Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:07

Exitium schreef:
Cowboy55 schreef:
En uiteraard hebben de Britten, Fransen, Israelis, Indiers, Pakistani, Noord Koreanen en (waarschijnlijk) Iran ook kernwapens (waarbij Iran momenteel niet verder lijkt te komen dan een 'vuile' bom).

En China

Oeps..... :oo

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:08

Is toch verschrikkelijk, net nu een groot deel van de wereld zich wil inzetten voor het herstellen van het klimaat. En we zo geavanceerd zijn in het technologische tijdperk met zo’n interessante toekomst voor ons. Al die mensen, al die dieren. Wat denkt Poetin er nou mee te winnen? Total destruction, dan is er sowieso ook geen Rusland meer.
En terwijl we onder deze dreiging leven zie ik al jonge pullen bij de grauwe ganzen. Zo zorgeloos als de dieren zijn..

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:15

thx Cowboy, zowel voor de links mbt de wedloop en simulatie als voor het zeer nuttige Dubliners nummer :')

Janneke2

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:41

Begrijp ik nu, dat de Russen in de Krim bezig zijn met 'lente dienstplicht' - en dat daarom 'niemand' de Krim meer in of uit mag...?
(Dat zijn zo van die 'kleine' dingen...)
... nogmaals dank Daks, voor al dit soort berichten!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:42

Telpeva schreef:
Weet iemand hoe het zit met de staalfabriek, zou men daar geen goederen kunnen droppen vanuit een vliegtuig of drone zodat zij het daar uit kunnen houden?

Je kunt geheel in stijl van die vorige koude oorlog gaan graven natuurlijk.

Rusland is ze te slim af en laat ze doodhongeren. Dat voorkomt smerige gevechten ondergronds waar Azov exact weet wat ze doen...Soms is niets doen de beste oplossing. Wel behoorlijk wrang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:42

Mannen mogen inderdaad de krim niet uit.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 12:58

Ergens hoop ik dat ze in die staalfabriek al lang aan het graven zijn en ze stiekem toch een uitweg vinden.

Russen zijn wel een talent in wrede oorlogvoering :n .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:06

Thioro schreef:
Ergens hoop ik dat ze in die staalfabriek al lang aan het graven zijn en ze stiekem toch een uitweg vinden.

Ik snap het gevoel maar militair is de tactiek natuurlijk wel 100% logisch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:11

Thioro schreef:

Ieder ander land dat oorlog voert zou het zelfde doen... Maar t is idd wreed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 13:15

Als Poetin de kans zou hebben dan zou hij rustig de Holodomor geschiedenis herhalen.
Naar schatting zijn zo’n 4 miljoen oekrainers bewust doodgehongerd onder Stalin. Op het zoeken naar restjes eten op een akker stond een strafkamp straf.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:27

Pareltjes schreef:
Rusland is ze te slim af en laat ze doodhongeren. Dat voorkomt smerige gevechten ondergronds waar Azov exact weet wat ze doen...Soms is niets doen de beste oplossing. Wel behoorlijk wrang.

Of dat het idee achter het stoppen van de aanval was valt nog te bezien, ik heb op Twitter inmiddels filmpjes van rijen tanks zien voorbij komen die in allerijl naar een andere lokatie trokken. Ik vermoed dat de werkelijke reden van het staken van de aanvallen was om soldaten voor een andere aanvalslokatie vrij te maken. De vraag is dan wat er gebeurd als veel Russische soldaten uit Mariupol verdwijnen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:28

_San87_ schreef:
Thioro schreef:

Mensen uit laten hongeren valt ook onder de oorlogsmisdaden tegenwoordig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:29

irmaz schreef:
_San87_ schreef:

Mensen uit laten hongeren is ook een oorlogsmisdaad tegenwoordig.

