Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:50

Lol, ik wilde m'n bericht net verwijderen wat niet meer kon omdat phormicola reageerde...
Maar ik denk dat gohya doelt op de verklaring van Duitsland van gisteren?

Citaat:
Kort na de ramp maakt de VS bekend dat de radar een raketlancering heeft gedetecteerd vanuit het gebied van de separatisten op hetzelfde moment dat de verkeerstoren het contact met vlucht MH17 verliest.

Op maandag 8 september meldt de Duitse regering in antwoord op vragen van de Bundestag dat er twee radarsignalen zijn gedetecteerd door AWACs-vliegtuigen van de NAVO, waarvan één bijna zeker afkomstig is van zo'n lanceerinstallatie. Die twee beweringen lijken elkaar dus te ondersteunen.

Van nos.nl

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:51

gohya schreef:
Het waren dus wél de russen die de raket hebben afgevuurd.
Dat dacht ik al vanaf het begin.

Zegt een verslaggever van de BBC ;)

Ik wacht nog even het officiële rapport later vandaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:52

Word op het nieuws in Nederland gezegd.Ze zeggen bewijzen te hebben,o.a. dat gesprek is uitgezocht en het blijkt dat het russen waren in dat gesprek.Lijkt me niet dat ze zomaar zeggen:het waren de russen.
Waarom mocht er niemand in dat gebied komen de dag dat het vliegtuig neer stortte? Waarom waren de russen daar met hijskranen bezig?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:54

Nou ja, dat bn ik dus niet met je eens, want dat wordt nl al vanaf het begin gezegd zonder dat er (harde) bewijzen waren

Ik ben absoluut niet pro-russisch maar probeer wel met de nodige achterdocht naar al het nieuws te kijken omdat het nieuws wat wij via gereguleerde nieuwsbronnen krijgen soms/regelmatig ook flink gekleurd is

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:56

gohya schreef:
Waarom mocht er niemand in dat gebied komen de dag dat het vliegtuig neer stortte? Waarom waren de russen daar met hijskranen bezig?

Omdat West-Oekraïne/Kiev in het gebied wilde komen? De 'tegenstanders' van degenen die op dat moment het gebied in handen hadden en waar ze mee in oorlog waren?
Hijskranen? misschien om lichamen te bergen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:04

Nee ze waren met de hijskranen bezig bij de stukken van het vliegtuig.
Nederland mocht het gebied ook niet in toen van de russen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:09

Nederland mocht vrijdag/zaterdag het gebied al in van de seperatisten maar Kiev kon hun veiligheid niet garanderen (logisch want Kiev is in oorlog met ze) en Nederland werkt(e) alleen samen met Kiev.

Grapjasjes12

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:25

'Het zijn de Russen' is gebaseerd op hoe ze de 'g' uitspreken, naar wat ik op het nieuws heb gezien. Sorry, maar dat vind ik alles behalve sluitend.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:26

Als straks het "officiële rapport" er is. Weet ik nog steeds niet of ik dat wel allemaal moet geloven...
En eigenlijk vind ik het veel belangrijker om te weten WAAROM de dader het gedaan heeft, niet wie de dader is. Ik kan me nog steeds niet voorstellen, dat het neerhalen van dat toestel een bewuste actie was van Moskou of Kiev. Hooguit om de aandacht voor de situatie naar die kant van de wereld te trekken, of een rookgordijn voor iets anders. Maar verder....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:30

Ik houd het op een 'foutje', ze dachten waarschijnlijk dat het een Oekraïnsch vliegtuig was.
Het is zeker niet bewust uit de lucht geschoten,omdat het een Nederlands vliegtuig was.Dit was echt een fout.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:42

Nou ja dat is mijn vermoeden ook. Een "fout" maar geen geplande of bewuste actie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:34

Van "Russen" een foutje, of van Ukraïners bewust om de "Russen" op een hele vuile manier te schande te zetten lijkt me het meest voor de hand liggend.

Ik vertrouw die Ukraïners met dat hele Westerse wespennest (waar wij hun versie van het nieuws van horen :)* ) er aan vast ook echt voor geen meter.

Die schieten al op hun eigen burgers dus zo terughoudend zullen ze dan vast ook niet zijn om een stel buitenlanders uit de lucht te schieten als ze denken dat dat nut heeft voor hun zaak.

Neem daarbij dat de Russen / seperatisten toch al in het verdomhoekje zitten, en direct van allerlei walgelijke zaken beschuldigd werden.... op zich hadden die toch beter weggekomen met een heel schaamtevolle verklaring dat het een foutje was, dan zeggen dat ze niks gedaan hebben en toch de vinger hun kant op gewezen krijgen met alle gevolgen van dien omdat het dan net is alsof ze het expres gedaan hebben, wat nog veel ergere gevolgen heeft.

En daarbij dat men er toch wel achter komt.

Maargoed, je kan je ook voorstellen dat ze zo'n "foutje" liever niet toegeven, al zou ik dat wel heel erg naïef vinden wanneer men zou denken dat dat een betere keuze is, gezien men tegenwoordig overal ogen in de lucht heeft en bijna alles kan achterhalen...

