Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Het nare is dat kinderen door alles al vergiftigd worden door Hamas en de volgende generatie Hamas strijders dus al gemaakt is..
Die nietsontziende haat tegen alles wat joods is..en stiekem ook westers
Hoe ga je dat ooit weer goed krijgen.
Ik heb hier op school gesproken over de 2de wereldoorlog en wat het met mensen gedaan heeft
Mijn beste luisteraars waren kinderen uit Iran enz, moslim kinderen waar ik heel goed gesprek mee heb gehad en die nu ook beseffen dat al het leed tegen kinderen hetzelfde is..
Maar de tegenstelling toen een klas de synagoge ging bezoeken en sommige kinderen niet naar binnen gingen tegen het hysterische aan.
Ze mochten dat niet van hun ouders want de joden waren hun grootste vijand...
Mijn idee is laten we bij de jeugd beginnen..
Mijn moeder heeft op een gegeven moment ook geaccepteerd dat we door Duitsland heen reden, met het besef dat de nieuwe generatie er niets aan kon doen...
Daar moeten we naartoe....
Citaat:Een woedende pro-Palestijnse menigte die een toerist herkende die met zijn dochter in de stad Brugge in België wandelde, viel hem brutaal aan.
Toen pro-Palestijnen merkten dat Amnon Ohana (64) en zijn dochter Shira (29) een anti-Israël-sticker verwijderden die op een muur bij het treinstation was geplakt, vielen ze de vader aan door hem in zijn gezicht te schoppen en te slaan. Zelfs nadat de twee erin slaagden naar de verdieping beneden te ontsnappen, bleef een van de aanvallers de vader achtervolgen, waarbij hij hem tegen de grond sloeg en hem bleef schoppen. voor de camera's. Op de hulpoproep van de vader en dochter van voorbijgangers werd niet gereageerd.
Na de zware aanval werd Ohana naar een plaatselijk ziekenhuis gebracht, waar bij hem een gebroken kaak werd vastgesteld.
prompter schreef:Mons Keizer is van de BBB, niet van de PVV!
Op de radio nam ze ook heel slim afstand van Wilders.
En jongerenafdelingen van NSC en VVD zien Plasterk niet zitten als mp. Het is nog geen gelopen race
irmaz schreef:Het lijkt me verstandiger om eerst de Holocaust op alle Nederlandse scholen uitgebreid te behandelen (ook de Nederlandse rol in die holocaust), samen de kruistochten en het kolonialisme van nederland (en hoe Nederlanden om is gegaan en nog steeds gaat met haar "win-gewesten"). Vergeet ook vooral niet de "politionele acties" uitgebreid aan de orde te laten komen en van daaruit kun je een heel mooi bruggetje maken naar de doofpotten die nog steeds overal voor het oprapen liggen en de geschiedverfraaiing die in de vorige eeuw verder vervolmaakt is.
Citaat:Moeten nieuwkomende Katholieken de beeldenstorm leren, zoals janneke waarschijnlijk graag wil? En gaan we dan de calvinisten aktief binnenhalen, want dat zijn "onze" mensen?
996981 schreef:prompter schreef:Mons Keizer is van de BBB, niet van de PVV!
Op de radio nam ze ook heel slim afstand van Wilders.
En jongerenafdelingen van NSC en VVD zien Plasterk niet zitten als mp. Het is nog geen gelopen race
Maakt niks uit. Er is hier immers al besloten dat het toch niets wordt met dit kabinet en dat het allemaal een stel populistische rechts-extremisten zijn. Door die bril wordt dan ook alles bekeken
Citaat:Maakt niks uit. Er is hier immers al besloten dat het toch niets wordt met dit kabinet en dat het allemaal een stel populistische rechts-extremisten zijn. Door die bril wordt dan ook alles bekeken
996981 schreef:irmaz schreef:Niet alleen hier, het algoritme van X, voorheen Twitter, denkt ook dat je beslist interesse zal hebben in allerlei extreem-rechtse tweets wanneer je 1x op een tweet van Caroline reageert
En het algoritme van Twitter is natuurlijk súper betrouwbaar![]()
996981 schreef:Er is hier immers al besloten dat het toch niets wordt met dit kabinet en dat het allemaal een stel populistische rechts-extremisten zijn. Door die bril wordt dan ook alles bekeken
prompter schreef:Ik ben echt niet anti Joods, maar het gedrag van kolonisten in de Palestijnse gebieden maakt nou ook niet dat ik direct sympathie voel. En hamas is ook een verschrikking, die gebruiken hun eigen burgers als menselijk schild als het zo uitkomt. Heel de situatie daar is uitzichtloos, en kennelijk moet je hier in het westen een kant kiezen, wat mij betreft een onmogelijke keuze.
mysa schreef:Ik denk dat we sowieso dat begrip joods eens los moeten laten en spreken over Israliers (en dan onderscheid maken tussen de 'gewone Israëlische burgers en de extreem-rechtse regering en ultra-orthodoxen). Bovendien wonen elders in de wereld ook joden, al dan niet seculier.
Wie jood genoemd wordt hangt meestal af van afkomst en niet zozeer van religie.
irmaz schreef:Jazeker, om dit soort conclusies te trekken wel want daar verdienen ze hun geld mee.
Maar je kunt het zelf testen hoor
996981 schreef:En nu zo gaat het vaker hier… daarnaast; volgens mij zegt Mona niet dat antisemitische niet bestaat onder vredelievende Europeanen. Het een sluit het ander niet uit hè. Als echter uit onderzoek blijkt dat antisemitische relatief hoog is onder bepaalde geloven is het terecht dat er aandacht aan wordt besteedt.
Electra63 schreef:Wat betreft de haat naar Joden, die is verschrikkelijk en altijd al geweest, lang voor de moslims naar Nederland kwamen.
Ik heb de tijd nog meegemaakt van de Skinheads en bijvoorbeeld de moord op Kevin.
prompter schreef:Oh nee, Joodse en Arabische mensen hier hebben er niets mee te maken!
IMANDRA schreef:996981 schreef:En nu zo gaat het vaker hier… daarnaast; volgens mij zegt Mona niet dat antisemitische niet bestaat onder vredelievende Europeanen. Het een sluit het ander niet uit hè. Als echter uit onderzoek blijkt dat antisemitische relatief hoog is onder bepaalde geloven is het terecht dat er aandacht aan wordt besteedt.
Maar ben jij dan niet van mening dat ze manier waarop dit gebracht wordt toch behoorlijk polariserend is?
Antisemitische mentaliteit zal hoger zijn, maar andere aspecten vast ook. Waarom dan specifiek dit eruit pikken voor een specifieke groep, in plaats van te zeggen dat je je gaat richten op het verminderen van discriminatie en racisme in Nederland, door in te zetten op onderwijs op verschillende vlakken. Waaronder in de basisschool, maar dus ook inburgeringscursussen. Waarom moet dit zo polariserend genoemd worden?
Tezamen met de historie van de PVV (en deels BBB) vind ik het dus niet gek dat over deze specifieke uitspraak gevallen wordt.