Dat mag ik hopen. Verandert niks aan m'n uitspraak, denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 13:36

De hele wereld zou in dat geval veroordeeld moeten worden voor het wegkijken bij 10.000 doodgehongerde kinderen per dag, iedere dag.
Op de hele populatie 11 mensen per minuut.
Maar dat is ook off-topic.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:50

_San87_ schreef:
Thioro schreef:

Het is ook niet iets van nu. Belegeringen zijn al duizenden jaren een ding, alleen is het tegenwoordig wat minder omdat je tegenwoordig vaker een sterkere en een zwakkere partij hebt en oorlog mobieler is geworden met o.a. tanks en vliegtuigen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 13:50

irmaz schreef:
Pareltjes schreef:

Of dat het idee achter het stoppen van de aanval was valt nog te bezien, ik heb op Twitter inmiddels filmpjes van rijen tanks zien voorbij komen die in allerijl naar een andere lokatie trokken. Ik vermoed dat de werkelijke reden van het staken van de aanvallen was om soldaten voor een andere aanvalslokatie vrij te maken. De vraag is dan wat er gebeurd als veel Russische soldaten uit Mariupol verdwijnen.

Dit zou de bedoeling zijn :
Citaat:
Russische commandant: 'Heel zuidelijk Oekraïne onder controle krijgen'

Rusland wil geheel zuidelijk Oekraïne onder controle krijgen en zo een route vrijmaken naar Transnistrië, een afgescheiden regio van Moldavië. In Transnistrië, dat zich in 1990 afscheidde van Moldavië, zijn Russische militairen gestationeerd, maar het staatje wordt door vrijwel geen land erkend.

https://nos.nl/liveblog/2426038-rusland ... -massagraf

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 15:16

Oorlog misdaden....elke oorlog is toch een misdaad

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:17

Sizzle schreef:
De hele wereld zou in dat geval veroordeeld moeten worden voor het wegkijken bij 10.000 doodgehongerde kinderen per dag, iedere dag.
Op de hele populatie 11 mensen per minuut.
Maar dat is ook off-topic.

Hier een interessant stukje waarom de miljarden ontwikkelingshulp sinds de jaren 50 niks gebracht hebben:
https://www.arjennijeboer.nl/artikelen/ ... twikkelen/

Inderdaad off-topic, dus ik hou het vanaf nu hier maar bij Oekraine.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:24

irmaz schreef:
Pareltjes schreef:

Dat zeker ook...

Daarnaast is vandaag de ambitie uitgesproken dat ze heel zuid oekraine willen hebben, rara waarom...
Verder heeft Poetin een beetje haast..hij wil de verovering op Nazi Duitsland herdenken met wat gewonnen veldslagenop “ nazi Oekraine” ....

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 18:53

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:01

Ik had eerder al het idee dat hij een stroke ofzo had gehad. Nu die opgeblazen kop, en regelmatig is zn linker mondhoek vreemd... maar kan ook mijn inbeelding of wishfull thinking zijn.

Maar is die tweet niet gewoon een stunt van die arts? Voor bekendheid en inzamelen van fondsen?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 19:52

Het was wel opvallend hoe hij aan tafel zat. Zijn rechterhand vond ik erg gekunsteld de tafel vast houden. Zou me niks verbazen als hij wel echt iets heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:02

Die heeft zeker wat alleen niet duidelijk wat . Vaak zie je dat mensen dit gedrag laten zien wanneer ze tremors in bedwang willen houden. En die kunnen bij verschillende ziektebeelden passen .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:15

Daks schreef:
Hier een interessant draadje over Putin en zijn mogelijk ziek zijn

https://twitter.com/irgarner/status/151 ... rFh4A&s=19

Dat was bedoeld als cynisch commentaar op mensen die speculeren over ziektes bij Putin zegt de schrijver nu. De ziekte waar hij heen verwijst (Rett-syndroom) treedt op bij zuigelingen.

“Yesterday I wrote an obviously absurd parody of medical speculation about Putin. Today that Tweet is in on a "news" website. I mocked the dumb speculation, now I am the dumb speculation.”
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 22-04-22 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:16

Hij zou schildklier kanker hebben, begreep ik.
Zijn opgeblazen gezicht zou komen door gebruik van steroiden bij de behandeling van schildklierkanker.
Maar het is gissen allemaal natuurlijk. Echter de geruchten dat hij niet gezond zou zijn a.k.a. nog maar kort te leven zou hebben wordt steeds sterker.
Ik denk dat hij heeft gedacht; Ik zal nog even een groot succes op mijn naam zetten. Dat is vooralsnog niet gelukt. Ergens hoop je niet dat hij dood gaat aan een ziekte, maar dat hij kan worden berecht en de laatste jaren van zn leven in een uiterst spartaanse gevangenis kan slijten.
https://www.businessinsider.nl/poetin-z ... ezondheid/