Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:29

De wereld was denk ik beter af wanneer er nooit mensen op het idee waren gekomen dat er een kerel met baard op een wolkje zit de aarde te regeren. Vrijwel elk gewapend conflict vroeger en nu gaat uit naam van dat verzonnen figuur. Mensen moeten natuurlijk helemaal zelf weten of ze gelovig zijn, heel fijn dat ze daar vaak steun in vinden maar al die conflicten en ruzies is voor mij reden geweest om uit te schrijven uit de kerk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:40

...ik bestrijd de zienswijze dat vrijwel alle gewapende conflicten over geloof gingen.

Voorbeeld: Noord Ierland.
Ja, de Ieren zijn katholiek en de Engelsen protestant.

Het ging over landjepik.
En dat de Engelsen 'laten we zeggen: niet lief' waren voor de Ieren die ze bezetten.

(Goh, klinkt naar bepaald gedoe in het Midden Oosten....)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:42

Janneke2 schreef:
...ik bestrijd de zienswijze dat vrijwel alle gewapende conflicten over geloof gingen.

Het ging over landjepik.
En dat de Engelsen 'laten we zeggen: niet lief' waren voor de Ieren die ze bezetten.

Ja tuurlijk bestrijd jij dat al gelovige. Dat doet iedere gelovige. De vraag is hoe helder je kan zien als je ergens middenin zit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:57

De meeste conflicten imo gaan over macht en er wordt altijd een sausje overheen gegooid.
Hetzij een gelovig sausje, hetzij een arisch sausje, het zij een communistisch cq liberaal cq extreem rechts sausjes.
Heel veel sausjes kennen verschillende kleuren maar altijd is het om macht te doen en de andere groep in zijn uiterste vorm te elimineren.
Dat zien we in China, Rusland, Midden Oosten, Europa (Oekraïne is nu de sigaar) etc.
Het is niet enkel een gelovig sausje ook al willen sommige mensen dat graag zo benoemen. Vaak bij de gelovige sausjes gaat het nl ook om de macht.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:13

irmaz schreef:
Raineri schreef:
Veel moslims zijn niet antisemitisch maar zijn al heel sterk erg lang anti Israël. Het hele Midden-Oosten heeft de realiteit al jaren moeten doorstaan van het terreur van de Israëlische staat wat al jaren de doofpot in gaat. Mijn partner zijn familie komt uit Libanon en Israël stuurt al jaren raketten daar naartoe op de kleinste verdenking van Hezbollah.

Het probleem wat Israël met Hamas heeft is zelfgecreëerd. Ze hebben nooit onder stoelen of banken gestoken dat ze hamas hebben gefinancierd.

Het probleem met de uitspraken van oa Mona Keizer is dat een aantal leden van de huidige coalitie probeert om over de rug van de Joodse gemeenschap een stigma tegen de Islam te creeeren. De Joodse gemeenschap in Nederland vraagt hier helemaal niet om voor zover ik weet.
Het gevaren van de manier van werken van Mona is dat er 2 kampen tegenover elkaar komen te staan, mensen met een Islamitisch kleurtje persona non grata worden (als ze dat al niet waren in Nederland) en dat uiteindelijk de Joodse gemeenschap de rekening gepresenteerd krijgt, want het was allemaal voor hun gedaan toch (not).

Nogmaals ons eerste artikel van de grondwet is een artikel dat niet alle landen hebben en al helemaal niet alle landen eerbiedigen in hun land en dat geldt niet alleen voor zgn Islamitische landen. De Holocaust is een heel duidelijk voorbeeld wat er kan gebeuren als je dat eerste artikel met voeten treedt, dus dat in een inburgeringscursus lijkt me prima stof, maar begin niet met zelf eerst het artikel van de grondwet te negeren door net te doen alsof Islamieten Jodenhaat bijna met de paplepel ingegoten krijgen alleen omdat ze oorspronkelijk uit een Islamitisch land komen.
Nog even en we gaan her-opvoedingskampen voor Islamieten voorstellen ...

De uitspraken van Mona Keizer slaan gewoon nergens op. Alsof alle islamieten uit het Midden-Oosten komen. Ik wil er niet eens aandacht aan besteden zo hersenloos vind ik het. Het was een algemene reactie want vaak wordt gewoon vergeten was Israël heeft gedaan. De afkeer tegen Israël (niet joden dus) is niet uit de lucht komen vallen. Daarbij, zionisme is enorm islamofoob.

Er staat momenteel al kampen in Israël met Palestijnen. Spreken over het verleden en de holocaust is relevant. Maar nogal ironisch en pijnlijk in zekere zin omdat het weer gebeurd en deze mensen hebben nú onze hulp nodig!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 14:21

pien_2010 schreef:
Citaat:
moet je mening over een politicus niet alleen vormen via die afschuwelijke NPO, maar natuurlijk vooral zelf onderzoek doen. X is daar o.a. prima geschikt voor.

Electra waarom is de NPO afschuwelijk.
Wij kijken altijd de NOS journaals, Nieuwsuur en de cabaret uitzendingen. Ik kijk het graag en mijn man ook.
Dus jouw uitspraak verrast mij zeer.

Dat was sarcastisch bedoeld Pien.

Rechtse politici en aanhangers hebben het altijd over die linkse NPO en wappies kijken geen MSM en doen hun eigen onderzoek.
Je weet wel, naar chemtrails, 5G, Klaus en baby's etende politici, enz.

