Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoonWencke

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:41

@Drawerlover; maar ik denk dat als je zo'n goede vriendin van Amél bent/was, de familie jou toch ook wel op de hoogte zal houden? :)
Ik snap best dat het forum alleen voor de families toegankelijk is. Als je (voor het gemak) even uitgaat van 200 slachtoffers, en per slachtoffer 10 mensen die op het forum kunnen komen, dan zit je al op 2000. Wil je daar ook nog verdere familieleden en vrienden aan toe gaan voegen, wordt het gewoon veel te groot.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:51

Denk idd dat zo'n forum voor nabestaande er echt alleen is is direkte familie, net als de info die daar opkomt en niet gewoon niet gedeeld hoeft te woorden met iedereen.
Familie deelt dit zelf wel aan diegene zoals andere familie leden en vrienden als ze dit willen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:19

de term nabestaanden is ook voor de wet letterlijk familieleden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:35

Klopt. Mijn schoonzus mocht ook niet naar de aankomst van de vliegtuigen met de kisten. Ondanks dat ze echt heel close waren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:14

Ik vind het trouwens wel heel stil rondom mh17...
Toen met Amsterdam (2009) kwam er vrij snel naar buiten dat het om een defecte hoogtemeter ging.
Nu is het stil, ook vanuit Amerika... Te stil...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:28

drawerlover schreef:
Ik was een hele goede vriendin van haar maar ja ik laat het maar aan families over ik zou het leuk vinden (ofja wat je leuk noemt) om er in te zitten maar meteen moeten is het ook weer niet.

Als je echt een goede vriendin van haar was, dan houd haar familie je wel op de hoogte. Daarnaast ben je nog maar 13 en dan wil je de meeste dingen die daar worden besproken helemaal niet lezen. Daar heb je grofweg gezegd de leeftijd niet voor en moet je tegen beschermd worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:32

Gezien je eerdere uitspraken hier lijkt het me überhaupt niet verstandig om je in zo'n forum te begeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:36

LadyMadonna schreef:
Gezien je eerdere uitspraken hier lijkt het me überhaupt niet verstandig om je in zo'n forum te begeven

Amen.
Dat forum is voor de familie, en terecht.
Dat het je leuk lijkt om mee te lezen lijkt mij meer nieuwschierigheid dan dat je er wat aan zou hebben.

Dat het nu stil is komt misschien ook omdat ze niet op de plek kunnen komen, achter de schermen zal wel doorgewerkt worden vermoed ik maar echt nieuws over/op de plek kunnen ze niet brengen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:00

Nee ok Dees, maar er komt ook geen verslag van de zwarte dozen...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:18

LadyMadonna schreef:
Nee ok Dees, maar er komt ook geen verslag van de zwarte dozen...

Ik heb ergens (vergeef me, het was waarschijnlijk de NOS) gelezen, dat ze verwachten eind deze maand, begin sept met het onderzoeks rapport te komen.
Ik vraag me af of we ooit nog iets van die dozen gaan horen? Een hele hetze eromheen, gejat door de seperatisten, wel/niet beschadigd, oh nee separatisten hebben de dozen bewaard voor ons, hoera dozen onbeschadigd en niet mee geknoeid.
Ja, en nu? Wat stond er in vredesnaam op??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:23

Uit de zwarte dozen bleek dat de piloten in de cockpit niets door hebben gehad van de raketten die op hen afkwamen en dat het vliegtuig inderdaad neergehaald is. Meer is niet bekend, maar volgens mij kan je er ook niet meer uit aflezen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:34

Het is nog steeds niet zeker/bevestigd dat het raketten waren

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:12

Irene96 schreef:
Uit de zwarte dozen bleek dat de piloten in de cockpit niets door hebben gehad van de raketten die op hen afkwamen en dat het vliegtuig inderdaad neergehaald is. Meer is niet bekend, maar volgens mij kan je er ook niet meer uit aflezen...

Uit de dozen bleek dat er zich niks heeft afgespeeld in het vliegtuig (defecten dan wel bom of kaping bijv.) en dat het heel plotseling werd afgebroken.
Meer konden ze er niet over zeggen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:46

Er is toch nog geen officieel rapport naar buiten gekomen?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:30

Maar wel persberichten.. Lijkt me niet dat die veel kunnen afwijken..
Rapport moet trouwens binnen 30 dagen 'openbaar' zijn gemaakt, dus zal niet lang duren

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:08

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:43

Ja nog heel erg sorry voor dat gedrag. Echt waar ik heb er spijt van. Ik was toen vreselijk gestresd want er waren bij mij in een paar maanden tijd ineens 3 bekenden/familie gestorven en ook nog school dus dat kwam hard aan. Ik snap dat je nu denk dat ik weer zielig doe en de slachtofferrol pak enzo maar ik wil eigenlijk alleen sorry zeggen en even de rede waarom ik zo deed. Was echt niet zo bedoeld

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:02

Goed dat je dat herkend van jezelf....niet leuk natuurlijk dat je zoveel bekende..verliest...sterkte daarvoor.

Je snapt natuurlijk wel dat deze situatie even heel anders is, ookal is het je vriendin van school!
En helaas dat de info over deze ramp niet voor buitenstaanders is zoals wij allemaal.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:50

Toevallig was ik vandaag even op Schiphol en ben naar de nieuwe herdenkingsplek geweest. Indrukwekkend al die kaarten en foto's, knuffels en bloemen.... Toevallig was dit met 9/11 ook ongeveer zo. Maar het is een heel stuk lopen zeg, het word wel netjes aangegeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:40

purny schreef:
Toevallig was ik vandaag even op Schiphol en ben naar de nieuwe herdenkingsplek geweest. Indrukwekkend al die kaarten en foto's, knuffels en bloemen.... Toevallig was dit met 9/11 ook ongeveer zo. Maar het is een heel stuk lopen zeg, het word wel netjes aangegeven.

Ik was er vandaag ook. Ben terug gekomen van vakantie en kwam erlangs naar de auto terug.
Mooie plaats, erg indrukwekkend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:52

Ja hé... Ik kreeg het ook wel even moeilijk op een moment, maar ik ben even geweest, ik heb het gezien en het is indrukwekkend.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:40

Vandaag is toch herdenking op neerkant. Ze zijn waarscheinlijk nog allemaal niet geïdentificeerd. Das heel jammer

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:57

Suzanne F. schreef:
purny schreef:

Ik was er vandaag ook. Ben terug gekomen van vakantie en kwam erlangs naar de auto terug.
Mooie plaats, erg indrukwekkend.

ik ook afgelopen zondag na afloop van vakantie..t was al 02:00 's nachts en ik vond het moeilijk iets te schrijven, dus daarom in m'n gedachten behouden

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:39

en toch zijn er zonder enig bewijs sancties tegen Rusland opgelegd die ons miljoenen kosten, behalve Shell want die hadden voor 10 miljard een contract met Oost-Ukraine voor schaliegas

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:13

Die sancties hadden er sowieso gekomen, is alleen in een stroomversnelling geraakt wat ik ervan begrijp.
Niet dat ik het goedkeur trouwens