Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:13

Nouja vorige keer won hij het ook niet van Biden. En er zullen best wel wat mensen weggelopen zijn bij Trump met al die rare fratsen en rechtszaken van hem. Bovendien is Trump van 1946 en Biden van 1942, allebei ouwe knarren :=

Biden was vorige keer ook al oud. En hij doet het best goed. Ik kan me wel voorstellen dat hij het werk graag af wil maken :j

Het zou fijn zijn als beide partijen een beetje "normale" kandidaten zouden hebben. Niet zo oud of zo vals als Trump.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:20

Zittende president heeft voordeel, maar er is op de achtergrond ook veel gaande aan gerommel met verkiezingsuitslagen bevestigen. Als de republikeinen dat er door krijgen maakt hoeveel stemmen niks meer uit. Dat blokkeren kan enkel met genoeg tegengas. VS zit als democratie vreemd in elkaar en dat maakt een "legale" staatsgreep via de wet mogelijk. Herschrijving van de grondwet.
https://www.youtube.com/watch?v=ov-TJh9sbZI

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:28

Het probleem met Trump is dat hij binnen de Republikeinse partij nog wel een meerderheid aan stemmen kan halen. Zeker als er meerdere tegenkandidaten zijn, die allemaal een deel van de tegenstemmen binnenhalen. Maar hij krijgt maar een minderheid van de zwevende stemmen en daarmee gaat hij zelfs van Biden niet winnen. Voor Biden is het dus alleen maar gunstig als hij Trump tegenover zich krijgt. Voor Biden wordt het pas moeilijk als een andere Republikeinse kandidaat als DeSantis tegenover hem staat. Ik ben bang dat zijn leeftijd dan tegen hem gaat werken en hem teveel stemmen gaat kosten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:29

DeSantis is ook echt wel totaal ongeschikt voor het presidentschap hoor, die spreekt de mensen ook niet echt aan heb ik de indruk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:37

Wat ik niet zo begrijp, zo'n onwijs groot land, en de twee beste opties zijn 80+?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:35

Ik ben een meelezer, maar ik heb stiekem de hoop dat Marianne Williamson het verschil kan maken.

Ze is erg actief en heel veel bereik op social media (met name op TikTok) waar de grootste groep zit die met hun stem het verschil kan maken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:50

pmarena schreef:
DeSantis is ook echt wel totaal ongeschikt voor het presidentschap hoor, die spreekt de mensen ook niet echt aan heb ik de indruk.

In Florida denken ze daar toch anders over, daar spreekt hij de mensen wel aan. DeSantis heeft een vergelijkbare agenda als Trump, maar is minder gek en daardoor geloofwaardiger voor de zwevende kiezer. Dus eigenlijk veel gevaarlijker. Er zijn alleen wat signalen dat hij te vroeg gepiekt heeft en het momentum niet echt meer mee heeft. Maar dat kan je pas echt zien als hij zich ook kandidaat stelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:58

Ik zie de laatste tijd toch ook veel Floridianen die vinden dat hij er daar een puinhoop van maakt (met Disney enzo), en te weinig bezig is met de belangen van Florida, dat alleen maar gebruikt om hogerop te komen. En daar hebben ze gelijk in natuurlijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:02

Ailill schreef:
Wat ik niet zo begrijp, zo'n onwijs groot land, en de twee beste opties zijn 80+?

De wereld wordt geregeerd door oude mannen. Xi is ook bijna 70, Putin is 70.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:06

In het geval van Xi, Putin en Trump gaat het natuurlijk wel om macht door angst te zaaien, (wannabe-) dictators. Biden is voor het huidige zeer verdeelde (dankzij Trump en Fox enzo lekker op scherp gezet _-:( ) Amerika wel een hele geschikte keuze omdat die natuurlijk al sinds mensenheugenis daar in de regering zit en heel veel contacten heeft.

Achter de schermen krijgt Biden best nog wel veel gedaan van de Republikeinen die een hele grote MAGA-mond hebben in de media, maar zeker de kopstukken die al heel lang concullega's zijn van Biden, vinden het an sich wel een geschikte vent en ze kunnen met elkaar praten. Er is goodwill. Bij een relatieve nieuwkomer ligt die jarenlange samenwerking er niet en zal men minder makkelijk een hand toesteken waarschijnlijk.

Ik denk dat niemand dolgelukkig is met Biden zijn leeftijd (inclusief hij zelf) maar de man heeft wel heel veel te bieden dankzij zijn achtergrond. Ik snap dus wel dat ze in de huidige roerige tijden toch voor hem kiezen in de hoop dan wel wat gedaan te krijgen. En tot nu toe gaat dat best aardig :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:26

pmarena schreef:
Ik zie de laatste tijd toch ook veel Floridianen die vinden dat hij er daar een puinhoop van maakt (met Disney enzo), en te weinig bezig is met de belangen van Florida, dat alleen maar gebruikt om hogerop te komen. En daar hebben ze gelijk in natuurlijk.

Maar dat geluid komt tot nu toe vooral van mensen die toch al niet op hem stemmen. Maar je hebt gelijk over Disney, het is nooit verstandig als politicus in de VS om het bedrijfsleven tegen je in het harnas te jagen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:36

Precies :j

Hij heeft geluk dat Disney niet zomaar hun hele zooitje kunnen oppakken en meenemen, maar zijn pesterijen richting Disney (en hoe ze hem te slim af zijn _O- ) doen hem geen goed. Het is gewoon zo'n vervelend apenrots typje dat zichzelf wil laten gelden. Maar tegelijkertijd heeft hij daar de capaciteit niet voor.

