Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:42

Zijn ze ook niet gewoon bang dat als hij neer gaat, hij de beerput lostrekt en ze dan zelf in een lastige positie komen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:56

Ongetwijfeld :j

Want zo'n type is het natuurlijk wel, van als ik ga, neem ik iedereen mee }:)
Sowieso zal hij al wel vuiligheid hebben over senatoren, waarmee hij ze bij de ballen heeft.... als je Graham de laatste tijd ook ziet...die lijkt constant op het punt te staan om in huilen uit te barsten omdat hij Trump moet verdedigen terwijl hij het zelf ook een walgelijk mannetje vindt.

Natuurlijk doet het pijn als je met de billen bloot moet. Maar zo doorgaan kan toch ook niet.... ze laten zich wel heel goed kennen in ieder geval, de ware aard van het moeiteloos willen volgen en steunen van een dictator komt wel duidelijk naar boven zo :(:)

Die lastige positie....daar zitten ze al een hele tijd in. In plaats van het niet langer te pikken blijven ze omrollen en pootjes geven. Zo komen ze nooit uit die lastige positie.

Wellicht hopen ze dat het rechtssysteem het probleem voor hun oplost. Dat Trump toch op 1 of andere manier niet langer president kan worden. En zij lekker kunnen schreeuwen dat het allemaal doorgestoken kaart is en de onnozele kiezers achter zich kunnen scharen aan de hand van dit vreselijke "onrecht" en zo zonder Trump toch stemmen binnen kunnen harken....

Maar ook dan kom je nog niet echt van die engerd af natuurlijk, dan geef je hem nog steeds die status en macht die hij tegen je zal blijven gebruiken tot zijn laatste adem. De enige echte oplossing voor ze is losbreken van die man.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:04

Trump is eerder een symptoom van hoe Amerika in elkaar zit dan het daadwerkelijke probleem. Er zijn op heel veel grotere schaal dingen mis met Amerika. Het is een diep verdeeld, ontzettend gepolariseerd land waar een groot gedeelte van de mensen erg arm (en ontevreden) is, weinig kansen hebben en de voorzieningen slecht zijn. De democratie is kapot. Gooi je Trump eruit, is het een kwestie van tijd voor de volgende pannekoek klaarstaat. Om Amerika echt beter te maken voor iedereen moet er zoveel op zo'n ontzettend grote schaal veranderen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:15

Zo is het ook :j

Maar het door de Republikeinse leiders normaliseren, steunen en op een voetstuk plaatsen van zo'n wannabe dictator / maffiabaas die het volk een loer voor ogen draait, maakt alles alleen maar 10x zo erg.

Daarom zeg ik ook: die types er omheen zijn eigenlijk nog erger. Als zij gewoon eerlijk vast hadden gehouden aan wat ze over Trump zeiden toen hij nog niet hun nominee was.... en gewoon eerlijk de waarheid waren blijven vertellen en niet op hem gestemd hadden.... dan was de oliebol een stuk minder groot geweest. En met deze aanpak komt die volgende pannenkoek ook niet verder dan voorrondes.

Die Republikeinse senatoren & co hebben gewoon ontzettend verzaakt en het volk meegesleept en aangezet tot deze cult-vorming. Hopelijk is dat iets waar ze uiteindelijk van leren en hoofdschuddend en met het schaamrood op de kaken aan terug gaan denken.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:35

De Republikeinse leider hebben er zelf ook baat bij om te blijven zitten. Zij gokken op degene die het meeste kans maakt. En ondanks dat het een vrouwonvriendlelijke, racistische narcist en crimineel is is het treurig genoeg hun beste kans. Voor grote bedrijven is Trump ook gunstiger. De lobby en bedragen die geinvesteerd worden is enorm, en wie betaald, bepaald. Integriteit in handelen of het beste voor het volk willen is simpelweg niet relevant om de Amerikaanse politiek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:44

Toch zijn er veel bedrijven die niet (meer) geassocieerd willen worden met Trump en de wanpraktijken daar omheen. Mensen als Adam Kinzinger en Liz Cheney hebben gekozen voor integriteit. Dat heeft hun nu de kop gekost maar is een investering in de toekomst....en voor hun nachtrust en het vermogen om zichzelf in de spiegel aan te kunnen blijven kijken, ook niet geheel onbelangrijk :=

Mitt Romney is gewoon eerlijk over wat hij denkt over Trump en andere naarlingen binnen de partij. En er zijn er meer die nog wel of inmiddels weer een soort van integriteit tonen over de wanpraktijken binnen hun partij.

Ik hoop echt dat de rest afgerekend zal worden op hun gebrek aan integriteit, en op het misleiden van hun kiezers.

