Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 15:54

Fysiek hangt samen financieel in dit verhaal.
Als je fincieel onafhankelijk bent kun je gewoon stoppen met werken als het fysiek lastig wordt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 15:56

Maar goed, Trump gaat geschiedenis schrijven dus wie weet waar we straks aan toe zijn?

karunaJarig
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 16:01

Tjsa de brandstof in frankrijk is op sommige plekken al aan het opraken. Total energie in de regio zit zonder voor een deel diesel was van de week al op benzine gaat er hard achteraan. Nog even en er valt idd niet veel meer door te werken voor de productie industrie met de meeste zware beroepen -O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-26 22:01

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-26 07:58

verootjoo schreef:
Je moet ook niet gaan sparen als je al 45+ bent natuurlijk.

Als je al vanaf je 16e werkt, heb je heel lange tijd kunnen sparen/ pensioenbeleggen. Ipv je afhankelijk te maken van alleen AOW/ de pensioenleeftijd.

Nou, ik ben net boomer met m'n 64 en mijn man net niet. Maar sparen voor je pensioen was een heel harde dobber hoor. De generatie vóór ons, kon dat gemakkelijker.

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:40

Goed nieuws vandaag, dat Orban niet meer aan de macht is in Hongarije. Positief voor Europa!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Jazeker, maar ook vooral voor de Hongaren zelf. En dat ondanks de schier tomeloze inzet van Trump/Vance en Poetin.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Toch maar zien hoe we die beloofde 90 miljard terug gaan krijgen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

Gelukkig zijn de Hongaren verstandig!

Meer dan ooit is duidelijk dat een sterk verenigd Europa belangrijk is!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Wilders zal zijn grote vriend Orban vast getroost hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:53

fransje23 schreef:
Gelukkig zijn de Hongaren verstandig!

Meer dan ooit is duidelijk dat een sterk verenigd Europa belangrijk is!

Eerder door schade en schande wijs geworden.

Helaas moeten veel mensen eerst voelen wat voor ellende er van extreem rechts komt voordat ze inzien dat het niet werkt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:00

Magyar is ook rechts, of in elk geval conservatief. Dus eerst maar eens afwachten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:22

mysa schreef:
Magyar is ook rechts, of in elk geval conservatief. Dus eerst maar eens afwachten.

Dat zegt niet zoveel. Er is vrij weinig mis met beide. Populisme en autocratie daarentegen zijn wel ruk

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

Magyar is net zo rechts als Orban maar dan wel pro eu . En hij gaat de corruptie aanpakken en dat is hard nodig. Een loodgieter en jeugdvriend van Orban is in no time een van de rijkste mensen van Hongarije geworden. En wanneer Magyar de volledige meerderheid krijgt kan hij de grondwet weer wijzigen.
Maar over Oekraïne, homorechten enz heeft hij zeer weinig gezegd in de afgelopen jaren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

Ik vind van alles van het bezoek van de koning, Maxima en Jetten aan Trump maar ben ook benieuwd hoe het zal gaan.

Zullen ze minder slijmerig en hiellikkerig zijn dan Rutte?

Rutte met zijn, ieder is het eens dat de wereld nu veiliger is na de aanval op Iran..
Veiliger voor wie?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

Als je de speech van Willem Alexander hebt gehoord, zaten daar genoeg duidelijke uitspraken in hoe het koningshuis erover denkt .Net als destijds tijdens de Navo bijeenkomst, toen was hij ook niet aan het slijmen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

purny schreef:

We hebben als Europa Oekraine 90 miljard steun beloofd, dat heeft Orban tegengehouden, waarom zou het nu ineens terug moeten?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

Benzz schreef:
Als je de speech van Willem Alexander hebt gehoord, zaten daar genoeg duidelijke uitspraken in hoe het koningshuis erover denkt .Net als destijds tijdens de Navo bijeenkomst, toen was hij ook niet aan het slijmen.

Het feit dat Trump destijds op het paleis mocht slapen was al slijmen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:22

BigOne schreef:
Magyar is net zo rechts als Orban maar dan wel pro eu . En hij gaat de corruptie aanpakken en dat is hard nodig. Een loodgieter en jeugdvriend van Orban is in no time een van de rijkste mensen van Hongarije geworden. En wanneer Magyar de volledige meerderheid krijgt kan hij de grondwet weer wijzigen.
Maar over Oekraïne, homorechten enz heeft hij zeer weinig gezegd in de afgelopen jaren.

