Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:05

Benzz schreef:
Eretria schreef:
Hedendaags zijn er nog altijd heel veel mannen die vinden dat een vrouw alleen goed is om te koken, zijn plezier vervullen, kinderen te baren en daarvoor te zorgen, en het huishouden te doen.
Is een andere discussie maar het is wel triest dat velen er nog altijd zo in staan.

Ik denk dat je dit sterk overdrijft. Ook uit de cijfers van het CBS blijkt dit niet.

Tja, want het CBS heeft ieder individu in Nederland geinterviewd? En omdat jij het niet ziet of merkt, meemaakt, is een ander aan het overdrijven?
Vooral in ‘mannen-werkvelden’, en bijvoorbeeld op social media is het zeker heel flink te merken.
Niet alle mannen, maar wel veel mannen. En dat is best jammer.

_San87_

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Ik volg Eretria ook wel, het zijn altijd mijn vrouwelijke collega's geweest die naar huis moesten als hun kind ziek werd. Het zijn in mijn omgeving de vrouwen die de meeste zorgtaken op zich nemen, en meer in het huishouden doen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

Eretria schreef:
Tja, want het CBS heeft ieder individu in Nederland geinterviewd? En omdat jij het niet ziet of merkt, meemaakt, is een ander aan het overdrijven?
Vooral in ‘mannen-werkvelden’, en bijvoorbeeld op social media is het zeker heel flink te merken.

Nee, het CBS hoeft niet iedereen te interviewen om een betrouwbaar beeld te geven. Zo werkt statistiek. Ik baseer me op data, jij op persoonlijke ervaringen, en dat is prima, maar het maakt jouw uitspraak niet ineens representatief. Dat jij in bepaalde werkvelden of online nare dingen ziet, betekent nog steeds niet dat ‘veel mannen’ vinden dat vrouwen er alleen zijn om te koken, baren en plezieren. Dat is simpelweg niet wat onderzoeken laten zien.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

Benzz schreef:
Eretria schreef:

Nee, het CBS hoeft niet iedereen te interviewen om een betrouwbaar beeld te geven. Zo werkt statistiek. Ik baseer me op data, jij op persoonlijke ervaringen, en dat is prima, maar het maakt jouw uitspraak niet ineens representatief. Dat jij in bepaalde werkvelden of online nare dingen ziet, betekent nog steeds niet dat ‘veel mannen’ vinden dat vrouwen er alleen zijn om te koken, baren en plezieren. Dat is simpelweg niet wat onderzoeken laten zien.

Je mist compleet het punt.
Ik denk dat heel veel vrouwen mijn punt kunnen beamen en erachter staan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:08

Er is nog veel te doen voor daadwerkelijke gelijkheid tussen man en vrouw.
De laatste jaren lijkt de kloof zelfs groter te worden.

Veel dingen zijn zijn verweven in ons leven dat we het normaal zijn gaan vinden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:12

Gelijkwaardigheid.

En ja, het heeft nog heel veel werk nodig gelijkwaardigheid te bereiken. Alleen al op gebied van gezondheidszorg, op het gebied van werk en de verwachtingen op sociaal gebied.

Laten we niet doen alsof je als vrouw net zo gelijkwaardig bent als een man, dat is momenteel gewoon pertinent niet waar.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

Excuus, gelijkwaardigheid :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 39 min geleden

er is nog steeds veel seksisme in de wereld. Het komt regelmatig voor dat er hier een vertegenwoordiger het erf op komt en mij vraagt of de baas of directeur er ook is. (die verkoopt hier dus weinig).
Of zelfs onze eigen boekhouder die mij meewarrig aankijkt als ik het over mijn eigen pensioenopbouw wil hebben. Die ziet ook de vrouw als verlengstuk van de Man.

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

Dat er veel ongelijkheid is en seksisme is dat is zeker, maar dat maakt nog niet dat: ‘veel mannen’ vinden dat vrouwen er alleen zijn om te koken, baren en plezieren.

Want dat vind ik echt te kort door de bocht.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

Benzz schreef:
Dat er veel ongelijkheid is en seksisme is dat is zeker, maar dat maakt nog niet dat: ‘veel mannen’ vinden dat vrouwen er alleen zijn om te koken, baren en plezieren.

Want dat vind ik echt te kort door de bocht.

Dat is inderdaad wat gechargeerd :j

De term "veel" is ook nogal breed.
Want wat is veel?