Door aan Trump te blijven hangen en hem omhoog te duwen, verliezen ze steeds meer "gematigde" kiezers en houden ze alleen nog de gekkies over. Hun base wordt steeds smaller. Het risico op afvalligen groter. De enige manier om die afvalligen (zowel kiezers als sponsors die de buik vol hebben van Trump) terug te krijgen en de MAGA's te behouden, is imo. door (desnoods met veel lovende woorden) weg te draaien van Trump en een ander poppetje bovenaan te zetten.

Als ze dat niet doen, tja zelf weten, alleen maar beter voor de democraten. Die niet perfect zijn maar wel véél oprechtere intenties hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 07:06

Kloof in VS steeds dieper door nieuwe uitspraken Hooggerechtshof - https://nos.nl/l/2480991

De invloed van Trump blijf lang merkbaar.

Triest hoe een westers land zulke middeleeuwse ideeën heeft

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 07:34

Nouja het is ook wel een aparte situatie in een westers land dat de president het volk zo enorm hard voorliegt over gestolen verkiezingen enzo..... het beste dat je er van kan hopen is dat mensen uiteindelijk beseffen dat ze keihard gecond zijn door Trump...en zijn enablers. En dat ze er iets aan gaan doen om te voorkomen dat meer van dit soort types aan de macht kunnen komen :(:)

Ze zullen er nu echt even doorheen moeten. Ik vind echt dat de Republikeinen in de senaat enzo nog de grootste schuldigen zijn hier. Hun meepraterij geeft Trump zijn leugens geloofwaardigheid voor het volk. Als (bijna) de hele partij gewoon eerlijk was dan was het veel duidelijker voor het volk hoe een kleinzielige stampvoetende kleuter Trump is. En dan zouden ze wellicht nu ook geen (of iig een stuk minder MAGA's ) binnen hun gelederen hebben gehad.

Dat hele zaakje is een stel volksverlakkers en gaat hopelijk uiteindelijk ook mee naar beneden met Trump :j

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 10:30

Echwel schreef:
Kloof in VS steeds dieper door nieuwe uitspraken Hooggerechtshof - https://nos.nl/l/2480991

De invloed van Trump blijf lang merkbaar.

Triest hoe een westers land zulke middeleeuwse ideeën heeft

Dat Hooggerechtshof is eigenlijk een grote aanfluiting. De benoemingen zijn puur politiek en helaas voor het leven. Dat is dus nooit een onafhankelijk instituut, bizar in een 'democratisch'land.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:41

Nou het lijkt er op dat er eindelijk wat situaties ontstaan waarin Trump zich zal moeten verantwoorden voor zijn daden *\o/* Ik duim heel hard dat er camera's aanwezig zullen zijn in de rechtbank(en) en iedereen kan zien hoe diverse handlangers van Trump gedwongen zullen worden om de waarheid te vertellen, in plaats van de spins die ze er aan geven in de (social) media :j

Het is heel goed als het volk ziet dat het Trumps eigen mensen zijn die vertellen wat hij allemaal uitgevroten heeft, en het geen verhaal is van Democraten die iets beweren, maar van Republikeinen die erbij aanwezig waren en bevestigen wat een landverrader het is -O-

Uiteraard zullen veel mensen het niet te zien krijgen (net als bij de Jan 6 hearings) maar het moet voor iedereen makkelijk beschikbaar zijn om het toch op te zoeken als ze op een gegeven moment graag zèlf willen kijken wat zich afspeelt in de rechtszaal +:)+

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:36

Zolang het de democraten zijn die Trump aanklagen, zullen de republikeinen Trump alles vergeven. Ook al zou Trump door en door verrot zijn. Vergeet niet dat Trump nog steeds de verkiezingsnederlaag niet erkent en ook nooit zal erkennen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:39

Het maakt voor de meesten niks uit wat nou waar of bewezen is. Zelfs als Republikeinen Trump aanklagen zullen de diehards heilig in zijn onschuld blijven geloven. Had Fox News ook niet moedwillig onjuist nieuws naar buiten gebracht over de verkiezingen? Wat waar is of rechtvaardig is allang niet meer belangrijk in Amerika…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:00

Ik denk toch dat het niet houdbaar is, de Republikeinen dat ook beseffen, en dat er een breekpunt is waarop de Republikeinen ein-de-lijk de ruggengraat vinden om Trump achter zich te laten. Of de ruggengraat....maar dat het overduidelijk is dat ze moeten kiezen tussen mee verzuipen of een ander toontje gaan zingen en ze simpelweg hun hachje gaan redden en zich van hem af gaan zetten.

Je ziet nu inmiddels ook al dat types als Pence wat meer tegengas gaan geven en zich wat meer af gaan zetten tegen Trump.

