druk met commentaar leveren op de uitschakeling van de vrouwenploeg van de USA op de Wereldkampioenschappen voetbal: https://www.nytimes.com/2023/08/07/us/p ... pinoe.html

Kan artikel niet lezen.
Ga er nl niet voor betalen of inschrijven

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 07:56

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 08:03

Echwel schreef:
Citaat:
Ondertussen heeft Trump het druk met commentaar leveren op de uitschakeling van de vrouwenploeg van de USA op de Wereldkampioenschappen voetbal: https://www.nytimes.com/2023/08/07/us/p ... pinoe.html

Kan artikel niet lezen.
Ga er nl niet voor betalen of inschrijven

Trump Cheers the Defeat of Rapinoe and the U.S. Women’s Soccer Team
The former president taunted a U.S. team after its defeat on the world stage.

When the United States lost to Sweden in the Women’s World Cup on Sunday, many American viewers saw it as a painful collapse on the grandest stage — the sort of agonizing moment that happens in sports.

For former President Donald J. Trump, it was a sign of national decline.

The loss was “fully emblematic of what is happening to the our once great Nation under Crooked Joe Biden,” Mr. Trump wrote on his social media platform.

“Many of our players were openly hostile to America — No other country behaved in such a manner, or even close,” he added. “WOKE EQUALS FAILURE. Nice shot Megan, the USA is going to Hell!!! MAGA.”

The taunt was an extension of a longstanding feud between Mr. Trump and Megan Rapinoe, the retiring soccer star who once refused to visit the Trump White House, and whose missed penalty kick contributed to the team’s loss. (After the game, Ms. Rapinoe summed up the miss as a sort of “sick joke.”)

But it was also a striking example of the unforgiving moment in right-wing politics, when a former president will taunt an American team competing on the national stage and relish the agony of its defeat.

President Biden congratulated the team on Twitter: “I’m looking forward to seeing how you continue to inspire Americans with your grit and determination — on and off the field.”

“Your unwavering support means a lot to us,” the team said to its fans on Sunday. “Our goal remains the same, to win.”

Criticism of the team was common in the online right-wing ecosystem even before its loss.

Megyn Kelly, the podcast host, said that Ms. Rapinoe had “poisoned the entire team against the country for which they play” ahead of the game.

The right-wing activist Brigitte Gabriel wrote late last month, “I love America and that’s why I am rooting against the woke U.S. Women’s National Soccer Team this year.”
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 08-08-23 08:05, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 08:04

Wat een zielig, zeikerig mannetje is het toch :r

Dat er nou echt niemand om hem heen is die zijn telefoon (of wat hij dan ook gebruikt om zijn hatelijke jankberichten te plaatsen) van hem afpakt....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:34

Dat kan je maar beter niet doen ( het afpakken van de communicatie middelen). Dan gaan zijn aanhangers hem straks nog vereren ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 11:47

Dat doen ze toch al. Het is hoog tijd voor een gag-order. Of wat dan ook waardoor hij niet steeds nieuwe haat opvlamt. Aan de andere kant: ik hoop dat ze al die hatelijke opmerkingen meenemen in toekomstige rechtszaken om goed te documenteren wat een walgelijk mannetje het is. Maar zachtjes aan hebben ze hier wel genoeg voorbeelden van kunnen verzamelen. Het moet zachtjes aan eens afgelopen zijn.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:01

Het moet zachtjes aan eens afgelopen zijn. Zo denken wij, maar zijn aanhangers incl. Trump zelf vinden dat het afgelopen met Biden moet zijn. Het is en blijft een vicieuze cirkel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:07

Dat kunnen ze wel vinden, maar Biden brengt geen mensen in gevaar met haatzaaiende, ophitsende en gevaarlijke posts. Bij Trump is er daadwerkelijk een juridische mogelijkheid om zijn grote klep aan te pakken. Hopelijk gaat dat nu zachtjes aan eindelijk eens gebeuren dat hij er een keer achter komt dat je bepaalde haatzaaierij niet ongestraft de wereld in kan slingeren.

Wederom aan de andere kant: hij graaft wel lekker zijn eigen graf verder zo. Er zullen zeker mensen zijn aan de randen van zijn potentiële kiezerspoel die er toch meer en op meer afknappen omdat wat hij keer op keer doet, gewoon geen uitlatingen zijn voor een president.