Ik kijk altijd nieuws of docu's op NPO, maar volg ook een aantal politici op X, LI of ander SM.
Je moet je informatie krijgen via verschillende media, vind ik.

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:22

Nu kwam ik dat stukje van Mona Keijzer tegen waar jullie het over hadden.
Voor wie het nog niet gezien hebben.

https://youtu.be/H1emf9-0N0I?si=noeOBPwoJUQiE55P

Ik ben het met jullie eens dat dit veel en veel te ver gaat. Zeker dat dit nu door een kabinetspartij wordt gezegd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:43

Ik vond eigenlijk veel interessanter dat blijkt dat dit soort extra inburgerings dingen averechts werkt, zoals ook mensen bewust het Holocaust Museum te laten bezoeken als tegengif om antisemitisme te stoppen.
Mona Keijzer had wel een punt als het gaat om het niveau van het Nederlands. Dat gaat hier in Frankrijk professioneler en wordt gewoon getoetst op B2 niveau en misschien zelfs C1.

Dus dat mensen dan amper Frans spreken dat komt niet voor

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:09

En dan bezuinigen ze flink op scholing en onderwijs, straks hebben we mensen die naar het hoger onderwijs gaan en zonder spellingscontrole geen fatsoenlijke paper kunnen schrijven. Lezen rekenen en taal zou topprioriteit moeten zijn, dat is al abominabel slecht.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 17:23

Loretta schreef:

Ik ben het met jullie eens dat dit veel en veel te ver gaat. Zeker dat dit nu door een kabinetspartij wordt gezegd.

Ik vind eigenlijk vooral dat er haar van alles in de mond gelegd word wat ze feitelijk niet zegt waardoor het helemaal niet meer gaat over het onderwerp waar het over gaat :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:42

ruitje schreef:
Loretta schreef:

Ik vind eigenlijk vooral dat er haar van alles in de mond gelegd word wat ze feitelijk niet zegt waardoor het helemaal niet meer gaat over het onderwerp waar het over gaat :+

Dat…

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:08

Janneke2 schreef:

Het ging over landjepik.

(Goh, klinkt naar bepaald gedoe in het Midden Oosten....)

Als dit je (enige) voorbeeld is, komt je bestrijden van.......enz. niet erg geloofwaardig over. Veel conflicten zijn een mix van geloof en landjepik en soms alleen geloof of landjepik.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:09

BigOne schreef:
En dan bezuinigen ze flink op scholing en onderwijs, straks hebben we mensen die naar het hoger onderwijs gaan en zonder spellingscontrole geen fatsoenlijke paper kunnen schrijven. Lezen rekenen en taal zou topprioriteit moeten zijn, dat is al abominabel slecht.

Ik vind dat echt een heel groot probleem.
Goed lezen is belangrijk. Ik heb eens gelezen dat het niveau van begrijpend lezen van veel Amerikanen niet verder gaat dan groep 5....... zorgelijk vind ik dat soort zaken.

Over waar oorlogen over gaan: ook vaak spullen toch, zoals olie, goud, diamanten......

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:12

En dan gaan boeken ook nog eens duurder worden, BTW op boeken gaat omhoog :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:16

Avalanche schreef:
BigOne schreef:

Ik vind dat echt een heel groot probleem.
Goed lezen is belangrijk. Ik heb eens gelezen dat het niveau van begrijpend lezen van veel Amerikanen niet verder gaat dan groep 5....... zorgelijk vind ik dat soort zaken.

Over waar oorlogen over gaan: ook vaak spullen toch, zoals olie, goud, diamanten......

Houd het volk dom !

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:17

prompter schreef:
En dan gaan boeken ook nog eens duurder worden, BTW op boeken gaat omhoog :roll:

Dagje naar de Efteling niet :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:18

Benzz schreef:
prompter schreef:

Dagje naar de Efteling niet :+

dat is sowieso al onbetaalbaar voor gewone mensen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:24

BigOne schreef:

Maar dat is nu ook al zo hoor. Ik heb regelmatig scripties en theses gecorrigeerd (op verzoek uiteraard) en ik heb me verwonderd.

Tegenwoordig kijk ik rapportages na, geschreven door hoogopgeleide collega's en ik verwonder me nog steeds.

Schijnt dat ook veel PABO-studenten niet aan de minimale vereisten op het gebied van taal en rekenen voldoen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:31

juval schreef:

Ik heb het even opgezocht want wist het werkelijk niet. Maar 51 euro voor een ticket, holy moses!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:37

Sinds wanneer is het zo duur? Ik ben voor het laatst in 2020 geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:26

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:33

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:38

Benzz schreef:
juval schreef:

Ik heb het even opgezocht want wist het werkelijk niet. Maar 51 euro voor een ticket, holy moses!

Eh, trein plus ticket vanuit Drenthe is zoiets als 68 euro.
... een gewoon retour Den Bosch is plm 33 euro.
Ik heb op een ouderwetse Lagere School gezeten: toegang 35 euro.
Nog steeds niet goedkoop, maar toch geen 51 pp.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:45

Gezien jouw leeftijd denk ik dat het 35 gulden was Janneke :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 19:58

prompter schreef:
Gezien jouw leeftijd denk ik dat het 35 gulden was Janneke :)

_/-\o_

...als dat nou eens waar zou zijn!!!

(Toen hadden we nog geen ns app, in het gulden tijdperk.)