Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:21

Hahahahaha.....ben heel benieuwd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:16

pien_2010 schreef:
martichr schreef:
https://twitter.com/DefenceU/status/1783064243060756850

Niet alleen de Oekraïense steden hebben te lijden onder de Russische invasie.

Naast schendingen van mensenrechten, oorlogsmisdaden dus ook milieu delicten. Zo'n groot bos vernietigen is echt niet ok en totaal zinloos!!

In alle redelijkheid: als de oorlog eenmaal begint doen beide partijen dat. Oekraine zal ook een bos platschieten als daar Russen in zitten......,

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 16:30

Dat klopt. Maar die Russen moeten gewoon opzouten want hebben niets in Oekraïne te zoeken en dat kunnen ze nog steeds elk moment doen. Oekraïne heeft geen keuze, deze moet zich verdedigen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:21

pien_2010 schreef:
Dat klopt. Maar die Russen moeten gewoon opzouten want hebben niets in Oekraïne te zoeken en dat kunnen ze nog steeds elk moment doen. Oekraïne heeft geen keuze, deze moet zich verdedigen.

Ik zie deze heel vaak langskomen op X en vind m altijd heel passend :D

Afbeelding

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:27

Babootje schreef:
pien_2010 schreef:

Ik zie deze heel vaak langskomen op X en vind m altijd heel passend :D

[ [url=m/OUtef6.png]Afbeelding[/url] ]

Krijg zo langzamerhand op X/Twitter wel een lamme duim van het blokkeren van GGZ patiënten, Thierry adepten, MAGA malloten, overige randdebielen, bots en allerhande dames die allerlei lichaamsdelen aanprijzen in hun BIO/Profile..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:34

Valt mee, de meeste COVID wappers had ik al geblokt en dat zijn de Thierry Maga enz adepten. Denk dat er wel zo’n 5000 in de blokkendoos zitten, wordt het weer overzichtelijk van. Zat ook een poosje op blue sky maar dat vindt ik helemaal niets.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:34

martichr schreef:
Krijg zo langzamerhand op X/Twitter wel een lamme duim van het blokkeren van GGZ patiënten, Thierry adepten, MAGA malloten, overige randdebielen, bots en allerhande dames die allerlei lichaamsdelen aanprijzen in hun BIO/Profile..

Ik herken dat _O- _O-
Jij bent al verder BigOne begrijp ik :D

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:42

BigOne schreef:
Valt mee, de meeste COVID wappers had ik al geblokt en dat zijn de Thierry Maga enz adepten. Denk dat er wel zo’n 5000 in de blokkendoos zitten, wordt het weer overzichtelijk van. Zat ook een poosje op blue sky maar dat vindt ik helemaal niets.

Zover ben ik nog niet, vooral de dames met poezen in hun profiel vermenigvuldigen zich in hoog tempo..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:49

Jullie reactie komt op mijn reactie van "de Russen moeten gewoon opzouten etc.... := heeft dat met elkaar te maken.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:52

pien_2010 schreef:
Jullie reactie komt op mijn reactie van "de Russen moeten gewoon opzouten etc.... := heeft dat met elkaar te maken.

Er zijn op Social media duizenden bot accounts actief die deze mening proberen om te vormen in een pro-Russisch standpunt, en dat lukt vaak ook nog.. dus in zoverre...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:53

martichr schreef:
BigOne schreef:

Zover ben ik nog niet, vooral de dames met poezen in hun profiel vermenigvuldigen zich in hoog tempo..

Die moet je gewoon negeren , zodra je er eentje blokkeert krijg je er tien terug. Stopt vanzelf . Er was een paar maanden geleden ook een Hanna , vreselijk irritant, likte alles. Ook een bot.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:19

(
Citaat:
Die moet je gewoon negeren , zodra je er eentje blokkeert krijg je er tien terug. Stopt vanzelf . Er was een paar maanden geleden ook een Hanna , vreselijk irritant, likte alles. Ook een bot.

