Caesar schreef:Maar wat ik dan niet snap; juist als ze daaraan werken. Dan moeten ze daar zelf toch een idee bij hebben gehad?
Ik heb eigenlijk nog niets positiefs gehoord uit de bevolking hierover terwijl er toch zoveel mensen op deze partijen hebben gestemd.
Volgens mij is VVD sowieso vrij stil. En BBB achterban zal vooral opgelucht zijn dat er weer sprankje hoop is op verbetering maar ook dat moet de tijd uitwijzen.
Ik hoop oprecht dat het gaat slagen, want waar ben je anders? Weer een nieuwe protest partij?
Heel gek inderdaad, geen verhoging minimumloon, heel weinig voor de minima. Plus heel veel dingen die gewoon echt niet kunnen. Heb nu eindelijk de berichtgeving erover kunnen lezen, maar er zijn nogal wat kritische geluiden. Heel veel "we maken ons hard voor", "we zetten in op" maar weinig realiteitszin. Heel veel dingen kunnen gewoon helemaal niet. Hoop, lef en trots?
@janneke, helemaal eens. Wat een sigaar uit eigen doos is, want nu al loopt men tegen problemen aan door het veranderende klimaat met extreem natte periodes en grote droogte in de zomer. Wordt alleen maar erger.
Ik vind het persoonlijk heel erg jammer dat er zo weinig aandacht is voor zorg en onderwijs. Wij zijn echt een kenniseconomie en ik vrees met grote vrezen wat het gebrek aan visie voor het onderwijs gaat betekenen. Nog los van het verminderen van de buitenlandse studenten en het beknibbelen op wetenschap. Oer- en oerstom. Het bezuinigen op kunst & cultuur vind ik ook een slecht idee. Ik ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor de musea en de podia. Over de (grote!) problemen in de zorg wordt met geen woord gesproken, het verminderen van eigen risico op de zorgverzekering klinkt mooi maar echt, #hoedan, over het personeelstekort in zorg- en onderwijs wordt niet gesproken... Minima komen er ook niet best vanaf... Leuk dat statushouders geen voorrang krijgen op woningen, maar ik kan je al vertellen dat je dan echt niet heel veel sneller een woning krijgt. Ze verdwijnen ook niet van de aardbodem, dus wat gaan we ermee doen?
Echt een luchtkasteelakkoord met goedkope struisvogelpolitek, waar iedere partij zijn iets over z'n stokpaardje in kwijt kon zonder langetermijnvisie of realiteitszin. Hoop, lef en trots? Eerder Lucht, mest en kots.... (en nee, het is geen linkse huiliepraat boehoe we hebben verloren, maar oprechte zorgen over kennis, wetenschap en cultuur, haat, polarisatie, zorg en onderwijs).