Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:...ik bestrijd de zienswijze dat vrijwel alle gewapende conflicten over geloof gingen.
Voorbeeld: Noord Ierland.
Ja, de Ieren zijn katholiek en de Engelsen protestant.
Het ging over landjepik.
En dat de Engelsen 'laten we zeggen: niet lief' waren voor de Ieren die ze bezetten.
irmaz schreef:Raineri schreef:Veel moslims zijn niet antisemitisch maar zijn al heel sterk erg lang anti Israël. Het hele Midden-Oosten heeft de realiteit al jaren moeten doorstaan van het terreur van de Israëlische staat wat al jaren de doofpot in gaat. Mijn partner zijn familie komt uit Libanon en Israël stuurt al jaren raketten daar naartoe op de kleinste verdenking van Hezbollah.
Het probleem wat Israël met Hamas heeft is zelfgecreëerd. Ze hebben nooit onder stoelen of banken gestoken dat ze hamas hebben gefinancierd.
Het probleem met de uitspraken van oa Mona Keizer is dat een aantal leden van de huidige coalitie probeert om over de rug van de Joodse gemeenschap een stigma tegen de Islam te creeeren. De Joodse gemeenschap in Nederland vraagt hier helemaal niet om voor zover ik weet.
Het gevaren van de manier van werken van Mona is dat er 2 kampen tegenover elkaar komen te staan, mensen met een Islamitisch kleurtje persona non grata worden (als ze dat al niet waren in Nederland) en dat uiteindelijk de Joodse gemeenschap de rekening gepresenteerd krijgt, want het was allemaal voor hun gedaan toch (not).
Nogmaals ons eerste artikel van de grondwet is een artikel dat niet alle landen hebben en al helemaal niet alle landen eerbiedigen in hun land en dat geldt niet alleen voor zgn Islamitische landen. De Holocaust is een heel duidelijk voorbeeld wat er kan gebeuren als je dat eerste artikel met voeten treedt, dus dat in een inburgeringscursus lijkt me prima stof, maar begin niet met zelf eerst het artikel van de grondwet te negeren door net te doen alsof Islamieten Jodenhaat bijna met de paplepel ingegoten krijgen alleen omdat ze oorspronkelijk uit een Islamitisch land komen.
Nog even en we gaan her-opvoedingskampen voor Islamieten voorstellen ...
pien_2010 schreef:Citaat:moet je mening over een politicus niet alleen vormen via die afschuwelijke NPO, maar natuurlijk vooral zelf onderzoek doen. X is daar o.a. prima geschikt voor.
Electra waarom is de NPO afschuwelijk.
Wij kijken altijd de NOS journaals, Nieuwsuur en de cabaret uitzendingen. Ik kijk het graag en mijn man ook.
Dus jouw uitspraak verrast mij zeer.
Loretta schreef:Nu kwam ik dat stukje van Mona Keijzer tegen waar jullie het over hadden.
Voor wie het nog niet gezien hebben.
https://youtu.be/H1emf9-0N0I?si=noeOBPwoJUQiE55P
Ik ben het met jullie eens dat dit veel en veel te ver gaat. Zeker dat dit nu door een kabinetspartij wordt gezegd.
ruitje schreef:Loretta schreef:Nu kwam ik dat stukje van Mona Keijzer tegen waar jullie het over hadden.
Voor wie het nog niet gezien hebben.
https://youtu.be/H1emf9-0N0I?si=noeOBPwoJUQiE55P
Ik ben het met jullie eens dat dit veel en veel te ver gaat. Zeker dat dit nu door een kabinetspartij wordt gezegd.
Ik vind eigenlijk vooral dat er haar van alles in de mond gelegd word wat ze feitelijk niet zegt waardoor het helemaal niet meer gaat over het onderwerp waar het over gaat
Janneke2 schreef:...ik bestrijd de zienswijze dat vrijwel alle gewapende conflicten over geloof gingen.
Voorbeeld: Noord Ierland.
Ja, de Ieren zijn katholiek en de Engelsen protestant.
Het ging over landjepik.
En dat de Engelsen 'laten we zeggen: niet lief' waren voor de Ieren die ze bezetten.
(Goh, klinkt naar bepaald gedoe in het Midden Oosten....)
BigOne schreef:En dan bezuinigen ze flink op scholing en onderwijs, straks hebben we mensen die naar het hoger onderwijs gaan en zonder spellingscontrole geen fatsoenlijke paper kunnen schrijven. Lezen rekenen en taal zou topprioriteit moeten zijn, dat is al abominabel slecht.
Avalanche schreef:BigOne schreef:En dan bezuinigen ze flink op scholing en onderwijs, straks hebben we mensen die naar het hoger onderwijs gaan en zonder spellingscontrole geen fatsoenlijke paper kunnen schrijven. Lezen rekenen en taal zou topprioriteit moeten zijn, dat is al abominabel slecht.
Ik vind dat echt een heel groot probleem.
Goed lezen is belangrijk. Ik heb eens gelezen dat het niveau van begrijpend lezen van veel Amerikanen niet verder gaat dan groep 5....... zorgelijk vind ik dat soort zaken.
Over waar oorlogen over gaan: ook vaak spullen toch, zoals olie, goud, diamanten......
BigOne schreef:En dan bezuinigen ze flink op scholing en onderwijs, straks hebben we mensen die naar het hoger onderwijs gaan en zonder spellingscontrole geen fatsoenlijke paper kunnen schrijven. Lezen rekenen en taal zou topprioriteit moeten zijn, dat is al abominabel slecht.
Benzz schreef:juval schreef:dat is sowieso al onbetaalbaar voor gewone mensen.
Ik heb het even opgezocht want wist het werkelijk niet. Maar 51 euro voor een ticket, holy moses!