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:48

ja er zit meer achter en zo en zo waarom hebben ze een handtekening gezet voor geheimhouding, denk dat we allemaal beetje voor de gek worden gehouden, en rapport wat er nu is is niks nieuws en ze willen het nu in een jaar tijd allemaal hebben uitgezocht,

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:31

Lijkt me logisch dat je zo'n fout niet toegeeft.Dit hebben ze niet zo gewild,dit is behoorlijk fout gegaan.Ook logisch dat ze wijzen naar Oekraïne,dat zij dit gedaan hebben.Je probeert natuurlijk op allerlei manieren je fout te verbergen,in de hoop dat niemand ooit achter de waarheid komt.
Ze willen eind dit jaar het officiële rapport klaar hebben.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:33

Ik weet niet waarom. Maar mijn gevoel zegt ook dat ik de Oekraïne met zijn extremen niet vertrouw in deze....

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:44

Als het een oeps gevalletje was had iemand het wel toegegeven en waren er verder weinig problemen van gekomen. Voor mij is het ondertussen duidelijk dat er veel meer aan de hand is en hebben we hier nog lang niet het laatste van gehoord.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:59

PowerReiner schreef:
Als het een oeps gevalletje was had iemand het wel toegegeven en waren er verder weinig problemen van gekomen. Voor mij is het ondertussen duidelijk dat er veel meer aan de hand is en hebben we hier nog lang niet het laatste van gehoord.

Dat is wel een beetje naïef gedacht dat ze een oeps gevalletje wel zouden toegeven, en dat het weinig problemen zou geven.
Het oeps gevalletje van de USA heeft 8 jaar geduurd voordat er 'uitsluitsel' (dwz de schuldvraag) kwam, en nog altijd heeft de Amerikaanse Marine de ware toedracht hieromtrent vrijgegeven... ruim 25 jaar na dato

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:07

Er speelt gewoon zoveel wat wij niet weten. Wat dat betreft zijn we ook maar een stelletje "naieve" burgers.

Niet dat ik het allemaal wil weten want dan zou ik geen oog meer dichtdoen denk ik :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:21

fanta2 schreef:
ja er zit meer achter en zo en zo waarom hebben ze een handtekening gezet voor geheimhouding, denk dat we allemaal beetje voor de gek worden gehouden, en rapport wat er nu is is niks nieuws en ze willen het nu in een jaar tijd allemaal hebben uitgezocht,

Bij meerdere functies moet je een handtekening zetten voor geheimhouding. Ik denk dat het er niks mee te maken zal hebben. Alleen wijzen ze lekker naar elkaar toe.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:21

Je zou juist denken dat een 'foutje' niet zo snel zal worden toegegeven dan een bewuste actie. Althans, als ik voor mezelf mag spreken zou ik een 'foutje' met zulke grote gevolgen meer proberen te verdoezelen dan een bewuste actie. Dan heb je nog een 'reden' waarom je dat hebt gedaan. Natuurlijk neemt die reden niet weg dat je zoiets mag doen.. Maar zonder reden een fout maken is mijn inziens erger..

Inderdaad er zit veel meer achter, meer dan je zou willen weten. Net zoals dat IS verhaal als je eens weet hoeveel mensen (en vooral wie) pro IS zijn.. Nee bedankt :n

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:47

Annemiek80 schreef:
PowerReiner schreef:

Dat is wel een beetje naïef gedacht dat ze een oeps gevalletje wel zouden toegeven, en dat het weinig problemen zou geven.
Het oeps gevalletje van de USA heeft 8 jaar geduurd voordat er 'uitsluitsel' (dwz de schuldvraag) kwam, en nog altijd heeft de Amerikaanse Marine de ware toedracht hieromtrent vrijgegeven... ruim 25 jaar na dato

Tuurlijk zal dat een keer voorkomen. En ja natuurlijk zit er dan nog meer achter dan "weinig problemen", dat heb ik misschien wat verkeerd verwoord. Als deze landen het werkelijk zo erg vinden, was er allang iemand geweest die zei: hier, wij hebben het gedaan. Ik snap echt wel dat er meer haken en ogen aan zitten maar dit slaat nergens meer op.
En ja, dat doen mijn nekharen recht overind zetten, er is meer aan de hand.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:09

Ik vind de bewoording die ze in het officiële rapport kiezen een beetje soft. Overigens lijkt het mij ambitieus om dit in een jaar af te ronden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:31

Hoe kan dat dat de tijd verkeerd staat in het rapport? In het rapport staat dat het toestel om 10.31 opgestegen is van AMS...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:27

"Het vliegtuig is doorboord met een groot aantal voorwerpen van buiten het vliegtuig", er wordt nergens over een buk gesproken....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:55

Annemiek80 schreef:
Nou ja, dat bn ik dus niet met je eens, want dat wordt nl al vanaf het begin gezegd zonder dat er (harde) bewijzen waren

Ik ben absoluut niet pro-russisch maar probeer wel met de nodige achterdocht naar al het nieuws te kijken omdat het nieuws wat wij via gereguleerde nieuwsbronnen krijgen soms/regelmatig ook flink gekleurd is

Nou idd... de Amerikanen en de Britten beweerden ook dat Irak massavernietigingswapens had en dat ze daar bewijzen voor hadden. Toen de 2de Golfoorlog uitbrak werd het al heel snel duidelijk dat beiden ons mooi voorgelogen hadden.