Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
journee schreef:De overheid stimuleert ook dat mensen steeds meer werken. Dan moet je ook niet gek kijken als mensen nog maar weinig tijd in de keuken door brengen en kiezen voor gemak.
fransje23 schreef:journee schreef:De overheid stimuleert ook dat mensen steeds meer werken. Dan moet je ook niet gek kijken als mensen nog maar weinig tijd in de keuken door brengen en kiezen voor gemak.
Er zijn tegenwoordig ontzettend veel mensen die minder dan 40 uur werken. Vroeger werkten mensen echt meer uren en met minder vrije dagen en moest er gekookte worden want er was geen alternatief.
Het is simpelweg een kwestie van waar je de tijd aan wilt besteden.
Koken of een hobby.

journee schreef:Vers koken kost echt wel (veel) meer tijd dan kant en klaar. Zeker als je voor een gezin moet koken. Het is niet alleen aardappelen schillen, maar ook groente wassen en snijden, zelf hamburgers en gehaktballen kruiden, zelf brood en koekjes maken, enz.
fransje23 schreef:journee schreef:De overheid stimuleert ook dat mensen steeds meer werken. Dan moet je ook niet gek kijken als mensen nog maar weinig tijd in de keuken door brengen en kiezen voor gemak.
Er zijn tegenwoordig ontzettend veel mensen die minder dan 40 uur werken. Vroeger werkten mensen echt meer uren en met minder vrije dagen en moest er gekookte worden want er was geen alternatief.
Het is simpelweg een kwestie van waar je de tijd aan wilt besteden.
Koken of een hobby.
fransje23 schreef:Eindelijk een plan voor meer toezicht bij slachthuizen en veeverzamelcentra die de regels overtreden!
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5591199/dierenwelzijn-staatssecretaris-erkens-maximum-temperatuur
fransje23 schreef:Eindelijk een plan voor meer toezicht bij slachthuizen en veeverzamelcentra die de regels overtreden!
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5591199/dierenwelzijn-staatssecretaris-erkens-maximum-temperatuur
Cer schreef:ja ik lees in een ander topic dat vrouwen voorheen alleen maar goed waren voor zorgen en koken, en nu lees ik dat ze ook veel werkten en dat koken er gewoon bijdeden... wat is t nou
IMANDRA schreef:Maar even advocaat van de duivel hoor: ligt het aan de bewerkte producen of ligt het aan het voedingspatroon? Zo'n bewerkt product is op zichzelf niet zo'n issue, als het in een verder gebalanceerd voedingspatroon zou worden gebruikt. Lang niet iedereen heeft de tijd, kennis of zin om altijd alles vers te koken.
Ik denk dat het veel meer zit in een gebrek aan beweging (in de auto naar je kantoorbaan, dan in de auto terug, en verder amper nog lopen of sporten), verkeerde gewoonten (te vaak ongezond eten (aka fastfood, vette hap), te veel / te grote porties eten) dan per se het bewerkte voedsel? Je kan prima slank en gezond blijven ook al eet je uit potjes en pakjes, mits je voedingspatroon gewoon "goed" is en je genoeg beweegt. Het zal niet helpen maar ik vraag me ten zeerste af of het de kern van het probleem is.
Want wat is 'ongezond'? Hoe definieer je het?
fokfanaat schreef:en dingen als huishouden waren ook veel meer werk vroeger, als je zelf je groente moet verbouwen, de was op de hand moet doen, geen afwasmachine hebt
Cer schreef:ja ik lees in een ander topic dat vrouwen voorheen alleen maar goed waren voor zorgen en koken, en nu lees ik dat ze ook veel werkten en dat koken er gewoon bijdeden... wat is t nou
Eretria schreef:Hedendaags zijn er nog altijd heel veel mannen die vinden dat een vrouw alleen goed is om te koken, zijn plezier vervullen, kinderen te baren en daarvoor te zorgen, en het huishouden te doen.
Is een andere discussie maar het is wel triest dat velen er nog altijd zo in staan.