En voor wat betreft immigratie/vluchtelingen, hanteert hij waarschijnlijk dezelfde harde lijn als Orban. Dat gaat geheid geduvel opleveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:35

Benzz schreef:
purny schreef:

We hebben als Europa Oekraine 90 miljard steun beloofd, dat heeft Orban tegengehouden, waarom zou het nu ineens terug moeten?

Oekraïne hoeft die lening pas terug te betalen als Rusland herstelbetalingen gaat doen. Met andere woorden, zolang Rusland geen cent aan Oekraïne betaald zien wij dat geld niet terug. En zie ik dit ook echt niet gebeuren.
Dus zal het leven hier echt onbetaalbaar gaan worden want ja, we moeten het geld toch aan Zelensky betalen.

En ben ik steeds meer van mening dat de roverheid eens met de vuist op tafel moet gaan slaan en eens een keer moet gaan vertellen aan Brussel dat het geld hier ook op is.
Misschien de volgende verkiezingen eens op een andere partij of gewoon helemaal niet meer gaan stemmen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:36

Soms lees je eens weer een artikel dat je eraan herinnert dat de Nederlandse rechtsstaat op een aantal vlakken behoorlijk in verval raakt.

https://archive.is/lFSWM

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:48

"Ze had niks te maken met".. en vervolgens lees ik van alles over de criminele zoons (in beide verhalen) die daar ook woonden.

Ik snap wat ze bedoelen te zeggen, maar ik vind het een uitermate slecht artikel om sympathie mee te kweken "ze zien ons als moeder van criminelen".. eh ja, dat ben je ook? Daar kan je misschien niks aan doen maar dat ben je wel.
En je kan niet zomaar besluiten je huur niet te betalen, ookal heb je schimmel van een riool meen ik, maar dat weet ik niet zeker..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:27

purny schreef:
Benzz schreef:

Oekraïne hoeft die lening pas terug te betalen als Rusland herstelbetalingen gaat doen. Met andere woorden, zolang Rusland geen cent aan Oekraïne betaald zien wij dat geld niet terug. En zie ik dit ook echt niet gebeuren.
Dus zal het leven hier echt onbetaalbaar gaan worden want ja, we moeten het geld toch aan Zelensky betalen.

En ben ik steeds meer van mening dat de roverheid eens met de vuist op tafel moet gaan slaan en eens een keer moet gaan vertellen aan Brussel dat het geld hier ook op is.
Misschien de volgende verkiezingen eens op een andere partij of gewoon helemaal niet meer gaan stemmen.

Die 90 miljard betreft een lening die de Europese commissie verstrekt aan Oekraïne door zelf geld te lenen op de kapitaalmarkt. De rente van ca. 3 miljard hiervoor wordt betaald door geld te gebruiken dat momenteel niet gebruikt wordt vanuit de EU begroting. Nederland draagt dus vooralsnog niets extra's bij. Voorwaarde is overigens niet alleen dat Rusland herstelbetalingen gaat doen, hieraan gekoppeld zit ook dat als Rusland die niet doet, de EU de 200 miljard die geblokkeerd staat niet vrijgeven.. er zit dus druk achter. Wat zal overigens op termijn meer kosten denk je? Nu Oekraïne helpen of tot in de lengte van dagen Oekraïense vluchtelingen opvangen binnen de EU?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:41

Cer schreef:
"Ze had niks te maken met".. en vervolgens lees ik van alles over de criminele zoons (in beide verhalen) die daar ook woonden.

Ik snap wat ze bedoelen te zeggen, maar ik vind het een uitermate slecht artikel om sympathie mee te kweken "ze zien ons als moeder van criminelen".. eh ja, dat ben je ook? Daar kan je misschien niks aan doen maar dat ben je wel.
En je kan niet zomaar besluiten je huur niet te betalen, ookal heb je schimmel van een riool meen ik, maar dat weet ik niet zeker..

Het voorbeeld is inderdaad ongelukiig gekozen.
Feit blijft wel dat deze wetgeving tot enorme rechtsongelijkheid leidt. Dat wordt ook duidelijk bepleit door een advocaat in dit artikel. Wanneer jij jouw koophuis tijdelijk moet verlaten vanwege een explosie dan kun je later weer terugkeren en loopt je hypotheek gewoon door.

Maar het feit dat burgemeesters woningen zo makkelijk kunnen sluiten en dat de daders van explosies gewoon vrij rond blijven lopen is ook al iets twijfelachtigs.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:14

Lastig..... sluit een Burgemeester zomaar een woning?
Daar zal wet- en regelgeving vokr zijn.

De Burgemeester heeft ook rekening te houden met (de veiligheid) van buren en omstanders.