Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:32

LadyMadonna schreef:
"Het vliegtuig is doorboord met een groot aantal voorwerpen van buiten het vliegtuig", er wordt nergens over een buk gesproken....

Jawel, die wordt zo ongeveer elke keer aangehaald. Ze beginnen over die doorboringen, die zouden kunnen zijn ontstaan door een raket ban een buk, die op een paar mtr afstand van het vliegtuig ontploft en zo de "deeltjes" het toestel laten vernietigen.

Wat hadden ze dan verwacht? Dat het de aliens of engeltjes waren geweest? ;)

Naar die wapens van Saddam zoeken we nog steeds inderdaad.....

En vanmorgen in de krant: Syrië en Iran de nieuwe "vrienden" van Obama (in de strijd tegen IS). Tis toch ook maar net hoe de wind waait, en wat jou het beste uitkomt.

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:44

Dat is toch eigenlijk niks nieuws :) Een gezamenlijke vijand maakt de beste vrienden :) Iran zoekt trouwens al een aantal jaren een wat openere benadering met de rest van de wereld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:59

Er wordt in het onderzoek niet gesproken over een buk, of een raket, of over een straaljager met zwaar machine geweer....
Alle opties liggen dus nog open op dat vlak

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:02

Annemiek80 schreef:
Ik ben absoluut niet pro-russisch maar probeer wel met de nodige achterdocht naar al het nieuws te kijken omdat het nieuws wat wij via gereguleerde nieuwsbronnen krijgen soms/regelmatig ook flink gekleurd is

Even mezelf quoten vanmorgen
Dit was de aanleiding van de 'discussie'
http://nos.nl/video/696158-mh17-door-russen-uit-de-lucht-geschoten.html
vanaf 1.02 hoor je:
Als de BBC verslaggever Putin daar een vraag over wil stellen wordt hij zo goed als genegeerd, gevolgd door een shot waarbij Putin inderdaad de vraag lijkt te negeren en wegloopt

Nu dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6616273/f4161a8b/nos_journaal_faalt_en_liegt_met_anti_rusland_propaganda.html
Zelfde BBC verslaggever, die dezelde vraag stelt (en dezelfde kleding aanheeft), hier stopt Putin echter wel en beantwoord 2 min. lang de vragen van de verslaggever

Nu zei Putin ook niet veel (was vrij nietszeggend) daar heeft de nos gelijk in, maar wat hun vertonen is dus een vrij duidelijk voorbeeld van manipuleren van beelden en suggestief commentaar eronder.
Een vrij duidelijk voorbeeld van gekleurd nieuws

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:13

Enig idee hoe gekleurd het nieuws in Rusland de afgelopen tijd is gebracht? :+

Dat is in the end het lastige aan dit hele verhaal... denk dat je niemand van objectiviteit kunt beschuldigen. ;) En er intussen heel veel slachtoffers en nabestaanden zijn...

Er zullen harde bewijzen moeten komen, ik hoop dat die ooit nog komen. Je zou toch denken dat je niet anoniem een groot passagiersvliegtuig uit de lucht kunt schieten, maar vooralsnog vertrouw ik helemaal niemand. ;)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:15

het nieuws wordt zeer zeker ook gekleurd in rusland gebracht maar dat wil niet zeggen dat je de westerse nieuwsmedia op hun blauwe ogen moet geloven.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:16

Annemiek80 schreef:
het nieuws wordt zeer zeker ook gekleurd in rusland gebracht maar dat wil niet zeggen dat je de westerse nieuwsmedia op hun blauwe ogen moet geloven.

Dat zeg ik toch? ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:23

Ach, ik weet nog de eerste of tweede persconferentie na de crash waarop Rutte letterlijk zegt: ik heb Merkel gesproken, ik heb ... (Australië, naam kwijt) gesproken, en vanavond spreek ik Poetin.

Vervolgens direct erna verslaggeving van de nos: "Rutte heeft met merckel en ... gesproken en zal vanavond een heftig gesprek met Poetin hebben" (de precieze bewoording weet ik niet meer)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:00

Tja, ik denk dat 'men' al precies weet hoe het zit, maar absoluut geen fouten wil maken in het verslag hiervan.
Satellieten, foto's/filmmateriaal van diverse persbureau's en/of getuigen, noem maar op.

Dat ze in eerste instantie zoveel mogelijk menselijke resten en bezittingen hebben weggehaald om vervolgens het land te verlaten zonder vliegtuigonderdelen, lijkt erg vreemd.
Maar er was al zoveel weggetrokken/gemanipuleerd/gewijzigd aan de crashsite dat een 100% rapport er toch nooit meer kan komen...

Het zal echt nog vele maanden, misschien wel jaren duren voordat alles echt op papier komt te staan.
Slopend voor de nabestaanden.
Maar deze tragedie heeft zo'n grote politieke lading gekregen, dat dit wel het verstandigste is om te doen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:24

MarvanTom schreef:
Tja, ik denk dat 'men' al precies weet hoe het zit, maar absoluut geen fouten wil maken in het verslag hiervan.
Satellieten, foto's/filmmateriaal van diverse persbureau's en/of getuigen, noem maar op.