En ik denk dat alle beetjes helpen om ogen te openen en op het punt te komen waarop het makkelijker wordt voor zijn schoothondjes om zich van hem los te maken... :j Het MOET gewoon voor iedere Amerikaan en eigenlijk iedereen ter wereld te volgen zijn zodat iedereen het met eigen ogen kan zien, zonder sausje er overheen van welke nieuwszender dan ook. Anders gaan al die Maga creeps gewoon weer verdraaien wat er daar in de rechtszaal precies gebeurd is en maken ze er hun eigen verhaal van om hun leugens vol te kunnen blijven houden. Het zou echt onverantwoord zijn om "het publiek" deze beelden te onthouden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:14

Het gaat om perceptie en niets anders. Waarheidsvinding is absoluut niet interessant in deze. Voor Trump is nm. zijn waarheid en niets anders belangrijk.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:32

En voor zijn aanhangers ook. Wat Trump zegt geloven ze. Alles wat tegen is is fake news of onderdeel van een heksenjacht. Maar liefst 53% van de republikeinen wil dat Trump weer presidentskandidaat wordt en of hij schuldig wordt bevonden of niet zal hier, denk ik, weinig invloed op hebben. Hij is hun beste kans.

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... g-capitool

rtlnieuws schreef:
Trump staat mijlenver voor in de strijd om de Republikeinse nominatie, 53 procent van de republikeinen wil hem zien als uitdager van Joe Biden. De Republikein die het dichtst bij hem in de buurt komt, heeft maar de steun van 18 procent van de rechtse kiezers. Trumps aanhangers vinden het niet erg dat hij vervolgd wordt, want ze vinden net als hij dat justitie niet te vertrouwen is.

Voor de liefhebbers, een stuk wat ik erg interessant vond over Amerika en hoe het is veranderd:
https://www.pewresearch.org/2021/01/29/ ... residency/

Uit dit artikel onder andere:
PEWResearch schreef:
One of the few things that Republicans and Democrats could agree on during Trump’s tenure is that they didn’t share the same set of facts. In a 2019 survey, around three-quarters of Americans (73%) said most Republican and Democratic voters disagreed not just over political plans and policies, but over “basic facts.”

Most Americans said in 2019 that Republican and Democratic voters can't agree on 'basic facts.'
Much of the disconnect between the parties involved the news media, which Trump routinely disparaged as “fake news” and the “enemy of the people.” Republicans, in particular, expressed widespread and growing distrust of the press. In a 2019 survey, Republicans voiced more distrust than trust in 2o of the 30 specific news outlets they were asked about, even as Democrats expressed more trust than distrust in 22 of those same outlets. Republicans overwhelmingly turned to and trusted one outlet included in the study – Fox News – even as Democrats used and expressed trust in a wider range of sources. The study concluded that the two sides placed their trust in “two nearly inverse media environments.”

Helpt misschien een beetje beter begrijpen waarom het toch mogelijk is dat deze pannekoek toch weer presidentskandidaat gaat worden en de mensen hem toch blijven vertrouwen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 15:44

Uiteraard is het mogelijk dat hij toch weer gekozen wordt als frontrunner voor de Republikeinen, die partij is zo verrot.... maar de kans is wel aanzienlijk kleiner dan voor 2016.

Maar naarmate er meer en meer heel onprettige informatie makkelijker te vinden beschikbaar komt voor de mensen, en de indictments vorderen, brokkelt de steun stukje bij beetje af. Dat zie je gelukkig al gebeuren. Alleen veel te langzaam. Hopelijk brengen de indictments en de daarbij behorende steeds meer eieren voor hun geld kiezende Republikeinen dat in een stroomversnelling :j

Al die ruggengraatloze hooggeplaatste Republikeinen weten ook wel dat ze met Trump geen landelijke verkiezingen meer kunnen winnen. En als dat wel zou lukken, dat ze dan ook zichzelf in grote problemen brengen door hem wederom zoveel macht te geven. Ik weet 100% zeker dat ze niks liever willen dan van hem af komen.

Alleen ze willen zijn kiezers niet verliezen dus hopen ze maar dat Trump op magische wijze verdwijnt en anderen dit probleem voor hun oplossen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:19

Zelfs vanuit de gevangenis zou hij in principe president kunnen worden. De grondwet in Amerika zegt daar niets over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:13

Sowieso vraag ik me af of ze vanuit team Biden ( en wellicht ook stiekem achter de schermen de "RINO's") er niet een stokje voor aan het steken zijn om wat zaken aan te passen zodat een Trump of andere wannabe-dictator in de toekomst niet al te rare dingen kan doen.

