Helemaal eens. Zonder adviescentra gaan mensen zeker niet gezonder eten, en de realiteit is dat obesitas en hart- en vaatziekten en enorme kostenpost zijn. Dus als je bespaart op het Voedingcentrum, kan het zomaar zo zijn dat er meer gezondheidskosten bij komen.
Ik vind het altijd een beetje loos om te gaan schermen met "ik vind dit geld niet nuttig besteed" merk ik. Het is aan de overheid om een sluitende begroting te maken en te bepalen welk geld waarheen gaat. Dat er geld gaat naar iets wat jij niet nuttig vind (en ik dus wel) wil niet zeggen dat er minder geld overblijft voor dingen die jij wel nuttig vind.
@IMANDRA ja! Ik volg BOOS, ze zijn genomineerd voor de journalistiekprijs "de Tegel" oid voor dit onderzoek. Schijnt een soort van de hoogste journalistieke prijs te zijn, ik heb hem opgezocht.
https://www.detegel.info/nieuws/genomin ... onderzoek/ . Ook weer een spraakmakend onderzoek naar de Yes We Can klinieken trouwens. Erg waardevol, en dank voor de tip
@juval - het gaat ook om mijn belastinggeld, en ik vind het wel nuttig besteed. Ik vind niet ieder kamerlid even nuttig, maar dat is een ander verhaal

. Dit is een beetje dezelfde discussie - kamerlid zijn is al een vreselijk ondankbare en onaantrekkelijke taak, en loont minder dan het bedrijfsleven. Salarissen verlagen betekent a. niet automatisch dat geld gaat naar dingen die je wel nuttig vind en b. maakt het vak van Kamerlid nóg onaantrekkelijker.