Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:47

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:54

Het probleem is alleen dat bloemen in de akkerrand maar een heel klein druppeltje op de gloeiende plaat is. Het probleem is dat door het stikstof overschot flora verdwijnt. Flora die gedijt op stikstof arme gronden. Die flora is maar een klein deel van allerlei biotopen die daardoor verslechteren en verdwijnen. Dat probleem los je niet op met het zaaien van bloemen die gedijen op stikstof. Die andere soorten zijn dan nog steeds aan het verdwijnen.

Daarom is dat verhaal van de nieuwe coalitie dat boeren de milieuproblemen wel kunnen oplossen. Het zijn namelijk geen natuurbeschermers die zich bezighouden met de hele samenhang en op basis daarvan beslissingen nemen. Dat kan en mag je helemaal niet van boeren verwachten. We hebben ze wel heel hard nodig, zoals met die bloemen randen, we moeten ook samenwerken, want we kunnen het alleen maar samen met de boeren doen. Maar dat doe je niet door ze een expertise toe te kennen die ze niet hebben, die eigenlijk geen onderdeel van hun vak is

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:56

irmaz schreef:
And now for something completely different :oo
https://x.com/momofsaul/status/1791363028270600213

Wauw.

Echt, zulke uitspraken zouden verboden moeten worden. Vindt het erg dicht bij (het concept van) antisemitisme of zo zitten maar dan voor een ander volk.

Wie is het? Ik zie het er niet bij staan in je link

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:57

Dat is wel heel ernstig. Wouw dat blijkt volgens X mijnheer de Roon te zijn van de PVV. Dit is echt schokkend. Die knakker is niet goed bij zijn verstand. Ik ben benieuwd hoe Wilders hier op gaat reageren want dit doet heel veel stof opwaaien. Tjonge jonge.
"Leve het populisme en leve het polariseren"! Sarcastische modus weer uit.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 14:59

IMANDRA schreef:
irmaz schreef:
And now for something completely different :oo
https://x.com/momofsaul/status/1791363028270600213

Wauw.

Echt, zulke uitspraken zouden verboden moeten worden. Vindt het erg dicht bij (het concept van) antisemitisme of zo zitten maar dan voor een ander volk.

Wie is het? Ik zie het er niet bij staan in je link

Ene van Roon van de PVV.
Vul voor Palestijnen Ukraïners in en je hebt een speech van Putin te pakken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:05

Oe het lijkt er echt op dat Plasterk de nieuwe Premier gaat worden, hij gaat vanmiddag op de thee bij Omtzigt om het goed te maken.

Bart, nu serieus we hebben echt een popcorn-smiley nodig!
Als er iemand sociaal awkward is dan is dat Plasterk wel, dus dat wordt eerst lachen. En ik ben bang dat het daarna in en in triest gaat worden. Maar tot die tijd heel graag een popcorn-smiley :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:07

Die tweet over de Palestijnen is echt extreem rechtse tweet.

Gisteren was er een struggle tussen de kamer voorzitter en volt over het feit dat Volt de PVV een extreem rechtse partij noemt.
Toevallig zagen wij dat en op het einde werd de voorzitter van de tweede kamer aangesproken dat hij voortdurend extreem links in zijn mond nam, dus wordt daar dan wel afstand van genomen? :=

Lees het stuk van de NOS en kijk dat korte filmpje helemaal af om te begrijpen wat er toen gebeurde :=

https://nos.nl/artikel/2520702-kamervoo ... rgelijking

Het is de eerste keer dat ik Bosma niet correct vond handelen als voorzitter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:10

pien_2010 schreef:
Dat is wel heel ernstig. Wouw dat blijkt volgens X mijnheer de Roon te zijn van de PVV. Dit is echt schokkend. Die knakker is niet goed bij zijn verstand. Ik ben benieuwd hoe Wilders hier op gaat reageren want dit doet heel veel stof opwaaien. Tjonge jonge.
"Leve het populisme en leve het polariseren"! Sarcastische modus weer uit.

