Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:09

zeer triest allemaal

Wat is er toch allemaal aan de hand op deze wereld.
Rusland zit Europa en verder iedereen te treiteren, vormt samen met China 1 groot front.
In Irak is het 1 grote bende, om dan van de Gaza strook maar niet te spreken.

Waar loopt dit allemaal op uit, best wel iets om je zorgen om te maken ....

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:13

China?

En verder tja.. volgens mij is het altijd wel ergens hommelens. m.i. nu niet meer of erger dan anders.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:19

China is het enige vriendje nog van Rusland.

Oke, het is overal altijd wel wat, maar dit zijn echt van die doorgedraaide gasten, je weet nooit wat ze nog meer bedenken.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:27

Wtf..? Belangrijk deel van het rampgebied nooit onderzocht, zo op rtl nieuws... kondigen ze nu aan?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:35

jee, dat is lekker...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:40

Qua kleurtjes op die kaart, zag het er best overtuigend uit, en voor zover ik weet, heeft RTL een goede nieuwsredactie... die geen sukkels als experts uitnodigt, al zal er misschien best hier of daar iets anders 'afwijkends' te zien zijn geweest op die satellietfoto's, dat mogelijk met de crash niks te maken heeft...
Deze kaart zo in beeld is voor mij wel nieuw, maar goed, dat gaat alleen over waar de Nederlandse experts gedurende die 20 uur zijn geweest.
Mag dus hopen dat de plaatselijke bevolking dáár al alles wat er te redden viel, heeft gered. Op de satellietfoto's, reed er een combine recht op een brokstuk af. Zal 'ie vast met een boogje omheen gaan.
Verklaring voor geen onderzoek door NL daar: in dat bewuste gebied is het oorlog, en de toegang is in handen van de rebellen, en die hebben geen toegang verleend. Dus dan is echt al onze hoop gevestigd op de plaatselijke bevolking... :\

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:48

Ik heb die kaart ook gezien,er is ook een behoorlijk groot stuk bij waar nog niet gezocht is. [links boven op die kaart]. Maar het is er onveilig op die gele stukken én ze mogen er niet komen van de Rebellen.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:50

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:52

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:15

fanta2 schreef:

Het zou te erg voor woorden zijn, als het wel echt was. Maar ik kon soms een glimlach niet onderdrukken tijdens het filmpje, vooral met dat commentaar.
Maar ik had al vaker het idee, dat het vliegtuig vol leek te zitten met wereld verbeteraars en kinderen..... Volgens de pers dan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:26

Over de doden niks dan goed, hé :) Dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:28

Niks dan lof indd

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:54

Het is natuurlijk ook maar net hoe en wat je wil interpreteren.....
Als ik dan die crash site zie in het filmpje vol "papier" en dan zijn commentaar erbij. Dan kan ik een lach niet onderdrukken en vind ik het inderdaad hoogst opmerkelijk. Blijft toch een Brain game ;)

Die ouders die zonder problemen de site bereiken, die in the middle of no where ligt. Terwijl onderzoekers er niet naar toe kunnen omdat het te gevaarlijk is. Ja, dat is hoogst opmerkelijk. Maar van de andere kant zal zo'n alleen reizend stel minder argwaan en wantrouwen wekken, dan een groep mensen in uniform (ME, onderzoekers) met eigen vervoer in colonne/groepjes.....Blijft knap dat ze het op eigen houtje gedaan hebben.

Maar een hoax. Dan moet ik aan die film van Jim Carrey denken. Dat hij in zijn eigen real life soap leeft zonder het door te hebben. Zou het kunnen, zo'n grootse hoax? En wie zit er dan achter volgens deze mensen met complot theorieën en waarom?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:56

Ik vind het al knap dat jij t dus helemaal heb uitgekeken? Ik haakte na 3 a 4 minuten en het woord Zionist al af :=

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:15

Sammie schreef:
Ik vind het al knap dat jij t dus helemaal heb uitgekeken? Ik haakte na 3 a 4 minuten en het woord Zionist al af :=

Zoals ik al zei: ik kon soms een lach niet onderdrukken. De passie en de woorden die die maker gebruikt (ik bedoel: hij gelooft heilig dat het allemaal nep is). Ik heb ook niet alles woord voor woord zitten luisteren, moet eerlijk bekennen het woord "zionist" niet gehoord te hebben :o .
Nogmaals: als dat echt pap en mam waren die naar de rampplek wilden vanwege hun overleden dochter. Dan zijn ze behoorlijk te kakken gezet door deze maker.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:39

Sientje schreef:
Mag dus hopen dat de plaatselijke bevolking dáár al alles wat er te redden viel, heeft gered

Die plaatselijke bevolking ??
Wie redt hun nu.. ???
Daar is op dit moment een humanitaire crisis. onder aanvoering van het westen.

