Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:18

Heel blakend gezond ziet hij er niet uit maar ik weet niet of het goed nieuws is dat hij (terminaal) ziek is. Als hij toch niets meer te verliezen heeft, maakt het ook niet uit dat de wereld boem doet. Voor hem dan.

tamary

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:20

Het is lastig herinnerd te worden als er niemand meer leeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:22

Cowboy55 schreef:
Daks schreef:
Hier een interessant draadje over Putin en zijn mogelijk ziek zijn

https://twitter.com/irgarner/status/151 ... rFh4A&s=19

Dat was bedoeld als cynisch commentaar op mensen die speculeren over ziektes bij Putin zegt de schrijver nu. De ziekte waar hij heen verwijst (Rett-syndroom) treedt op bij zuigelingen.

Er is ook een andere vorm dan de vorm die bij zuigelingen voorkomt
Excogitari ineptias oftewel late onset Rett syndroom een atypische vorm die op latere leeftijd tot uiting komt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:22

Thioro schreef:
Heel blakend gezond ziet hij er niet uit maar ik weet niet of het goed nieuws is dat hij (terminaal) ziek is. Als hij toch niets meer te verliezen heeft, maakt het ook niet uit dat de wereld boem doet. Voor hem dan.

Inderdaad. Dat is echt zorgelijk

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:26

Babootje schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat was bedoeld als cynisch commentaar op mensen die speculeren over ziektes bij Putin zegt de schrijver nu. De ziekte waar hij heen verwijst (Rett-syndroom) treedt op bij zuigelingen.

Er is ook een andere vorm dan de vorm die bij zuigelingen voorkomt
Excogitari ineptias oftewel late onset Rett syndroom een atypische vorm die op latere leeftijd tot uiting komt.

Weer wat geleerd! Dank!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:34

Wanneer hij terminaal is hoop ik dat iemand hem een handje helpt voor hij misschien doordraait.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:42

Cowboy55 schreef:
Daks schreef:
Hier een interessant draadje over Putin en zijn mogelijk ziek zijn

https://twitter.com/irgarner/status/151 ... rFh4A&s=19

“Yesterday I wrote an obviously absurd parody of medical speculation about Putin. Today that Tweet is in on a "news" website. I mocked the dumb speculation, now I am the dumb speculation.”

Thanks.

Wat een ..... Figuur. Zo'n persoon gaat bij mij dus gelijk op de block

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 20:58

Waarom?
Het leek mij aardig helder dat hij er de draak mee stak eigenlijk :o
Ik dacht ook dat het om die reden aangehaald werd hier, niet als serieuze informatie.

Dat stuk wat Babootje plaatst lijkt me een typische uitlokker van zo‘n tweet. Pure speculatie met wat mayonaise. Dat soort artikelen gaan al weken rond met allerlij vreselijke aandoeningen. Een zware rugblessure was ook al langs gekomen.

Ach ja, in tijden als deze moet men wellicht nog meer oppassen met het maken van cynische opmerkingen.
Het is al lastig genoeg met echt van nep nieuws te onderscheiden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:04

Tja, als de Trump/COVID/Oekraïne jaren ons iets leren dan zijn het twee dingen:
1. Check je bronnen;
2. Cynisme en het geschreven woord zijn geen vrienden van elkaar.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:14

De nachtupdate

Citaat:
⚡️ Nieuwssamenvatting voor de nacht:

▪️Onderhandelingen over veiligheidsgaranties voor Oekraïne zullen binnen een week worden afgerond, zei de adviseur tegen het hoofd van de OPU Podolyak. Er wordt overleg gepleegd met de partnerlanden.

▪Rusland zou in Mariupol traangas kunnen gebruiken vermengd met chemicaliën, zei de permanente vertegenwoordiger van de VS bij de OVSE Michael Carpenter.

▪️Een 26-vliegtuig stortte neer in de regio Zaporizhia vanwege mist en lage vlucht, meldde de persdienst van de Regionale Militaire Administratie van Zaporizhia.