Dus dan is eigenlijk laten razen en hem daarvoor in de rechtszaal uiteindelijk de rekening presenteren, wellicht wel de betere optie.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:11

Gewoon laten gaan en wachten op die kans (Georgia), waarbij het echt de fout in ging, met de opdracht geven tot het vinden van ongeveer 12.000 stemmen. Misschien dat er nog andere kansen komen weet ik niet Laat hem lekker razen en tieren, dan is de kans groter dat er een echte fout wordt gemaakt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:14

Dit bewijst voor mij dat Trump een betere golf speler is dan POTUS.

_O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 06:34

:')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:43

Het is ook algemeen bekend dat hij een heel matige golfer is maar dat hij daarbij ook gewoon volhoudt dat hij geweldig is. Veel vals speelt en ook niet schroomt om zichzelf uit te roepen tot winnaar of baan-recordhouder enzo :=

Hij had volgens mij ook ergens op een golfbaan een nep Time magazine met zichzelf op de cover opgehangen...het is allemaal opgeblazen poeha en farce. Van de week hoorde ik iemand hem "the orange Oz" noemen _O- Misschien was het Michael Cohen wel, die is echt hilarisch als die praat over zijn voormalig baas, neemt echt geen blad voor de mond :))

Die heeft echt nog een appeltje te schillen met Trump en Bill Barr enzo, die hem gevangen gezet hebben omdat hij niet meer netjes in line achter de maffiabaas aan liep. Maar wat ik dan wel weer mooi vind, is dat hij ondanks dat hij vindt dat Trump moet boeten voor zijn daden, niet dermate wraakzuchtig is dat hij zich verlaagd tot de MAGA en Fox uitspraken zoals die dat doen over Joe en Hunter Biden...zonder enig tastbaar bewijs dat die het land een loer gedraaid hebben.

Bij Trump is er een overvloed aan bewijs hoe slecht hij is voor het land, alleen zijn eigen social media berichten laten het al overduidelijk zien.

Maar Cohen zegt ook: hoe zeer hij het ook verdient, ik ben er niet op uit om hem in de gevangenis te zien want dat is gewoon heel treurig voor een land. En bovendien vind ik het veel te gevaarlijk want hij heeft allerlei staatsgeheimen gezien en als hij tussen andere gevangen zit gaat hij de waarde van die kennis gebruiken en komt het land nog meer in gevaar.

Het beste waar je op kan hopen is dus dat hij ergens apart gezet wordt of huisarrest krijgt ofzo....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:06

pmarena schreef:
Het is ook algemeen bekend dat hij een heel matige golfer is maar dat hij daarbij ook gewoon volhoudt dat hij geweldig is. Veel vals speelt en ook niet schroomt om zichzelf uit te roepen tot winnaar of baan-recordhouder enzo :=

<KNIP>

Wat hij vaker gedaan heeft is zelf als eerste op een nieuwe eigen golfbaan een ronde te spelen. Dan ben je de eerste die een score neerzet en heb je (al is het maar heeeeeeeel even) het baanrecord. En dat laat je dan pontificaal in het clubhuis van die golfclub op een plaquette zetten :roll:

Wat hij ook regelmatig schijnt te doen is de bal die op een paar meter van het hole ligt oppakken en zeggen: "Die had ik met mijn volgende slag wel gemaakt".
Maar de regels zeggen dat in sommige spelvormen JE TEGENSTANDER kan zeggen: "Pak 'm maar op, ik geloof wel je 'm maakt". Dat besluit je NOOIT ZELF.....behalve als je de boel beduvelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:29

Ja precies, dat soort dingen :j Het is ook wel typisch Trump.....

Wat ik trouwens ook wel mooi vond van Michael Cohen. Die heeft gewoon zijn hart op zijn tong liggen, heeft de meest geniale benamingen voor Trump en zijn cronies, met zo'n dik New Yorks accent :))

Maar poosje terug zat hij te vertellen over Junior. Don Trump. Dat dat vroeger toch best een geschikte kerel was. Heel slim, fijne vent. Nu natuurlijk een kloothommel, helaas. Maar wel mooi dat hij dan niet zo haatdragend is om er alleen maar lelijk over te praten. Het schijnt dat junior best okee was eigenlijk. Maar dat hij gekozen heeft om pappie te volgen en ja dan blijft er weinig over van goedheid helaas....