Weet je wat nog veel ernstiger is Pien? De fractie in de kamer doet/spreekt absoluut niets wat niet door Wilders is goedgekeurd!! Dat is pas erg !
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:10

Wacht even. Zegt deze meneer nu echt dat Palestijnen geen volk zijn (nepvolk/) maar een samenraapsel arabieren die het gebied ingepikt hebben van Israeli die het gebied wilden ontwikkelen? :r :oo en deze meneer komt daar mee weg zonder enige straf of berisping? En daarmee vindt hij het volstrekt normaal dat er zoveel mensen letterlijk vernietigd worden? Dan zijn "we" nog dieper weggezakt dan ik al vreesde. Waar is de tijd van Janmaat die hierbij een heilige lijkt

En dat moet ons land gaan regeren? %)
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-05-24 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:11

[quote="BigOne"
Afbeelding
/quote]
Yes, die Loesje wilde ik hier ook net neerzetten _/-\o_
Laatst bijgewerkt door irmaz op 17-05-24 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:12

pien_2010 schreef:
Die tweet over de Palestijnen is echt extreem rechtse tweet.

Gisteren was er een struggle tussen de kamer voorzitter en volt over het feit dat Volt de PVV een extreem rechtse partij noemt.
Toevallig zagen wij dat en op het einde werd de voorzitter van de tweede kamer aangesproken dat hij voortdurend extreem links in zijn mond nam, dus wordt daar dan wel afstand van genomen? :=

Lees het stuk van de NOS en kijk dat korte filmpje helemaal af om te begrijpen wat er toen gebeurde :=

https://www.instagram.com/p/C7CDutvrB1c ... YxZjk2dg==

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 15:36

irmaz schreef:
Oe het lijkt er echt op dat Plasterk de nieuwe Premier gaat worden, hij gaat vanmiddag op de thee bij Omtzigt om het goed te maken.

Bart, nu serieus we hebben echt een popcorn-smiley nodig!
Als er iemand sociaal awkward is dan is dat Plasterk wel, dus dat wordt eerst lachen. En ik ben bang dat het daarna in en in triest gaat worden. Maar tot die tijd heel graag een popcorn-smiley :j

Haha er zijn al verschillende versies gemaakt, dus kwestie van uploaden bij de smiley-database! Dus Bart...:D
(zitten ook wat andere toepasselijke tussen die hier in het topic wel zouden passen, ghehe)
IMANDRA @ [FZ] Ik mis smileys...
(op de een of andere manier werken de img-links niet meer sinds toen als je ze wil reposten? En bokt upload ondersteund geen gif)

pmarena

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:03

Ik heb op 1 of andere manier altijd als ik een Whats Appje verstuur, dat ik dan een Bokt smiley nodig heb.
En op Bokt juist vaak andersom :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 16:56

pien_2010 schreef:
(...) Gisteren was er een struggle tussen de kamer voorzitter en volt over het feit dat Volt de PVV een extreem rechtse partij noemt.

Ja, tot nu toe heeft hij het goed gedaan.

Maar dit 'kan echt niet'.

Gisteren schreef ik "Overigens ben ik van mening dat de pvv extreem rechts is en dat we dit mogen (... moeten...) zeggen."

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:25

Soms heb ik echt het idee dat ze gewoon een hetze met opzet creëren zodat ze maar zoveel mogelijk de moeilijke onderwerpen kunnen vermijden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:49

Als ik boer zou zijn dan zou ik er totaal niet gerust op zijn.

Ik denk dat boeren die nu de kans hebben om van een uitkoopregeling gebruik te maken er heel verstandig aan zouden doen om dat op zijn minst heel goed te overwegen.

https://youtu.be/XJfH0SnE6Nw?si=A7Wje8ps9DSWVb2x

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:05

Citaat:

Gisteren schreef ik "Overigens ben ik van mening dat de pvv extreem rechts is en dat we dit mogen (... moeten...) zeggen."