▪️Op Paasnacht, van 23 april tot 24 april, is de avondklok in Kiev en regio van 23:00 tot 5:00 uur. Aanbiddingsdiensten in de kerken 's nachts zullen worden gehouden in de vorm van online uitzending, zei de burgemeester van de hoofdstad, Klitschko.

▪️Canada heeft 155 mm M-777 houwitsers aan Oekraïne overhandigd, schreef de Canadese minister van Defensie Anita Anand op Twitter.

▪️VN-secretaris-generaal António Guterres is van plan om op 28 april Oekraïne te bezoeken om president Zelenskiy te ontmoeten. Daarvoor heeft hij een ontmoeting met Poetin in Moskou.

▪Oostenrijk is bereid om "alle anti-Russische beperkingen" te steunen, behalve het gasembargo, zei minister van Financiën Magnus Brunner.

Citaat:
Generale Staf van de strijdkrachten van Oekraïne: Rusland voert aanvalsoperaties uit in de oostelijke operationele zone om eenheden van de gezamenlijke strijdkrachten te verslaan, volledige controle te krijgen over het grondgebied van de regio's Donetsk en Loehansk en de landroute tussen deze gebieden en de bezette Krim te verzekeren

▪️In de richtingen Volyn, Polissya en Siversk voeren de strijdkrachten van de Republiek Wit-Rusland taken uit om de Oekraïens-Wit-Russische grens in de regio's Brest en Gomel te versterken. Om de positie van onze troepen in de richting van Sumy te verduidelijken, gebruikte de vijand UAV's uit het gebied van de nederzetting Glushkovo.

▪️In de richtingen Tavriya en South-Bug bevindt zich een groep vijandelijke troepen, bestaande uit afzonderlijke eenheden van het 8e en 49e all-militaire leger, het 22e legerkorps, de kusttroepen van de Zwarte Zeevloot van het zuidelijke militaire district en luchtlandingstroepen. Om gunstige voorwaarden te scheppen voor het oprukken in de richting van de stad Mykolayiv, beschiet de vijand de posities van de strijdkrachten van Oekraïne. Om het luchtverdedigingssysteem in de buurt van de stad Skadovsk te vergroten, zette de vijand een S-300VM-batterij in.

▪️In de richting van Slobozhansky gaat een groep vijandelijke troepen door met het gedeeltelijk blokkeren van Kharkiv en het beschieten met kanonnen en straalartillerie.

▪️Afzonderlijke eenheden van de 1st Tank en 20th All-Military Army van het Western Military District, het 35th All-Military Army en het 68th Army Corps van het Eastern Military District en Airborne Forces voeren aanvals- en aanvalsoperaties uit ten zuiden van Izyum. Volgens de beschikbare informatie opereren eenheden van de 64e Aparte Gemotoriseerde Rifle Brigade, die actief hebben deelgenomen aan de massamoorden, martelingen en verkrachtingen van burgers in de Oekraïense stad Bucha, in de buurt van Izyum en hebben ze al verliezen geleden.

▪️In de richting van Donetsk oefent de vijand intens vuur uit op onze troepen om ze te verdrijven en voorwaarden te scheppen voor de ontwikkeling van de aanval op Slovyansk. De aanval in de richting van Novotoshkivskiy en de aanvalsoperaties in de gebieden Rubizhne, Popasna en Mariinka gaan door.

▪️In de richting van Mariupol blijft de vijand onze eenheden in de buurt van de Azovstal-fabriek blokkeren en luchtaanvallen uitvoeren op de stad, inclusief het gebruik van langeafstandsvliegtuigen. Om de haveninfrastructuur van Mariupol te ontmijnen, arriveerde een technische eenheid in de bezette stad.

▪️In de richting van Zaporizja, om zijn groep te versterken, verplaatste de vijand een tactische bataljonsgroep van de 19e gemotoriseerde geweerdivisie van het 58e all-militaire leger van het zuidelijke militaire district. Als onderdeel van de vorming van extra reserves, werd de training van een eenheid van de particuliere militaire campagne "Wagner" met maximaal 200 personen voltooid.