Ik hoop dat Trump opgeborgen wordt. En ben benieuwd hoe het dan verder gaat met de kids.
Die hebben ook 1 en ander uit te leggen. Ik hoop dat uiteindelijk iedereen aan de beurt komt die mee doet of heeft gedaan aan de leugenachtige haatzaaierij en het opjutten van het volk tegen mensen die helemaal geen schuld hebben aan wat hen door de Trumpets aangewreven wordt :(:)

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:37

De grootste kans om Trump opgeborgen te krijgen, ligt in Georgia. Een grand jury gaat zich daar nu over buigen. ( vind 12.000 stemmen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 07:37

Ik vind het nog spannend zat eerlijk gezegd. Het is allemaal super duidelijk wat zijn intenties waren, in alle zaken. Maar die aal is zo glibberig....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 06:39

Als de grand jury besluit om verder te gaan in het rechtsproces, dan kan Trump daar niets meer aan doen, ook al zou hij president worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 06:42

nikkel schreef:
De grootste kans om Trump opgeborgen te krijgen, ligt in Georgia. Een grand jury gaat zich daar nu over buigen. ( vind 12.000 stemmen)

https://nos.nl/artikel/2486680-ook-georgia-klaagt-trump-aan-voor-manipulatie-bij-verkiezingen-2020

De Amerikaanse oud-president Trump heeft nu ook een vierde strafzaak tegen zich lopen. Aanklagers in de Amerikaanse staat Georgia beschuldigen hem ervan dat hij de uitslag van de presidentsverkiezingen van 2020 in de staat op illegale wijze probeerde ongeldig te verklaren. Aanklagers spreken van een criminele samenzwering.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:38

Als de grand jury besluit om door te zetten, dan is het einde verhaal van de politieke ambities van Trump. Er wordt nm gekeken hoe kansrijk een eventuele rechtsgang zou kunnen zijn. Men gaat door, behalve wat protesten van het kamp van Trump, is dit volgens mij het einde voor Trump zijn politieke ambities. Er zullen wel advocaten zijn, die zich er voor lenen om onmogelijke zaken te starten, maar dat is feitelijk niet van belang. Nu alleen nog: hoe gaat de extremisten binnen de republikeinse partij hiermee om.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:57

Die zullen vast protesteren en hoe dan ook hoe dan ook de uitkomst van de aanklacht niet geloven. Ik hoop dat het aantal echte extremisten relatief klein is. Dat nu er keer op keer bewezen wordt dat er wel degelijk moedwillig is geprobeerd de verkiezingsuitslag te manipuleren het aantal mensen die gelooft dat Trump daadwerkelijk heeft gewonnen langzaam afneemt.

Ik haal deze weer eens aan: https://www.pewresearch.org/2021/01/29/ ... residency/, een artikel over de nalatenschap van Trump. Hoe mensen meer gepolariseerd zijn dan ooit, wantrouwen (in media) substantieel is toegenomen, maar ook wat de invloed van de mis- en desinformatie is geweest. Dat effect vlak je niet ineens uit vrees ik.

Ik kan me niet voorstellen dat hij niet schuldig wordt bevonden. Ik hoop dat dat een duidelijk signaal zend - zelfs als president sta je niet (helemaal) boven de wet. In Amerika is er nog een restantje democratie over wat stand houdt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:57

nikkel schreef:
Als de grand jury besluit om door te zetten, dan is het einde verhaal van de politieke ambities van Trump. Er wordt nm gekeken hoe kansrijk een eventuele rechtsgang zou kunnen zijn. Men gaat door, behalve wat protesten van het kamp van Trump, is dit volgens mij het einde voor Trump zijn politieke ambities. Er zullen wel advocaten zijn, die zich er voor lenen om onmogelijke zaken te starten, maar dat is feitelijk niet van belang. Nu alleen nog: hoe gaat de extremisten binnen de republikeinse partij hiermee om.

Tot het Supreme Court zegt dat hij geen president meer mag of kan worden blijft Trump gaan als het Duracel-konijntje.

En als dat 'm niet wordt dan probeert ie het wellicht met een constructie waarbij een willekeurige andere Trump een gooi gaat doen naar het presidentschap met The Donald als 'Special Advisor' of Minister van (vul maar in).

Dit is wat je krijgt als je nooit 'NEE' zegt tegen een kind.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 06:43

Dit hele proces is voer voor advocaten, Trumps advocaten zullen proberen te bewijzen, dat Trump er echt van overtuigd was dat hij gewonnen had. Dan geld nm. de vrijheid van meningsuiting.