Zoals jezelf en "vriendjes" een pardon geven, mensen "pakken" uit persoonlijke wraakgevoelens en ander machtsmisbruik waarmee je jezelf kan verrijken en bevoordelen, jezelf boven de wet kan stellen en het presidentschap als een mooie uitweg uit legale problemen gebruiken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 09:59

nikkel schreef:
Zolang het de democraten zijn die Trump aanklagen, zullen de republikeinen Trump alles vergeven. Ook al zou Trump door en door verrot zijn. Vergeet niet dat Trump nog steeds de verkiezingsnederlaag niet erkent en ook nooit zal erkennen.

Republikeinen gaan toch wel Republikeins stemmen, dat maakt op zich niet uit. Wat wel een probleem is, is dat er altijd een deel van de Republikeinen zal zeggen: "Dit is niet mijn president." en daarom niet gaan stemmen, dat is in het nadeel van de Republikeinen. Terwijl je bij de Democraten eerder zal zien dat ze zeggen: "Biden is misschien niet mijn president, maar Trump moet gestopt worden" en dus wel gaan stemmen.

Maar wat nog veel belangrijker is dan het winnen van de Democratische of Republikeinse stemmen, is het winnen van de zwevende stemmen, want die bepalen uiteindelijk wie er in het Witte Huis komt. En daarom maakt het niet zoveel uit hoe populair Trump bij de Republikeinen is. Zolang hij die zwevende kiezers niet kan overtuigen, gaat hij niet winnen. En die zwevende kiezers staan juist wel open voor beschuldigingen tegen Trump. Dus op langere termijn is dit echt een heel groot nadeel voor hem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:12

Precies :j

Ik denk bovendien niet dat Trump nu nog veel mensen zal overtuigen om zich aan hem te binden.
Maar dat er wel genoeg rook optrekt voor aanhangers om wat beter zijn slechte kanten te gaan zien waardoor deze beseffen dat Trump zijn tijd gehad heeft. En die beweging is echt al gaande godzijdank.

Ik ben vooral "bang" welke idioot er voor in de plaats komt.... hopelijk komt er toch iemand met enigszins fatsoen en goede bedoelingen in de plaats als frontrunner voor de Republikeinen.... -O-

Allerlei andere politieke ideeën over hoe problemen opgelost zouden moeten worden, dat is natuurlijk helemaal okee. Maar wel graag iemand die daadwerkelijk het welzijn van het volk (en de wereld) een stukje positiever achter wil laten.... en die ook geen maffia-typjes als Trump een pardon gaat geven ofzo.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:26

Is die beweging echt gaande?
Ik zie dat namelijk meer andersom, dat de zaak die nu speelt Trump een boel gratis reclame geeft voor zijn: ' de wereld is corrupt/ik ben het slachtoffer' spel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:00

Dat is natuurlijk zo, maar ik denk dat het tevens zo is dat mensen zijn constante kinderachtige gejammer daarover ook wel een beetje zat beginnen te worden. Dit gejammer en wraak willen nemen spreekt de MAGA's misschien aan, maar mensen die graag iets gedaan willen krijgen door een nieuwe potentiële president willen liever iets horen over wat een kandidaat hun in de toekomst kan brengen en niet alleen maar dat gejank over 2020 en hoe zielugh hij wel niet is....

Dat je bij het bekijken van de cijfers bij afgelopen verkiezingen kan zien dat Trump een loser is en zijn kandidaten ook, dat trekt ook niet echt kiezers of steun voor een volgende ronde. Als er nog een sprankje realisme is bij mensen dan beseffen ze ook wel dat Trump voor landelijke verkiezingen geen goede kandidaat is.

Ik denk dat er best veel mensen waren in 2016 die hem het voordeel van de twijfel wilden geven.
Maar een ieder die een klein beetje opgelet heeft die heeft wel in de gaten dat je zo'n figuur niet nogmaals moet verkiezen na alles dat er gebeurd is en alle ellende die hij achter zich aansleept.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:11

ruitje schreef:
Is die beweging echt gaande?
Ik zie dat namelijk meer andersom, dat de zaak die nu speelt Trump een boel gratis reclame geeft voor zijn: ' de wereld is corrupt/ik ben het slachtoffer' spel.

Het probleem voor hem is dat het vooral de mensen die toch al op hem stemmen ook de mensen zijn die daar voor vallen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:48

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:49

Of ik dat stel ligt er aan wat je onder "zijn volgers" verstaat....?

De echte extreme MAGA's geloven het volgens mij nog niet eens als Trump zelf voor de camera toegeeft wat een smerige streken hij uitgehaald heeft..... die gaan dan waarschijnlijk nog zeggen dat hij tot die uitspraken gedwongen wordt :=