▪️In de richting van South Bug probeert de vijand voet aan de grond te krijgen op de administratieve grenzen van de regio Cherson. In de operationele zones van de Zwarte Zee en Azov blijven vijandelijke marinegroepen in de Zwarte Zee en de Azov-zee taken uitvoeren om het gevechtsgebied te isoleren en verkenningen uit te voeren.

▪️Op het grondgebied van de regio's Donetsk en Loehansk werden de afgelopen 24 uur 8 vijandelijke aanvallen afgeslagen; 9 tanks, 18 gepantserde eenheden en 13 eenheden motorvoertuigen, een tanker, 3 artilleriesystemen werden vernietigd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:34

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:40

Ach ach al die vrouwen en kinderen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:09

Babootje schreef:
Hij zou schildklier kanker hebben, begreep ik.
Zijn opgeblazen gezicht zou komen door gebruik van steroiden bij de behandeling van schildklierkanker.
Maar het is gissen allemaal natuurlijk. Echter de geruchten dat hij niet gezond zou zijn a.k.a. nog maar kort te leven zou hebben wordt steeds sterker.
Ik denk dat hij heeft gedacht; Ik zal nog even een groot succes op mijn naam zetten. Dat is vooralsnog niet gelukt. Ergens hoop je niet dat hij dood gaat aan een ziekte, maar dat hij kan worden berecht en de laatste jaren van zn leven in een uiterst spartaanse gevangenis kan slijten.
https://www.businessinsider.nl/poetin-z ... ezondheid/

Schildklierkanker...Tsjernobyl. Best wel aannemelijk.
Verjongingsbaden in hertenbloed gaan niet veel zoden aan de dijk zetten denk ik :+

Wat een tragedies in die Azov fabriek ook weer ;(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:21

Dank Daks

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:53

Babootje schreef:
Ach ach al die vrouwen en kinderen...

Ach toch zulke mooie kinderen...Je snapt de waanzin toch niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:40

Overigens lijkt het er daar wel op dat er nog voldoende te eten en te drinken is. En zijn ze daar in ieder geval nog zo veilig als het maar enigszins mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:02

irmaz schreef:
Mensen uit laten hongeren valt ook onder de oorlogsmisdaden tegenwoordig.

Een burgerbevolking laten uithongeren wel, zoals in de Holodomor. Het uithongeren van een groep soldaten, mogelijk met burgers er tussen, zodat ze zich over moeten geven echter niet mits er een militair doel is (wat er hier is).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:11

Ik begreep dat er duizenden, zoniet tienduizenden burgers daar schuilden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:59

enzino schreef:
irmaz schreef:
Mensen uit laten hongeren valt ook onder de oorlogsmisdaden tegenwoordig.

Een burgerbevolking laten uithongeren wel, zoals in de Holodomor. Het uithongeren van een groep soldaten, mogelijk met burgers er tussen, zodat ze zich over moeten geven echter niet mits er een militair doel is (wat er hier is).

Het is toch een speciale operatie?

En voor zover de waarde van Putins woorden over afsluiten en stoppen met bombarderen:

https://nos.nl/l/2426163#UPDATE-container-60941749

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:07

Nee!?!? Russische regering die A zegt en B doet? Verrassend! Nooit eerder meegemaakt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:21

Turkije heeft een nieuwe agenda. Ze hebben de laatste dagen de bombardementen in Noord Syrië opgevoerd en zijn inmiddels begonnen met het bombarderen van gebieden die in handen zijn van de regeringstroepen (van Assad). Deze troepen worden "ondersteund" door Rusland. Vandaag heeft Turkije het luchtruim gesloten voor zowel burger- als militaire luchtvaart van Rusland die troepen naar Syrië zou brengen. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat en hoe lang Turkije de "vredes" onderhandelingen tussen Ukraïne en Rusland nog begeleid.