Verder zijn er inmiddels volgens CNN 1400 mensen omgekomen..!!!!

Terwijl de Ned. regering zich vermaakt op de "camping".

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:47

ceasario schreef:
Sientje schreef:
Mag dus hopen dat de plaatselijke bevolking dáár al alles wat er te redden viel, heeft gered

Die plaatselijke bevolking ??
Wie redt hun nu.. ???
Daar is op dit moment een humanitaire crisis. onder aanvoering van het westen.

Verder zijn er inmiddels volgens CNN 1400 mensen omgekomen..!!!!

Terwijl de Ned. regering zich vermaakt op de "camping".

Die bevolking daar is al lang blij als ze zichzelf weten te redden :o slachtoffers genoeg onder de lokale bevolking...

Net of ze spulletjes gaan verzamelen en lichaamsdelen van de MJH17 slachtoffers gaan zoeken...
die hebben wel wat beters te doen, het is daar oorlog, de bommen vallen gewoon in je huis :\

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:22

Ach, toen dat vliegtuig net neer was, was er een boer op tv, die de brokstukken in z'n achtertuin braaf naar de 'stort' had gebracht ;) En gelijk heeft 'ie, want al te breed, zal 'ie het niet hebben.
Probeerde met mijn post alleen maar een duiding te geven aan de 'onderzochte gebieden'... En leef mee met de plaatselijke bevolking, heb hier niet voor niets herhaaldelijk verzocht de reportages van Rudy Bouma te kijken, nog altijd een aanrader. ;)
Maar de nabestaanden hier, hebben er intussen geen bal aan, en vond dat dat kaartje eea. wel heel duidelijk in beeld bracht. En het enige waar je het in dat gebied van moet hebben, als je op zoek bent naar overblijfselen, is de plaatselijke bevolking. Niets meer, niets minder.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:09

Sientje schreef:
En het enige waar je het in dat gebied van moet hebben, als je op zoek bent naar overblijfselen, is de plaatselijke bevolking. Niets meer, niets minder.

En die vluchten weg...voor het geweld uit het westen.. ;(

Afbeelding

http://en.itar-tass.com/russia/744363

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:24

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:52

fargo schreef:
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/384 ... ceerd.html

Het gaat ineens best snel, komt ook door paspoorten e.d. die terug zijn gevonden en nu meegebracht waar vingerafdrukken op staan ..

Volgens mij is dat niet daarvan afhankelijk. Die vingerafdrukken staan namelijk ook "gewoon" in een algemeen systeem. Wel "fijn" dat de identificatie redelijk vlot verloopt. Zo kunnen betrokken families het hoofdstuk toch enigszins afsluiten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:54

Blanket schreef:
fargo schreef:
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/384 ... ceerd.html

Het gaat ineens best snel, komt ook door paspoorten e.d. die terug zijn gevonden en nu meegebracht waar vingerafdrukken op staan ..

Volgens mij is dat niet daarvan afhankelijk. Die vingerafdrukken staan namelijk ook "gewoon" in een algemeen systeem. Wel "fijn" dat de identificatie redelijk vlot verloopt. Zo kunnen betrokken families het hoofdstuk toch enigszins afsluiten.

Als je nooit een vingerafdruk hebt afgegeven, sta je niet in een dergelijk algemeen systeem. Op tv werd in een interview aangegeven dat ze nu paspoorten terugkrijgen van mensen waarop dus de vingerafdrukken aanwezig zijn/gevonden worden die ze kunnen matchen met de aanwezige slachtoffers..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:06

de DNA gegevens zijn nu toch vrijgegeven, dat is toch ook een reden dat het nu snel gaat?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:09

Knakker schreef:
de DNA gegevens zijn nu toch vrijgegeven, dat is toch ook een reden dat het nu snel gaat?

Welke DNA gegevens heb je het dan over?
Dit werd in ieder geval in interview op tv gezet dat ze nu door paspoorten meer konden matchen omdat ze vingerafdrukken hadden, daarna op gebitsinformatie en daarna op ... weet ik niet meer

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:37

Vingerafdrukken en gebitten zijn gewoon sneller te analyseren. Het is wat rechtlijnigere informatie. Voor dna tests moet er heel wat meer (handmatig) gescreend worden.