Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Moldavie is een makkelijk doelwit, het zit al bomvol met russische soldaten en is straatarm.
Die nieuwe wet tegen het tonen van de „Z“ maakt hen waarschijnlijk nu ook „nazi‘s“ naar Russische definitie.
Sizzle schreef:Ondertussen zit Moldavie ook op hete kolen.
De bedreigingen in die richting zijn ook niet iets om luchtig weg te zwaaien.
Cowboy55 schreef:Ik weet niet of het fantastisch is wat ik roep. Immers, als de Russen de Donbas niet innemen dan is de kans redelijk dat Oekraïne de Donbas terug pakt en daarna zich richt op Loehansk en Donesk. Zuid Oekraïne is het volgende doel gok ik dan. En ALS (als) we daarna gaan vechten om de Krim en Transistrie dan wordt het pas echt link qua domme acties van Vlad. De nederlaag voor de Russen dreigt dan compleet te worden.
irmaz schreef:Sizzle schreef:Ondertussen zit Moldavie ook op hete kolen.
De bedreigingen in die richting zijn ook niet iets om luchtig weg te zwaaien.
Ja begrijpelijk, daar zijn nu concrete bedreigingen voor gedaan door de Russen. Alleen moeten die nog eerst in Odessa zien te komen. Dat betekend dat ze eerst Mikolaiv moeten zien te veroveren en dat schiet niet erg op. Odessa wordt nu vanuit zee met raketten bestookt maar een landing van mariniers zit er geloof ik niet meer in nu de Moskva is gezonken.
Kharkiv is wel bezet door de Russen en daar zijn vanmiddag geloof ik 4 Russische generaals de lucht in gegaan. Die hadden een overleg daar.
Overigens wordt er ook nog steeds gevochten in Mariupol dus ook daar worden Russische eenheden nog bezig gehouden.
bigone schreef:Niet vergeten dat ze nogal wat generaals hebben in Rusland maar inderdaad , weer 2 dood en eentje in kritieke toestand. 1 per week, goede score voor Oekraïne.
irmaz schreef:Ondertussen is Putin in Moskou aan het oefenen voor de parade van 9 mei (Rusland viert dan de overwinning op Nazi-Duitsland in 1945): https://www.thetimes.co.uk/article/it-s ... -fcpqvkj72
Cowboy55 schreef:irmaz schreef:Ondertussen is Putin in Moskou aan het oefenen voor de parade van 9 mei (Rusland viert dan de overwinning op Nazi-Duitsland in 1945): https://www.thetimes.co.uk/article/it-s ... -fcpqvkj72
Ik ben niet verbaasd als zich tijdens die Grote Parade ineens een grote BOEM voordoet…..
irmaz schreef:Ondertussen is Putin in Moskou aan het oefenen voor de parade van 9 mei (Rusland viert dan de overwinning op Nazi-Duitsland in 1945): https://www.thetimes.co.uk/article/it-s ... -fcpqvkj72
hagelslag schreef:irmaz schreef:Ondertussen is Putin in Moskou aan het oefenen voor de parade van 9 mei (Rusland viert dan de overwinning op Nazi-Duitsland in 1945): https://www.thetimes.co.uk/article/it-s ... -fcpqvkj72
Ik kon helaas niet het hele artikel lezen ivm geen abonnement.
Maar oh mijn god heeft de beste man waanideeën
Citaat:⚡️Nieuwsoverzicht voor de nacht:
▪️De Bulgaarse consul werd ontvoerd in Melitopol. De burgemeester van Melitopol Ivan Fedorov verklaarde het tijdens de uitzending van de nationale marathon.
▪️Om ongeveer 22:00 uur in de regio van Odessa werden twee Russische kruisraketten neergeschoten, die werden afgevuurd vanuit de Zwarte Zee en in de richting van de "zuidelijke" haven gingen - meldde het luchtcommando "Zuid".
▪Op 23 april werden 17 luchtdoelen van de Russische indringers getroffen. Militair transport, jachtvliegtuig, bommenwerper, aanvalsvliegtuig van de luchtmacht van Oekraïne blijft taken uitvoeren in het luchtruim van Oekraïne, biedt ondersteuning en dekking voor grondtroepen, brengt brandschade toe aan de posities van de Russische strijdkrachten.
▪️Het personeel van de speciale waarnemingsmissie van de OVSE naar Oekraïne werd door het Russische leger gevangengenomen in Oost-Oekraïne. Er wordt gewerkt aan het vrijgeven ervan.
Citaat:Generale Staf van de strijdkrachten van Oekraïne: 12 aanvallen van Russische indringers werden afgeslagen in de regio's Donetsk en Luhansk, 4 tanks, 15 gepantserde eenheden en 4 eenheden motorvoertuigen, 5 artilleriesystemen werden vernietigd
▪️In de richting van Siverskiy vergroot de vijand de technische en vestinguitrusting van posities in de regio Bryansk op een afstand van maximaal 3 km van de staatsgrens van Oekraïne.
▪TBMS (tactisch ballistisch raketsysteem) "Iskander-M"-draagraketten worden ingezet in de richting van Slobozhanskiy, op 60 km van de staatsgrens van Oekraïne. De vijand blijft Kharkiv gedeeltelijk blokkeren en vuurt op de eenheden van onze troepen en kritieke infrastructuur. Om de beweging van de eenheden van de strijdkrachten in de buurt van het dorp Korotychi te bemoeilijken, voerde de vijand mijnbouw op afstand uit.
▪️Indringers schieten op de posities van onze troepen in de nederzettingen Kurul'ka en Nova Dmytrivka, voeren luchtverkenningen uit van de posities van de eenheden van de strijdkrachten van Oekraïne met de UAV "Orlan-10" in de nederzettingen van Barvinkove, Kurulka en Husarivka.
▪️De vijand intensiveerde offensieve acties en aanvalsoperaties in de richtingen Siverodonetsk, Kurachiv en Popasna. Er zijn gevechten in de buurt van Zarichne, Rubizhne en Popasna. In de richting van Siverodonetsk bouwde de vijand een tijdelijke pontonbrug over de Krasna-rivier. Het verhoogt het luchtverdedigingssysteem in de richting van Avdiivka.
▪️In de richting van Mariupol bleef de vijand vuren en blokkeerden onze eenheden in het Azovstal-gebied van Mariupol. Veroorzaakt luchtaanvallen, inclusief langeafstandsvliegtuigen. Met behulp van de spoorverbinding probeert de vijand logistieke ondersteuning voor de troepen te bewerkstelligen.
▪️In de richting Zuid-Buh blijft de vijand posities innemen, probeert in sommige gebieden de tactische situatie te verbeteren, oefent hij vuur uit op de posities van de eenheden van onze troepen en de civiele infrastructuur van Oekraïense nederzettingen.
irmaz schreef:Ondertussen hebben zowel Servië als Hongarije vandaag Russisch bezoek gehad, wil Oostenrijk Ukraïne niet als EU lid, houdt Zwitserland de tanks tegen die Duitsland (na veel gedoe) eindelijk naar Ukraïne wil sturen, speelt Turkije Rusje in Noord-Oost Syrië en heeft IS verkondigd dat ze weer ten strijde trekken
Maar gelukkig is de meerderheid van de Fransen (die de moeite heeft genomen te gaan stemmen) voor Macron gegaan