Zelensky heeft vandaag laten weten dat Ukraïne uit de onderhandelingen zal stappen wanneer de soldaten die nog in Mariupol zitten worden gedood of wanneer Rusland een pseudo-referendum houdt in 1 van de bezette gebieden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:40

irmaz schreef:
Turkije heeft een nieuwe agenda. Ze hebben de laatste dagen de bombardementen in Noord Syrië opgevoerd en zijn inmiddels begonnen met het bombarderen van gebieden die in handen zijn van de regeringstroepen (van Assad). Deze troepen worden "ondersteund" door Rusland. Vandaag heeft Turkije het luchtruim gesloten voor zowel burger- als militaire luchtvaart van Rusland die troepen naar Syrië zou brengen. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat en hoe lang Turkije de "vredes" onderhandelingen tussen Ukraïne en Rusland nog begeleid.

Zelensky heeft vandaag laten weten dat Ukraïne uit de onderhandelingen zal stappen wanneer de soldaten die nog in Mariupol zitten worden gedood of wanneer Rusland een pseudo-referendum houdt in 1 van de bezette gebieden.

En Turkije gaat de militaire schepen in hun territoriale wateren verhogen.

Ik weet nog niet wat ik er van vind eerlijk gezegd. En ik ben benieuwd of er wellicht een 2e agenda is bij Turkije

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:55

Daks schreef:
irmaz schreef:

En Turkije gaat de militaire schepen in hun territoriale wateren verhogen.

Ik weet nog niet wat ik er van vind eerlijk gezegd. En ik ben benieuwd of er wellicht een 2e agenda is bij Turkije

Iemand heeft Turkije serieuze beloftes gedaan! Blokkeer Latakia en sluit de Bosporus en het wordt zowel boeiend als poeplink. Het afsluiten van de Zwarte Zee EN de Middellandse Zee heeft serieuze consequenties mocht het zover komen.

Ook de actie van Zelinsky is zowel logisch als bijna een actie die past bij een Hollywood film. De dreiging bevechten door de inzet verder te verhogen is……poeh!

Wat me vooral boeit is het verhaal dat het Russisch Donbas-offensief binnen 48 uur ook al aan momentum verliest als ik de Oekraïners en de VS moet geloven…..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 22:57

Ondertussen zit Moldavie ook op hete kolen.
De bedreigingen in die richting zijn ook niet iets om luchtig weg te zwaaien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:04

Cowboy55 schreef:
Wat me vooral boeit is het verhaal dat het Russisch Donbas-offensief binnen 48 uur ook al aan momentum verliest als ik de Oekraïners en de VS moet geloven…..

Sizzle schreef:
Ondertussen zit Moldavie ook op hete kolen.
De bedreigingen in die richting zijn ook niet iets om luchtig weg te zwaaien.

HEt is allemaal heel vreemd, en er gebeurt enorm veel op dit moment. Ik volg veel maar vind het moeilijk om te weten wat klopt en wat niet en merk dat ik ook niet zo goed weet wat er nog over te zeggen valt. (Althans door mij). Het is zoveel, ook triest, dat ik het volg maar dat is het dan ook.
Ik heb deze twee quotes gedaan want dat had ik ook al begrepen en natuurlijk fantastisch als Cowboy gelijk heeft maar wat gebeurt er dan. Ik vind het allemaal heel bizar, naar, niet logisch vaak etc. Er is geen pijl op te trekken. BV Mariupol houdt nog steeds in de fabriek stand (dus worden of zijn ze bevoorraad) en dat mag eigenlijk wel een wonder heten.
Er wordt veel gedreigd naar meer landen als alleen Moldavië en het is veel. Een kat in het nauw kan rare sprongen maken. Dus hoe dit gaat verlopen zou ik niet weten. HEt kleine David is gelukkig met al die hulp toch sterker gebleken tegenover het grote Goliath als we allemaal dachten bij aanvang.