Likte? Hoe krijgen we dit weer on topic voor Pien… ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:28

Hahahahahahaha. Dat deserteren vind ik wel treurig. Ik las van de week dat vele soldaten uitgeput zijn.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:52

martichr schreef:
Ik heb gelukkig heel weinig last van thierry adepten en maga-malloten (geweldig gevonden trouwens :D ) maar krijg iedere dag minstens 1 "dame" die mij wil volgen, soms schaars gekleed maar lang niet altijd. Deze "dames" hebben gemeen dat ze zelf nog nooit een post hebben geplaatst, meer dan 4000 accounts volgen, een aantal nummers in hun account hebben en ergens tussen april en december 2023 hun account hebben aangemaakt. Geen idee waarom deze mij zouden willen volgen :?

pien_2010 schreef:
Dat deserteren vind ik wel treurig. Ik las van de week dat vele soldaten uitgeput zijn.
Dat is zeker treurig, ze worden daar ook al zo lang sufgebeukt door de Russen ;( .
Maar ik las dat het goedkeuren van het hulppakket in de VS een enorme opsteker is geweest. Iemand schreef dat zodra de stemming bekend werd er een gejuich door de loopgraven ging :j

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:10

De enige reactie van de Russen zal onvermijdelijk zijn, nog meer landjepik in de Oekraïne om de dreiging van langeafstandswapens vanuit de Oekraïne voor het eigen land te voorkomen. simpelweg : annexeren.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:34

nikkel schreef:
De enige reactie van de Russen zal onvermijdelijk zijn, nog meer landjepik in de Oekraïne om de dreiging van langeafstandswapens vanuit de Oekraïne voor het eigen land te voorkomen. simpelweg : annexeren.

Wat een onzin, Russen nemen helemaal geen land in om te voorkomen dat Rusland zelf door lange afstandswapens wordt bedreigd. Ze willen gewoon niet dat Ukraïne bestaat.
Het hulppakket van de VS maakt helemaal geen verschil in de acties van Rusland het helpt alleen Ukraïne.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:52

Irmaz, ik geef hierbij alleen duidelijk aan wat de beredenatie van Rusland is. Uiteraard klopt van die beredenatie geen deuk in onze ogen. Dat Rusland de Oekraïne van de kaart wil vegen is zondermeer duidelijk.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:04

nikkel schreef:
Irmaz, ik geef hierbij alleen duidelijk aan wat de beredenatie van Rusland is. Uiteraard klopt van die beredenatie geen deuk in onze ogen. Dat Rusland de Oekraïne van de kaart wil vegen is zondermeer duidelijk.

Want jij bent een Rusland-medium dat je voor Rusland kunt spreken?
Rusland beredeneert niet maar verzint gewoon verhalen en drog-redenen die wel lekker klinken en ze goed uitkomen. Ik zie niet waarom jij hier een bepaald argument voor Rusland zou moeten maken -O-
Misschien bedoel je het niet zo maar jouw posts lijken m.i. behoorlijk veel op 'gaslighting'.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 12:19

De 2e man achter Shoigu is afgelopen week uit zijn post ontheven en aangeklaagd voor corruptie. Of en welke invloed dit gaat hebben op Shoigu is nog even afwachten. Er wordt in ieder geval een in-fight verwacht voor de vrijgekomen post. Hier een mooie draad over deze gebeurtenis: https://threadreaderapp.com/thread/1783 ... =topunroll

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:06

Een van de rijkste Russen , misschien is Putin geld nodig? Die confisqueert gewoon de bezittingen wanneer deze man veroordeeld wordt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 14:08

irmaz schreef:
De 2e man achter Shoigu is afgelopen week uit zijn post ontheven en aangeklaagd voor corruptie. Of en welke invloed dit gaat hebben op Shoigu is nog even afwachten. Er wordt in ieder geval een in-fight verwacht voor de vrijgekomen post. Hier een mooie draad over deze gebeurtenis: https://threadreaderapp.com/thread/1783 ... =topunroll

Er is er natuurlijk niet 1 in de top die niet corrupt is. Inclusief Poetin. Dus waarom zou ie uit de gratie gevallen zijn denk ik dan.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 14:15

Irmaz, wat houdt de term "gaslighting in". Ik zie de Russen liever vandaag dan morgen uit de Oekraïne gaan alleen dat is volgens mij gezien de situatie meer een gevalletje van dagdromen of in ieder geval een zaak van de hele lange adem.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:19

nikkel schreef:
Irmaz, wat houdt de term "gaslighting in". Ik zie de Russen liever vandaag dan morgen uit de Oekraïne gaan alleen dat is volgens mij gezien de situatie meer een gevalletje van dagdromen of in ieder geval een zaak van de hele lange adem.

Misschien kun je eens kijken naar de manier waarop je dingen opschrijft, in veel van je berichten lijk je allerlei excuses te bedenken voor Rusland en te suggereren dat Ukraïne maar beter kan stoppen met zich verzetten :)*

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:29

Misschien ziet Nikkel het gewoon nogal somber in, dat kan en zouden we bijna vergeten met alle trollen tegenwoordig.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:30

Ik zie het inderdaad somber in, dat klopt volledig. Dat heeft niets te maken met trollen of wat dan ook.