Pvv ís ook exctreem rechts. Iedereen die verstand heeft van politiek ziet dat. Snap niet waarom pvv stemmers dit ook niet gewoon durven toegeven. Vinden ze dan toch misschien een beetje spannend. Maar waarom stem je dan op zn partij denk ik dan.

Vind ook dat we dit moeten zeggen en vind het een eng idee dat mensen dit ook niet zien. Jaren geleden zeiden mensen ook dat een specifieke partij links was. ;) pff en net 5 mei geweest....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:23

purny schreef:
juval schreef:
velen kunnen het niet hebben dat PVV, VVD, en BBB meedoen :) .. maar dat is nu eenmaal de realiteit. Zorg er dan bij de volgende verkiezingen voor dat Timmermans of Jetten in het zadel komen, dan komt alles goed. Maar nu zullen we het ermee moeten doen.

Nou dat weet ik nog zo net niet hoor.
Deze twee heren willen allebei naar klimaatneutraal ten koste van alles

Eh, ja. Als we niets doen wordt onze planeet onleefbaar he. Dát is je alternatief.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:37

Advocaat van de duivel: zou dat erg zijn? Als de planeet onleefbaar wordt?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:39

996981 schreef:
Advocaat van de duivel: zou dat erg zijn? Als de planeet onleefbaar wordt?

Zelf wil ik opzich nog wel graag een aantal jaren doorleven :). Gelukkig heb ik geen kinderen. Maar kan mij voorstellen dat wanneer je ouders bent ook graag wil dat je konderen/kleinkinderen door kunnen leven op deze planeet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:42

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:43

maar de planeet wordt dan toch pas over een paar honderd jaar onleefbaar? Of heb ik er nu een slecht beeld van? En op welke manier wordt het onleefbaar?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:44

de aarde zal ons vast wel overleven. Klimaatverandering is van alle tijden.

het leven zoals wij dit kennen zal veranderen, dat geloof ik wel. De generaties na ons zullen hier steeds meer mee te maken gaan krijgen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:46

Loretta schreef:
Als ik boer zou zijn dan zou ik er totaal niet gerust op zijn.

Ik denk dat boeren die nu de kans hebben om van een uitkoopregeling gebruik te maken er heel verstandig aan zouden doen om dat op zijn minst heel goed te overwegen.

https://youtu.be/XJfH0SnE6Nw?si=A7Wje8ps9DSWVb2x

Dit is wat ik gisteren bedoelde met dat de boeren genaaid worden.

Gisteren zat bij OP1 Henk Vermeer te vertellen dat zij in Brussel met de vuist op tafel gingen slaan en dit wel ff voor elkaar kregen, want in het verleden was er volgens hem niet goed onderhandeld. Dan heb je niet alleen last van grootheidswaanzin, maar ook last van een bepaalde plaat voor je neus.

De enige boeren die beter worden van dit akkoord zijn de megastallen. De kleine boer kan de t*ring krijgen van de BBB. Nu zie je goed dat de BBB gewoon in dienst is van de agroreuzen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 18:47

_chou schreef:
maar de planeet wordt dan toch pas over een paar honderd jaar onleefbaar? Of heb ik er nu een slecht beeld van? En op welke manier wordt het onleefbaar?

De klimaatverandering gaat veel sneller dan verwacht, en zeker als we niets doen.
996981 schreef:
https://scientias.nl/helaas-zelfs-als-w ... iet%20meer.

Artikel over de leefbaarheid van de aarde op lange termijn. Schijnbaar wordt deze volgens wetenschappelijke modellen ook onleefbaar als we het klimaat wel weten te redden :)

Direct onder de kop: Klein lichtpuntje: het gebeurt dan wel pas over 250 miljoen jaar.