Wat dat betreft is dat het enige waar Trump goed voor is geweest. Dat mensen nu hebben kunnen zien dat niet geschikt lijken, ook niet geschikt zijn is. Dat dingen niet ten goede veranderen als je op zo'n populist stemt. Dat je voor de gek wordt gehouden waar je zelf bij staat. Dat ze geen problemen hebben om je recht in je gezicht voor te liegen als ze daar zelf maar beter van worden. Die bluf van Trump, hopelijk hebben weer heel wat mensen geleerd om daar doorheen te kijken.

Zowel bij Trump als bij soortgelijke types. Als je Trump eenmaal door hebt, herken je diezelfde nare trekjes in andere types. Voor de bewustwording is hij wel goed geweest +:)+

Als de republikeinen nu nog even een ruggengraat kweken om hem er uit te werken....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:42

https://nos.nl/artikel/2474150-acht-dod ... dgeschoten

Dit jaar zijn er in de VS al 198 massa-schietpartijen geweest, blijkt uit een overzicht van de organisatie Gun Violence Archive. Dat is het hoogste aantal sinds 2016. Een 'massa-schietpartij' is in hun definitie een schietpartij waarbij zeker vier mensen het slachtoffer worden, de dader niet meegerekend.

Wat denken jullie, misschien nog wat meer wapens doen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:18

Zeker, lekker de docenten AK-47's geven :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:33

IMANDRA schreef:
Zeker, lekker de docenten AK-47's geven :j

Dit was geen school.
Wat was dat gezegde ook al weer uit de paardensport?
Niet : 35.000 dollar horse
Wel : 1.000 dollar horse, 34.000 lessons.
Lijkt mij dat op wapens hetzelfde van toepassing is.

Groot stuk ellende is psychische toestand van veel amerikanen en te moeilijk om tijdelijk wapens ergens anders achter slot en grendel te geven/nemen. Nog afgezien van wie al kan kopen of niet. Nu is bv tijdelijk wapens bij sherrif of vriend stallen ivm scheiding/ontslag/oid niet simpel. Dus wie eenmaal wapens heeft zal die hoe dan ook thuis willen houden. Verantwoordelijk omgaan met moet makkelijker worden, naast beter toezicht op wie koopt wat en waarom. Buitengebied en daarmee roofdieren vraagt nog wel eens om wapens onder handbereik. Blanco verboden zijn geen optie, blanco toestemming evenmin. Training verplichten lijkt mij nog het interessantst eigenlijk, maar wie moet dat gaan doen en controleren?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:37

Ik moet ook niets posten zonder de link te lezen, met al die problemen in de VS ging ik idd uit van een school. Hoe dan ook, trieste gebeurtenis daar...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:42

Training helpt ook niet tegen psychische stoornissen..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:51

mysa schreef:
Training helpt ook niet tegen psychische stoornissen..

Nee, maar ze worden wel zichtbaar en dan kan je dus zakken voor en geen vergunning krijgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:53

Nou, deSantis heeft zich eindelijk officieel verkiesbaar gesteld. Ik ben vooral heel nieuwsgierig hoe zich dit gaat ontwikkelen. Hij leek de golden boy van de Republikeinen te zijn, maar ondertussen is hij al heel veel van zijn glans verloren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:02

DeSantis heeft ook die dictator-vibe. Je zou hopen dat mensen die inmiddels Trump doorzien, ook wel zien dat DeSantis veel van dezelfde soort narigheid is....

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:08

DeSantis vind ik nog veel enger dan Trump. Het is goed dat hij het aan de stok heeft met Disney, dat zal hem stemmen kosten en zijn persoonlijkheid wat meer duidelijk maken voor mensen die hem in eerste instantie wel ok vonden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:29

DeSantis is de intelligente uitvoering van Trump en daardoor gevaarlijker. Maar je merkt nu al dat hij het probleem heeft dat hij de extremistische kant van de Republikeinen tevreden moet stellen en dat werkt niet zo goed bij de rest van de Amerikanen. Wat je nu bijvoorbeeld al ziet is dat Republikeinse politici heel erg aan het manoeuvreren zijn om aan de ene kant de extremisten tevreden te stellen met strenge abortuswetgeving en aan de andere kant de stemmen van de veel grotere groep gematigde Amerikanen niet kwijt te raken. Ze hebben namelijk gezien wat de abortusdiscussie in de midterms heeft gedaan.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:28

DeSantis gaat het niet winnen van Trump volgens mij. Hij heeft al te veel glans ingeleverd en de situatie met Disney laat aardig goed zien wie hij is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 17:43

Ik vrees dat Trump het deze keer gewoon weer wordt.
En zo niet dan vrees is dat die DeSantis ook niks goeds brengt. Want idd nog erger.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 19:28

Ik heb een heel klein hoopje dat ze eindelijk eens de ballen vinden om die Maga eikels er uit te knikkeren.
En een beetje een normaler figuur naar voren schuiven. Als Trump ze niet zo bij de ballen had dan zou dit nog wel een mooie gelegenheid voor iemand als Romney zijn om nog een kansje te wagen maarja die is ook al weer zo oud....

Je mag toch hopen dat er nog iemand is waar ze wèl gewoon een beetje normaler mee voor de dag kunnen komen.... alleen tja de hele structuur van de partij lijkt te zijn dat ze alleen maar overal tegenaan willen trappen en helemaal geen incentive hebben om de problemen daadwerkelijk op te lossen....