Dat ze in eerste instantie zoveel mogelijk menselijke resten en bezittingen hebben weggehaald om vervolgens het land te verlaten zonder vliegtuigonderdelen, lijkt erg vreemd.
Maar er was al zoveel weggetrokken/gemanipuleerd/gewijzigd aan de crashsite dat een 100% rapport er toch nooit meer kan komen...

Het zal echt nog vele maanden, misschien wel jaren duren voordat alles echt op papier komt te staan.
Slopend voor de nabestaanden.
Maar deze tragedie heeft zo'n grote politieke lading gekregen, dat dit wel het verstandigste is om te doen.

Met je eerste alinea ben ik het eens. Ik vraag me alleen af of het ligt aan het feit dat "men geen fouten wil maken" of men "de waarheid niet aan de buitenwereld wil vertellen".
Ik ben niet van de complot theorieën of zo hoor. Maar deze ramp is vanaf het begin gehuld in een rookgordijn voor mijn gevoel. Wat is waar, wat is wel/niet bewerkt voor het uitgezonden is. Wat wil de wereld nu?.....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:25

Ga je schamen NOS -:(-

Ik vind het echt belachelijk dat ze zoiets zo verbuigen dat het inderdaad lijkt of Putin wegloopt voor de vraag..

Afbeelding

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:31

in deze is het net wie je wil geloven en het is niet de Amerikaanse kant die altijd eerlijk is...(heel toevallig hadden de Amerikanen net twee militaire missies in Oost-Ukraine)
Verder is BRICS bezig steeds sterker te worden..

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:21

De economie wankelt in de USA en Europa. Andere landen waaronder BRICS worden "sterker".

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:49

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:24

tamary schreef:
Deze analyse over wat er gebeurd is van 25 juli klopt nog het beste met de feiten die we kennen, en zou ook verklaren waarom de inhoud van de zwarte dozen (nog) niet openbaar gemaakt zijn en de gesprekken met de luchtverkeersleiding in Kiev foetsie lijken:
http://www.globalresearch.ca/mh17-verdi ... ag/5393317
Mening Maleisische pers (7 aug.):
http://www.globalresearch.ca/malaysian- ... et/5395134

;(

Jou Nederlandstalige onderschrift past wel een beetje bij dit topic ;)

Ik heb er thuis een rondlopen, die zegt dat de Russen schuld hebben, want die hebben de BUCK geleverd. Wie der op de knop gedrukt heeft maakt niet uit, de Russen hebben dat wapen gegeven dus zijn de aanleiding. Heerlijk, als je zo "simpel" kan denken _/-\o_ :D
Helaas denken wij en de vele andere er iets anders over.

Ik meen me te herinneren dat rond de ramp er gezegd werd dat een land gevraagd had aan MH17 de koerst te wijzigen ivm onweer. Hoorde van de week, dat in de zwarte doos zou hebben gestaan, dat MH17 dat zelf verzocht had aan de verkeersleiders van een land (een land, weet niet meer of het Oekraine was, of een land eerder op de route wat niet voorkomt in de verdenkingen).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 23:26

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 06:53

De ironie zou compleet zijn als de buck door bijv Nederland of Duitsland is geleverd. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:46

Wel in nl gemaakt, maar daar hoor je dan weer niemand over... (Vind ik ook niet relevant, maar voor de "Rusland heeft het gedaan" schreeuwers.
Ik las gister ook van een een Buck én een straaljager.
Waarom gaan ze eigenlijk weet ik veel hoeveel miljoen websites onderzoeken?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:09

Nee precies! Dat zeg ik ook steeds: waar zijn "wij" dan wel niet voor verantwoordelijk?! Hoeveel wapens heeft het westen al niet geleverd.

En bovendien, als ik jou mijn auto schenk. En jij pleegt er een ramkraak mee. Ben ik dan verantwoordelijk omdat ik jou die auto gegeven heb?

Was het maar zo "simpel"......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:33

Olaf koens (@obk) is vandaag weer naar de rampplek geweest die nu vol ligt met kraters van raketten van de gevechten... Veel foto's op zijn Twitter account...
Wat heeft onderzoek daar nog voor zin? De rampplek is allang bezoedelt....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:42

Ik dacht ook dat de MH17 zelf verzocht had om van koers te mogen wijzigen ivm een onweersbui.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:04

Schokkend en raar nieuws: mijn broer moet naar de rampplek (hij is soldaat ja) maar wanneer weten we niet. Hij kan eigenlijk elk moment gebeld worden

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:25

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 12:10

ceasario schreef:

Ik het heb radio stuk niet geluisterd.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat de strekking van het verhaal nu eigenlijk is? Wat is de boodschap?
Ik geloof overigens nooit dat Hebreeuws de 2e taal wordt in de Oekraine, en dat ze er een Joods land van gaan maken. Veel te anti Semitisch, de Oekraïne (rechts extreem).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:04